Magelerin daha iyi staff taktıkça damagelerin azalması

priesttt

Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
413
Puanları
43
Garip bir olay, öncelikle diğer oyun ile kıyaslama yapılmaması için bu oyun diğer oyunlardan bağımsız olduğunu söylemek gerekir,

Mageler diğer jobların aksine daha iyi bir staff takmak istediğinde daha fazla int istiyor, bu sebeple mp den kısıp inte vermek durumunda kalıyor, ama int'in magenin maxiumum mana seviyesini arttırmaktan başka bir işe yaradığı yok
Diyelim mage mp den kısarak int verdi bu sefer sunbeam (60 alan skili) vurduğunda ezik stafla vurduğundan daha az damage atıyor neden çünkü mpsini kıstı, ama burada bir çelişki var daha iyi bir staff taktı. Örnek vermek gerekirse Unuquie bir staff taktı damagesi gözle görülür şekilde inanılmaz derecede azalıyor.
Mage itemsiz bir job, iteme gerek duymadan oynayabilir algısı, var ise neden o staflar oyuna konuldu ki ?
Magenin tıpkı diğer joblarda olduğu gibi iyi bir staf takıyor ise iyi bir damage vurmalıdır. Magenin damagi staftaki "fire damage" özelliğine bağlı değil doğrudan "Magic Power" stat seviyesine bağlıdır. Bu uygulamanın doğru olmadığını söylemek gerekir.
 

HeaveN

Üye
Katılım
28 Nis 2022
Mesajlar
1,118
Puanları
83
İnt mageler güçlenmesi şart aynen Epik staflar kimse almıyo bile.
 

bedomazo

Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
122
Puanları
28
65 oldugumuz icin boyle bence lvl cap geldikce bu sorun duzelicektir
 

BEARFACT

Yönetici
Game Master
Katılım
21 Eki 2020
Mesajlar
1,461
Puanları
112
Merhaba,

Aslında Mage sınıfında eşyasız oynanabilir algısının olma sebebi diğer sınıflara göre daha kolay parti, clanla oyun oynayabilmeleri. Solo oynayan mage kişi sayısı diğer sınıflara göre çok çok azdır.
Dolayısıyla alana hasar vuran yeteneklerden dolayı daha az ''damage'' attığınızı gözlemleyebilirsiniz. Bu da bence şundan kaynaklı bir assassin veya warrior size gelip tek bir yetenekle 1000-1500 vurduğu zaman siz ona alan yeteneğiniz ile 500-600 vuruyor olarak görünüyorsunuz bu da gözünüze çok az görünüyor :)
Bu bir hata mı? Bence hayır. Düzenlenmesi gerekiyor mu? Oynanabilir seviyede değilse evet düzenlenmesi gerekiyor.

Tekrar olarak bu konuyu notlarım arasına alacağım, sizin de konuda yazdıklarınızı göz önünde bulundurarak.
 

priesttt

Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
413
Puanları
43
Merhaba,

Aslında Mage sınıfında eşyasız oynanabilir algısının olma sebebi diğer sınıflara göre daha kolay parti, clanla oyun oynayabilmeleri. Solo oynayan mage kişi sayısı diğer sınıflara göre çok çok azdır.
Dolayısıyla alana hasar vuran yeteneklerden dolayı daha az ''damage'' attığınızı gözlemleyebilirsiniz. Bu da bence şundan kaynaklı bir assassin veya warrior size gelip tek bir yetenekle 1000-1500 vurduğu zaman siz ona alan yeteneğiniz ile 500-600 vuruyor olarak görünüyorsunuz bu da gözünüze çok az görünüyor :)
Bu bir hata mı? Bence hayır. Düzenlenmesi gerekiyor mu? Oynanabilir seviyede değilse evet düzenlenmesi gerekiyor.

