Öneri Magician Sınıfının Stat Mantığı

HuareSanchez

Üye
Katılım
17 Ara 2020
Mesajlar
6
Puanları
3
Bazı arkadaşlar birkaç konu açmış int statının gereksizliği hakkında hem onlara bir cevap olarak hem de oyun yönetimine tavsiye olarak bu konuya değinmek istedim.

Mage sınıfı Flame, Glacier ve Lightning olarak oynanabiliyor bildiğiniz üzere.
Flame'nin amacı maksimum hasar (Staff vuruşu ort 900 diyelim örn.)
Glacier'in amacı orta halli hasar (Staf vuruşu ort 800 örn) + düşük seviye stun gücü (dondurma, yavaşlatma)
Lightning'in amacı düşük hasar (Staf vuruşu ort 700 örn.)+ yüksek seviye stun gücü (kitleme) 'dür. [Stun gücünden kasıt stun'un tutma oranı değil Stun'un rakibe olan etkisidir]

Şimdi gelelim statlara:

Full Paper: 255Mp kalan Hp ile yüksek hasar (mp'den dolayı) ve yüksek hp (hp'den dolayı) elde eder. Dezavantajı: Defi düşük olduğundan vs'leri kısa sürer çok demage yer ve atar ya ölür ya öldürür.
Half Paper'lar: 118int 136int 146int seçenekleri vardır geri kalan statları Mp'ye verir. Paper mageye göre intleştikçe giyebileceği armor setlerin defansları artar ve yine intleştikçe rakibe stun ve zehir etkileri arttığından vs'leri daha uzun sürer. Dengeli ve etkili build tipleridir. Ellerine takabildikleri staffların attack power'ları paper'a göre daha yüksektir bu sayede mp'yi fulleyememenin dezavantajını görece kapatabilirler ancak Paper mage kadar hpleri olmaz. Int Mage kadar da kitleyemezler.
İnt Mage: 160Int geri kalanı Mp verir. En yüksek defanslı armorları giyer böylece daha az demage yer. Özellikle Glacier ve Lightning olurlarsa 160int sayesinde 2-3 skillde bir rakiplerini stun'larlar ve bu sayede vs'lerde çok güçlüdürler. Dezavantajı: Hp'ye stat veremediklerinden düşük hp'leri olur. Mp'yide +70 lvl'larda 255 yapabilir ancak

Şimdi burada ne dedim? İnt mage en düşük hpli build olduğu halde vs'lerde en etkili olan mage tipi dedim değil mi ? Hah işte tüm mesele de bu.. :)
Eğer siz 60int < 118int < 136int < 146int < 160int.. vs şekilde stun'ların tutma oranını ayarlarsanız int magenin esprisi ortaya çıkar.

Örneğin; 136 int iken bir mage 4-5 tane Lr skilinden 1'i kitler, 160int iken ise 2-3 Lr skilinde 1 kitler. Glacier'de aynı şekilde dondurur, yavaşlatır ise yani oyunun mantığını bozmadan stun lar bu vb şekilde ayarlanırsa mage'de int vermenin önemi ortaya çıkar.

Ha yok malum oyundaki gibi Stun'lar işlevsiz halde olursa (Glacier dondurmaz, Lightning kitlemez ise) mage vs atamaz solo oynayamaz o zaman da int olmanın hiçbir esprisi kalmaz (resist hariç) dediğiniz gibi. (Oyundaki class sayısı zaten az birinin hiç vs atamadığını düşünün..)

Mage classının tüm buildlerini oynadım zamanında çok uazatmayacağım kısa olsun yazı. En çok 146 int'den zevk alırdım (10sene önce) çünkü stun sayesinde çok güzel vs'ler atıyorduk warriorlarla roguelerle.. Bir onlar alıyordu vs'yi bir ben mesela iyi oynayan kazanıyordu.. ;) Yani sadece Warrior-Rogue vs atmıyordu :D

Bu arada rakamları tamamen sallayarak mantık hakkında örnekleme yapacağım:

70 int 500def 4k hp 80atackpower (Staffları) 2k mana(MinStun)
118int 600def 3,5k hp 100 attack power (Staffları) 3k mana
136int 650def 3,3k hp 120 attack power (Staffları) 4k mana
146int 700def 2,8khp 130 atatck power (Staffları) 5k mana
160int 800def 2,6k hp 140 attack power (Staffları) 6k mana(MaxStun)

Bu 5 buildin her birinde 3-4 tane staff seçeneği olmalı değişik güçlerde ve makyajlarda mesela.. vsvs
 
Son düzenleme:

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
297
Puanları
43
Güzel yazmışsın fakat şu stat dağıtma olayı tek tip karakterler max 2 tip karakter yaratıyor. Bu stat dağıtma olayına kafa yoracağınıza statleri itemlerden alan sistem üzerine yoğunlaşsanız o zaman şu oyuna bir şeyler katacaksınız.
 

HuareSanchez

Üye
Katılım
17 Ara 2020
Mesajlar
6
Puanları
3
Güzel yazmışsın fakat şu stat dağıtma olayı tek tip karakterler max 2 tip karakter yaratıyor. Bu stat dağıtma olayına kafa yoracağınıza statleri itemlerden alan sistem üzerine yoğunlaşsanız o zaman şu oyuna bir şeyler katacaksınız.
Kesinlikle katılıyorum mesela paper mage için uniqe set ve uniqe stafflar (çok zor elde edilebilir) olsun. Paperin dezavantajı ne? Düşük def. düşük resist. düşük attack power hah işte bu uniqe set +def + resist versin uniqe staffnın ise attack powerı yüksek olsun.. (full int mage kadar stun layamasa bile half int kadar stunlayabilir hale gelebilir +1k mana versin örneğin set bonusu olarak vs) ee ne anladık o zaman da herkes paper olur diyenler çıkabilir ama öyle değil işte full int magenin dezavantajı neydi? Düşük hp değil mi? 160intlik uniqe armor set bonusu +1k hp verir örneğin vsvs.. Bu 5 build için bu tip +bonuslu uniqe armor setler ve stafflar getirilirse işte o zaman dediğin gibi sadece stat ile değil bu setlerle ve stafflarla da çok çeşitli mage buildleri ortaya çıkar verilen statlara bağımlılık azalır. Hatta bu setlerin + ne bonus vereceğine oyuncular kendi de karar verebilir ister def ister hp ister mana ister resist vs. bunlardan 2 sini seçebilsin mesela bonus olarak ne istiyorsa onu bassın herkes kendi ihtiyacına göre: def+hp, hp+mp, resist+def, resist+hp, hp+hp ... vs.vs.. ilerde bu tip armor ve stafflar gelebilir tabiki ben başlangıçta olması gereken temel mantığından bahsetmek istedim
 
Son düzenleme:

Ouss

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
124
Puanları
43
int mage çöp, stat'lardaki int olayını malum oyun gibi yapmaları onlarla aynı fikirde ilerlediklerini gösteriyor.
olabilecek 2 seçenek var, int bonusu komple kalkar mage ve priestler kıyafet giymek için hp verir, ya da warrior ve rogue sınıfları da int bonus vermesi gerekir kıyafet giymek için, aksi taktir de boşa uğraşmayın, düşünce tarzlar malum oyunla aynıysa birşeyler de değişeceğine imkan vermiyorum şahsen. Birşeyler farklı olur bizi çekerler düşüncesindeydim de mage ekip lideri ve oyuncusu olarak söylüyorum ki, Rise aynı malum oyun mantığıyla ilerlerse bir mage ekip ya da mage oyuncusu fazla beklemesin. Ben şahsem melee oynicam şuan ki sistem de.

not: kendinizi kandırmayın, kimse gidip imperial (int) kıyafetleri offical de grind(farm)laması için bir sebep yok, paper kıyafetleri npc den alıp hiç uğraşmadan, kullanıcaklar, int verip hasarı ve canı azalmicak ve boşa vakit kaybetmicek ki üstelik bir de int kıyafetlere upgrade yapması var. paper npc den al al bas :) oyun büyücüleri int kıyafetleri ve silahları için itmesi gerekiyor şuanki int sistemin de hiç bir mantığı yok, defans az bir oranla artıyor ama hp azalıyor, paperın verdiği hp ile o def açığı da kapanıyor, intten gelen mana hiç bir işe yaramıyor çünki zaten bulunan 2.5k civarı mana bütün skilleri 2x tur dönmesine yeterli.
 
Son düzenleme:

X A

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
63
İnt = Zeka mantığı arkadaşın dediği gibi olmalı katılıyorum +1
 

karagülle52

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
71
Puanları
8
İnt = Zeka mantığı arkadaşın dediği gibi olmalı katılıyorum +1
:D hadi hadi yalan atma mage ler int versin pk da damage atamasın diye yapıyorsunuz. Öyle bir şey yok. Can ve Magic verecek sadece mageler. Ve tüm staff ve kıyafetleri takabilecek.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Ben solo atabileceğim bir Mage arıyordum. Bunun içi archec Mage bekliyordum. Bu konuda güzel denk gelmiş.
 

sherlockholmes

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
Bazı arkadaşlar birkaç konu açmış int statının gereksizliği hakkında hem onlara bir cevap olarak hem de oyun yönetimine tavsiye olarak bu konuya değinmek istedim.

Mage sınıfı Flame, Glacier ve Lightning olarak oynanabiliyor bildiğiniz üzere.
Flame'nin amacı maksimum hasar (Staff vuruşu ort 900 diyelim örn.)
Glacier'in amacı orta halli hasar (Staf vuruşu ort 800 örn) + düşük seviye stun gücü (dondurma, yavaşlatma)
Lightning'in amacı düşük hasar (Staf vuruşu ort 700 örn.)+ yüksek seviye stun gücü (kitleme) 'dür. [Stun gücünden kasıt stun'un tutma oranı değil Stun'un rakibe olan etkisidir]

Şimdi gelelim statlara:

Full Paper: 255Mp kalan Hp ile yüksek hasar (mp'den dolayı) ve yüksek hp (hp'den dolayı) elde eder. Dezavantajı: Defi düşük olduğundan vs'leri kısa sürer çok demage yer ve atar ya ölür ya öldürür.
Half Paper'lar: 118int 136int 146int seçenekleri vardır geri kalan statları Mp'ye verir. Paper mageye göre intleştikçe giyebileceği armor setlerin defansları artar ve yine intleştikçe rakibe stun ve zehir etkileri arttığından vs'leri daha uzun sürer. Dengeli ve etkili build tipleridir. Ellerine takabildikleri staffların attack power'ları paper'a göre daha yüksektir bu sayede mp'yi fulleyememenin dezavantajını görece kapatabilirler ancak Paper mage kadar hpleri olmaz. Int Mage kadar da kitleyemezler.
İnt Mage: 160Int geri kalanı Mp verir. En yüksek defanslı armorları giyer böylece daha az demage yer. Özellikle Glacier ve Lightning olurlarsa 160int sayesinde 2-3 skillde bir rakiplerini stun'larlar ve bu sayede vs'lerde çok güçlüdürler. Dezavantajı: Hp'ye stat veremediklerinden düşük hp'leri olur. Mp'yide +70 lvl'larda 255 yapabilir ancak

Şimdi burada ne dedim? İnt mage en düşük hpli build olduğu halde vs'lerde en etkili olan mage tipi dedim değil mi ? Hah işte tüm mesele de bu.. :)
Eğer siz 60int < 118int < 136int < 146int < 160int.. vs şekilde stun'ların tutma oranını ayarlarsanız int magenin esprisi ortaya çıkar.

Örneğin; 136 int iken bir mage 4-5 tane Lr skilinden 1'i kitler, 160int iken ise 2-3 Lr skilinde 1 kitler. Glacier'de aynı şekilde dondurur, yavaşlatır ise yani oyunun mantığını bozmadan stun lar bu vb şekilde ayarlanırsa mage'de int vermenin önemi ortaya çıkar.

Ha yok malum oyundaki gibi Stun'lar işlevsiz halde olursa (Glacier dondurmaz, Lightning kitlemez ise) mage vs atamaz solo oynayamaz o zaman da int olmanın hiçbir esprisi kalmaz (resist hariç) dediğiniz gibi. (Oyundaki class sayısı zaten az birinin hiç vs atamadığını düşünün..)

Mage classının tüm buildlerini oynadım zamanında çok uazatmayacağım kısa olsun yazı. En çok 146 int'den zevk alırdım (10sene önce) çünkü stun sayesinde çok güzel vs'ler atıyorduk warriorlarla roguelerle.. Bir onlar alıyordu vs'yi bir ben mesela iyi oynayan kazanıyordu.. ;) Yani sadece Warrior-Rogue vs atmıyordu :D

Bu arada rakamları tamamen sallayarak mantık hakkında örnekleme yapacağım:

70 int 500def 4k hp 80atackpower (Staffları) 2k mana(MinStun)
118int 600def 3,5k hp 100 attack power (Staffları) 3k mana
136int 650def 3,3k hp 120 attack power (Staffları) 4k mana
146int 700def 2,8khp 130 atatck power (Staffları) 5k mana
160int 800def 2,6k hp 140 attack power (Staffları) 6k mana(MaxStun)

Bu 5 buildin her birinde 3-4 tane staff seçeneği olmalı değişik güçlerde ve makyajlarda mesela.. vsvs
Çok iyi bir açıklama olmuş. Kelimelerine sağlık.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt