Merhaba, oyunun odağı ve level süreci hakkında öneri ve geribildirim vermek istedim.
Oyunun çıktığı akşam arkadaş grubumuz ile oyunu beraber oynamaya başladık, bir kaç rollback yedikten sonra şimdilik durup sonra geri dönmeye karar verdik. Fakat harcadığımız tüm süre içerisinde sadece 20-25 civarları level'a ulaşmayı başarabildik. Tabii buna rollback ve sürekli yediğimiz disconnectlerinde etkisi var (kötü anlamda söylemiyorum, oyun sonuçta alpha bunlar olabilir) Ama yinede bir akşam boyunca oynayıp 20-25 level civarına gelmek biraz kötü hissettirdi açıkçası. Belkide kendi oynadığım mmo'lar ile karşılaştırdığım için öyledir.
Aktif olarak World of Warcraft oynuyorum yaklaşık 5 senedir devam ediyorum, daha önceden de 2008 civarında yine WoW oynamıştım. İlk oynamaya başladığımda derin hikayesi olsun binlerce farklı questi olsun level kasma kısmı eğlenceli gelmişti fakat artık yaş ilerlediğinden mi, yoksa fazla mmo oynamaktan mı bilmiyorum ama, level kasma işi çok uzun sürerse sıkıcı ve rutin bir hal alıyor. Bu durumun Rise Online'da tekrarlanmasını istemem açıkçası. Mümkünse level kısmını kısa tutup(1 hafta ya da en fazla 2 hafta içerisinde max level'a ulaşmak, ve tabii günde 10 saat değil, çalışan bir kişinin harcayabileceği kadar zaman harcayarak), insanları oyunun daha interaktif kısmına yönlendirmenin mantıklı olacağını düşünüyorum. Tabii ki bu bir mmo, daha fazla oynayan kişi her zaman azda olsa önde olacak,fakat bu farkın level ile değil de, etrafta item farm, rare kovalamaca, daha fazla pvp yapma gibi yollardan kazanılmasının oyuncuyu daha çok eğlendireceğini ve oynamaya motive edeceğini düşünüyorum.
WoW Classic ile karşılaştıran arkadaşlar olabilir, oyunun o versiyonunda da level kasmak zor, son level'a ulaşmak yaklaşık 1 ay sürüyor diye biliyorum. Fakat WoW'un çok daha büyük bir haritası, kitaplarca hikayesi, binlerce görevi ve arkasında çalışan çok daha büyük bir geliştirici ekibi var, Blizzard ile Rise Online Dev ekibini karşılaştırmak mantıksız olur, bu yüzden beklentileri de buna göre değiştirmek gerekiyor. Ama aynı zamanda, bir haritadaki görevleri bitirip, level atlamayınca "Hadi gidip bir spotta aynı yaratıkları 3 saat boyunca keselim" demek kulağa hiç eğlenceli gelmiyor açıkçası
Ben oyunu beğendim, Official olunca da oynamak istiyorum, hatta şimdi girip Alpha'da biraz görev yapacağım, elinize sağlık. Ama oyun şu anki hali ile kalırsa oynayamamaktan korkuyorum (6x exp buff'ından önceki halindan bahsediyorum, o bufftan sonra daha oynayamadım) Oyuna başlarken ekibimizde Norveçli bir arkadaşta vardı, önceki Alpha'da oynamıştım, oyunun PvP'si çok eğlenceliydi ona da bundan bahsettim. O da bizimle beraber Alpha 2'ye başlayıp oyunu görmek istedi. (2. Alpha'nın farkları hakkında bilgisi vardı. Beraber WoW oynadığım ve daha önce Knight Online oynamamış birisi, yani bu tip bir MMO'ya uzak) Bizimle beraber oynadı, saatlerce oynadıktan sonra "PvP ne zaman başlıyor" diye meraktan sordu, bende 50 level'dan sonra pvp alanına girebiliyorsun, ama doğru düzgün pvp 60 civarında başlıyor dedim. Tabii bundan önce farm yapması gerekeceği, çünkü bir çok kişinin zaten ondan önde olacağını söyledim. Adam "Iıııhhh" dedi çıktı oyundan, bir daha da hiç sormadı Burada demek istediğim oyunun eşitsizliği ya da pvp'nin geç başlaması değil, Level kısmının uzun sürmesinin insanları soğutmasından bahsediyorum. Çünkü zaten saatlerce oynadık, adamın ilk oynayışıydı, biz yol gösterdik ona rağmen bu kadar zaman aldı. Level arttıkça her levelda geçen süre de her mmo'da olduğu gibi artmaya başladı, görevler kötü değildi ama çok farklı ve zevkli bir questte yoktu yani klasikti, sonra benim söylediklerimi duyunca herhalde gözünde çok büyüdü ve oyundan soğudu.
Tabii bir kişinin tepkisi her yeni oyuncu ile aynı olacak diye bir şey yok, ama ben arkadaşım üzerinden onun tecrübe ettiklerini paylaşmak istedim. Hedef aldığınız kitle sadece eski oyuncular ise büyük ihtimal bir şey değiştirmenize gerek yok, yine oynayan olacaktır. Ama yeni oyuncu kazanmak istiyorsanız oyun zorluğunu yeniden düşünmenizi tavsiye ederim, en azından level kısmını. (Diğer contente ulaşmayı engellediği için bu kadar vurgu yapıyorum) Her şey kolay olunca da olmuyor tabii ki oyun çabuk sıkıyor, ama level kasmaktansa item kovalamanın oyuncuya daha çok zevk verdiğini düşünüyorum (farm, rare kovalama, dungeonlar, pvp vb.) En azından WoW'da tecrübem bu şekilde ve senelerdir zevk alarak oynuyorum.
Elinize sağlık, oyun güzel gözüküyor, umarım emeklerinizin karşılığını alırsınız
Oyunun çıktığı akşam arkadaş grubumuz ile oyunu beraber oynamaya başladık, bir kaç rollback yedikten sonra şimdilik durup sonra geri dönmeye karar verdik. Fakat harcadığımız tüm süre içerisinde sadece 20-25 civarları level'a ulaşmayı başarabildik. Tabii buna rollback ve sürekli yediğimiz disconnectlerinde etkisi var (kötü anlamda söylemiyorum, oyun sonuçta alpha bunlar olabilir) Ama yinede bir akşam boyunca oynayıp 20-25 level civarına gelmek biraz kötü hissettirdi açıkçası. Belkide kendi oynadığım mmo'lar ile karşılaştırdığım için öyledir.
Aktif olarak World of Warcraft oynuyorum yaklaşık 5 senedir devam ediyorum, daha önceden de 2008 civarında yine WoW oynamıştım. İlk oynamaya başladığımda derin hikayesi olsun binlerce farklı questi olsun level kasma kısmı eğlenceli gelmişti fakat artık yaş ilerlediğinden mi, yoksa fazla mmo oynamaktan mı bilmiyorum ama, level kasma işi çok uzun sürerse sıkıcı ve rutin bir hal alıyor. Bu durumun Rise Online'da tekrarlanmasını istemem açıkçası. Mümkünse level kısmını kısa tutup(1 hafta ya da en fazla 2 hafta içerisinde max level'a ulaşmak, ve tabii günde 10 saat değil, çalışan bir kişinin harcayabileceği kadar zaman harcayarak), insanları oyunun daha interaktif kısmına yönlendirmenin mantıklı olacağını düşünüyorum. Tabii ki bu bir mmo, daha fazla oynayan kişi her zaman azda olsa önde olacak,fakat bu farkın level ile değil de, etrafta item farm, rare kovalamaca, daha fazla pvp yapma gibi yollardan kazanılmasının oyuncuyu daha çok eğlendireceğini ve oynamaya motive edeceğini düşünüyorum.
WoW Classic ile karşılaştıran arkadaşlar olabilir, oyunun o versiyonunda da level kasmak zor, son level'a ulaşmak yaklaşık 1 ay sürüyor diye biliyorum. Fakat WoW'un çok daha büyük bir haritası, kitaplarca hikayesi, binlerce görevi ve arkasında çalışan çok daha büyük bir geliştirici ekibi var, Blizzard ile Rise Online Dev ekibini karşılaştırmak mantıksız olur, bu yüzden beklentileri de buna göre değiştirmek gerekiyor. Ama aynı zamanda, bir haritadaki görevleri bitirip, level atlamayınca "Hadi gidip bir spotta aynı yaratıkları 3 saat boyunca keselim" demek kulağa hiç eğlenceli gelmiyor açıkçası
Ben oyunu beğendim, Official olunca da oynamak istiyorum, hatta şimdi girip Alpha'da biraz görev yapacağım, elinize sağlık. Ama oyun şu anki hali ile kalırsa oynayamamaktan korkuyorum (6x exp buff'ından önceki halindan bahsediyorum, o bufftan sonra daha oynayamadım) Oyuna başlarken ekibimizde Norveçli bir arkadaşta vardı, önceki Alpha'da oynamıştım, oyunun PvP'si çok eğlenceliydi ona da bundan bahsettim. O da bizimle beraber Alpha 2'ye başlayıp oyunu görmek istedi. (2. Alpha'nın farkları hakkında bilgisi vardı. Beraber WoW oynadığım ve daha önce Knight Online oynamamış birisi, yani bu tip bir MMO'ya uzak) Bizimle beraber oynadı, saatlerce oynadıktan sonra "PvP ne zaman başlıyor" diye meraktan sordu, bende 50 level'dan sonra pvp alanına girebiliyorsun, ama doğru düzgün pvp 60 civarında başlıyor dedim. Tabii bundan önce farm yapması gerekeceği, çünkü bir çok kişinin zaten ondan önde olacağını söyledim. Adam "Iıııhhh" dedi çıktı oyundan, bir daha da hiç sormadı Burada demek istediğim oyunun eşitsizliği ya da pvp'nin geç başlaması değil, Level kısmının uzun sürmesinin insanları soğutmasından bahsediyorum. Çünkü zaten saatlerce oynadık, adamın ilk oynayışıydı, biz yol gösterdik ona rağmen bu kadar zaman aldı. Level arttıkça her levelda geçen süre de her mmo'da olduğu gibi artmaya başladı, görevler kötü değildi ama çok farklı ve zevkli bir questte yoktu yani klasikti, sonra benim söylediklerimi duyunca herhalde gözünde çok büyüdü ve oyundan soğudu.
Tabii bir kişinin tepkisi her yeni oyuncu ile aynı olacak diye bir şey yok, ama ben arkadaşım üzerinden onun tecrübe ettiklerini paylaşmak istedim. Hedef aldığınız kitle sadece eski oyuncular ise büyük ihtimal bir şey değiştirmenize gerek yok, yine oynayan olacaktır. Ama yeni oyuncu kazanmak istiyorsanız oyun zorluğunu yeniden düşünmenizi tavsiye ederim, en azından level kısmını. (Diğer contente ulaşmayı engellediği için bu kadar vurgu yapıyorum) Her şey kolay olunca da olmuyor tabii ki oyun çabuk sıkıyor, ama level kasmaktansa item kovalamanın oyuncuya daha çok zevk verdiğini düşünüyorum (farm, rare kovalama, dungeonlar, pvp vb.) En azından WoW'da tecrübem bu şekilde ve senelerdir zevk alarak oynuyorum.
Elinize sağlık, oyun güzel gözüküyor, umarım emeklerinizin karşılığını alırsınız