Enternasyonal
Üye
- Katılım
- 28 May 2022
- Mesajlar
- 25
- Puanları
- 3

Oyunun yeni ve gelişmekte olduğunun hepimiz farkındayız ama şuan ki süreçte karşılaştığımız hataları ve değişmesi gerektiğini düşündüğüm bazı konuları maddeler halinde yazmaya çalıştım. Seviyeli bir tartışma içerisinde değerlendirip eklenmesi veya çıkarılması gereken maddeler varsa gözden geçirip konuşalım . İyi forumlar
1 ) Oyunda ki haritalarda bulunan camp fazlalığı Lunaskar & Protean haritalarında 3 camp gayet yeterli olacaktır . Haddar ve Hagard için de aynı şekilde 2 camp mevcut oyuncuya yeterli alanı sağlayacaktır. Fazlası karakterini geliştirmeyip görev itemi ile farm atmak isteyen oyuncuların oyunda rekabet içine girmek istemeyen kişilerin faydasına gereksiz , eforsuz coin ve drop sokmaktadır.
2) Lunaskar ve Protean hatta Haddar ve Hagard haritalarında pazar kurmak mevcut pazarı bölüyor bütün pazarların sadece dorion bölgesine kurulup toparlanması gerekiyor zaten dorion da yeterince camp var. (Ekstra bir pazar haritası düşünülmüyorsa)
3 ) Auction House' in pazara ve item fiyatlarına verdiği zarar ortada mevcut sistemde acilci ve tekel pazarcılık olmaması için AH sisteminin oyundan kaldırılması yada itemlerin pazarda ki fiyatlarını göstermeden sadece oyuncunun aradığı itemın o sunucuda olup olmadığını en iyi ihtimalle olan pazarlara oyuncuyu fiyat belirtmeksizin yönlendirmesi için kullanılması gerekiyor aksi taktirde sirkülasyonun azaldığı dönemlerde oyuncuların itemlerini satmak için rekabet edip piyasayı allak bullak ettiğini veya pazarcı (!) olduğunu iddia eden arkadaşların fiyatları sürekli düşürdüğünü görmeye mahkumuz.
4) Death Valley ve diğer haritalarda ki görünmeyen slotlar benim rastladığım birkaç slot var herkesinde bildiği gibi DeathLord isimli mob sadece isim olarak görünüp Z ye geliyor makro önlemi olarak yapıldığını düşünen arkadaşlar var ama Z ye geldikten sonra bunun için olduğunu düşünmüyorum bu slotların normal stabil bir şekilde görünür olmasını sağlamak gerekiyor.
5) Yine genel olarak haritalarda ki yaratıkların atak yapıldığı sırada veya doğduktan sonra aniden yerin dibine doğru inmesi
böyle olduktan sonra bazen yaratığın tekrar gelmediği durumlarda oluyor slot eksik kalıyor
6) Oyunda ki bound item sistemi , oynadığımız oyunun yeni olmasından ötürü şuan birçok oyuncu itemleri deneyimleyerek kullanmak istiyor fakat 1 yıllık bound sistemi hem bu şekilde kullanacağı itemden habersiz olan oyuncuları tereddüte sokuyor hemde upgrade yapmak isteyen kişilerin işini hayli zorlaştırıyor şuanda pazarda +5 / +6 item yoğunluğu zaten var insanlar ileride yükseltme gereği duyabileceği eşyaları karakterine kilitlemek istemiyor ki gayet mantıklı bunun yerine oyunda ki fazla coini de silmek amacıyla npclere bound açmak için bir taş getirilip itemın grade ine göre bound u kaldırmasını sağlamak hem oyunda sürekli şişen coini oyundan silecek hemde oyuncuların item upgrade ve kullanmak ile ilgili sıkıntıları bitirebilir. Örnek olarak gelen taş 10 m civarında olup rare silahların açılması için 3 taş epic silahların açılması için 5 taş unique silahların açılması için 8 taş şeklinde gibi birşeyler yapılabilir bound olan zirhlarla ilgili de aynı şekilde bir miktar belirlenebilir.
7) Solo veya Grup dungeon girişlerinde oyuncu veya sunucu kaynaklı bağlantı hataları veya crash sorunlarında oyuncunun sınırlı sayıda hakkı olduğu bir yerde tekrar giriş sağlayabilmesi için bir sistemin olmaması.
8) Harita geçişleri sırasında yine oyuncu veya sunucu bağlantı hataları yaşanıp hata aldıktan sonra tekrar geçiş yapmayı denerken " Teleport duplicate wait 3-7 mins" hatası .
9) Irk değişimi sonrası diğer ırkda ki görevler yapılırken görevlerin tekrarı sırasında 2. Kez Quest item verilmesi ve quest itemlarin oyuncuları karakterini geliştirmesi için herhangi bir şekilde teşvik etmeyecek kadar güçlü oluşu .
10) Premium un verdiği özellik olan ücretsiz skill stat sıfırlanma olayının herhangi bir cooldown u olmaması priest ve assasian karakterlerini (şuan ki metada özellikle priest karakterini) öne geçirmesi.
Not : Bende bir priest oyuncusuyum
11) Priest karakterinin elinin düştükten sonra stun gibi birşeye maruz kalması ve heal atarken animasyonun belli bir yerinde w a s d tuşlarını kullanarak yarım el denilen şekilde heal atması.
12) Kişi sayısı az olan partilerde (2-3) uzakta bir oyuncu varken coin drobunda artış olması 8/8 full partilerde townda veya uzakta bir oyuncu varken coin drobunun azalması kişi sayisina bağlı olan azalmadan bahsetmiyorum yanlış anlaşılmasın
13) Mage sınıfının tekleme skillinin mesafesinin fazla oluşu ve herhangi bir objenin arkasında olunsa dahi skill failed vermemesi. Priestin basic holy skillerinde de aynı failed olayı var ama pek kullanılan efektif bir skill olmadığı için değiştirilmesi gerekir mi bilemiyorum.
14) Mağaza da satılan kostümlerin Irk Karakter Cinsiyet olarak kategorize edilmesi , sadece male/female şeklinde olsa daha yararlı olabilir sanki.
1 ) Oyunda ki haritalarda bulunan camp fazlalığı Lunaskar & Protean haritalarında 3 camp gayet yeterli olacaktır . Haddar ve Hagard için de aynı şekilde 2 camp mevcut oyuncuya yeterli alanı sağlayacaktır. Fazlası karakterini geliştirmeyip görev itemi ile farm atmak isteyen oyuncuların oyunda rekabet içine girmek istemeyen kişilerin faydasına gereksiz , eforsuz coin ve drop sokmaktadır.
2) Lunaskar ve Protean hatta Haddar ve Hagard haritalarında pazar kurmak mevcut pazarı bölüyor bütün pazarların sadece dorion bölgesine kurulup toparlanması gerekiyor zaten dorion da yeterince camp var. (Ekstra bir pazar haritası düşünülmüyorsa)
3 ) Auction House' in pazara ve item fiyatlarına verdiği zarar ortada mevcut sistemde acilci ve tekel pazarcılık olmaması için AH sisteminin oyundan kaldırılması yada itemlerin pazarda ki fiyatlarını göstermeden sadece oyuncunun aradığı itemın o sunucuda olup olmadığını en iyi ihtimalle olan pazarlara oyuncuyu fiyat belirtmeksizin yönlendirmesi için kullanılması gerekiyor aksi taktirde sirkülasyonun azaldığı dönemlerde oyuncuların itemlerini satmak için rekabet edip piyasayı allak bullak ettiğini veya pazarcı (!) olduğunu iddia eden arkadaşların fiyatları sürekli düşürdüğünü görmeye mahkumuz.
