Gold eritme denen olay para peşinde koşan bir grup insanın gb yüksek olsun fantezisi değil. Macro ekonomidir. karşılıksız para basmak gibi olay. yaratıktan sürekli coin geliyor oyna giren coin eksilmiyor gibi bir durumun sonucunda enflasyon olur. Siyasi konusmak yapmak istemiyorum ama karşılıksız para basmanın sonuçlarını görebilirsiniz çok uzaklara bakmadan. Böyle olunca bu gün örnek olarak 4gb ye alınan 7 mino yarın enflasyondan 10gb olacak. Oyun içinde herkeste coin biriktirğinden dolayı. Bu oyunu uzun süre oynayan adam için sorun olmaz. Oyunun enflasyonu ile birlikte oda coinini arttırmış olur. Fakar oyunu sabit bin kişi ile oynamak gibi bir amacı yoksa oyunun yeni bşlayan oyuncu bu piyasada başlamaz. Oyundaki farmerların coğu coin farm atıyor. oda 2 3m olsun olsun saatlik. 100 150 saatlik farmla örnekteki item alınabiliyorken yarın 400 saatte alınabilir hale gelince yeni başlayan biri böyle bir oyuna başlamaz.
2005 te gb nin eski para ile 100.000 tl olduğu zamanlarda yani 10kuruş malum oyunda her oyuncu pot derdi olmadan rahat rahat farm atıyor ve upgrade yapıyordu.
Dediğiniz gibi enflasyonu biraz fazlaydı rol-roc dediğimiz item pazara konulamıyordu 21gb + item şeklinde satılırdı +0 ı.
Düzenli premium alan farm atan adam zamanla alabiliyordu itemleri. Trina 999m ye satılıyordu merchant satış sınırına.
Daha sonra dediğiniz gibi gb eksiltme politikası ile gb fiyatı 20tl oldu. Uniq itemler pazara düştü ama oyuncu pot derdinden eskisi gibi coin kasamadığı için iteme ulaşamadı.
Sonrası malum 999pc farmer ve bankasında milyonluk item olan pazarcılar türedi oyun bitti. Bende oyuna tl vermeden bıraktım. Yıl 2009.
Oyunumuzun her saniye hesap makinası ile kâr -zarar hesabı yapılan bir durumdan; emek veren oyuncunun farmda karşılığını alabildiği, upgrade yapabildiği ve herkesin pk ya çıkabildiği bir duruma gelmesini çok isterim.
Ama New York Down Jones borsası gibi pot fiyatını takip ederek oynarsak bu imkansız.