RNG sistemi gerçekten doğru çalışıyor mu ?

cikopasa

Üye
Katılım
29 Mar 2023
Mesajlar
2
Puanları
1
Oyunda Rng sistemi gerçekten doğru şekilde çalışıyor mu?
Bazı zamanlarda aynı mobdan aynı kişilerin hem takı hem silah drobu aldıklarını görüyoruz ve item basılırken arka arkaya geçen set itemleri görüyoruz. ayrıca 1 saat komple drop atmayan slotlarda 10dk içinde 2-3 kere üst üste drop attıklarını da görüyoruz. Bu rng sistemi gerçekten doğru çalışıyor mu? 8 kişinin girdiği bir dg'de 2 itemi pay etmek varken tek bir kişinin 2 drobuda alması ne kadar doğru çalıştığını bize sorgulatıyor? ve bu konu hakkında açıklama yapılmadan tüm konular siliniyor işte buna basit bir örnek daha :
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.png
    Adsız.png
    63.9 KB · Görüntüleme: 113

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
950
Puanları
93
Zindanlardan ne bir epic takı ne de uniq drobu alabildim. WoW da bu kadar zindan yapsaydım mount koleksiyonumu bitirmiş olurdum :D
 

RickSancheZz

Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
1,503
Puanları
113
bazı itemleri çok seri atmaya başladı farkettiniz mi ? bana bu hafta 2 tane elven bow attı algıda seçicilik mi bilmiyorum ama altta sürekli elven bow görür oldum, yine kaleb, overseer, dark mambayı çok fazla görmeye başladık sanki
 

MusTi

Rise Online World Mod Team
Senior Moderatör
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
908
Puanları
93
RNG (Rastgele Sayı Üreteci) sistemleri, rastgelelik üzerine kurulu olduğu için bazen bir takım anormal durumlar yaşanabilir. Bazı durumlarda aynı mobdan aynı kişilerin hem takı hem silah düşmesi veya item basılırken arka arkaya geçen itemler gibi olaylar gerçekleşebilir. Bu tür durumlar, istatistiksel olarak düşük ihtimallere sahip olsa da, olasıdır ve nadiren ortaya çıkabilir.

Bir oyunda RNG sistemi hakkında şüpheleriniz varsa, endişelerinizi destek ekibine iletmek iyi bir adım olabilir. Sorunları ve deneyimlediğiniz durumları açıkça ifade ederek konu hakkında bilgi alabilirsiniz.
 

Balerion

Üye
Katılım
31 Ağu 2022
Mesajlar
596
Puanları
93
Yönetim şurada yanılıyor, rng demek tek bir olasılık örüntusü demek değil. Oyuncular bunun saçma bir bakış açısı oldugunu anlatmaya çalişiyor ama yönetim anlamıyor.

Çift drop alan kişilerden de gördügünüz üzere rng şoyle çalışıyor. Düşme ihtimali olan her her item için bir rng döngüsü çalışıyor.

Önce nasıl olmadığını açıklayayım: zar değil tombala torbası düşünün. 99 çekerseniz drop alacaksınız diger sayılarda bişey dusmeyecek değil. Ya da 99 ciksarsa vixen, 98 cikarsa hatred, 97 cikarsa warbow gibi de değil. Sistem şöyle: zindandan ihtimali olan 50 civarı item var. Kutu açıldigında 50 torbada 50 farklı çekiliş yapılıyor. Blue dragon ring torbasında 10.000 boş 1 bingo var, o denk gelirse bdr düşüyor. Skillbok torbasında 20 boş 1 bingo var. Arch sword torbasında 500 boş 1 bingo, Vixen torbasında 1500 boş 1 bingo... Rakamlar farazidir.

Şimdi sistem böyle çaliştigi icin adamin biri kutuyu açıp 10.000e 1 olan piyangoyu kazanıyor. Burası tamam. Ama aynı kutudan 4.000de bir olan ihtimal de tutuyor. 3 gblik başka bir item daha düşüyor. Böyle olunca şanssız oyuncu çıldırıyor.

Bunun yerine rng şöyle de çalışabilirdi: kutuyu açtınız, atıyorum 1/50 olasılikla item düştü veya düşmedi torbasından taş cektiniz. Şansıniz yavet gitti bir item düşecek. Sonra ikinci rng de düşen o itemin ne oldugunu belirleyecek. Bu kadar basit ve aynı kutudan 2 item dusme olasiliğini ortadan kalkmış olur. Veya şöyle işleyebilir, torbada 20 bin taş var, 2 tanesi blue dragon ring, 4 tanesi blue dragon earing 10 tanesi kaleb, 8 tanesi asas ring, 250 tanesi skill book, 750 tanesi mana potu.... 15.000 tanesi boş. Tek kutu, tek çekiliş, tek drop. Bu olamaz mıydı?

Yönetim şunu lütfen iyi anlasın oyuncu buna kafa yormak zorunda değil. Ama sürekli bir suistimal var mı acaba diye düşünmek zorunda kalıyor. Çünkü mevcut sistem "iddia kuponunuz tuttu, aynı kupon 6li ganyanı da kazandı, bide o kupona milli piyangodan amorti çıktı" gibi bir durum yaratıyor.

Son olarak aynı kutudan hem bdr hem unique silah alan oyuncuyu hatırlayalım
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230427_195008.jpg
    IMG_20230427_195008.jpg
    4 MB · Görüntüleme: 63

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
273
Puanları
43
Droplar icin zar sistemi gelmeli bence. Kutuyu acinca kutudan cikan itemleri almak isteyen 1den 100e kadar giden bir zar atarak cikan rastgele sayiya gore en yuksek sayiyi cikaran drobu almali. Ayrica bu zar sistemi dungeona girmeden itemin turune gore otomatik olarak zar atma olarak ayarlanabilmeli. Ornegin dungeona girmeden otomatik zar sistemi rare olarak ayarlandiginda rare ve alti itemler otomatik olarak zarlanmali. Epic olarak isaretlendiginde epic ve alti itemler otomatik olarak zarlanmali. Bu sistem ve benzerleri pek cok oyunda var.
 

SessizCogunlugunSesi

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
226
Puanları
43
Yönetim şurada yanılıyor, rng demek tek bir olasılık örüntusü demek değil. Oyuncular bunun saçma bir bakış açısı oldugunu anlatmaya çalişiyor ama yönetim anlamıyor.

Çift drop alan kişilerden de gördügünüz üzere rng şoyle çalışıyor. Düşme ihtimali olan her her item için bir rng döngüsü çalışıyor.

Önce nasıl olmadığını açıklayayım: zar değil tombala torbası düşünün. 99 çekerseniz drop alacaksınız diger sayılarda bişey dusmeyecek değil. Ya da 99 ciksarsa vixen, 98 cikarsa hatred, 97 cikarsa warbow gibi de değil. Sistem şöyle: zindandan ihtimali olan 50 civarı item var. Kutu açıldigında 50 torbada 50 farklı çekiliş yapılıyor. Blue dragon ring torbasında 10.000 boş 1 bingo var, o denk gelirse bdr düşüyor. Skillbok torbasında 20 boş 1 bingo var. Arch sword torbasında 500 boş 1 bingo, Vixen torbasında 1500 boş 1 bingo... Rakamlar farazidir.

Şimdi sistem böyle çaliştigi icin adamin biri kutuyu açıp 10.000e 1 olan piyangoyu kazanıyor. Burası tamam. Ama aynı kutudan 4.000de bir olan ihtimal de tutuyor. 3 gblik başka bir item daha düşüyor. Böyle olunca şanssız oyuncu çıldırıyor.

Bunun yerine rng şöyle de çalışabilirdi: kutuyu açtınız, atıyorum 1/50 olasılikla item düştü veya düşmedi torbasından taş cektiniz. Şansıniz yavet gitti bir item düşecek. Sonra ikinci rng de düşen o itemin ne oldugunu belirleyecek. Bu kadar basit ve aynı kutudan 2 item dusme olasiliğini ortadan kalkmış olur. Veya şöyle işleyebilir, torbada 20 bin taş var, 2 tanesi blue dragon ring, 4 tanesi blue dragon earing 10 tanesi kaleb, 8 tanesi asas ring, 250 tanesi skill book, 750 tanesi mana potu.... 15.000 tanesi boş. Tek kutu, tek çekiliş, tek drop. Bu olamaz mıydı?

Yönetim şunu lütfen iyi anlasın oyuncu buna kafa yormak zorunda değil. Ama sürekli bir suistimal var mı acaba diye düşünmek zorunda kalıyor. Çünkü mevcut sistem "iddia kuponunuz tuttu, aynı kupon 6li ganyanı da kazandı, bide o kupona milli piyangodan amorti çıktı" gibi bir durum yaratıyor.

Son olarak aynı kutudan hem bdr hem unique silah alan oyuncuyu hatırlayalım
Aynı kutudan 2 tane cleaver almışlığım var.:)
 

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
950
Puanları
93
Her Allah'ın günü artık şu RNG konularını açmayı bırakalım :) Sayın Moderatörün de belirttiği gibi tamamen rastgelele = şans yani ... Ne var yani bir kişiye hiç bir şey düşmüyor diğeri hiç boş geçmiyorsa bu rngdir bunun başka izahı yoktur şu komplo teorilerinden vazgeçin istatistik uzmanı kesilmeyin... Özetle RNG şudur diyorlar, NADİREN DE OLSA bir kişi çok şanslı olabilir bazı kişiler de çok şanssız olabilir. RNG den şikayeti olmayan kişiler genelde aylık sakal drop yolunu bulan kişiler, ağlayanlar işte drop alamayıp upgrade yapamayıp kutudan bir şey düşüremeyip sonra geliyorlar burada komplo teorileri üretiyorlar. Ya arkadaşlar lütfen mantıklı olun; kişi bazında ayarlama yapılabilir mi? Böyle bir şey mümkün olabilir mi? Adamlar nasıl ayarlasın böyle bir şey teknik olarak imkansız çünkü... Teknoloji ona imkan vermez .... :)
Kişiye özgü drop sistemi koda vardı. Manneri yüksek olan daha kolay upgrade yapıyordu. Kutudan item alma şansı daha fazla idi. Kısacası ne kadar cok manner puanın varsa o kadar cok şansin artiyordu... Sonrasında bu sistemi kapattılar.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt