Öneri Okçu job u pve ve pvp mekanikleri hakkında görüşlerim

morganlefay

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
272
Puanları
63
Selamlar,

Alpha 2.0 sürecinin başından beri archer oynamaktayım. Hem pve hem pvp kısmında uzun bir süre boyunca tecrübe edindiğimi düşünüyorum. Bu job hakkında görüşlerimi paylaşmak istiyorum.

  • Arazi yapısı:
Archer job u yapısı gereği genelde kendi jobundaki kişilerle pvp yaparak etkili olabilen job olduğunu düşünüyorum. 1 ya da 2 party archer ile iyi işler çıkarabilir.
Ancak death valley haritasındaki objelerin fazlalığı, engebelerin bol olması archer ın range avantajını kullanıp avantajını kullanmasını engelliyor. Haritada neredeyse 40 metre range i kullanabileceğin sadece bowl ın belli kısımları var. Onun dışında haritanın bowl dışı kısımlarında sürekli engebeler, çitler, taşlar ya da moblar bulunuyor ve bu durum archer için inanılmaz bir dezavantaj sağlamakta.

Birkaç örnek:

e2.png

e1.png


Bu sıkıntı archer job u için oyundaki en önemli sorunların başında geldiğini düşünüyorum. Şuan çoğu archer oynayan arkadaş etkisinin farkında olmayabilir ancak oyunun ilerleyen kısımlarında archer jobunun oyundaki en az iş yapan, sadece melee pt de support rolü üstlenen bir job olmasına sebep olabilir.

Öneri: Haritanın en azından bazı kritik kısımlarındaki engebeler kaldırılabilir, archer skill vuruşu en azından çok yüksek olmayan engebeleri aşıp, damage atacak şekilde düzenlenebilir.

  • Damage Dengesizliği
Bu durum sanırım tüm joblarda yaşanıyor. Ancak en çok olumsuz etkisi archer a oluyor diye düşünüyorum.
Örnek vermek gerekirse 1000 canı olan bir mageye, 70 level archer ile 800 vuruyorum ortalama. İlk vuruş sonrası 200 canı kalan mageye tekrar 800 vurup öldürmem lazım normalde. Ancak 200 canı kaldıktan sonra 2. skilim 180 vuruyor. 20 canı kaldıktan sonra pot basıp kurtarmazsa ancak 3. skill i vurarak öldürebiliyorum 1000 canlı mageyi.
Sanki skiller sabit bir damage üzerinden değilde yüzdelik olarak vuruluyor gibi bir izlenim bırakıyor.
Bu sorun sabit durmayıp pot basan, objelerin arkasına saklanan 1000 canlı magenin bile çok kolay archerdan kaçabilmesini sağlıyor.
800 vurduğum bir kişinin canı bu yapıda 1000 değil 2400 filan olmuş oluyor.

Örnek:
resim_2021-05-14_114530.png


Öneri: Damageler ilk başta ne vuruyorsan sürekli o şekilde vuruyor olmalı. Bu durumu sağlayanın karakterlerin bir skill i olduğunu düşünmüyorum, hiçbir passive skill de bu şekilde bir açıklama yazmıyor. Böyle bir özellik olması gerekiyorsa da master 10 skill ine vs konulmalı, bu avantajı sağlayan kişiler bazı skillerini kullanmamaktan feragat etmeli.

  • 30-Arrow Shower ve 68-Stunning Bolt alan skilleri hakkında
Bu iki skill ice ve lr alanı vurmakta, skill çeşitliliği açısından kullanımı çok güzel ancak yarar ve katkı konusunda aynı fikirde değilim.
Skill e bastıktan sonra karakter havaya bir ok fırlatıyor ve ok yere düştükten sonra skill i vurduğunda belirlediğin ufak alana ok yağmuru yaptığını söylüyor. Ancak ok yağmuru efecti çıksada sadece 1 kere vuruyor, ard arda damageler vurmuyor.
Ayrıca kullanım açısından da sorunlar var. Pvp alanında hiç kimse olduğu yerde durmuyor, skill in basıp damage gidene kadar geçen efectler, vuruş animasyonları vs derken skill in gitmesi en az 2.5 3 sn yi buluyor. Haliyle skill i seçtiğin alanda o süre geçene kadar yüksek olasılıkla kimse kalmamış olabiliyor. Kaçılacak yerin koşuyoluna atmayı hesap etmek alternatif olabilir ancak buda ihtimalleri çok zorlaştırabiliyor.

Öneri: Skill animasyonları ve vuruş süresi kısaltılabilir. İsabet ettikten sonra 0.5 ya da 1 sn aralıklarla seçilen alana damage vuruşu devam edilebilir.

  • 3 lü 5li pve etkisi
Archer jobu bildiğiniz gibi rogue altında bir sınıf. Rogue warriora göre hem defans hem can anlamında daha güçsüz bir job, ancak damage anlamında en azından 3lü 5li kombosunda warriordan çok daha fazla hasarlar çıkarması gerektiğini düşünüyorum.
Yani X bir moba 70 level 7 reaper, 7 görev imperial setli bir warriorun vurduğu damage, 70 level 7 elven bow 7 görev imperial setli bir archerdan çok daha az olmalı.

Öneri: Yakın zamanda 3lü ok damagelerine iyileştirme yapıldı sanırım. En azından aynı iyileştirme 5li ok a da yapılabilir. 3lü 5li combosu mouse tık ile daha seri yapmaya olanak sağlanabilir.
Ayrıca internette lag, fps düşüklüğü olduğunda 3lü 5li combosu inanılmaz yavaşlıyor. Bu durum oyun motoruyla mı alakalı bilmiyorum ama olmasa çok daha iyi olur.
 

Ekli dosyalar

  • e1.png
    e1.png
    4.1 MB · Görüntüleme: 36
  • e2.png
    e2.png
    4.6 MB · Görüntüleme: 29
Son düzenleme:

Ouss

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
125
Puanları
43
Bu tarz engeller olmazsa okcu parti ve klanların önüne geçemezsin Z gelen erir, zaten karakterler yeterince kırılgan şuan da okcu oynuyorum ama bu tarz engeller olması gerekiyor ,Bu arada Warrior tam ilah olmamış bence biraz daha buff'a ihtiyacı var KEKW
 

morganlefay

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
272
Puanları
63
arkadaşlar engeller hiç olmasın demiyorum, hem mob fazlalığı var hem de engel sayısı fazla olunca oynanamaz oluyor. Kritik kısımlardaki engebe sayısı azaltılabilir ya da çok fazla engebesi yüksek olmayan yerlerde ok engebeye paralel gidip damage atabilir belki
 

Assassin

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
165
Puanları
43
arkadaşlar engeller hiç olmasın demiyorum, hem mob fazlalığı var hem de engel sayısı fazla olunca oynanamaz oluyor. Kritik kısımlardaki engebe sayısı azaltılabilir ya da çok fazla engebesi yüksek olmayan yerlerde ok engebeye paralel gidip damage atabilir belki
o engeller ve engebeler olmaz ise okçu partiler önüne geleni eritir olaylara kendi avantajına olacak şekilde bakmaktan vazgeçmelisin. Hatta o engeller biraz daha arttırılırsa daha iyi olacak.
 
Son düzenleme:

Freeware

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Arkadaş sanırım tek hedef yapıp 4 5 okçu tek ata ata kasmak istiyor :) o hasar da muhtemelen canı %20 altına düşünce magelerde bilmiyorum anlık def yükselmesi oluyorduk. bir de ilk vurduğunda hasar belki zayıflatma yemiştir mage olamaz mı ?
 

morganlefay

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
272
Puanları
63
Arkadaş sanırım tek hedef yapıp 4 5 okçu tek ata ata kasmak istiyor :) o hasar da muhtemelen canı %20 altına düşünce magelerde bilmiyorum anlık def yükselmesi oluyorduk. bir de ilk vurduğunda hasar belki zayıflatma yemiştir mage olamaz mı ?
dostum miş li muşlu olur mu olamazlı konuşmuyorum ben kanıtlı detaylı açıklamalı sorun olduğunu belirtiyorum.
Çıkarsın magenin şu skill i yaşadığın duruma sebebiyet veriyor dersin anlarım.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt