Öneri PVP alanlarında aynı sınıfların spamlenmesi

harmony

Üye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
62
Puanları
18
PVP yayınları izlerken aklımda hep şu soru oluyor neden bir partinin tamamı( priest hariç ) aynı sınıftan oluşuyor. Oyundaki oynanış çeşitliliğini arttırmak ve bir sınıfın spam yapılmasını engellemek için bir çözüm önerim var.

Her spam yapılan sınıf için zayıflatma istemek çok anlamsız çünkü dengeyi bulmak çok zor. Bugün a sınıfını zayıflattığında, yarın b sınıfı öne çıkacağı için b sınıfına zayıflatma istenilecek. Kısır bir döngüye giriyor bu şekilde.

Çözüm;
Kolay anlaşılabilmesi için okçu sınıfı üzerinden anlatacağım. Okçular DV haritasında A yeteneği ile saldırıyor ve rakibi A etkisine maruz kalıyor. Örneğin 10 kişinin aynı A yeteneğiyle saldırması sonucu rakip 10A( 10 x A ) hasar alıyor. Size anlatmak istediğim çözüm de tam olarak burada. Bir kişinin aynı yetenekten aldığı hasar oransal olarak azaltılırsa bir sınıfın spamlenmesinin önüne geçilmiş olur.

Daha iyi anlaşılması için bir örnek senaryo yazalım;

10 okçunun saldırı gücünün eşit olduğunu ve bu okçuların A yeteneği ile 1000 hasar atacağını kabul edelim. Bu 10 okçu bir prieste A yeteneği ile saldırdıklarında;

1. Okçu --> 1A( %100 ) 1000 hasar.
2. Okçu --> 0.9A( %90 ) 900 hasar.
3. Okçu --> 0.75A( %75 ) 750 hasar.
4. Okçu --> 0.55A( %55 ) 550 hasar.
5. Okçu --> 0.45A( %45 ) 450 hasar.
6. Okçu --> 0.35A( %35 ) 350 hasar.
7. Okçu --> 0.25A( %25 ) 250 hasar.
8. Okçu --> 0.15A( %15 ) 150 hasar.
9. Okçu --> 0.05A( %5) 50 hasar.
10. Okçu --> 0.01A( %1 ) 10 hasar.

Bu hasarları topladığımızda prieste toplam 1000 + 900 + 750 + 550 + 450 + 350 + 250 + 150 + 50 + 10 = 4460 hasar vurmuş oluyorlar.

Not: Bahsettiğim çözüm önerisinin amacı, tek bir hedefin aynı yetenekten aldığı hasarın azaltılması.

Benim aklıma böyle bir fikir geldi, siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz. Siz aynı sınıfların spamlenerek oynanmasını mı istersiniz yoksa karışık kombinasyonlar ile oynamayı mı tercih edersiniz.
 
Son düzenleme:

JAVELIN

Üye
Katılım
28 Nis 2022
Mesajlar
27
Puanları
3
Bu oyundaki pk sistemi oldschool sisteme dayalı olduğu için aynı sınıfların bir araya gelerek pk atması ve ekipçe hareket etmesi için yaratılmış skillerden ve sistemlerden oluşuyor veya ben öyle düşünüyorum. Önerinizin mantıklı olduğunu ama oyun sistemine aykırı olduğunu düşünüyorum.
 

SandraB

Üye
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
PVP yayınları izlerken aklımda hep şu soru oluyor neden bir partinin tamamı( priest hariç ) aynı sınıftan oluşuyor. Oyundaki oynanış çeşitliliğini arttırmak ve bir sınıfın spam yapılmasını engellemek için bir çözüm önerim var.

Her spam yapılan sınıf için zayıflatma istemek çok anlamsız çünkü dengeyi bulmak çok zor. Bugün a sınıfını zayıflattığında, yarın b sınıfı öne çıkacağı için b sınıfına zayıflatma istenilecek. Kısır bir döngüye giriyor bu şekilde.

Çözüm;
Kolay anlaşılabilmesi için okçu sınıfı üzerinden anlatacağım. Okçular DV haritasında A yeteneği ile saldırıyor ve rakibi A etkisine maruz kalıyor. Örneğin 10 kişinin aynı A yeteneğiyle saldırması sonucu rakip 10A( 10 x A ) hasar alıyor. Size anlatmak istediğim çözüm de tam olarak burada. Bir kişinin aynı yetenekten aldığı hasar oransal olarak azaltılırsa bir sınıfın spamlenmesinin önüne geçilmiş olur.

Daha iyi anlaşılması için bir örnek senaryo yazalım;

10 okçunun saldırı gücünün eşit olduğunu ve bu okçuların A yeteneği ile 1000 hasar atacağını kabul edelim. Bu 10 okçu bir prieste A yeteneği ile saldırdıklarında;

1. Okçu --> 1A( %100 ) 1000 hasar.
2. Okçu --> 0.9A( %90 ) 900 hasar.
3. Okçu --> 0.75A( %75 ) 750 hasar.
4. Okçu --> 0.55A( %55 ) 550 hasar.
5. Okçu --> 0.45A( %45 ) 450 hasar.
6. Okçu --> 0.35A( %35 ) 350 hasar.
7. Okçu --> 0.25A( %25 ) 250 hasar.
8. Okçu --> 0.15A( %15 ) 150 hasar.
9. Okçu --> 0.05A( %5) 50 hasar.
10. Okçu --> 0.01A( %1 ) 10 hasar.

Bu hasarları topladığımızda prieste toplam 1000 + 900 + 750 + 550 + 450 + 350 + 250 + 150 + 50 + 10 = 4460 hasar vurmuş oluyorlar.

Not: Bahsettiğim çözüm önerisinin amacı, tek bir hedefin aynı yetenekten aldığı hasarın azaltılması.

Benim aklıma böyle bir fikir geldi, siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz. Siz aynı sınıfların spamlenerek oynanmasını mı istersiniz yoksa karışık kombinasyonlar ile oynamayı mı tercih edersiniz.
kafana yazık :D
 

Mutchee

Üye
Katılım
26 Kas 2020
Mesajlar
61
Puanları
18
Çok az oyunda ben gördüm aynı sınıfın çeşitli kombinasyonlardan daha güçlü olduğunu. Bu oyunda da bazı sınıflar için geçerli değil mesela. Zanımca 7 warrior 1 priest bir parti yerine 3 warrior 2 assasian 3 battle priest 1 support priest bence daha mantıklı olabilir. Ama melee ile ranged birleştirilmesi yapılması çok mantıklı değil oyunda. Mesela aoe mageden 2 tane alınca melee partine hiç bir anlamı kalmıyor aoe vurmasının hatta damage yiyen karşı taraftakinin can basma ihtiyacı bile duymuyor. Onun yerine 7 mageden 2si hatta 3ü yanlış yapsa bile çok avantajlısın. Sınıfların mantıksal olarak bir dengesi yok. Arkadaşın dediği örneği yapan başka oyunlar da var. Türlü türlü öneriler de geldi zaman zaman hatta oyunu çok renklendirecek 2022 oyunu yapacak fikirlerdi bunlar. Hem yönetimin hem de tabandaki @SandraB gibi vizyonsuz oyuncuların yüzünden bu tarz öneriler kulak arkası edildi. Aynı şeyi oynamak istediğinizi düşünüyorsunuz ancak yenilikler iyidir diye düşünüyorum. Çok ufak eklemelerle bile PvP deneyimi çok üst seviyelere getirilebilir.
 

SandraB

Üye
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
Çok az oyunda ben gördüm aynı sınıfın çeşitli kombinasyonlardan daha güçlü olduğunu. Bu oyunda da bazı sınıflar için geçerli değil mesela. Zanımca 7 warrior 1 priest bir parti yerine 3 warrior 2 assasian 3 battle priest 1 support priest bence daha mantıklı olabilir. Ama melee ile ranged birleştirilmesi yapılması çok mantıklı değil oyunda. Mesela aoe mageden 2 tane alınca melee partine hiç bir anlamı kalmıyor aoe vurmasının hatta damage yiyen karşı taraftakinin can basma ihtiyacı bile duymuyor. Onun yerine 7 mageden 2si hatta 3ü yanlış yapsa bile çok avantajlısın. Sınıfların mantıksal olarak bir dengesi yok. Arkadaşın dediği örneği yapan başka oyunlar da var. Türlü türlü öneriler de geldi zaman zaman hatta oyunu çok renklendirecek 2022 oyunu yapacak fikirlerdi bunlar. Hem yönetimin hem de tabandaki @SandraB gibi vizyonsuz oyuncuların yüzünden bu tarz öneriler kulak arkası edildi. Aynı şeyi oynamak istediğinizi düşünüyorsunuz ancak yenilikler iyidir diye düşünüyorum. Çok ufak eklemelerle bile PvP deneyimi çok üst seviyelere getirilebilir.
o kadar çok boş şey yazmışsın ki yarısında bıraktım okumayı tek mageden kacan onlarca asas gördüm 65 lvl de neyin eşitliğini arıyonuz kafanıza yazık valla bi salın 70 lvl gelsin 80 lvl gelsin o zaman bakılır 65 lvlde güclü olan karakterler 80 lvlde ne olacak o zamanda nerf diye ağlıycaksınız bi salın :D
 

harmony

Üye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
62
Puanları
18
Çok az oyunda ben gördüm aynı sınıfın çeşitli kombinasyonlardan daha güçlü olduğunu. Bu oyunda da bazı sınıflar için geçerli değil mesela. Zanımca 7 warrior 1 priest bir parti yerine 3 warrior 2 assasian 3 battle priest 1 support priest bence daha mantıklı olabilir. Ama melee ile ranged birleştirilmesi yapılması çok mantıklı değil oyunda. Mesela aoe mageden 2 tane alınca melee partine hiç bir anlamı kalmıyor aoe vurmasının hatta damage yiyen karşı taraftakinin can basma ihtiyacı bile duymuyor. Onun yerine 7 mageden 2si hatta 3ü yanlış yapsa bile çok avantajlısın. Sınıfların mantıksal olarak bir dengesi yok. Arkadaşın dediği örneği yapan başka oyunlar da var. Türlü türlü öneriler de geldi zaman zaman hatta oyunu çok renklendirecek 2022 oyunu yapacak fikirlerdi bunlar. Hem yönetimin hem de tabandaki @SandraB gibi vizyonsuz oyuncuların yüzünden bu tarz öneriler kulak arkası edildi. Aynı şeyi oynamak istediğinizi düşünüyorsunuz ancak yenilikler iyidir diye düşünüyorum. Çok ufak eklemelerle bile PvP deneyimi çok üst seviyelere getirilebilir.
Bende sizin gibi yeniliklerin ve yeni deneyimlerin daha iyi olduğunu düşünüyorum, eğer oyun dünyasına dikkatli bakılırsa sürekli yenilik almayan oyunlar tepede kalamıyor.
 

NeyimLanBen

Üye
Katılım
22 Haz 2022
Mesajlar
54
Puanları
18
Olum saçmalama ya , oyunda mage diye bişey var ve mage pt diye birşeyde var magelerin zevki aynı anda nova attiklarinda sol altta gördükleri sayfalardir , mageler napcak o zaman tek tek pt siz takılıp z1-2-3 mü yapcak , 15+ senedir malum oyundan beri bu sistem böyle şimdimi degistirceksiniz
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt