PVP yayınları izlerken aklımda hep şu soru oluyor neden bir partinin tamamı( priest hariç ) aynı sınıftan oluşuyor. Oyundaki oynanış çeşitliliğini arttırmak ve bir sınıfın spam yapılmasını engellemek için bir çözüm önerim var.
Her spam yapılan sınıf için zayıflatma istemek çok anlamsız çünkü dengeyi bulmak çok zor. Bugün a sınıfını zayıflattığında, yarın b sınıfı öne çıkacağı için b sınıfına zayıflatma istenilecek. Kısır bir döngüye giriyor bu şekilde.
Çözüm;
Kolay anlaşılabilmesi için okçu sınıfı üzerinden anlatacağım. Okçular DV haritasında A yeteneği ile saldırıyor ve rakibi A etkisine maruz kalıyor. Örneğin 10 kişinin aynı A yeteneğiyle saldırması sonucu rakip 10A( 10 x A ) hasar alıyor. Size anlatmak istediğim çözüm de tam olarak burada. Bir kişinin aynı yetenekten aldığı hasar oransal olarak azaltılırsa bir sınıfın spamlenmesinin önüne geçilmiş olur.
Daha iyi anlaşılması için bir örnek senaryo yazalım;
10 okçunun saldırı gücünün eşit olduğunu ve bu okçuların A yeteneği ile 1000 hasar atacağını kabul edelim. Bu 10 okçu bir prieste A yeteneği ile saldırdıklarında;
1. Okçu --> 1A( %100 ) 1000 hasar.
2. Okçu --> 0.9A( %90 ) 900 hasar.
3. Okçu --> 0.75A( %75 ) 750 hasar.
4. Okçu --> 0.55A( %55 ) 550 hasar.
5. Okçu --> 0.45A( %45 ) 450 hasar.
6. Okçu --> 0.35A( %35 ) 350 hasar.
7. Okçu --> 0.25A( %25 ) 250 hasar.
8. Okçu --> 0.15A( %15 ) 150 hasar.
9. Okçu --> 0.05A( %5) 50 hasar.
10. Okçu --> 0.01A( %1 ) 10 hasar.
Bu hasarları topladığımızda prieste toplam 1000 + 900 + 750 + 550 + 450 + 350 + 250 + 150 + 50 + 10 = 4460 hasar vurmuş oluyorlar.
Not: Bahsettiğim çözüm önerisinin amacı, tek bir hedefin aynı yetenekten aldığı hasarın azaltılması.
Benim aklıma böyle bir fikir geldi, siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz. Siz aynı sınıfların spamlenerek oynanmasını mı istersiniz yoksa karışık kombinasyonlar ile oynamayı mı tercih edersiniz.
Her spam yapılan sınıf için zayıflatma istemek çok anlamsız çünkü dengeyi bulmak çok zor. Bugün a sınıfını zayıflattığında, yarın b sınıfı öne çıkacağı için b sınıfına zayıflatma istenilecek. Kısır bir döngüye giriyor bu şekilde.
Çözüm;
Kolay anlaşılabilmesi için okçu sınıfı üzerinden anlatacağım. Okçular DV haritasında A yeteneği ile saldırıyor ve rakibi A etkisine maruz kalıyor. Örneğin 10 kişinin aynı A yeteneğiyle saldırması sonucu rakip 10A( 10 x A ) hasar alıyor. Size anlatmak istediğim çözüm de tam olarak burada. Bir kişinin aynı yetenekten aldığı hasar oransal olarak azaltılırsa bir sınıfın spamlenmesinin önüne geçilmiş olur.
Daha iyi anlaşılması için bir örnek senaryo yazalım;
10 okçunun saldırı gücünün eşit olduğunu ve bu okçuların A yeteneği ile 1000 hasar atacağını kabul edelim. Bu 10 okçu bir prieste A yeteneği ile saldırdıklarında;
1. Okçu --> 1A( %100 ) 1000 hasar.
2. Okçu --> 0.9A( %90 ) 900 hasar.
3. Okçu --> 0.75A( %75 ) 750 hasar.
4. Okçu --> 0.55A( %55 ) 550 hasar.
5. Okçu --> 0.45A( %45 ) 450 hasar.
6. Okçu --> 0.35A( %35 ) 350 hasar.
7. Okçu --> 0.25A( %25 ) 250 hasar.
8. Okçu --> 0.15A( %15 ) 150 hasar.
9. Okçu --> 0.05A( %5) 50 hasar.
10. Okçu --> 0.01A( %1 ) 10 hasar.
Bu hasarları topladığımızda prieste toplam 1000 + 900 + 750 + 550 + 450 + 350 + 250 + 150 + 50 + 10 = 4460 hasar vurmuş oluyorlar.
Not: Bahsettiğim çözüm önerisinin amacı, tek bir hedefin aynı yetenekten aldığı hasarın azaltılması.
Benim aklıma böyle bir fikir geldi, siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz. Siz aynı sınıfların spamlenerek oynanmasını mı istersiniz yoksa karışık kombinasyonlar ile oynamayı mı tercih edersiniz.
Son düzenleme: