Öneri Oyunun kalıcı ve keyifli olabilmesi için bir kaç fikrimdir :)

JohnPlane

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
837
Puanları
63
Herkese selamlar ,

Benzer oyunları 15 sene önce felan oynuyorduk, aşırı keyif alıyorduk çünkü bu keyfi bize tattıran bir kaç ana etmen vardı, Artık çoğumuz iş güç , çocuk sahibi olduk :).

Böyle formlara girip sorun yaşamadıkca birşeyler yazan bir insan değilim ancak , gerçekten rise online gibi vb.oyunların EKSİKLİĞİNİ biz oyuncular çok fazla hiissediyoruz.

Bu ve benzer oyunlara duyduğumu açlığı , diğer oyunlarda yapılan hatalardan dolayı uzaklaşmamız olduğunu herkes biliyodur eminim. Bende kendimce görüşlerimi paylaşmak istedim , bir tüketici olarak geribildirimde bulunmanın faydası olacaktır umarım. Mümkün oldukça kıyaslamalarda benzerlik taşımaması için item ve oyun isimlerini kullanmayacağım . Yeni bir oyun büyük bir emeğe saygısızlık olarak değerlendiriyorum ben.

Öncelikle , oyunda birşeylerin kolay ulaşılabilir olması bizleri oyundan soğuttu o kadar çok alternatif çıktı ki geriye kalan herseyin değeri sıfırlandı. Örnek veriyorum 60+ sonrası giyilen zırhların o kadar alternatifi çıktı ki ve o kadar yaygınlaştıki , ilk verilen zırhların hiç bir önemi kalmadı direk çöpe !

Ama böylelikle itemlerin kıymeti kalmadı , ilk zamanlar hatırlıyorum shell basmak , shell sahibi olmak hayal edilebilir bile değildi. Ssahibi olan aklını yitiridi.

Aynı şekilde silahlarda o kadar alternatif var ki , elimizde ki itemleri basmak yerine yani merdivenleri tırmanmak yerine en üst basamağa atlamayı planlarıyoruz suan. Mesela zamanında high class itemlerin +6 , +7 basılıp kullanılması çılgına dönmemisizi sağlıyodu.

Ben bunu en büyük hata olarak algılıyorum. yani bir zırh çıkartıyoruz kötü , orta, iyi , çok iyi , muhtesem diye sınıflandırıyoruz. Ancak drop o kadar fazlaki kimse diğer itemlerin değerini bilmiyor , yani oyun bunu değersizleştiriyor.

Ve biliyorsun bazı itemleri düşürmek için slotlar kiralanıyor , işgal ediliyor . Peki sıradan oynayan bir insanın bunun farmını yapma şansı var mı ? Kesinlikle hayır.. yani bir kac clan bu itemleri piyasaya sürecek sende onlardan satın alacaksın.


Bu uzun yazımın kısa özeti şu olurdu herhalde.

İtem drop oranları çok düşük olmalı , ilk günden millet parıl parıl itemlerle oyundan gezmemeli . Bırakın ilk günleri çok uzun süre oynayan ve şansı yaver gidenler ancak +7 itemlere kavulabilmeli .

Upgrade oranları dahada zorlu olmalı. Sabah gözlerini ovuşturarak uynan birisi uniqe itemleri +9 a basamamalı.

Bırakın uniqe itemleri insanlar aylarca oynayıp , +6,+7 itemlere zor kavuşmalı bence.

Böylelikle tek gecede ışık gibi parlayan zırhlar, bir saatee atack p. 2k dan 3 k ya çıkaran silahları basıp dolaşan yüzlerce adam olmamalı ortalıkta :)


Oyunun zorluk seviyesi yüksek olursa, bir ay içinde zirveye ulaşmış insanları göremeyiz. Buda bize karakterimizi geliştirmek için uzun bir yol olduğu anlamına gelir . Bir ayda zirveye ulaşanları görüp sogumayız. HERSEYDEN ÖNEMLİSİ REKABET ETME ŞANSIMIZ OLUR.

Teşekkürler.
Söylediklerine tamamen katılıyorum.
 

Diocenes

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
33
Puanları
8
Bence sen sadece bir tane oyuna örnek vererek yazmışsın bunların hiç biri olmaması lazım çeşitlilik olması lazım mmrorpg kültüründen birçok oyun oynayan bir kişi olarak çeşitlilik her yeni gelen oyun güncellemelerinde yeni itemler yeni kıyafetler sürekli artan seviyeli itemler oyununda bir süre sonra tam son levellere geldik tüm itemleri yaptık derken tekrar bir güncelleme yeni itemler yeni kıyafetler olması lazım oyunda süreli yenilik hareket lazım
 

Nazzy

Üye
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
377
Puanları
43
Herkese selamlar ,

Benzer oyunları 15 sene önce felan oynuyorduk, aşırı keyif alıyorduk çünkü bu keyfi bize tattıran bir kaç ana etmen vardı, Artık çoğumuz iş güç , çocuk sahibi olduk :).

Böyle formlara girip sorun yaşamadıkca birşeyler yazan bir insan değilim ancak , gerçekten rise online gibi vb.oyunların EKSİKLİĞİNİ biz oyuncular çok fazla hiissediyoruz.

Bu ve benzer oyunlara duyduğumu açlığı , diğer oyunlarda yapılan hatalardan dolayı uzaklaşmamız olduğunu herkes biliyodur eminim. Bende kendimce görüşlerimi paylaşmak istedim , bir tüketici olarak geribildirimde bulunmanın faydası olacaktır umarım. Mümkün oldukça kıyaslamalarda benzerlik taşımaması için item ve oyun isimlerini kullanmayacağım . Yeni bir oyun büyük bir emeğe saygısızlık olarak değerlendiriyorum ben.

Öncelikle , oyunda birşeylerin kolay ulaşılabilir olması bizleri oyundan soğuttu o kadar çok alternatif çıktı ki geriye kalan herseyin değeri sıfırlandı. Örnek veriyorum 60+ sonrası giyilen zırhların o kadar alternatifi çıktı ki ve o kadar yaygınlaştıki , ilk verilen zırhların hiç bir önemi kalmadı direk çöpe !

Ama böylelikle itemlerin kıymeti kalmadı , ilk zamanlar hatırlıyorum shell basmak , shell sahibi olmak hayal edilebilir bile değildi. Ssahibi olan aklını yitiridi.

Aynı şekilde silahlarda o kadar alternatif var ki , elimizde ki itemleri basmak yerine yani merdivenleri tırmanmak yerine en üst basamağa atlamayı planlarıyoruz suan. Mesela zamanında high class itemlerin +6 , +7 basılıp kullanılması çılgına dönmemisizi sağlıyodu.

Ben bunu en büyük hata olarak algılıyorum. yani bir zırh çıkartıyoruz kötü , orta, iyi , çok iyi , muhtesem diye sınıflandırıyoruz. Ancak drop o kadar fazlaki kimse diğer itemlerin değerini bilmiyor , yani oyun bunu değersizleştiriyor.

Ve biliyorsun bazı itemleri düşürmek için slotlar kiralanıyor , işgal ediliyor . Peki sıradan oynayan bir insanın bunun farmını yapma şansı var mı ? Kesinlikle hayır.. yani bir kac clan bu itemleri piyasaya sürecek sende onlardan satın alacaksın.


Bu uzun yazımın kısa özeti şu olurdu herhalde.

İtem drop oranları çok düşük olmalı , ilk günden millet parıl parıl itemlerle oyundan gezmemeli . Bırakın ilk günleri çok uzun süre oynayan ve şansı yaver gidenler ancak +7 itemlere kavulabilmeli .

Upgrade oranları dahada zorlu olmalı. Sabah gözlerini ovuşturarak uynan birisi uniqe itemleri +9 a basamamalı.

Bırakın uniqe itemleri insanlar aylarca oynayıp , +6,+7 itemlere zor kavuşmalı bence.

Böylelikle tek gecede ışık gibi parlayan zırhlar, bir saatee atack p. 2k dan 3 k ya çıkaran silahları basıp dolaşan yüzlerce adam olmamalı ortalıkta :)


Oyunun zorluk seviyesi yüksek olursa, bir ay içinde zirveye ulaşmış insanları göremeyiz. Buda bize karakterimizi geliştirmek için uzun bir yol olduğu anlamına gelir . Bir ayda zirveye ulaşanları görüp sogumayız. HERSEYDEN ÖNEMLİSİ REKABET ETME ŞANSIMIZ OLUR.

Teşekkürler.
Eline sağlık hoşgeldin aramıza :)
 

Oggy

Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
20
Puanları
3
Dostum güzel bi post olmuş düşüncelerinin bir çoğuna katılıyorum. Hiç birimiz istemiyoruz ki 3 - 5 ayda oyun çöp olmasın. İlk açıldığındaki heyecan uzun süreli devam etsin.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt