Statlarini degistirmeden diger gerkeli statlar eklenerek diger butun islevsiz silahlar islevli hale getirilebilinir. Oyun sonunda ve ortasinda amacimiz tek bir silaha sahip olmak olmamali. 3-4 cesit arasinda gidip gelmeliyiz. Statlarin bir cezbediciligi olmali.
Kanka bu durum hakkında o kadar çok konu açtık, o kadar çok mesaj yazdık ki dikkate almadılar henüz.
Bakın buraya da önerimizi tekrarlıyoruz. Level aldıkça gelen stat mantığı olmasın. Statların hepsi itemlerden gelsin. Statlar itemlerde hem çeşit hem değer hem de kaç farklı stat verdiği yönünden değişiklik göstersin. Exp level sonunda player en iyi stat dengesi için kafa yorsun ve bunun için uğraşsın. Bu şekilde her bir karakter kendine has olacak ve hiç bir oyuncu hiç bir oyuncuya benzemeyecek. İtemler leveline göre giyilebilsin. Bu sistem, beraberinde devasa bir craft sistemini ve upgrade sistemini beraberinde getirecek.
Örnek:
Parşomen 1: itemin verdiği tüm stat değerlerinin sayı değelerlerini belli aralıklarda ve itemin leveline göre degiştirir.
Parşomen 2: itemin Tüm stat, tür ve değerleri yerine farklı türde, farklı sayıda ve değerde stat getirir.( İnt:20, str:30, hp10 gidip dex 35, hp 30, mp: 50 gibi)
Parşomen 3: item 2 farklı stat veriyordur. 3. Olarak rastgele bir stat vermesi sağlanır.
Buna ek rün sistemi devam edebilir. Çeşitlilik iyidir. Playerın Level için 3 ay exp kasacağına, 3-4 günde max leveli görüp, item çeşitliliği arasında boğularak sürekli bir şeyler denemeye sürekli bir item kombinasyonları deneyerek bir build çıkarmaya çalışması daha zevkli olacaktır.