DeadLegion
Üye
- Katılım
- 17 Ağu 2022
- Mesajlar
- 273
- Puanları
- 43

Merhaba degerli RoW oyunculari. Bugun sizlere oyuna yonelik elestirilerimi maddeler halinde sunacagim. Burada sadece elestirilerimi yazacagimi cozum onerilerimi ise baska bir baslik altinda yine burada belirttigim her madde icin ayri ayri yazacagimi belirtmek isterim. Umarim oyun iyi yerlere gelir ve oyun, oyunu oyun oldugu icin oynayan kitlesi ile yabanci oyuncu kitlesini daha fazla kaybetmez.
1-) Oyunun bana gore belki de en onemli sorunu, gelistirici ekibin ozgun fikirlerinin zamaninda oyuna entegre edilmemis olmasidir. Oyunun artik adindan bahsetmekten imtina ettigimiz malum oyuna benzedigini hepimiz biliyoruz. Ancak o malum oyundaki oynanistan farkli olarak gelistirici ekibin oyunu yaparken aklinda tasarladigi ozgun fikirlerinin oyuna eklenmesinde cok gec kalindigi kanaatindeyim. Malum oyunda calismayan ve/veya ne oranda artis sagladigi belli olmayan statlarin, kullanilmayan ve/veya ne oranda tuttugu belli olmayan ya da ne ise yaradigi pek de bilinmeyen yeteneklerin, kullanilmayan esyalarin, esya yukseltme oranlari belirsiz olan upgrade sisteminin ve cagdisi pazar sisteminin RoW'da da benzer bir sekilde yer aliyor olmasi yerine ozgun fikirlerinize oncelik verip oyunu yaparken en basta bunlari eklemis olmaniz gerekiyordu diye dusunuyorum.
2-) Onemli olarak gordugum ve malum oyundan esinlendiginiz bir diger sorun ise oyundaki seviyeye gore stat mekanigidir. Diger pek cok MMORPG tarzi oyunda karakterler statlarini uzerine giydigi esyadan alirken RoWda seviyeye gore stat mantigi pek cok soruna yol acmaktadir. Magelerin daha fazla int vererek giyebilecegi ust seviye zirlari ve silahlari kullanabilmek icin int statina puan verdiklerinde canlarinin asiri azalmasi ama bu acigi kapatacak sekilde kullandiklari zirhlardan ve silahlardan atak artisi alamamalari bu soruna ornek gosterilebilir. Ayrica cok fazla int istedigi icin hem mage hem de priest siniflari kendi siniflarina ozgu bazi esyalari kullanmaktan kacinmaktadir. Benzer sekilde daha az atak verdigi icin warrior sinifi oyunculari tek elle tutulan silahlari kullanmaktan kacinmaktadir. Statlarin seviyeyle arrmasi sorununa yonelik bunlara benzer pek cok ornek verilebilir. Bu sorun oyunda alt sinif cesitliligini ve oyuncunun karakteriyle farkli seyler yapabilmesini kisitlamaktadir.
3-) Oyununun malum oyuna benzemesinden kaynakli olarak gordugum bir diger sorun ise stat yetersizligidir. Oyunda su an oynadiginiz sinifin atagini artiran ana stati yaninda can, mana, defans rezistans olmak uzere 5 farkli stat bulunmakta. Sadece 5 statin oldugu bir oyunda takilarin health bonus ya da hp bonus vermesi pek de bir cesitlilik sayilmaz. Ayrica farkli silah turleri icin ozunde o silahtan alinan hasara yonelik defans veren anti dedigimiz statin oyunda bulunmasi da defans disinda ayri bir stat olarak degerlendirilemez.
4-) Bir diğer sorun ise oyundaki pek cok seyin muglak olmasidir. Bu sorunun oyundaki stat ve kodlama eksikligi ile alakali oldugunu dusunuyorum. Bu soruna ornek olarak; upgrade yaparken yuzde kac basari sansimizin oldugunu bilmememiz, karakterimize yeni ve daha guclu bir zirh giydigimizde gelen defans artisinin yuzde kac hasar azalttigini bilmememiz, oyun icindeki gunluk eventlerden gelen kutulari actigimizda hangi esyalari alabilecegimizi bilmememiz, zindana girdigimizde eger alabilirsek hangi esyalari alabilecegimizi bilmememiz verilebilir. Bunlarin oyuncular tarafindan tecrube edilerek ogrenilmesi gereken seyler oldugunu dusunmuyorum. Oyun bizlere bu oranlari bizzat vermelidir diye dusunuyorum.
5-) RoW'a ozgu gozlemledigim bir diger sorun ise karakterlerin can ve defans degerleriyle canavarlarin atak, saldiri hizi ve can degerleri arasindaki dengesizliktir. Bir oyunda eger canavarlar kendi seviyesindeki tek bir oyuncu tarafindan oldurulebilecek sekilde tasarlanmissa canavarlarin yukarida belirttigim statlari ve o oyunda pve kismini ilgilendiren, rowda yer almayan diger statlari da bununla uyumlu ve dengeli olur. Eger canavarlar en az 2 karakterle oldurulebilecek sekilde tasarlanmissa bunun da dengesi canavarla ayni seviyede ortalama gucte en az 2
karakterin gucune gore gerekli testler yapilarak dengelenir. Ancak RoW'da bu konuda bir dengesizlik soz konusu oldugu icin karakterler cok fazla pot harcamaktadir.
6-) Yukarida yazdigim tum sorunlari kisa vadede sorun olarak degerlendirmezsek bir oyunun oynanisini etkileyen en onemli sorunlar optimizasyon, lag, bug ve guvenlik sorunlaridir. Rise Online oynarken bu sorunlardan herhangi birini veya birkacini yasamayan tek bir oyuncu bile yoktur diye tahmin ediyorum. Henuz yeni olan bu oyunda bu sorunlarin oncelikli olarak cozume kavusturulmasi ve oyuncularin bu konudaki sikayetlerinin bir burokrasi surecinden gecmemesi gerektigini dusunuyorum.
1-) Oyunun bana gore belki de en onemli sorunu, gelistirici ekibin ozgun fikirlerinin zamaninda oyuna entegre edilmemis olmasidir. Oyunun artik adindan bahsetmekten imtina ettigimiz malum oyuna benzedigini hepimiz biliyoruz. Ancak o malum oyundaki oynanistan farkli olarak gelistirici ekibin oyunu yaparken aklinda tasarladigi ozgun fikirlerinin oyuna eklenmesinde cok gec kalindigi kanaatindeyim. Malum oyunda calismayan ve/veya ne oranda artis sagladigi belli olmayan statlarin, kullanilmayan ve/veya ne oranda tuttugu belli olmayan ya da ne ise yaradigi pek de bilinmeyen yeteneklerin, kullanilmayan esyalarin, esya yukseltme oranlari belirsiz olan upgrade sisteminin ve cagdisi pazar sisteminin RoW'da da benzer bir sekilde yer aliyor olmasi yerine ozgun fikirlerinize oncelik verip oyunu yaparken en basta bunlari eklemis olmaniz gerekiyordu diye dusunuyorum.
2-) Onemli olarak gordugum ve malum oyundan esinlendiginiz bir diger sorun ise oyundaki seviyeye gore stat mekanigidir. Diger pek cok MMORPG tarzi oyunda karakterler statlarini uzerine giydigi esyadan alirken RoWda seviyeye gore stat mantigi pek cok soruna yol acmaktadir. Magelerin daha fazla int vererek giyebilecegi ust seviye zirlari ve silahlari kullanabilmek icin int statina puan verdiklerinde canlarinin asiri azalmasi ama bu acigi kapatacak sekilde kullandiklari zirhlardan ve silahlardan atak artisi alamamalari bu soruna ornek gosterilebilir. Ayrica cok fazla int istedigi icin hem mage hem de priest siniflari kendi siniflarina ozgu bazi esyalari kullanmaktan kacinmaktadir. Benzer sekilde daha az atak verdigi icin warrior sinifi oyunculari tek elle tutulan silahlari kullanmaktan kacinmaktadir. Statlarin seviyeyle arrmasi sorununa yonelik bunlara benzer pek cok ornek verilebilir. Bu sorun oyunda alt sinif cesitliligini ve oyuncunun karakteriyle farkli seyler yapabilmesini kisitlamaktadir.
3-) Oyununun malum oyuna benzemesinden kaynakli olarak gordugum bir diger sorun ise stat yetersizligidir. Oyunda su an oynadiginiz sinifin atagini artiran ana stati yaninda can, mana, defans rezistans olmak uzere 5 farkli stat bulunmakta. Sadece 5 statin oldugu bir oyunda takilarin health bonus ya da hp bonus vermesi pek de bir cesitlilik sayilmaz. Ayrica farkli silah turleri icin ozunde o silahtan alinan hasara yonelik defans veren anti dedigimiz statin oyunda bulunmasi da defans disinda ayri bir stat olarak degerlendirilemez.
4-) Bir diğer sorun ise oyundaki pek cok seyin muglak olmasidir. Bu sorunun oyundaki stat ve kodlama eksikligi ile alakali oldugunu dusunuyorum. Bu soruna ornek olarak; upgrade yaparken yuzde kac basari sansimizin oldugunu bilmememiz, karakterimize yeni ve daha guclu bir zirh giydigimizde gelen defans artisinin yuzde kac hasar azalttigini bilmememiz, oyun icindeki gunluk eventlerden gelen kutulari actigimizda hangi esyalari alabilecegimizi bilmememiz, zindana girdigimizde eger alabilirsek hangi esyalari alabilecegimizi bilmememiz verilebilir. Bunlarin oyuncular tarafindan tecrube edilerek ogrenilmesi gereken seyler oldugunu dusunmuyorum. Oyun bizlere bu oranlari bizzat vermelidir diye dusunuyorum.
5-) RoW'a ozgu gozlemledigim bir diger sorun ise karakterlerin can ve defans degerleriyle canavarlarin atak, saldiri hizi ve can degerleri arasindaki dengesizliktir. Bir oyunda eger canavarlar kendi seviyesindeki tek bir oyuncu tarafindan oldurulebilecek sekilde tasarlanmissa canavarlarin yukarida belirttigim statlari ve o oyunda pve kismini ilgilendiren, rowda yer almayan diger statlari da bununla uyumlu ve dengeli olur. Eger canavarlar en az 2 karakterle oldurulebilecek sekilde tasarlanmissa bunun da dengesi canavarla ayni seviyede ortalama gucte en az 2
karakterin gucune gore gerekli testler yapilarak dengelenir. Ancak RoW'da bu konuda bir dengesizlik soz konusu oldugu icin karakterler cok fazla pot harcamaktadir.
6-) Yukarida yazdigim tum sorunlari kisa vadede sorun olarak degerlendirmezsek bir oyunun oynanisini etkileyen en onemli sorunlar optimizasyon, lag, bug ve guvenlik sorunlaridir. Rise Online oynarken bu sorunlardan herhangi birini veya birkacini yasamayan tek bir oyuncu bile yoktur diye tahmin ediyorum. Henuz yeni olan bu oyunda bu sorunlarin oncelikli olarak cozume kavusturulmasi ve oyuncularin bu konudaki sikayetlerinin bir burokrasi surecinden gecmemesi gerektigini dusunuyorum.