Öneri Oyunun kalıcı ve keyifli olabilmesi için bir kaç fikrimdir :)

Minato

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
20
Puanları
3
İtemleri zaten oyundan satın alabiliyorsak , bunu konuşmamıza bile gerek yok :)

Hiç bir zaman oyunun item satacağını zannetmem bu ahmaklık olur
Oyun item satmalidir diye bir ibare görmedim kendi cümlemde. Bunu nereden çıkardın? Hayatinizda hiç mi eso gw2 oynamadiniz? Cok dar pencerelerden bakiyorsunuz... Bir itemin zor bulunmasi onu cok degerli yapar. Malum oyunda birisi +9 item upgrade edince ilk haftada ne oluyordu o item? 10 bin TL civarlarında satılıyordu. Neden? Çünkü zor. Elde etmesi zor, upgrade etmesi apayri zor. Ne oldu bu durumda? p2w. Gw2 ve eso ekonomi sistemi ve dungeon drop sistemini iyi kavramaya çalış. Asil cevaplar orada. Asla tek pencereden bakmayın...
 

dayidiyebiri

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
8
Puanları
3
Oyun item satmalidir diye bir ibare görmedim kendi cümlemde. Bunu nereden çıkardın? Hayatinizda hiç mi eso gw2 oynamadiniz? Cok dar pencerelerden bakiyorsunuz... Bir itemin zor bulunmasi onu cok degerli yapar. Malum oyunda birisi +9 item upgrade edince ilk haftada ne oluyordu o item? 10 bin TL civarlarında satılıyordu. Neden? Çünkü zor. Elde etmesi zor, upgrade etmesi apayri zor. Ne oldu bu durumda? p2w. Gw2 ve eso ekonomi sistemi ve dungeon drop sistemini iyi kavramaya çalış. Asil cevaplar orada. Asla tek pencereden bakmayın...

Dostum,

Üst perdeden konuşman çok ilginç. Bence sen ne üzerine konuştuğumuzu bilmeden yazıyorsun.

İtem upgrade den p2w e bağlıyorsun , Upgrade yapılamıyor diye p2w den nasıl destek sağlansın ? pot mu satsın (!)

Kavramaya calısıyorum , yazdıklarını tekrar 2 kere daha okudum ancak sanırım başarılı olamayacağım. Sanırım yazıya döktüğün düşüncelerin eksik kalıyor.

Yinede teşekkür ederim, Görüşlerin için . Beni muhattap almana gerek yok genel yorum yapabilirsin.
 

TroyMeg

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
5
Puanları
1
Burhan beyin söyledigi gibi en yüksek seviye esyalar ruh bagi olup trade kapali olacagi icin yeni baslayan bir oyuncu parayi yatirip charini dizemeyecek ancak ben de yeni gelecek esyalarin eskilerini önemsiz kilmasini istemiyorum. Ayrica esya nerf,buff / skill nerf,buff gibi olaylarin yönetim tarafindan yapilmasi da hos olur.
 

Minato

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
20
Puanları
3
Dostum,

Üst perdeden konuşman çok ilginç. Bence sen ne üzerine konuştuğumuzu bilmeden yazıyorsun.

İtem upgrade den p2w e bağlıyorsun , Upgrade yapılamıyor diye p2w den nasıl destek sağlansın ? pot mu satsın (!)

Kavramaya calısıyorum , yazdıklarını tekrar 2 kere daha okudum ancak sanırım başarılı olamayacağım. Sanırım yazıya döktüğün düşüncelerin eksik kalıyor.

Yinede teşekkür ederim, Görüşlerin için . Beni muhattap almana gerek yok genel yorum yapabilirsin.
İki konu arasındaki bağlantıyı kuramayacak kadar algıların kapalı ise yapacak bir şeyim yok senin için dostum. İyi forumlar..
 

4NeRisSa

Üye
Katılım
15 Kas 2020
Mesajlar
8
Puanları
3
güzel yazmışsın eline sağlık ... inş benzer oyun dediğimiz oyun gibi olmaz oyunda zorluk çok tatlı seviyede olmalı
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
296
Puanları
43
Düşük-Orta-Yüksek olarak sınıflandırma yaparsak dediği gibi yüksek olmayan itemler oyunda hiç ama hiç kullanılmıyor. Direkt çöpe atılıyor. Karakterler tek düze item diziyor. Oysa 0000000 zamanına bakın elinde Kukry olan da var cz de Cleaver olan da shard olan da.

Evet bound sistemi ile yalnızca oyunu oynayanlar yüksek seviyelerdr itemlere sahip olacaklar fakat 1-2 slotu büyük clanların kapatarak çeşmenin yalnızca onlara akmaması lazım.

Cz bossları biliyorsunuz taş kesiyorsunuz çok güçlü boss'lar çıkıyor. Yine büyük clanlara akıyor. Geriden gelenlerin yakalaması imkansızlaşıyor. Eski tip cz bossları en mantıklısı ki solo da takılan ve geriden gelen karakterler bu heyecanı yaşayabilsin.
 

glowpace

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Herkese selamlar ,

Benzer oyunları 15 sene önce felan oynuyorduk, aşırı keyif alıyorduk çünkü bu keyfi bize tattıran bir kaç ana etmen vardı, Artık çoğumuz iş güç , çocuk sahibi olduk :).

Böyle formlara girip sorun yaşamadıkca birşeyler yazan bir insan değilim ancak , gerçekten rise online gibi vb.oyunların EKSİKLİĞİNİ biz oyuncular çok fazla hiissediyoruz.

Bu ve benzer oyunlara duyduğumu açlığı , diğer oyunlarda yapılan hatalardan dolayı uzaklaşmamız olduğunu herkes biliyodur eminim. Bende kendimce görüşlerimi paylaşmak istedim , bir tüketici olarak geribildirimde bulunmanın faydası olacaktır umarım. Mümkün oldukça kıyaslamalarda benzerlik taşımaması için item ve oyun isimlerini kullanmayacağım . Yeni bir oyun büyük bir emeğe saygısızlık olarak değerlendiriyorum ben.

Öncelikle , oyunda birşeylerin kolay ulaşılabilir olması bizleri oyundan soğuttu o kadar çok alternatif çıktı ki geriye kalan herseyin değeri sıfırlandı. Örnek veriyorum 60+ sonrası giyilen zırhların o kadar alternatifi çıktı ki ve o kadar yaygınlaştıki , ilk verilen zırhların hiç bir önemi kalmadı direk çöpe !

Ama böylelikle itemlerin kıymeti kalmadı , ilk zamanlar hatırlıyorum shell basmak , shell sahibi olmak hayal edilebilir bile değildi. Ssahibi olan aklını yitiridi.

Aynı şekilde silahlarda o kadar alternatif var ki , elimizde ki itemleri basmak yerine yani merdivenleri tırmanmak yerine en üst basamağa atlamayı planlarıyoruz suan. Mesela zamanında high class itemlerin +6 , +7 basılıp kullanılması çılgına dönmemisizi sağlıyodu.

Ben bunu en büyük hata olarak algılıyorum. yani bir zırh çıkartıyoruz kötü , orta, iyi , çok iyi , muhtesem diye sınıflandırıyoruz. Ancak drop o kadar fazlaki kimse diğer itemlerin değerini bilmiyor , yani oyun bunu değersizleştiriyor.

Ve biliyorsun bazı itemleri düşürmek için slotlar kiralanıyor , işgal ediliyor . Peki sıradan oynayan bir insanın bunun farmını yapma şansı var mı ? Kesinlikle hayır.. yani bir kac clan bu itemleri piyasaya sürecek sende onlardan satın alacaksın.


Bu uzun yazımın kısa özeti şu olurdu herhalde.

İtem drop oranları çok düşük olmalı , ilk günden millet parıl parıl itemlerle oyundan gezmemeli . Bırakın ilk günleri çok uzun süre oynayan ve şansı yaver gidenler ancak +7 itemlere kavulabilmeli .

Upgrade oranları dahada zorlu olmalı. Sabah gözlerini ovuşturarak uynan birisi uniqe itemleri +9 a basamamalı.

Bırakın uniqe itemleri insanlar aylarca oynayıp , +6,+7 itemlere zor kavuşmalı bence.

Böylelikle tek gecede ışık gibi parlayan zırhlar, bir saatee atack p. 2k dan 3 k ya çıkaran silahları basıp dolaşan yüzlerce adam olmamalı ortalıkta :)


Oyunun zorluk seviyesi yüksek olursa, bir ay içinde zirveye ulaşmış insanları göremeyiz. Buda bize karakterimizi geliştirmek için uzun bir yol olduğu anlamına gelir . Bir ayda zirveye ulaşanları görüp sogumayız. HERSEYDEN ÖNEMLİSİ REKABET ETME ŞANSIMIZ OLUR.

Teşekkürler.
çok doğru bir konuya değinilmiş . Bende aynı fikirdeyim . Level kasmak için yardımcı yazılımlar , dropların çok oluşu ve upgrade oranlarının yüksek oluşu bizleri oyundan soğuttu . Yapılan etkinliklerin bi anlamı olmalı . boss etkinliklerinde düşen itemlerin normal farm hayatımızda çıkma oranı aşırı düşük olmalıkı mesela o boss event'larının bi tadı anlamı olsun . tabi boss'larda drop çıkma oranıda aşırı düşük olması heycanı kat kat artırıcaktır
 

X A

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
566
Puanları
63
Aksine kolay olmalı. Gereksiz zorluk bir çok oyuncuyu oyundan uzaklaştırır. Çünkü pk'sı aktif olacak. Diğer mmorpgler gibi pk sistemi olmayan bir oyun olmayacak.
 

BARZOOO

Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
Güzel düşünce bende katılıyorum fakat kastettiğiniz zaman dilimi 6-7 uzun bir süreç ne kadar online olup ne kadar item yapma olasığı da cabası şans meselesi ama yinede herşey çok kolay olmamalı . Oyuna emek verip zaman harcayan kişiler tabiki önde olmalı.
 

adem94

Üye
Katılım
18 Kas 2020
Mesajlar
39
Puanları
8
Herkese selamlar ,

Benzer oyunları 15 sene önce felan oynuyorduk, aşırı keyif alıyorduk çünkü bu keyfi bize tattıran bir kaç ana etmen vardı, Artık çoğumuz iş güç , çocuk sahibi olduk :).

Böyle formlara girip sorun yaşamadıkca birşeyler yazan bir insan değilim ancak , gerçekten rise online gibi vb.oyunların EKSİKLİĞİNİ biz oyuncular çok fazla hiissediyoruz.

Bu ve benzer oyunlara duyduğumu açlığı , diğer oyunlarda yapılan hatalardan dolayı uzaklaşmamız olduğunu herkes biliyodur eminim. Bende kendimce görüşlerimi paylaşmak istedim , bir tüketici olarak geribildirimde bulunmanın faydası olacaktır umarım. Mümkün oldukça kıyaslamalarda benzerlik taşımaması için item ve oyun isimlerini kullanmayacağım . Yeni bir oyun büyük bir emeğe saygısızlık olarak değerlendiriyorum ben.

Öncelikle , oyunda birşeylerin kolay ulaşılabilir olması bizleri oyundan soğuttu o kadar çok alternatif çıktı ki geriye kalan herseyin değeri sıfırlandı. Örnek veriyorum 60+ sonrası giyilen zırhların o kadar alternatifi çıktı ki ve o kadar yaygınlaştıki , ilk verilen zırhların hiç bir önemi kalmadı direk çöpe !

Ama böylelikle itemlerin kıymeti kalmadı , ilk zamanlar hatırlıyorum shell basmak , shell sahibi olmak hayal edilebilir bile değildi. Ssahibi olan aklını yitiridi.

Aynı şekilde silahlarda o kadar alternatif var ki , elimizde ki itemleri basmak yerine yani merdivenleri tırmanmak yerine en üst basamağa atlamayı planlarıyoruz suan. Mesela zamanında high class itemlerin +6 , +7 basılıp kullanılması çılgına dönmemisizi sağlıyodu.

Ben bunu en büyük hata olarak algılıyorum. yani bir zırh çıkartıyoruz kötü , orta, iyi , çok iyi , muhtesem diye sınıflandırıyoruz. Ancak drop o kadar fazlaki kimse diğer itemlerin değerini bilmiyor , yani oyun bunu değersizleştiriyor.

Ve biliyorsun bazı itemleri düşürmek için slotlar kiralanıyor , işgal ediliyor . Peki sıradan oynayan bir insanın bunun farmını yapma şansı var mı ? Kesinlikle hayır.. yani bir kac clan bu itemleri piyasaya sürecek sende onlardan satın alacaksın.


Bu uzun yazımın kısa özeti şu olurdu herhalde.

İtem drop oranları çok düşük olmalı , ilk günden millet parıl parıl itemlerle oyundan gezmemeli . Bırakın ilk günleri çok uzun süre oynayan ve şansı yaver gidenler ancak +7 itemlere kavulabilmeli .

Upgrade oranları dahada zorlu olmalı. Sabah gözlerini ovuşturarak uynan birisi uniqe itemleri +9 a basamamalı.

Bırakın uniqe itemleri insanlar aylarca oynayıp , +6,+7 itemlere zor kavuşmalı bence.

Böylelikle tek gecede ışık gibi parlayan zırhlar, bir saatee atack p. 2k dan 3 k ya çıkaran silahları basıp dolaşan yüzlerce adam olmamalı ortalıkta :)


Oyunun zorluk seviyesi yüksek olursa, bir ay içinde zirveye ulaşmış insanları göremeyiz. Buda bize karakterimizi geliştirmek için uzun bir yol olduğu anlamına gelir . Bir ayda zirveye ulaşanları görüp sogumayız. HERSEYDEN ÖNEMLİSİ REKABET ETME ŞANSIMIZ OLUR.

Teşekkürler.
Eline emeğine sağlık güzel konu
 

Krakozyan

Üye
Katılım
19 Kas 2020
Mesajlar
41
Puanları
18
Düşük-Orta-Yüksek olarak sınıflandırma yaparsak dediği gibi yüksek olmayan itemler oyunda hiç ama hiç kullanılmıyor. Direkt çöpe atılıyor. Karakterler tek düze item diziyor. Oysa 0000000 zamanına bakın elinde Kukry olan da var cz de Cleaver olan da shard olan da.

Evet bound sistemi ile yalnızca oyunu oynayanlar yüksek seviyelerdr itemlere sahip olacaklar fakat 1-2 slotu büyük clanların kapatarak çeşmenin yalnızca onlara akmaması lazım.

Cz bossları biliyorsunuz taş kesiyorsunuz çok güçlü boss'lar çıkıyor. Yine büyük clanlara akıyor. Geriden gelenlerin yakalaması imkansızlaşıyor. Eski tip cz bossları en mantıklısı ki solo da takılan ve geriden gelen karakterler bu heyecanı yaşayabilsin.
Büyük clan vs bosslara sahip oluyor diorsun.. Clan oluşumunun faydaları bireysellikten fazla.. Bunun yanında Burada BOss lar için kim ne kadar fazla yüzdelik damage vurmuşsa o oranda kutuya sahip olmaya şans kazanıyor. (Cümle belki hoş olmadı)

Mesele Büyük Clanın Partisi %80 vurdu, Senin partin %15 vurdu , Diğer solo oyuncular da geldi bikac vurdu %5 vurdu.. Kutunun kime kalacağı %80 ihtimalle Büyük Clan Partisi , %15 senin partin , % 5 de diğerleri nden oluşan bireysel userlarından birine .. Tamamen aritmatik-doğrusal oran-orantı ..

Kimileri bireysel oynyacağım ve herkesle yarış içinde olmak istiorum ve bundan mağdur olmak istemiorum düşüncesi içinde yalnız bu tarz oyunlarda Clanların avantajını göz ardı etmek pek makul kalmıyor. Rise bu BOSS dropları konusunda herkese adil imkan sunmuş. Bence daha keyifli heyecanlı... KS attın olayı yok. Boss Herkesın =)
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
296
Puanları
43
Bach Bishop Duke
Büyük clan vs bosslara sahip oluyor diorsun.. Clan oluşumunun faydaları bireysellikten fazla.. Bunun yanında Burada BOss lar için kim ne kadar fazla yüzdelik damage vurmuşsa o oranda kutuya sahip olmaya şans kazanıyor. (Cümle belki hoş olmadı)

Mesele Büyük Clanın Partisi %80 vurdu, Senin partin %15 vurdu , Diğer solo oyuncular da geldi bikac vurdu %5 vurdu.. Kutunun kime kalacağı %80 ihtimalle Büyük Clan Partisi , %15 senin partin , % 5 de diğerleri nden oluşan bireysel userlarından birine .. Tamamen aritmatik-doğrusal oran-orantı ..

Kimileri bireysel oynyacağım ve herkesle yarış içinde olmak istiorum ve bundan mağdur olmak istemiorum düşüncesi içinde yalnız bu tarz oyunlarda Clanların avantajını göz ardı etmek pek makul kalmıyor. Rise bu BOSS dropları konusunda herkese adil imkan sunmuş. Bence daha keyifli heyecanlı... KS attın olayı yok. Boss Herkesın =)
Bazı oyuncular party ile pk atmasını seviyor bazılar ise solo takılmayı seviyor. Ben solo oynamayı severim. Önceden bazı boss'lar solo kesilebilirdi. Örneğin Bach, Bishop, Duke, Shaula, Lesath, Attila vb. Hatta çok daha önceleri bilmem hatırlar mısın Skeleton Boss'un dan Skeleton Belt. Hatırlarım M.n.s serverında 1 adet Chitin Shield olduğu zamanlarda önüne lesath düşüyor bu lesathı solo kesebilirsin ve içinden cs atabilir heyecanı anlıyor musun? Ya da diğer bosslardan oyunun en degerli yüzüğü rol düşebilir. Fakat şimdi çok sağlam bir clan da olacaksın da cz bowl kapatacaksın da taşı keseceksin de vs çok saçma.

Damage oranına göre şans usülü partye drop atma konusu da fena değil fakat. Bowl hariç boss sayıları ve itemleri de kaliteli olacak şekilde ayarlanmalı oyun. Bu benim fikrim.
 

Assassin

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
165
Puanları
43
Herkese selamlar ,

Benzer oyunları 15 sene önce felan oynuyorduk, aşırı keyif alıyorduk çünkü bu keyfi bize tattıran bir kaç ana etmen vardı, Artık çoğumuz iş güç , çocuk sahibi olduk :).

Böyle formlara girip sorun yaşamadıkca birşeyler yazan bir insan değilim ancak , gerçekten rise online gibi vb.oyunların EKSİKLİĞİNİ biz oyuncular çok fazla hiissediyoruz.

Bu ve benzer oyunlara duyduğumu açlığı , diğer oyunlarda yapılan hatalardan dolayı uzaklaşmamız olduğunu herkes biliyodur eminim. Bende kendimce görüşlerimi paylaşmak istedim , bir tüketici olarak geribildirimde bulunmanın faydası olacaktır umarım. Mümkün oldukça kıyaslamalarda benzerlik taşımaması için item ve oyun isimlerini kullanmayacağım . Yeni bir oyun büyük bir emeğe saygısızlık olarak değerlendiriyorum ben.

Öncelikle , oyunda birşeylerin kolay ulaşılabilir olması bizleri oyundan soğuttu o kadar çok alternatif çıktı ki geriye kalan herseyin değeri sıfırlandı. Örnek veriyorum 60+ sonrası giyilen zırhların o kadar alternatifi çıktı ki ve o kadar yaygınlaştıki , ilk verilen zırhların hiç bir önemi kalmadı direk çöpe !

Ama böylelikle itemlerin kıymeti kalmadı , ilk zamanlar hatırlıyorum shell basmak , shell sahibi olmak hayal edilebilir bile değildi. Ssahibi olan aklını yitiridi.

Aynı şekilde silahlarda o kadar alternatif var ki , elimizde ki itemleri basmak yerine yani merdivenleri tırmanmak yerine en üst basamağa atlamayı planlarıyoruz suan. Mesela zamanında high class itemlerin +6 , +7 basılıp kullanılması çılgına dönmemisizi sağlıyodu.

Ben bunu en büyük hata olarak algılıyorum. yani bir zırh çıkartıyoruz kötü , orta, iyi , çok iyi , muhtesem diye sınıflandırıyoruz. Ancak drop o kadar fazlaki kimse diğer itemlerin değerini bilmiyor , yani oyun bunu değersizleştiriyor.

Ve biliyorsun bazı itemleri düşürmek için slotlar kiralanıyor , işgal ediliyor . Peki sıradan oynayan bir insanın bunun farmını yapma şansı var mı ? Kesinlikle hayır.. yani bir kac clan bu itemleri piyasaya sürecek sende onlardan satın alacaksın.


Bu uzun yazımın kısa özeti şu olurdu herhalde.

İtem drop oranları çok düşük olmalı , ilk günden millet parıl parıl itemlerle oyundan gezmemeli . Bırakın ilk günleri çok uzun süre oynayan ve şansı yaver gidenler ancak +7 itemlere kavulabilmeli .

Upgrade oranları dahada zorlu olmalı. Sabah gözlerini ovuşturarak uynan birisi uniqe itemleri +9 a basamamalı.

Bırakın uniqe itemleri insanlar aylarca oynayıp , +6,+7 itemlere zor kavuşmalı bence.

Böylelikle tek gecede ışık gibi parlayan zırhlar, bir saatee atack p. 2k dan 3 k ya çıkaran silahları basıp dolaşan yüzlerce adam olmamalı ortalıkta :)


Oyunun zorluk seviyesi yüksek olursa, bir ay içinde zirveye ulaşmış insanları göremeyiz. Buda bize karakterimizi geliştirmek için uzun bir yol olduğu anlamına gelir . Bir ayda zirveye ulaşanları görüp sogumayız. HERSEYDEN ÖNEMLİSİ REKABET ETME ŞANSIMIZ OLUR.

Teşekkürler.
+1
 

xRuLing

Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
101
Puanları
18
Katılıyorum Söylediklerine Dikkate Alacaklarınada Eminim
 

RKERN

Üye
Katılım
6 Ara 2020
Mesajlar
20
Puanları
3
Rekabet için gerçekten bunu iyi ayarlamalılar item basma düşürme olayları oyunun gidişatını çok etkileyecek herkes bir amaç uğruna oynamalı bu oyunu 1 ayda item dizip ortalıkda dolaşmamalı....
 

dinazor89

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Kısa vadede 1 ay da malum oyunun yeni serverların da +9 item çıkıyor ve bunu gören oyuncular oyuna nasıl devam ediyor anlamıyorum.Bu tarz şeylerin önüne geçilmeli ve eskiden malum oyunda +7 iron bowum var idi henüz felankor vs gelmemişti söylediğimde insanlar inanmıyordu bana benim için en değerli item oydu en zevk aldığım zamanda o zamanlar dı.

Kısacası son noktaya ne kadar hızlı gidersek o kadar çabuk tüketip sıkılırız zorluk iyidir ama bu zorluk pot bulamama sıkıntısı değil değerli weapon ve armorlar da olmalı sadece.
 

RKERN

Üye
Katılım
6 Ara 2020
Mesajlar
20
Puanları
3
Ayrıca oyuna para yatırıp bu itemleri güclendiri kolaylıklar sağlanmamalı eğer gerçekten rekabet ve zorluk olacaksa para verip adam 100 kere deneme şansına sahip oluyor itemi basmak ve geliştirmek için.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt