DonQuixoteR
Üye
- Katılım
- 14 Ocak 2022
- Mesajlar
- 6
- Puanları
- 3

Merhabalar,
Ben 18 yıl piyasadaki MMORPG oyunlarının %80 ini oynamış birisiyim. Bunu bir çok farklı sistemi deneyimlemiş olduğumu belirtmek için söyledim.
Öncelikle oyuna kesinlikle kask görünümünü kapatıp açma özelliği gelmesini tavsiye ederim. Bu kostümler için de geçerli. Kask takılıyken item özelliklerini kullanacağız fakat karakterimizde görünmeyecek. Belki saatlerimizi karakter düzenleme ekranında geçiriyoruz ama oyuna girdiğimiz zaman 5 dk sonra bir kask elde ettiğimizde bu emeklerimiz kask görünümü arkasında perdelenmiş oluyor bu durum hiç hoş değil.
Kostüm görünümleri farklı kostümler ile kombinasyon yapılabilmeli. Örneğin bir kostümün gövde görünümünü alabilirken farklı bir kostüm kaskını takabilmeliyiz. Bu görünüş özgünlüğü ve görüntü çeşitliliği oluşturur.
Silahlara atılan efsun ve statlar özgün olmalıdır. Bir oyuncu görünüşünü ve hasarını beğendiği silaha ister flame ister curse isterse de lightning atabilmelidir. Ayrıca silahlara efsun slotları açılarak ek özellikler eklenebilir olmalıdır. Örn: 12 str, 12 dex, rogue a karşı %5 hasar artırımı vs. Aynı özellik zırhlar için de getirilmelidir. Bu oyunun item dayatmasını ortadan kaldırarak oyunculara bir çok seçenek sunar ve çeşitlilik sağlar. Tüm sınıflar kopyala yapıştır karakterler olmaktan çıkmış olur.
Karakterler belirli bir süre oyunda vakit geçirdikten sonra hemen hemen birbirlerinin birer kopyası olurlar. Bunun önüne geçmek için oyuna ruh taşı özelliği getirilerek, bu ruh taşlarına istenilen özellikler basılabilir ve ruh taşı seviyeleri artırılabilir. Örnek vermek gerekirse, 3 tane saldırı yönlü 3 tane savunma yönlü ruh taşı eklenerek, saldırı taşlarına; stat puanları, hasar puanları, canavarlara karşı hasar artışı eklenebilir, savunma yönüne de defans, hp, mp veya canavarlara karşı savunma eklenilebilir olmalıdır. Her karakter kendine özgü bir kombinasyon belirleyerek kendini bir yönde geliştirebilmelidir.
Oyuna saldırı peti getirilebilir. Bu peti sadece pve haritalarında kullanılabilir hale de getirebilirsiniz. Güzel bir çeşitlilik sağlar.
Oyuna yeni bambaşka sınıflar ekleyebilirsiniz. Mesela Druid sınıfı getirilerek doğanın güçlerini kullanan ve yanında bir evcil hayvan geliştirerek onunla birlikte kombo saldırılar düzenleyebilen bir karakter yeni bir heyecan katacaktır.
Oyuna kervan sistemi getirerek oyuncularınıza farklı bir para kazanma yöntemi kazandırabilirsiniz. Belirli haritalarda kervan oluşturan oyuncu veya oyuncular bu nesneleri bir tüccardan satın alıp uzak bir tüccara daha karlı satabilecekler. Bu kervanlara diğer oyuncular saldırabilecek ve yağma yapabilecekler bu da kervan sisteminin karlı olduğu kadar riskli de olmasını sağlayacak ve denge korunacak.
Kişiler kendilerine belirli haritalarda ev inşa edebilmeli ve bu evde kendilerine depolama alanı kazandırabilecek, evini dekore edecek, büyütecek, evinde yeni nesneler oluşturabilecek. Böylece oyunda nesneler değer kaybetmeden sürekli kullanılabilirliği artacak.
Çok uzun olmaya başladı bu konuyu burada sonlandırmak istiyorum. Her bir tavsiye ve öneri, farklı oyunlarda mevcut olan ve en çok tutulan özelliklerdir. Bunları bir araya getirmek, global piyasanın en sağlam oyunu olma yolunda atılabilecek en büyük adımlardır diye düşünüyorum.
Öneri eklemek isteyen arkadaşlar yorumlarda ekleyebilir, ben de aklıma geldikçe bu yorumun altına ekleme yapacağım. Her bir konu tartışılıp daha iyi hale getirilebilir.
Ben 18 yıl piyasadaki MMORPG oyunlarının %80 ini oynamış birisiyim. Bunu bir çok farklı sistemi deneyimlemiş olduğumu belirtmek için söyledim.
Öncelikle oyuna kesinlikle kask görünümünü kapatıp açma özelliği gelmesini tavsiye ederim. Bu kostümler için de geçerli. Kask takılıyken item özelliklerini kullanacağız fakat karakterimizde görünmeyecek. Belki saatlerimizi karakter düzenleme ekranında geçiriyoruz ama oyuna girdiğimiz zaman 5 dk sonra bir kask elde ettiğimizde bu emeklerimiz kask görünümü arkasında perdelenmiş oluyor bu durum hiç hoş değil.
Kostüm görünümleri farklı kostümler ile kombinasyon yapılabilmeli. Örneğin bir kostümün gövde görünümünü alabilirken farklı bir kostüm kaskını takabilmeliyiz. Bu görünüş özgünlüğü ve görüntü çeşitliliği oluşturur.
Silahlara atılan efsun ve statlar özgün olmalıdır. Bir oyuncu görünüşünü ve hasarını beğendiği silaha ister flame ister curse isterse de lightning atabilmelidir. Ayrıca silahlara efsun slotları açılarak ek özellikler eklenebilir olmalıdır. Örn: 12 str, 12 dex, rogue a karşı %5 hasar artırımı vs. Aynı özellik zırhlar için de getirilmelidir. Bu oyunun item dayatmasını ortadan kaldırarak oyunculara bir çok seçenek sunar ve çeşitlilik sağlar. Tüm sınıflar kopyala yapıştır karakterler olmaktan çıkmış olur.
Karakterler belirli bir süre oyunda vakit geçirdikten sonra hemen hemen birbirlerinin birer kopyası olurlar. Bunun önüne geçmek için oyuna ruh taşı özelliği getirilerek, bu ruh taşlarına istenilen özellikler basılabilir ve ruh taşı seviyeleri artırılabilir. Örnek vermek gerekirse, 3 tane saldırı yönlü 3 tane savunma yönlü ruh taşı eklenerek, saldırı taşlarına; stat puanları, hasar puanları, canavarlara karşı hasar artışı eklenebilir, savunma yönüne de defans, hp, mp veya canavarlara karşı savunma eklenilebilir olmalıdır. Her karakter kendine özgü bir kombinasyon belirleyerek kendini bir yönde geliştirebilmelidir.
Oyuna saldırı peti getirilebilir. Bu peti sadece pve haritalarında kullanılabilir hale de getirebilirsiniz. Güzel bir çeşitlilik sağlar.
Oyuna yeni bambaşka sınıflar ekleyebilirsiniz. Mesela Druid sınıfı getirilerek doğanın güçlerini kullanan ve yanında bir evcil hayvan geliştirerek onunla birlikte kombo saldırılar düzenleyebilen bir karakter yeni bir heyecan katacaktır.
Oyuna kervan sistemi getirerek oyuncularınıza farklı bir para kazanma yöntemi kazandırabilirsiniz. Belirli haritalarda kervan oluşturan oyuncu veya oyuncular bu nesneleri bir tüccardan satın alıp uzak bir tüccara daha karlı satabilecekler. Bu kervanlara diğer oyuncular saldırabilecek ve yağma yapabilecekler bu da kervan sisteminin karlı olduğu kadar riskli de olmasını sağlayacak ve denge korunacak.
Kişiler kendilerine belirli haritalarda ev inşa edebilmeli ve bu evde kendilerine depolama alanı kazandırabilecek, evini dekore edecek, büyütecek, evinde yeni nesneler oluşturabilecek. Böylece oyunda nesneler değer kaybetmeden sürekli kullanılabilirliği artacak.
Çok uzun olmaya başladı bu konuyu burada sonlandırmak istiyorum. Her bir tavsiye ve öneri, farklı oyunlarda mevcut olan ve en çok tutulan özelliklerdir. Bunları bir araya getirmek, global piyasanın en sağlam oyunu olma yolunda atılabilecek en büyük adımlardır diye düşünüyorum.
Öneri eklemek isteyen arkadaşlar yorumlarda ekleyebilir, ben de aklıma geldikçe bu yorumun altına ekleme yapacağım. Her bir konu tartışılıp daha iyi hale getirilebilir.