Tekrar olarak bu konuyu notlarım arasına alacağım, sizin de konuda yazdıklarınızı göz önünde bulundurarak.
1000 vuruyordur warrior sonra derki, ben az vuruyorum silahımı güçlendireyim +8 war sythe takayım dedi ve taktı bu sefer 1300 vurucak doğal bir sonuç, ama mage daha iyi bir staf takmak istediğinde 600 vuran damagesi 300 e düşüyor bu haliyle nasıl adil bir savaş ortamı olabilir ki? kendisini geliştirme imkanını elinden alıyorsunuz, warrior, asas str verdiğinde atağı artıyor ve eline iyi bir silah alabiliyor, mage neden int vermek zorunda kalıyor ve atağı düşüyor ?
 

SessizCogunlugunSesi

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
225
Puanları
43
Merhaba,

Aslında Mage sınıfında eşyasız oynanabilir algısının olma sebebi diğer sınıflara göre daha kolay parti, clanla oyun oynayabilmeleri. Solo oynayan mage kişi sayısı diğer sınıflara göre çok çok azdır.
Dolayısıyla alana hasar vuran yeteneklerden dolayı daha az ''damage'' attığınızı gözlemleyebilirsiniz. Bu da bence şundan kaynaklı bir assassin veya warrior size gelip tek bir yetenekle 1000-1500 vurduğu zaman siz ona alan yeteneğiniz ile 500-600 vuruyor olarak görünüyorsunuz bu da gözünüze çok az görünüyor :)
Bu bir hata mı? Bence hayır. Düzenlenmesi gerekiyor mu? Oynanabilir seviyede değilse evet düzenlenmesi gerekiyor.

Tekrar olarak bu konuyu notlarım arasına alacağım, sizin de konuda yazdıklarınızı göz önünde bulundurarak.
Assas belki vuruyorrdurda Hangi warriormuş o 1000-1500 vuran merak ediyorum .Warriorun tekli skilleri magenin alanından daha az vuruyor.
 

saintx

Üye
Katılım
28 Nis 2021
Mesajlar
129
Puanları
28
Arkadaşın anlatmaya çalıştıgı şey kimin ne kadar vurdugundan ziyade int magenin bir işlevi olmadıgından mageler paper olmak zorunda kalıyor.
İnt mageye belli bir avantaj gelmesi gerek ki int'e donük atak mage oynanabilsin bu haliyle sadece tp mage oynarken int'e gitmenin anlamı var yoksa dendigi gibi düşen damage'n yanında gelen def bir anlam ifade etmiyor.
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,357
Puanları
113
Garip bir olay, öncelikle diğer oyun ile kıyaslama yapılmaması için bu oyun diğer oyunlardan bağımsız olduğunu söylemek gerekir,

Mageler diğer jobların aksine daha iyi bir staff takmak istediğinde daha fazla int istiyor, bu sebeple mp den kısıp inte vermek durumunda kalıyor, ama int'in magenin maxiumum mana seviyesini arttırmaktan başka bir işe yaradığı yok
Diyelim mage mp den kısarak int verdi bu sefer sunbeam (60 alan skili) vurduğunda ezik stafla vurduğundan daha az damage atıyor neden çünkü mpsini kıstı, ama burada bir çelişki var daha iyi bir staff taktı. Örnek vermek gerekirse Unuquie bir staff taktı damagesi gözle görülür şekilde inanılmaz derecede azalıyor.
Mage itemsiz bir job, iteme gerek duymadan oynayabilir algısı, var ise neden o staflar oyuna konuldu ki ?
Magenin tıpkı diğer joblarda olduğu gibi iyi bir staf takıyor ise iyi bir damage vurmalıdır. Magenin damagi staftaki "fire damage" özelliğine bağlı değil doğrudan "Magic Power" stat seviyesine bağlıdır. Bu uygulamanın doğru olmadığını söylemek gerekir.
Malesef bağımsız derseniz yalan söylemiş oluyorsunuz.

İnt hiç bir işe yaramadığı halde malesef mage silah ve armorlar int ister malum oyun kalıbından dolayı.

Mage ana statı MP dir. Yan stat HP olacak şekilde olmalı bana görede.

Böylece bir üst seviye silah ve armor giyince + kazanırsınız.

Ama dediğim gibi oyunun kalıbı belli. Zaten bilinen cevap verilmiş mage alan vuruyor 500 vursa bile az değil denilmiş.

Sizin dediğiniz şekilde bir değişiklik olduğu zaman yani mage yüksek armor ve silahları giydiğinde + dmg kazanırsa oyun dengesi bozulur.

Mantıken kesinlikle haklısınız ama bizim oyuna göre değil
 

jobulani

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
161
Puanları
43
İnt statları defans ya da elemental defansa katkı sağlasa tüm sorun çözülmüş olacak. Bu haliyle sadece mana havuzunu artırması işlevsel değil ve stat kaybı.
 

tekpak

Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
87
Puanları
18
lvl cap 70 olunca mp azaltmana gerek kalmayacak, böylece o staffları takıp hem daha fazla vurcaksın hem de bonuslar işini görecek. ayrıca artık paper da değil fp set veya benzerlerini takıyor olcaklar.

şu an görünen o şekilde gibi. pratikte nasıl olur bilemem, yani 5 fazla lvlın statı yetecek mi int'e emin değilim mage olmadığım için. ama normalde bu şekilde olması gerekli sanırım
 

MaRaKeSH

Üye
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
738
Puanları
63
Ne kadar KO ile kıyaslamıyoruz desekde bir şekilde akıllar hep oraya kayıyor. cap itibari ile kıyaslama yaptığımız olay aslında insafsızlık 60-72-80-83 denge ve gelişim süreçlerini hatırlarsak olayın tamamen stat sorunu olduğunu farkedeceksinizç şöle düşünün warriorlar ayakta kalabilmek için str lerinden feragat ediyor neden oyunun doğasına veya metasına uyabilmek için. ama mage kesinlikle taviz vermiyor. priest defansından feragat ediyor ama hpden asla taviz vermiyor. burda asas aradan sıyrılıp gidiyor çünkü böle bir derdi yok zaten tek şikayetçi olmayan sınıf neredeyse. İnt silah ve kıyafetlerin önemi magelerin meteoru açıldıktan sonra kabak gibi ortaya çıkacak ki kısmende olsa 70 ile birlikte bir çok sorun çözülecek yeni tartışmalar başlayacak. Şahsi Fikrim Oyunun hakkı 72-75 lvl arası olması yada 65 sonrası ekstra stat puan verilmesi
 

RickSancheZz

Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
1,501
Puanları
113
int'e puan verince mp ile aynı oranda damage arttırsa sorun çözülür sanki. oyun başından beri necro stafla geziyorum, daraldım iyice
 

Blader06

Üye
Katılım
28 May 2022
Mesajlar
32
Puanları
18
Epic staffların atağının yüksek olması lazım daha düşük bende anlam veremedim bu konuya hani stafflarda özellik var diye bu kadar atak kırılıyorsa cidden çok orantısız.Bu arada mage oynamıyorum
 

MaRaKeSH

Üye
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
738
Puanları
63
Epic staffların atağının yüksek olması lazım daha düşük bende anlam veremedim bu konuya hani stafflarda özellik var diye bu kadar atak kırılıyorsa cidden çok orantısız.Bu arada mage oynamıyorum

sanırım bonus özelliklerinden dolayı böle bir uygulama var
 

priesttt

Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
413
Puanları
43
Epic veya unuqie stafların int istemesinin mantığı yok, hiç bir mage o stafları kullanmak istemiyor çünkü atağı çarpıcı şekilde düşüyor neden çünkü inte verince Mp si mecbur azalıyor, bu yüzden takı itemleri hariç mage jobun gelişmesi imkansız hale geliyor. Magelerin çok vurduğundan hayıflanılıyor ise magic defansı verilen itemler geliştirilmeli mage nerf edilmemeli, Magic defans item takılıyor ise atağından feragat etmeli.
 

Witch_King

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
334
Puanları
63
Merhaba,

Aslında Mage sınıfında eşyasız oynanabilir algısının olma sebebi diğer sınıflara göre daha kolay parti, clanla oyun oynayabilmeleri. Solo oynayan mage kişi sayısı diğer sınıflara göre çok çok azdır.
Dolayısıyla alana hasar vuran yeteneklerden dolayı daha az ''damage'' attığınızı gözlemleyebilirsiniz. Bu da bence şundan kaynaklı bir assassin veya warrior size gelip tek bir yetenekle 1000-1500 vurduğu zaman siz ona alan yeteneğiniz ile 500-600 vuruyor olarak görünüyorsunuz bu da gözünüze çok az görünüyor :)
Bu bir hata mı? Bence hayır. Düzenlenmesi gerekiyor mu? Oynanabilir seviyede değilse evet düzenlenmesi gerekiyor.

Tekrar olarak bu konuyu notlarım arasına alacağım, sizin de konuda yazdıklarınızı göz önünde bulundurarak.
Merhaba,

Ben çok uzun süredir mage karakterini oynamaktayım. 2002'den beri. Hem Knight Online'da hem de Blizzard gibi evrensel bir şirketin oyunlarında. Bana kalırsa yanlış olarak algıladığınız bir durum söz konusu. Mage karakterini sadece alanla atak yapmak olarak lanse etmeniz oyunlardaki argümanlara ters düşüyor. Eğer böyle bir durum söz konusu ise skill barlara alanları koyup arka arkaya kullanıp town atmak gerekir. Böyle davranarak diğer bütün skilleri bertaraf etmiş olursunuz. Mage-wizard-sorcerer sınıfları oyunlardaki en stratejik sınıftır. Diğer sınıflardaki oynanış tarzı genelde düşmanın yakınına girip belli skillerle tabiri caiz ise pata küte girişmektir. Fakat bilinçli bir wizard oyuncularını izleyecek olursanız ne kadar stratejik ve en az 10 skill kullanarak oynandığını görebilirsiniz. Bu skiller asas gibi hepsini arka arakaya bas skilleri değildir. Savaşırken düşmanın mesafesi hesaplanır,canınıza bakarak hp yükselten skill atılır,varsa kaçma seçeneği,ice atma kitleme vs. bir sürü parametre. Bütün classların savaş alanında ilk hedefi hep sizsinizdir. Ayakta kalabilmek her zaman zordur. Sınıf içinde 3 adet skill opsiyonu vardır (ice-fire-light) ve hepsinin stratejisi ve oynanış argümanları çok çok farklıdır. Magenin sadece alanla oynanan bir class değil, birebir savaşarak ama kaçarak ama taktiksel ama skill özelliklerini kullanarak oynandığı bir çok video linkinide atabilirim. Kendi videolarım da dahildir. Burada 4 adet sınıf mevcut. Ve her karakter KESİNLİKLE birbirleriyle vs atabilecek kapasitede olmalıdır. Malum oyununda en güzel zamanları bir magenin warriorla vs atabildiği argümanlara sahip zamanı olmuştur. Sene 2022 ama herkes eski videoları açar izler o videolardaki vs leri konuşur. Sen mage alan atıyor diye o karakteri diğer karakterlerle birebir savaşma özelliğini yok edemezsin. O zaman kaybedersin. Ben Rise Online oyununu 1 ay önce bıraktım. Çünkü mage karakterini sadece sizin buradaki görüşlerinizle örtüşerek geliştirmişler. Daha doğrusu geliştirmiş lafından ziyade mage olsun mu olsun gibisinden yapmışlar. Bu arada oyunu ben de çok destekledim. Hala daha destekliyorum. Kendi üretimimiz ve buradan kazanılan para gene kendi ülkemizde kalıyor. Ama şuan ki oyun argümanları çok çok geride. Her gün foruma girip bir geliştirme var mı diye takip ediyorum. Ne zaman yukarıda saydığım hale gelirse, oyuna gene başlamayı çok isterim. Sizlere de bu başladığınız yolda canı gönülden başarılar dilerim. Büyük cesaretle işe koyuldunuz Allah utandırmasın. Bütün düşüncelerim şahsidir. Lütfen yanlış anlaşılmasın :)
 

SecreD

Üye
Katılım
21 Haz 2022
Mesajlar
46
Puanları
18
Magic power damagelerinin ve elemental damagelerin kesinlikle ayarlanması gerekiyor.Takılan stafflarında ap'lerinin göz önünde bulundurarak karşı ırka atak vermesi lazım.
 

Mirage

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
71
Puanları
18
Merhaba,

Aslında Mage sınıfında eşyasız oynanabilir algısının olma sebebi diğer sınıflara göre daha kolay parti, clanla oyun oynayabilmeleri. Solo oynayan mage kişi sayısı diğer sınıflara göre çok çok azdır.
Dolayısıyla alana hasar vuran yeteneklerden dolayı daha az ''damage'' attığınızı gözlemleyebilirsiniz. Bu da bence şundan kaynaklı bir assassin veya warrior size gelip tek bir yetenekle 1000-1500 vurduğu zaman siz ona alan yeteneğiniz ile 500-600 vuruyor olarak görünüyorsunuz bu da gözünüze çok az görünüyor :)
Bu bir hata mı? Bence hayır. Düzenlenmesi gerekiyor mu? Oynanabilir seviyede değilse evet düzenlenmesi gerekiyor.

Tekrar olarak bu konuyu notlarım arasına alacağım, sizin de konuda yazdıklarınızı göz önünde bulundurarak.
Konuyu farklı yorumlamışsın fakat asıl problem bu değil. Mage sınıfı daha sağlam olması beklenilen item ve buildleri yapmaya kalktığında elde ettiği şeyler kaybettikleri yanında yok denecek kadar az. Haliyle diğer tüm classlarda işleyen ve olması gereken yapı, mage classı için uygulanmamış. Burada revize edilmesi gereken bir yapı var. Esinlenilen sistem yanlış ise bu yanlışı devam ettirmemek gerekir.
 

priesttt

Üye
Katılım
14 Haz 2022
Mesajlar
413
Puanları
43
Konuyu farklı yorumlamışsın fakat asıl problem bu değil. Mage sınıfı daha sağlam olması beklenilen item ve buildleri yapmaya kalktığında elde ettiği şeyler kaybettikleri yanında yok denecek kadar az. Haliyle diğer tüm classlarda işleyen ve olması gereken yapı, mage classı için uygulanmamış. Burada revize edilmesi gereken bir yapı var. Esinlenilen sistem yanlış ise bu yanlışı devam ettirmemek gerekir.
Kesinlikle, diğer tüm classlarda işleyen ve olması gereken yapı, mage classı için uygulanmamış. Esinlenilen sistemde mage için neden "int" statı yan stat olarak görülmüş muamma, sheller "int" statı yerine "hp" statı istemeli, keza unuqie ve epic staflarda,
Melee ; daha iyi bir silahla oynamak istediğinde atağın yükselicek. -Gayet normal-
Mage ; daha iyi bir staf oyunda mevcut ancak o zaman da oynamak istediğinde atağın düşecek, (atak yoksa hiç bir işe yaramaz bir job)

Oyun özgün, mantıklı ve kendine özgü kuralları olması gerekir. Hiç bir sistem baz alınmadan ayarlanmasının daha dengeli bir oyun ortamı hazırlayacağı söylenebilir.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt