Oyun Zevkini Arttıracak Küçük Öneriler

efeklc

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
27
Puanları
3
Bu başlık altında oyunun oynanışını ileriye taşıyacak ve daha keyifli hale getirecek küçük önerilerde bulunabilirsiniz. Performans optimizasyonu, yeni haritalar gibi büyük çaplı öneriler değil oynanışı etkileyen küçük önerileri kastediyorum.


1. Anında Town atmak olmasın. Birçok oyunda Town atmak için sabit durmak ve Town'a bastıktan sonra 5-10 saniye gibi süreyi beklemek gerekiyor. Rakip veya Mob size saldırırsa Town atamıyorsunuz. Bu sayede pvp alanlarında bulunmanın riski artar ve oyuncular daha çok keyif alır, oyun daha rekabetçi hale gelir. Uzaktan rakibi gören kişi Town atarak kaçamaz.

2. Sezon sistemi ile geçici süreli ve trade edilemeyen itemler kazanılması. Örneğin 1 ay içerisinde en başarılı %10'luk kesime giren kişilere trade edilemeyen ve 20 gün sonra silinicek özel takı veya özel silah verilebilir. Sadece pvp odaklı değil, en çok oyunda aktif olarak süre geçiren, en çok exp kasan %10'luk kesime de ödül verilebilir. Bu ödüller pvp yi etkileyecek Ap'si yüksek silahlar olabileceği gibi daha pve odaklı yüksek mp recovery silahlar veya defans ve hp bonusu yüksek takılar da olabilir. Sezon sisteminde farklı kategoriler olmalı sadece en çok np kazanmak üzerinden ilerlenmemeli. En çok exp kasan, en çok oyunda süre geçiren, en çok mob kesen gibi kategoriler oluşturup bu kategorilerde ilk %10'a girenlere ödül verilebilir.

Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise karakterini afk bırakarak ödül almanın mümkün olmaması gerektiği. Bunu da developer arkadaşlar basit bir şekilde çözebilir. Karakterin oyun haritasında yürüdüğü mesafe ölçülerek bunun karşılaştırılması yapılabilir. Bu sayede sabit karakterler elenmiş olur.

3. Crafting sistemi ile trade edilemeyen itemler elde edilmeli. Örneğin moblardan deri, et, demir, odun, kan gibi trade edilemeyen materyaller çıkabilir ve bu materyallerile belli bir crafting sistemi sayesinde Npc'de satılmayan daha güçlü potlar, daha uzağa giden veya hasarı normal oklara göre daha yüksek olan oklar gibi destek itemleri yapılabilmeli.


Yine Crafting sistemi ile itemleri güçlendirmeyi sağlayan scrollar veya rünler elde edilebilir. Bunların kalıcı değil belli bir süre için destek sağlaması gerekiyor. Örneğin crafting ile elde edilen bir scroll 7 günlüğüne silahımızın apsini %10 arttırabilir veya resistanslarımızı %10 arttırabilir.

En önemli nokta; crafting ile elde edilen destek itemlerinin trade edilemiyor olması gerekiyor.


Sizde aklınıza gelen oyun zevkini ve rekabeti arttıracak önerilerinizi yazarsanız belki oyun yönetimi bunları değerlendirir. Lütfen oyunun küçük bir grubun hegemonyası altına girmesini sağlayacak öneriler değil çoğulculuğu sağlayacak ve herkesin eğlenmesini sağlayacak önerilerde bulunun. Artık hepimiz küçük bir kitlenin para ile güçlenerek hakimiyet kurmasının oyunu öldürdüğünü ve oyuncu sayısını hızlı bir şekilde azalttığını çok iyi biliyoruz sanırım. Ne kadar maddi olarak güçlü olursak olalım oyunu ne kadar çok kişi oynarsa o kadar çok keyif alırız. Lütfen onbinlerce liralık karakterlerle bomboş pvp alanında farmerların kovalandığı bir oyun olmasın Rise Online.
 

Milano34

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
Bu başlık altında oyunun oynanışını ileriye taşıyacak ve daha keyifli hale getirecek küçük önerilerde bulunabilirsiniz. Performans optimizasyonu, yeni haritalar gibi büyük çaplı öneriler değil oynanışı etkileyen küçük önerileri kastediyorum.


1. Anında Town atmak olmasın. Birçok oyunda Town atmak için sabit durmak ve Town'a bastıktan sonra 5-10 saniye gibi süreyi beklemek gerekiyor. Rakip veya Mob size saldırırsa Town atamıyorsunuz. Bu sayede pvp alanlarında bulunmanın riski artar ve oyuncular daha çok keyif alır, oyun daha rekabetçi hale gelir. Uzaktan rakibi gören kişi Town atarak kaçamaz.

2. Sezon sistemi ile geçici süreli ve trade edilemeyen itemler kazanılması. Örneğin 1 ay içerisinde en başarılı %10'luk kesime giren kişilere trade edilemeyen ve 20 gün sonra silinicek özel takı veya özel silah verilebilir. Sadece pvp odaklı değil, en çok oyunda aktif olarak süre geçiren, en çok exp kasan %10'luk kesime de ödül verilebilir. Bu ödüller pvp yi etkileyecek Ap'si yüksek silahlar olabileceği gibi daha pve odaklı yüksek mp recovery silahlar veya defans ve hp bonusu yüksek takılar da olabilir. Sezon sisteminde farklı kategoriler olmalı sadece en çok np kazanmak üzerinden ilerlenmemeli. En çok exp kasan, en çok oyunda süre geçiren, en çok mob kesen gibi kategoriler oluşturup bu kategorilerde ilk %10'a girenlere ödül verilebilir.

Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise karakterini afk bırakarak ödül almanın mümkün olmaması gerektiği. Bunu da developer arkadaşlar basit bir şekilde çözebilir. Karakterin oyun haritasında yürüdüğü mesafe ölçülerek bunun karşılaştırılması yapılabilir. Bu sayede sabit karakterler elenmiş olur.

3. Crafting sistemi ile trade edilemeyen itemler elde edilmeli. Örneğin moblardan deri, et, demir, odun, kan gibi trade edilemeyen materyaller çıkabilir ve bu materyallerile belli bir crafting sistemi sayesinde Npc'de satılmayan daha güçlü potlar, daha uzağa giden veya hasarı normal oklara göre daha yüksek olan oklar gibi destek itemleri yapılabilmeli.


Yine Crafting sistemi ile itemleri güçlendirmeyi sağlayan scrollar veya rünler elde edilebilir. Bunların kalıcı değil belli bir süre için destek sağlaması gerekiyor. Örneğin crafting ile elde edilen bir scroll 7 günlüğüne silahımızın apsini %10 arttırabilir veya resistanslarımızı %10 arttırabilir.

En önemli nokta; crafting ile elde edilen destek itemlerinin trade edilemiyor olması gerekiyor.


Sizde aklınıza gelen oyun zevkini ve rekabeti arttıracak önerilerinizi yazarsanız belki oyun yönetimi bunları değerlendirir. Lütfen oyunun küçük bir grubun hegemonyası altına girmesini sağlayacak öneriler değil çoğulculuğu sağlayacak ve herkesin eğlenmesini sağlayacak önerilerde bulunun. Artık hepimiz küçük bir kitlenin para ile güçlenerek hakimiyet kurmasının oyunu öldürdüğünü ve oyuncu sayısını hızlı bir şekilde azalttığını çok iyi biliyoruz sanırım. Ne kadar maddi olarak güçlü olursak olalım oyunu ne kadar çok kişi oynarsa o kadar çok keyif alırız. Lütfen onbinlerce liralık karakterlerle bomboş pvp alanında farmerların kovalandığı bir oyun olmasın Rise Online.
Onbinlerce liralık karakterlerle farmerların kovalandıgı bir oyun olmasın :)) sen bu yazdıgını bir düşün, böyle birşey olmaması için oyunda hiç bir şekil'de satış olmaması lazım. !

1. üstelik söyledigin town olayının 5 saniye olması bariz saçmalık oyunun akışını yavaşlatacaktır .

arkadaşlar RiseOnline'Nin hikayesi ile KnightOnline nin hikayesi farklı ilerlemekte. (o yüzden Knight online'de olan veya olmayan şeyler ile konu açmayınız.

tamam oynanış tarzı İtem'lar da benzerlik olabilir, KO ve MT2 Örnek alınmış ola bilir fakat şunu bilmelisiniz daha farklı bir oynanış seçenegi de pek yok ortalama oyunlar böyle zaten .

demek istedigim kusura bakma ama mantıga dayalı bir konu açmamışsın Ve eklenmesini istedigin yenilikler çok basit ve kötü , Rise online ekibi daha iyi etkinlikler üzerin'de çalıştıgını güncellemeler ile bizlere bildirmekte takip etmelisin .

keyfi istekler bölümüne girer bu konu :))
 

Assassin

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
165
Puanları
43
Town atma olayına katılmıyorum. Klan oyuncularının işine gelir bu durum solo oyuncuyu iyice bitirir.
 

yukardannbakann

Üye
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
6
Puanları
3
Town atma konusuna katılıyorum. Pk sırasında tek tuşa basıp anında towna gitmek saçmalık. Kesinlikle bi süre sonra towna atması gerektigini düşünüyorum . En azından 3-4 saniye.
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
194
Puanları
43
Path of exile' den esinlerek söylüyorum.

Oyun end game sonrası cz ve eslanttan ibaret olmasın.

1)Mob'lardan Map taşı( ya da zindan taşı) 100-200 civarı zindan tarzı harita baymayacak şekilde fazla olacak. Bu map'lerin moblarının da levelleri farklı olacak. Map upgrade edilebilecek ona göre drop rate artacak vs
 

Anilchan

Üye
Katılım
10 Haz 2021
Mesajlar
13
Puanları
3
Town atma olayını kaldırmaları gerek bence yerine bir skill veya item konulsun karakterimiz belirli bir süre yoğunlaştıktan sonra ana şehrine geri dönsün.
 

TswX

Moderator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
42
Puanları
18
Town atma konusuna katılıyorum. Pk sırasında tek tuşa basıp anında towna gitmek saçmalık. Kesinlikle bi süre sonra towna atması gerektigini düşünüyorum . En azından 3-4 saniye.
Town atma olayını kaldırmaları gerek bence yerine bir skill veya item konulsun karakterimiz belirli bir süre yoğunlaştıktan sonra ana şehrine geri dönsün.
Merhaba,
Pk yani savaş haritalarında diğer kullanıcılardan hasar yediğiniz taktirde önceki sürümlerde de bu özelik aktifti, bunun için çalışmalar yapılmıştı. Belirli bir süre yanılmıyorsam 3-5 saniye aralığında TOWN çekilemiyordu, bu gibi ince detaylar ile oyun düzenlemeleri her daim devam edecektir.
Saygılarımızla..
 

Yolcu

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
154
Puanları
28
Merhaba,
Pk yani savaş haritalarında diğer kullanıcılardan hasar yediğiniz taktirde önceki sürümlerde de bu özelik aktifti, bunun için çalışmalar yapılmıştı. Belirli bir süre yanılmıyorsam 3-5 saniye aralığında TOWN çekilemiyordu, bu gibi ince detaylar ile oyun düzenlemeleri her daim devam edecektir.
Saygılarımızla..

Her şeyi tek taraflı ve kendinizi sürekli güçlülerden yana görme ve oyunu buna göre yönlendirmeye çalışmak bencillik gibi geliyor.
Yani özellikle town meselesinde zaten ezik adam kaçar oda kaçamasın keselim. görevlerin başını bekleyelim nasılsa town atamayacaklar görev yaptırmayalım.
Mesele belki bir görev bir tuzak yada bir oyalama. birazda oyunun riski artsın derken pk daha kolay olsun diyorsunuz. Sadece farklı dillerde söylüyorsunuz zaten canın yarıdan aşağı düşmesinin bile town atamama sebebi olması yeterli. neden pk dan kaçma hakkını oyuncuların elinden alma çabasındasınsız?
 

Yolcu

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
154
Puanları
28
Town atma konusuna katılıyorum. Pk sırasında tek tuşa basıp anında towna gitmek saçmalık. Kesinlikle bi süre sonra towna atması gerektigini düşünüyorum . En azından 3-4 saniye.
Kesinlikle katılmıyorum asıl o kaçanları yakalabildiğin ve kesebildiğin an daha iyi olacak şunuda düşünmeslisin o pk alanında yakalayıp keseceklerin sence kesilmekten sıkılmadan senin üzerine mi gelecek sanıyorsun? elbette o pk alanına girmeyecek. yada pk sever bir oyuncu ise oyunu bırakacak. Azda town atan kişinin yerine kendinizi koyun.
Bakın şöyle birşey önerseniz anlarım oyunda nadir bulunan bir item eklensin itemi kuşanan oyuncu rakibe vurursa town atamasın derseniz belki oyuna biraz keyif katabilir. en azından bu town atamama isteğinizden az bir kısım oyuncu etkilenir.
 

TswX

Moderator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
42
Puanları
18
Her şeyi tek taraflı ve kendinizi sürekli güçlülerden yana görme ve oyunu buna göre yönlendirmeye çalışmak bencillik gibi geliyor.
Yani özellikle town meselesinde zaten ezik adam kaçar oda kaçamasın keselim. görevlerin başını bekleyelim nasılsa town atamayacaklar görev yaptırmayalım.
Mesele belki bir görev bir tuzak yada bir oyalama. birazda oyunun riski artsın derken pk daha kolay olsun diyorsunuz. Sadece farklı dillerde söylüyorsunuz zaten canın yarıdan aşağı düşmesinin bile town atamama sebebi olması yeterli. neden pk dan kaçma hakkını oyuncuların elinden alma çabasındasınsız?
Tekrar merhaba,
Pk haritalarındaki monsterlar genel olarak değerli eşya ve yüksek tecrübe puanı verdiği için bu ve benzeri bölgeler her zaman riskli bölgedir. Sizde bilirsiniz ki; bölgeye çıkan oyuncular o riski göze almış bulunuyor ve diğer oyuncuların ona saldırabileceğinin farkındadırlar. Kaçma hakkı mutlaka bir şekilde düzenlenebilir bunlar basit konular. Öncesinde de belirttiğim gibi şuan için hasar aldığınız zaman 3-5 saniye town atamıyorsunuz.( ilerleyen süreçlerde oyun gidişatına göre daha güzel yapılandırmalar olacaktır eminim.)
Saygılarımızla..
 
Son düzenleme:

Yolcu

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
154
Puanları
28
Tekrar merhaba,
Pk haritalarındaki monsterlar genel olarak değerli eşya ve yüksek tecrübe puanı verdiği için bu ve benzeri bölgeler her zaman riskli bölgedir. Sizde bilirsiniz ki; bölgeye çıkan oyuncular o riski göze almış bulunuyor ve diğer oyuncuların ona saldırabileceğinin farkındadırlar. Öncesinde de belirttiğim gibi hasar aldığınız zaman 3-5 saniye town atamıyorsunuz.( Bu konu tam olarak net değil, ilerleyen süreçlerde oyun gidişatına göre belli olacaktır eminim.)
Saygılarımızla..
Cevabınız için tşk ler oyun için 3-5 sn değil salise bile çok önemli. Oyuncuları bir bütün olarak ele alırsanız ve yapılan değişiklerin bir kısım oyuncuların bunu fırsata çevirip diğer oyunculara bahsettiğiniz bölgelerden ayrılmayıp işkence edeceği de kesin. tşkler saygılarımlar...
 

mstbsrn07

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
oyunun zevkini arttıracak küçük önerim diz üstü olmasın masa üstü olsun koltuğa iyice yaslan masaya yanaş masa yüksekte olsun kardeş ama playerlik önemli tecrübeli olmak lazım bence yoksa skilleri kaçırabilirsin
 

ssRe

Üye
Katılım
15 Tem 2021
Mesajlar
1
Puanları
0
Dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biride GMler olmalıdır. Hiç bir şekilde item vs. drop yapamamaları gerekir hatta boss falanda spawnlayamamaları gerekerik sadece ban vs. yetkileri olmalıdır... Kısacası GM kavramı değişmelidir. Gerisi zamanla aşılabilecek sorunlardır diye düşünüyorum. Başarılar dilerim.
 

Yolcu

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
154
Puanları
28
Dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biride GMler olmalıdır. Hiç bir şekilde item vs. drop yapamamaları gerekir hatta boss falanda spawnlayamamaları gerekerik sadece ban vs. yetkileri olmalıdır... Kısacası GM kavramı değişmelidir. Gerisi zamanla aşılabilecek sorunlardır diye düşünüyorum. Başarılar dilerim.
7-24 ilgili oyunda diğer playerlar gibi (görünür modda) gezen GM oyunun oynanırlığını ve sürdürebilirliğini arttıracak tek kriter.
 

TswX

Moderator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
42
Puanları
18
İlerleyen süreçlerdeki aşamalarda sizlerden gelen geri dönüşlere, sorularınıza destek ve yardımcı olmak için 7/24 GM ve Destek ekipleri aktif olacaktırlar.
İyi forumlar.
 

mstbsrn07

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
İlerleyen süreçlerdeki aşamalarda sizlerden gelen geri dönüşlere, sorularınıza destek ve yardımcı olmak için 7/24 GM ve Destek ekipleri aktif olacaktırlar.
İyi forumlar.
sabrımız kaldımı diye bir sorsana oyunculuk yeteneğini kaybediyoruz oyun geç açılırsa gözler kapalı oynarız
 

TswX

Moderator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
42
Puanları
18
sabrımız kaldımı diye bir sorsana oyunculuk yeteneğini kaybediyoruz oyun geç açılırsa gözler kapalı oynarız
Merhaba,
Öncelikle heyecanınızın bizde farkındayız sabrınız ve destekleriniz için teşekkür ederiz, çalışmalar devam etmektedir. Oyunculuk yeteneğiyle ilgili olarak (Dorion ve Death Valley) bölgelerindeki kuklalarla çalışarak ufak bir antrenmandan sonra kısa bir sürede oyuna tekrardan adapte olabileceğinize inanıyorum. Öncesinde de discord üzerinden Burhan bey' inde bahsettiği gibi;

"İlk sıkça sorulan sorulardaki yanıtları hatırlıyor musunuz bilmiyorum. Ben çok iyi hatırlıyorum çünkü ben yazmıştım. Orada resmi sürüm için şunu yazmıştım. "Her halükarda oyunumuzu 2021 içerisinde deneyiminize sunacağız". Açık beta bu sözü karşılamak için yeterli. Onun haricinde net bir süre veremiyoruz, neyin ne kadar süreceğini kestiremiyoruz çünkü geliştirdiğimiz ilk oyun, Türkiye şartlarında geliştiriyoruz, kısıtlı finans ve ekiple geliştiriyoruz. Birçok sorunla birlikte geliştirmeye çalışıyoruz. Bu yüzden bu denklemin birden fazla bilinmeyeni olduğu sürece net bir tarih veremiyoruz. Önceleri tahmini tarih veriyorduk ama o konuda da çok hoşgörülü olunmadı. Bu yüzden artık o konuda temkinli davranmak zorundayız."

Bu sebepten ötürü bir sonraki aşamanın açılma tarihi ile ilgili net bir bilgi verememekteyiz. Bu ve benzeri sorularınızı Discord üzerinde Soru-Cevap etkinliği yapıldığı zaman tekrardan bizlere iletebilirsiniz.
Saygılarımızla..
 

mstbsrn07

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
Merhaba,
Öncelikle heyecanınızın bizde farkındayız sabrınız ve destekleriniz için teşekkür ederiz, çalışmalar devam etmektedir. Oyunculuk yeteneğiyle ilgili olarak (Dorion ve Death Valley) bölgelerindeki kuklalarla çalışarak ufak bir antrenmandan sonra kısa bir sürede oyuna tekrardan adapte olabileceğinize inanıyorum. Öncesinde de discord üzerinden Burhan beyinde bahsettiği gibi;

"İlk sıkça sorulan sorulardaki yanıtları hatırlıyor musunuz bilmiyorum. Ben çok iyi hatırlıyorum çünkü ben yazmıştım. Orada resmi sürüm için şunu yazmıştım. "Her halükarda oyunumuzu 2021 içerisinde deneyiminize sunacağız". Açık beta bu sözü karşılamak için yeterli. Onun haricinde net bir süre veremiyoruz, neyin ne kadar süreceğini kestiremiyoruz çünkü geliştirdiğimiz ilk oyun, Türkiye şartlarında geliştiriyoruz, kısıtlı finans ve ekiple geliştiriyoruz. Birçok sorunla birlikte geliştirmeye çalışıyoruz. Bu yüzden bu denklemin birden fazla bilinmeyeni olduğu sürece net bir tarih veremiyoruz. Önceleri tahmini tarih veriyorduk ama o konuda da çok hoşgörülü olunmadı. Bu yüzden artık o konuda temkinli davranmak zorundayız."

Bu sebepten ötürü bir sonraki aşamanın açılma tarihi ile ilgili net bir bilgi verememekteyiz. Bu ve benzeri sorularınızı Discord üzerinde Soru-Cevap etkinliği yapıldığı zaman tekrardan bizlere iletebilirsiniz.
Saygılarımızla..
tşkkr edrm kuklalar aklıma gelmemişti iyiki varsın RİSE ONLİNE WORLD eğlenceme bile cevap yazıyor :) babam bile oramı sen kadar düşünmez abi :D
 
Üst Alt