4) Death Valley ve diğer haritalarda ki görünmeyen slotlar benim rastladığım birkaç slot var herkesinde bildiği gibi DeathLord isimli mob sadece isim olarak görünüp Z ye geliyor makro önlemi olarak yapıldığını düşünen arkadaşlar var ama Z ye geldikten sonra bunun için olduğunu düşünmüyorum bu slotların normal stabil bir şekilde görünür olmasını sağlamak gerekiyor.
5) Yine genel olarak haritalarda ki yaratıkların atak yapıldığı sırada veya doğduktan sonra aniden yerin dibine doğru inmesi
6) Oyunda ki bound item sistemi , oynadığımız oyunun yeni olmasından ötürü şuan birçok oyuncu itemleri deneyimleyerek kullanmak istiyor fakat 1 yıllık bound sistemi hem bu şekilde kullanacağı itemden habersiz olan oyuncuları tereddüte sokuyor hemde upgrade yapmak isteyen kişilerin işini hayli zorlaştırıyor şuanda pazarda +5 / +6 item yoğunluğu zaten var insanlar ileride yükseltme gereği duyabileceği eşyaları karakterine kilitlemek istemiyor ki gayet mantıklı bunun yerine oyunda ki fazla coini de silmek amacıyla npclere bound açmak için bir taş getirilip itemın grade ine göre bound u kaldırmasını sağlamak hem oyunda sürekli şişen coini oyundan silecek hemde oyuncuların item upgrade ve kullanmak ile ilgili sıkıntıları bitirebilir. Örnek olarak gelen taş 10 m civarında olup rare silahların açılması için 3 taş epic silahların açılması için 5 taş unique silahların açılması için 8 taş şeklinde gibi birşeyler yapılabilir bound olan zirhlarla ilgili de aynı şekilde bir miktar belirlenebilir.
7) Solo veya Grup dungeon girişlerinde oyuncu veya sunucu kaynaklı bağlantı hataları veya crash sorunlarında oyuncunun sınırlı sayıda hakkı olduğu bir yerde tekrar giriş sağlayabilmesi için bir sistemin olmaması.
8) Harita geçişleri sırasında yine oyuncu veya sunucu bağlantı hataları yaşanıp hata aldıktan sonra tekrar geçiş yapmayı denerken " Teleport duplicate wait 3-7 mins" hatası .
9) Irk değişimi sonrası diğer ırkda ki görevler yapılırken görevlerin tekrarı sırasında 2. Kez Quest item verilmesi ve quest itemlarin oyuncuları karakterini geliştirmesi için herhangi bir şekilde teşvik etmeyecek kadar güçlü oluşu .
10) Premium un verdiği özellik olan ücretsiz skill stat sıfırlanma olayının herhangi bir cooldown u olmaması priest ve assasian karakterlerini (şuan ki metada özellikle priest karakterini) öne geçirmesi.
Not : Bende bir priest oyuncusuyum
11) Priest karakterinin elinin düştükten sonra stun gibi birşeye maruz kalması ve heal atarken animasyonun belli bir yerinde w a s d tuşlarını kullanarak yarım el denilen şekilde heal atması.
12) Kişi sayısı az olan partilerde (2-3) uzakta bir oyuncu varken coin drobunda artış olması 8/8 full partilerde townda veya uzakta bir oyuncu varken coin drobunun azalması kişi sayisina bağlı olan azalmadan bahsetmiyorum yanlış anlaşılmasın
13) Mage sınıfının tekleme skillinin mesafesinin fazla oluşu ve herhangi bir objenin arkasında olunsa dahi skill failed vermemesi. Priestin basic holy skillerinde de aynı failed olayı var ama pek kullanılan efektif bir skill olmadığı için değiştirilmesi gerekir mi bilemiyorum.
14) Mağaza da satılan kostümlerin Irk Karakter Cinsiyet olarak kategorize edilmesi , sadece male/female şeklinde olsa daha yararlı olabilir sanki.
Son düzenleme: