İstek Oyundaki gereksiz itemler

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Arkadaşlar oyunda bildiğiniz üzere çok fazla item var ve bu itemlerin arasından tüm classlar için kullanılan belli başlı itemler var. Oyundaki diğer itemler açıkçası mevcut metada hiçbir işe yaramıyor. Çünkü her karakter için oynanabilecek tek bir seçenek var. Bunlar nedir?
Warriorlar ziyanlık, asaslar gayet iyi durumda olduğu için bu iki classtan bahsetmeyeceğim.
Fakat geriye kalan Priest ve Mage sınıflarında bir çok seçenek olmasına karşın oynanan tek bir build var.

Priestte STR Battlepriest ve Standart INT Support Priest dışında hiçbir seçenek mevcut değil.
Ya Tier 1 Leather STR setinizi giyip BP oynamalısınız ya da en üst İmperial seti giyip Support Priest oynamalısınız. Bunun dışında hiçbir seçeneğiniz yok.
Durum böyleyken; Heavy Leather, Plate, Heavy Plate, Elite, Sage vs. vs. setler ne işe yarıyor? Neden bu itemlerle farklı buildler oluşturamıyoruz? Veyahut mevcut tek el priest silahları neden kalkan ile kombinlenip hem biraz defans hem de atak olarak kullanılamıyor?

Öte yandan Mage karakterinde de sadece Paper FR Mage ve TP Mage metası mevcut durumda. Bu iki buildin biri maksimum hasar için MP verirken diğeri maksimum defans için HP vermekte. Mage için INT statı yine tarihe karışmış durumda. Öte yandan Ice veya LR mage oynamak isteyen biri için de bu tarz bir durum mümkün değil çünkü MP Mage bile olsanız Ice veya LR mage ile FR mage kadar hasar çıkarmanız söz konusu değil. Öte yandan LR Skilleri de mobları kitlemiyor. Bu da LR'yi farmda tamamen işlevsiz hale getiriyor. LR oynamanızın tek yolu sadece mage teamlerde komutçu olmanız. Üst segment stafflar prieste nazaran kullanılabilir olsa bile Mage için Elite veya Imperial giymek şu durumda tamamen zarar. Tüm mage teamler Paper Flame MP Mage oynuyor. Çünkü Magede Heavy Leather dışında bir zırh seçeneği karakterin atağını tamamen baltalıyor. Şimdi bu durumda şu soruyu sormak gerek, Bu itemler hiçbir işe yaramayacaksa neden oyunda varlar? İlerleyen zamanlarda mı işe yarayacaklar? Yoksa tamamen rastgele konulmuş itemler mi? Kafamda bu tarz sorular sürekli dönmekte...


Yönetim ne düşünüyor, ne planlıyor hiç bilmiyorum fakat oyuncularını dinlemediklerini düşünüyorum. Şimdi sorunları buraya sıralasam çok uzun bir konu olur zaten yeterince uzattım.
Umarım birileri konuyu okur ve bu bilinmezliğe bir çözüm üretmeye çalışırlar. Teşekkür ederim.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
273
Puanları
43
1-) Oyunda stat eksikligi var. Oyun can, mana defans ve atak olmak uzere temelde 4 statla oynaniyor. Bunu engellemek icin en basta oyunu tasarlarken hp recovery speed(can yenileme hizi), tenacity( kitle kontrol suresi azaltma), blok yada savusturma, iyilestirme bonusu, kalkan bonusu vb. Bir suru stat eklenebilirdi. Ama statlar sayica cok sinirli oldugu icin klaslari dengelemek biraz zor oluyor.
2-) Oyunu tasarlarken fiziksel hasar ve buyu hasari birbirinden kesinlikle ayrilmaliydi. Bu ozellikle mageler icin buyuk bir sorun. Cunku karakterin atagini gosteren sayfadaki atak gercegi yansitmiyor ve dps olmasi gerek bir klas icin oldukca dusuk kaliyor. Buyu hasari vuran bir klas eline staff taktiginda atagi adeta fiziksel hasar vuran bir klas gibi sayiliyor ancak atagi yuzde olarak cok az arttigi icin daha iyi bir staff takmanin bir anlami kalmiyor.
3-) Oyun tasarlanirken level-stat mantigindan vazgecilmeliydi yani lvl atladikca stat puani kazanma seklinde bir sistem olmamaliydi. Ayrica her klas 1 lvlde ayni can ve mana duzeyinde baslamaliydi. Seviye atladikca verilen hp stati, hp degeri yuzdelik olarak arttigi icin temel can degeri dusuk olan mage ve priestlerin oyunun ilerleyen seviyelerinde mevcut can bakimindan geride kalmasina sebep oluyor. Ayni durum atak icin de gecerli. Ornek vermem gerekirse herhangi bir klasin lvl 74te 2000 cani oldugunu varsayalim. Baska bir klasin da 2500 cani olsun. Her iki karakter de 75 lvl oldugunda ve hpye 1 puan verdiginde hp statinin %1 can artirdigini varsayarsak 2000 cani olan klasin cani 40 artarken 2500 cani olan klasin cani 45 artacaktir. Bu artis farkinin sebebi temelde karakterlerin 1 lvlde canlarinin farkli olmasi ve levele gore stat sistemidir.

Isin ozu oyunu en bastan tasarlarken malum oyuna kesinlikle benzememeliydiler. Ancak gelinen noktada verdikleri sozlerden uzak kaldilar. Umarim guncellemelerle bu durum bir nebze olsun duzelir.
 

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Isin ozu oyunu en bastan tasarlarken malum oyuna kesinlikle benzememeliydiler. Ancak gelinen noktada verdikleri sozlerden uzak kaldilar. Umarim guncellemelerle bu durum bir nebze olsun duzelir.

Bu yorumunuza sonuna kadar katılıyorum. İyi yanlarını almalarına sözüm yok fakat kötü yanlarını da neden aldılar ki?
 

washigo

Üye
Katılım
31 Ara 2021
Mesajlar
102
Puanları
28
1-) Oyunda stat eksikligi var. Oyun can, mana defans ve atak olmak uzere temelde 4 statla oynaniyor. Bunu engellemek icin en basta oyunu tasarlarken hp recovery speed(can yenileme hizi), tenacity( kitle kontrol suresi azaltma), blok yada savusturma, iyilestirme bonusu, kalkan bonusu vb. Bir suru stat eklenebilirdi. Ama statlar sayica cok sinirli oldugu icin klaslari dengelemek biraz zor oluyor.
2-) Oyunu tasarlarken fiziksel hasar ve buyu hasari birbirinden kesinlikle ayrilmaliydi. Bu ozellikle mageler icin buyuk bir sorun. Cunku karakterin atagini gosteren sayfadaki atak gercegi yansitmiyor ve dps olmasi gerek bir klas icin oldukca dusuk kaliyor. Buyu hasari vuran bir klas eline staff taktiginda atagi adeta fiziksel hasar vuran bir klas gibi sayiliyor ancak atagi yuzde olarak cok az arttigi icin daha iyi bir staff takmanin bir anlami kalmiyor.
3-) Oyun tasarlanirken level-stat mantigindan vazgecilmeliydi yani lvl atladikca stat puani kazanma seklinde bir sistem olmamaliydi. Ayrica her klas 1 lvlde ayni can ve mana duzeyinde baslamaliydi. Seviye atladikca verilen hp stati, hp degeri yuzdelik olarak arttigi icin temel can degeri dusuk olan mage ve priestlerin oyunun ilerleyen seviyelerinde mevcut can bakimindan geride kalmasina sebep oluyor. Ayni durum atak icin de gecerli. Ornek vermem gerekirse herhangi bir klasin lvl 74te 2000 cani oldugunu varsayalim. Baska bir klasin da 2500 cani olsun. Her iki karakter de 75 lvl oldugunda ve hpye 1 puan verdiginde hp statinin %1 can artirdigini varsayarsak 2000 cani olan klasin cani 40 artarken 2500 cani olan klasin cani 45 artacaktir. Bu artis farkinin sebebi temelde karakterlerin 1 lvlde canlarinin farkli olmasi ve levele gore stat sistemidir.

Isin ozu oyunu en bastan tasarlarken malum oyuna kesinlikle benzememeliydiler. Ancak gelinen noktada verdikleri sozlerden uzak kaldilar. Umarim guncellemelerle bu durum bir nebze olsun duzelir.

3 yıldır bu forumda bu kadar güzel yazı okumamıştım
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt