morganlefay
Üye
- Katılım
- 22 Kas 2020
- Mesajlar
- 272
- Puanları
- 63

Selamlar,
Alpha 2.0 sürecinin başından beri archer oynamaktayım. Hem pve hem pvp kısmında uzun bir süre boyunca tecrübe edindiğimi düşünüyorum. Bu job hakkında görüşlerimi paylaşmak istiyorum.
Ancak death valley haritasındaki objelerin fazlalığı, engebelerin bol olması archer ın range avantajını kullanıp avantajını kullanmasını engelliyor. Haritada neredeyse 40 metre range i kullanabileceğin sadece bowl ın belli kısımları var. Onun dışında haritanın bowl dışı kısımlarında sürekli engebeler, çitler, taşlar ya da moblar bulunuyor ve bu durum archer için inanılmaz bir dezavantaj sağlamakta.
Birkaç örnek:
Bu sıkıntı archer job u için oyundaki en önemli sorunların başında geldiğini düşünüyorum. Şuan çoğu archer oynayan arkadaş etkisinin farkında olmayabilir ancak oyunun ilerleyen kısımlarında archer jobunun oyundaki en az iş yapan, sadece melee pt de support rolü üstlenen bir job olmasına sebep olabilir.
Öneri: Haritanın en azından bazı kritik kısımlarındaki engebeler kaldırılabilir, archer skill vuruşu en azından çok yüksek olmayan engebeleri aşıp, damage atacak şekilde düzenlenebilir.
Örnek vermek gerekirse 1000 canı olan bir mageye, 70 level archer ile 800 vuruyorum ortalama. İlk vuruş sonrası 200 canı kalan mageye tekrar 800 vurup öldürmem lazım normalde. Ancak 200 canı kaldıktan sonra 2. skilim 180 vuruyor. 20 canı kaldıktan sonra pot basıp kurtarmazsa ancak 3. skill i vurarak öldürebiliyorum 1000 canlı mageyi.
Sanki skiller sabit bir damage üzerinden değilde yüzdelik olarak vuruluyor gibi bir izlenim bırakıyor.
Bu sorun sabit durmayıp pot basan, objelerin arkasına saklanan 1000 canlı magenin bile çok kolay archerdan kaçabilmesini sağlıyor.
800 vurduğum bir kişinin canı bu yapıda 1000 değil 2400 filan olmuş oluyor.
Örnek:
Öneri: Damageler ilk başta ne vuruyorsan sürekli o şekilde vuruyor olmalı. Bu durumu sağlayanın karakterlerin bir skill i olduğunu düşünmüyorum, hiçbir passive skill de bu şekilde bir açıklama yazmıyor. Böyle bir özellik olması gerekiyorsa da master 10 skill ine vs konulmalı, bu avantajı sağlayan kişiler bazı skillerini kullanmamaktan feragat etmeli.
Skill e bastıktan sonra karakter havaya bir ok fırlatıyor ve ok yere düştükten sonra skill i vurduğunda belirlediğin ufak alana ok yağmuru yaptığını söylüyor. Ancak ok yağmuru efecti çıksada sadece 1 kere vuruyor, ard arda damageler vurmuyor.
Ayrıca kullanım açısından da sorunlar var. Pvp alanında hiç kimse olduğu yerde durmuyor, skill in basıp damage gidene kadar geçen efectler, vuruş animasyonları vs derken skill in gitmesi en az 2.5 3 sn yi buluyor. Haliyle skill i seçtiğin alanda o süre geçene kadar yüksek olasılıkla kimse kalmamış olabiliyor. Kaçılacak yerin koşuyoluna atmayı hesap etmek alternatif olabilir ancak buda ihtimalleri çok zorlaştırabiliyor.
Öneri: Skill animasyonları ve vuruş süresi kısaltılabilir. İsabet ettikten sonra 0.5 ya da 1 sn aralıklarla seçilen alana damage vuruşu devam edilebilir.
Yani X bir moba 70 level 7 reaper, 7 görev imperial setli bir warriorun vurduğu damage, 70 level 7 elven bow 7 görev imperial setli bir archerdan çok daha az olmalı.
Öneri: Yakın zamanda 3lü ok damagelerine iyileştirme yapıldı sanırım. En azından aynı iyileştirme 5li ok a da yapılabilir. 3lü 5li combosu mouse tık ile daha seri yapmaya olanak sağlanabilir.
Ayrıca internette lag, fps düşüklüğü olduğunda 3lü 5li combosu inanılmaz yavaşlıyor. Bu durum oyun motoruyla mı alakalı bilmiyorum ama olmasa çok daha iyi olur.
Alpha 2.0 sürecinin başından beri archer oynamaktayım. Hem pve hem pvp kısmında uzun bir süre boyunca tecrübe edindiğimi düşünüyorum. Bu job hakkında görüşlerimi paylaşmak istiyorum.
- Arazi yapısı:
Ancak death valley haritasındaki objelerin fazlalığı, engebelerin bol olması archer ın range avantajını kullanıp avantajını kullanmasını engelliyor. Haritada neredeyse 40 metre range i kullanabileceğin sadece bowl ın belli kısımları var. Onun dışında haritanın bowl dışı kısımlarında sürekli engebeler, çitler, taşlar ya da moblar bulunuyor ve bu durum archer için inanılmaz bir dezavantaj sağlamakta.
Birkaç örnek:
Bu sıkıntı archer job u için oyundaki en önemli sorunların başında geldiğini düşünüyorum. Şuan çoğu archer oynayan arkadaş etkisinin farkında olmayabilir ancak oyunun ilerleyen kısımlarında archer jobunun oyundaki en az iş yapan, sadece melee pt de support rolü üstlenen bir job olmasına sebep olabilir.
Öneri: Haritanın en azından bazı kritik kısımlarındaki engebeler kaldırılabilir, archer skill vuruşu en azından çok yüksek olmayan engebeleri aşıp, damage atacak şekilde düzenlenebilir.
- Damage Dengesizliği
Örnek vermek gerekirse 1000 canı olan bir mageye, 70 level archer ile 800 vuruyorum ortalama. İlk vuruş sonrası 200 canı kalan mageye tekrar 800 vurup öldürmem lazım normalde. Ancak 200 canı kaldıktan sonra 2. skilim 180 vuruyor. 20 canı kaldıktan sonra pot basıp kurtarmazsa ancak 3. skill i vurarak öldürebiliyorum 1000 canlı mageyi.
Sanki skiller sabit bir damage üzerinden değilde yüzdelik olarak vuruluyor gibi bir izlenim bırakıyor.
Bu sorun sabit durmayıp pot basan, objelerin arkasına saklanan 1000 canlı magenin bile çok kolay archerdan kaçabilmesini sağlıyor.
800 vurduğum bir kişinin canı bu yapıda 1000 değil 2400 filan olmuş oluyor.
Örnek:
Öneri: Damageler ilk başta ne vuruyorsan sürekli o şekilde vuruyor olmalı. Bu durumu sağlayanın karakterlerin bir skill i olduğunu düşünmüyorum, hiçbir passive skill de bu şekilde bir açıklama yazmıyor. Böyle bir özellik olması gerekiyorsa da master 10 skill ine vs konulmalı, bu avantajı sağlayan kişiler bazı skillerini kullanmamaktan feragat etmeli.
- 30-Arrow Shower ve 68-Stunning Bolt alan skilleri hakkında
Skill e bastıktan sonra karakter havaya bir ok fırlatıyor ve ok yere düştükten sonra skill i vurduğunda belirlediğin ufak alana ok yağmuru yaptığını söylüyor. Ancak ok yağmuru efecti çıksada sadece 1 kere vuruyor, ard arda damageler vurmuyor.
Ayrıca kullanım açısından da sorunlar var. Pvp alanında hiç kimse olduğu yerde durmuyor, skill in basıp damage gidene kadar geçen efectler, vuruş animasyonları vs derken skill in gitmesi en az 2.5 3 sn yi buluyor. Haliyle skill i seçtiğin alanda o süre geçene kadar yüksek olasılıkla kimse kalmamış olabiliyor. Kaçılacak yerin koşuyoluna atmayı hesap etmek alternatif olabilir ancak buda ihtimalleri çok zorlaştırabiliyor.
Öneri: Skill animasyonları ve vuruş süresi kısaltılabilir. İsabet ettikten sonra 0.5 ya da 1 sn aralıklarla seçilen alana damage vuruşu devam edilebilir.
- 3 lü 5li pve etkisi
Yani X bir moba 70 level 7 reaper, 7 görev imperial setli bir warriorun vurduğu damage, 70 level 7 elven bow 7 görev imperial setli bir archerdan çok daha az olmalı.
Öneri: Yakın zamanda 3lü ok damagelerine iyileştirme yapıldı sanırım. En azından aynı iyileştirme 5li ok a da yapılabilir. 3lü 5li combosu mouse tık ile daha seri yapmaya olanak sağlanabilir.
Ayrıca internette lag, fps düşüklüğü olduğunda 3lü 5li combosu inanılmaz yavaşlıyor. Bu durum oyun motoruyla mı alakalı bilmiyorum ama olmasa çok daha iyi olur.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: