HuareSanchez
Üye
- Katılım
- 17 Ara 2020
- Mesajlar
- 6
- Puanları
- 3
Bazı arkadaşlar birkaç konu açmış int statının gereksizliği hakkında hem onlara bir cevap olarak hem de oyun yönetimine tavsiye olarak bu konuya değinmek istedim.
Mage sınıfı Flame, Glacier ve Lightning olarak oynanabiliyor bildiğiniz üzere.
Flame'nin amacı maksimum hasar (Staff vuruşu ort 900 diyelim örn.)
Glacier'in amacı orta halli hasar (Staf vuruşu ort 800 örn) + düşük seviye stun gücü (dondurma, yavaşlatma)
Lightning'in amacı düşük hasar (Staf vuruşu ort 700 örn.)+ yüksek seviye stun gücü (kitleme) 'dür. [Stun gücünden kasıt stun'un tutma oranı değil Stun'un rakibe olan etkisidir]
Şimdi gelelim statlara:
Full Paper: 255Mp kalan Hp ile yüksek hasar (mp'den dolayı) ve yüksek hp (hp'den dolayı) elde eder. Dezavantajı: Defi düşük olduğundan vs'leri kısa sürer çok demage yer ve atar ya ölür ya öldürür.
Half Paper'lar: 118int 136int 146int seçenekleri vardır geri kalan statları Mp'ye verir. Paper mageye göre intleştikçe giyebileceği armor setlerin defansları artar ve yine intleştikçe rakibe stun ve zehir etkileri arttığından vs'leri daha uzun sürer. Dengeli ve etkili build tipleridir. Ellerine takabildikleri staffların attack power'ları paper'a göre daha yüksektir bu sayede mp'yi fulleyememenin dezavantajını görece kapatabilirler ancak Paper mage kadar hpleri olmaz. Int Mage kadar da kitleyemezler.
İnt Mage: 160Int geri kalanı Mp verir. En yüksek defanslı armorları giyer böylece daha az demage yer. Özellikle Glacier ve Lightning olurlarsa 160int sayesinde 2-3 skillde bir rakiplerini stun'larlar ve bu sayede vs'lerde çok güçlüdürler. Dezavantajı: Hp'ye stat veremediklerinden düşük hp'leri olur. Mp'yide +70 lvl'larda 255 yapabilir ancak
Şimdi burada ne dedim? İnt mage en düşük hpli build olduğu halde vs'lerde en etkili olan mage tipi dedim değil mi ? Hah işte tüm mesele de bu..
Eğer siz 60int < 118int < 136int < 146int < 160int.. vs şekilde stun'ların tutma oranını ayarlarsanız int magenin esprisi ortaya çıkar.
Örneğin; 136 int iken bir mage 4-5 tane Lr skilinden 1'i kitler, 160int iken ise 2-3 Lr skilinde 1 kitler. Glacier'de aynı şekilde dondurur, yavaşlatır ise yani oyunun mantığını bozmadan stun lar bu vb şekilde ayarlanırsa mage'de int vermenin önemi ortaya çıkar.
Ha yok malum oyundaki gibi Stun'lar işlevsiz halde olursa (Glacier dondurmaz, Lightning kitlemez ise) mage vs atamaz solo oynayamaz o zaman da int olmanın hiçbir esprisi kalmaz (resist hariç) dediğiniz gibi. (Oyundaki class sayısı zaten az birinin hiç vs atamadığını düşünün..)
Mage classının tüm buildlerini oynadım zamanında çok uazatmayacağım kısa olsun yazı. En çok 146 int'den zevk alırdım (10sene önce) çünkü stun sayesinde çok güzel vs'ler atıyorduk warriorlarla roguelerle.. Bir onlar alıyordu vs'yi bir ben mesela iyi oynayan kazanıyordu.. Yani sadece Warrior-Rogue vs atmıyordu
Bu arada rakamları tamamen sallayarak mantık hakkında örnekleme yapacağım:
70 int 500def 4k hp 80atackpower (Staffları) 2k mana(MinStun)
118int 600def 3,5k hp 100 attack power (Staffları) 3k mana
136int 650def 3,3k hp 120 attack power (Staffları) 4k mana
146int 700def 2,8khp 130 atatck power (Staffları) 5k mana
160int 800def 2,6k hp 140 attack power (Staffları) 6k mana(MaxStun)
Bu 5 buildin her birinde 3-4 tane staff seçeneği olmalı değişik güçlerde ve makyajlarda mesela.. vsvs
Mage sınıfı Flame, Glacier ve Lightning olarak oynanabiliyor bildiğiniz üzere.
Flame'nin amacı maksimum hasar (Staff vuruşu ort 900 diyelim örn.)
Glacier'in amacı orta halli hasar (Staf vuruşu ort 800 örn) + düşük seviye stun gücü (dondurma, yavaşlatma)
Lightning'in amacı düşük hasar (Staf vuruşu ort 700 örn.)+ yüksek seviye stun gücü (kitleme) 'dür. [Stun gücünden kasıt stun'un tutma oranı değil Stun'un rakibe olan etkisidir]
Şimdi gelelim statlara:
Full Paper: 255Mp kalan Hp ile yüksek hasar (mp'den dolayı) ve yüksek hp (hp'den dolayı) elde eder. Dezavantajı: Defi düşük olduğundan vs'leri kısa sürer çok demage yer ve atar ya ölür ya öldürür.
Half Paper'lar: 118int 136int 146int seçenekleri vardır geri kalan statları Mp'ye verir. Paper mageye göre intleştikçe giyebileceği armor setlerin defansları artar ve yine intleştikçe rakibe stun ve zehir etkileri arttığından vs'leri daha uzun sürer. Dengeli ve etkili build tipleridir. Ellerine takabildikleri staffların attack power'ları paper'a göre daha yüksektir bu sayede mp'yi fulleyememenin dezavantajını görece kapatabilirler ancak Paper mage kadar hpleri olmaz. Int Mage kadar da kitleyemezler.
İnt Mage: 160Int geri kalanı Mp verir. En yüksek defanslı armorları giyer böylece daha az demage yer. Özellikle Glacier ve Lightning olurlarsa 160int sayesinde 2-3 skillde bir rakiplerini stun'larlar ve bu sayede vs'lerde çok güçlüdürler. Dezavantajı: Hp'ye stat veremediklerinden düşük hp'leri olur. Mp'yide +70 lvl'larda 255 yapabilir ancak
Şimdi burada ne dedim? İnt mage en düşük hpli build olduğu halde vs'lerde en etkili olan mage tipi dedim değil mi ? Hah işte tüm mesele de bu..
Eğer siz 60int < 118int < 136int < 146int < 160int.. vs şekilde stun'ların tutma oranını ayarlarsanız int magenin esprisi ortaya çıkar.
Örneğin; 136 int iken bir mage 4-5 tane Lr skilinden 1'i kitler, 160int iken ise 2-3 Lr skilinde 1 kitler. Glacier'de aynı şekilde dondurur, yavaşlatır ise yani oyunun mantığını bozmadan stun lar bu vb şekilde ayarlanırsa mage'de int vermenin önemi ortaya çıkar.
Ha yok malum oyundaki gibi Stun'lar işlevsiz halde olursa (Glacier dondurmaz, Lightning kitlemez ise) mage vs atamaz solo oynayamaz o zaman da int olmanın hiçbir esprisi kalmaz (resist hariç) dediğiniz gibi. (Oyundaki class sayısı zaten az birinin hiç vs atamadığını düşünün..)
Mage classının tüm buildlerini oynadım zamanında çok uazatmayacağım kısa olsun yazı. En çok 146 int'den zevk alırdım (10sene önce) çünkü stun sayesinde çok güzel vs'ler atıyorduk warriorlarla roguelerle.. Bir onlar alıyordu vs'yi bir ben mesela iyi oynayan kazanıyordu.. Yani sadece Warrior-Rogue vs atmıyordu
Bu arada rakamları tamamen sallayarak mantık hakkında örnekleme yapacağım:
70 int 500def 4k hp 80atackpower (Staffları) 2k mana(MinStun)
118int 600def 3,5k hp 100 attack power (Staffları) 3k mana
136int 650def 3,3k hp 120 attack power (Staffları) 4k mana
146int 700def 2,8khp 130 atatck power (Staffları) 5k mana
160int 800def 2,6k hp 140 attack power (Staffları) 6k mana(MaxStun)
Bu 5 buildin her birinde 3-4 tane staff seçeneği olmalı değişik güçlerde ve makyajlarda mesela.. vsvs
Son düzenleme: