Elbet bir yol haritanız vardır fakat forumdaki birçok konu ve mesajdan da anlaşılacağı üzere oyunun en sevilen özelliklerinden biri oldu craft sistemi. Bazen saçma da olsa bir fikir daha iyi bir fikre öncü olabiliyor. Bu sebeple hazır size ulaşabiliyorken birkaç fikrimi sunmak istiyorum.
Örn. hali hazırda var olan toplayıcılıkların yanında Herbalism bittiği gibi açıldığında sadece tek başına bile birçok oyuncu için önemli görülen bir gelişme olacaktır. Aynı şey meslekler için de geçerli.
Örn. spawnlanacak iron mine için belirli bir alan seçilip bu alan içerisinde bir şey olmaması sağlanabilir.
Burada verdiğim tüm fikirler bir amatörün düşünceleridir. Doğal olarak hiçbir fikir bu yapılsın şeklinde bir istek değildir. Bu yazımdaki amaç belki mantıklı olup yapılabilecek, belki de çok saçma olup farklı ve faydalı bir fikir verebilecek, belki de oyun geliştiricileri tarafından imkansız veya saçma olarak görülüp göz ardı edilebilecek. Yine de bir tanesi bile yönetim toplantılarında yapılacak beyin fırtınalarında bir konuya dahil olup hepimiz için faydalı bir işe dönüşürse ne mutlu bize.
- Crafting sistemi oyundaki başlı başına en iyi işlerden. Bu sebeple kodlaması vs. bitmiş olan özelliklerin bittiği zaman açılması hem oyuncuların heyecanını üst düzeyde tutacaktır. Hem de geliştirmelerin görülmesini sağlayacaktır.
Örn. hali hazırda var olan toplayıcılıkların yanında Herbalism bittiği gibi açıldığında sadece tek başına bile birçok oyuncu için önemli görülen bir gelişme olacaktır. Aynı şey meslekler için de geçerli.
- Ağaçların üstü, kayaların içi vb. gibi yerlerde çıkan toplayıcılık ürünleri için de pazar için yapılan sistem yapılabilir. Belirli bir alandan daha yakın olan kişiler pazar açamaması gibi bu ürünlerin spawn olması da engellenebilir.
Örn. spawnlanacak iron mine için belirli bir alan seçilip bu alan içerisinde bir şey olmaması sağlanabilir.
- Belli ki bazı konularda iç iletişimsizlik var veya dışarıdan böyle görünüyor. Bugün patch ile ilgili olumsuz durumlar gibi konuların yaşanmaması adına belirli kişiler oyunun geleceği hakkında konuşma yetkisinde olmalı. Diğer tüm çalışanlar sadece kendi fikrini söylemeli ve bu da duyuru ile oyunculara bildirilmeli. Sonuç olarak oyuncular adının yanında mod bile yazsa o kişinin dedikleri konusunda çok fazla inanca sahip olabiliyor. Yanlış anlaşılmalar ve iletişimsizlik sorununu ortadan kaldırabilir bu da.
- Oyun geliştiricileri için yoruma kapalı bir şekilde forum içinde yaptıkları yenilikleri paylaşabilecekleri bir bölüm oluşturulabilir. Bu sayede oyuncular gelişmeleri görebilirler.
- Oyuncularla olan iletişim konusunda da size sıkıntı yaratacak bir durum var. Orta yol bulunamamış durumda. Ya çok fazla ilgili veya ilgisiz kalınıyor. Bu durum da haliyle tepkiyle karşılanıyor. Bunun önüne geçmek için de herkesin, evet herkesin sorusuna cevap vermek yerine soruların toplanıp twich, forum vb. alanlarda cevaplanması faydalı olacaktır. Hem iş gücü düşecek, hem psikolojik baskı azalacak, hem sistemli çalışma olanağı olacak, hem de en önemlisi doğru bilgi paylaşımı yapılacak.
- Çeşitli dönemlerde sosyal medya çalışanlarınız tarafından canlı yayınlar ile belirlenecek konularda anlık soru/cevap yayınları yapabilir.
- Yapılacak güncellemeler, server bakımları vb. durumlarda oyuna giriş yapılamayacak süre için son durumun yaşanmaması adına süre vermekten olabildiğince kaçınmak daha faydalı olacaktır. Bir çok oyuncu saniye tutuyor.
- Erken erişim olduğu ve hataların olacağı aşikar. Bunları minimuma indirmek için ana güncellemeler dışında yan güncellemelerin olabildiğince çok yapılması ve ufak ufak ilerlemek daha faydalı olabilir. En azından birkaç günde bir yeni özelliklerin veya düzenlemelerin gelmesi heyecanı üst düzeyde tutacaktır. Sorun yaşayabileceğiniz 20 özellik eklenilmiş veya düzenleme yapılmış bir yan güncelleme yerine tamamen sorunsuz 5-10 tane olması daha iyi.
- İleride yapılacak etkinlikler için malum oyunun yaptığı bol bol item ve cash dağıtımı yapmak yerine oyuncuların birbirleri ile eşit şartlarda yarışacağı türde etkinlikler ile verilecek ufak hediyeler oyun içi dengelerin bozulmamasını sağlayacaktır. Özellikle verilen unique itemler oyun içi pazarı değiştirebiliyor veya birkaç şanslı oyuncunun gücünü önemli ölçüde yükseltebiliyor ve bu birkaç şanslı oyuncular sürekli artıyor.
- Verilen hediyeler kesinlikle arşivlenmeli. Aynı kişi belirli bir süre tekrar ödül alamamalı. Malum oyundaki etkinliklerde aynı gün içinde 3 ödül alan kişi bile çıkıyordu. Bunun önlenmesi için oyunculara bilet numarası verilebilir (bir hesaptan bir karakter için, aynı ip adresinden tek bilet vb. kurallar ile birlikte olmalı) ve o numaralar arasından çekiliş yapılabilir. Twitch üzerinde aynı kişinin birkaç hesapla katılması gibi şans artırma durumları da olmaz bu şekilde.
Burada verdiğim tüm fikirler bir amatörün düşünceleridir. Doğal olarak hiçbir fikir bu yapılsın şeklinde bir istek değildir. Bu yazımdaki amaç belki mantıklı olup yapılabilecek, belki de çok saçma olup farklı ve faydalı bir fikir verebilecek, belki de oyun geliştiricileri tarafından imkansız veya saçma olarak görülüp göz ardı edilebilecek. Yine de bir tanesi bile yönetim toplantılarında yapılacak beyin fırtınalarında bir konuya dahil olup hepimiz için faydalı bir işe dönüşürse ne mutlu bize.