Öneri Row / Oyun / Gold / Pazar Hk.

Archantos

Üye
Katılım
2 Ağu 2022
Mesajlar
325
Puanları
43
Merhabalar

Öncelikle dün açtığım 2 konu gibi bu konununda silinmemesini rica ediyorum.( dünkü konularımda herhangi bir argo , aynı konu mevcut değildir )

Pazar sisteminde yapmak istediğiniz şeyin düşen item piyasasını sabitleştirmek olduğunu düşünüyor herkes. Fakat arz-talep meselesine baktığımızda yaptığınız bu sistem çokta etki etmeyecektir çünkü çıkan itemi elinden çıkarmak isteyen bir insan bunu göze alarak daha düşüğe zaten koyacaktır. Premium alınarak yararlanılan bu özellikte item satışından vazgeçmede ve ya satılan iteme %5 vergi alma olayı oyun içi kullanıcıları premiumdan uzaklaştırdığı gibi pazar yapan değilde pazarcı mafyalara yüz güldürmüştür.
- - - - - - - AH / PAZAR / GOLD / ROW - - - - - - - -
Oyundan eritmek istediğiniz GOLD'u pazardan alınan vergiler ile değil aşağıdaki sıralayacağım şekilde kimseyi etkilemeden başarabilirsiniz
.Mağazadan Potları kaldırmak ve kaldırılan bu potların belli ücret karşılığı NPC'den satılması oyun içi Potion Merchant'in fiyatlarının buna göre düşürülmesi ve dengelenmesi
.Mağazada satılan 2500 HP Scroll ve 300 Def Scroll'un NPC'de satılması. 1500 Hp ve DEf scroll satışı devam edebilir.
.ROW Asistanın kapatılması ( 18 Saat Exp sonucu nerede kasarsanız kasın %25-%30 arası çok geçmiyor.) Bu exp oranın günlük olacak şekilde mağazada satılarak basılması.
.NPC'den alınan GOLD arttırma kağıdının kalkması.
.Pay to Win'i engelleyemediğiniz için Soulbound'un direk olarak kalkması. ( Pazardaki her itemde canlılık yaratacaktır , insanlar takılar dahil olmak üzere tüm itemleri ve takıları korkmadan test edecektir )


Birde oyun girişte Kimlik numarası ve bilgiler istenip oyun içi herhangi bir hata ve bug bulunduğunda bunu kötüye kullanımı engellemek amaçlı yapan kişiye direk dava açılması gerektiğini düşünüyorum. ( Bu konularda daha hakim birisi var ise eksilerini ve artılarını belirtirse memnun olurum )
Oyunda yaşanan bug ve hatalar dolayısı ile yaşanan mağduriyetlerde oyuna çok hızlı bir şekilde RollBack atılmalıdır. Oyunun herhangi bir bugunda veya hatasında ve bu hatadan kim faydalandı ise ( Bilerek ve ya bilmeyerek ) direk BANLANMASI gerekiyor. Yönetimin bu konuda tüm hakkı vardır ve açıklama yapma gereği duymaz

Herkese İyi Günler Dilerim
 

imquickkk

Üye
Katılım
26 Eyl 2022
Mesajlar
21
Puanları
3
Mağazadan satılan sc ve potlarin kalkması hiç Bi şirketin ekonomi politikasına uymaz çünkü adamlar nerden ekmek yiycek onuda dusunmelisin
 

Archantos

Üye
Katılım
2 Ağu 2022
Mesajlar
325
Puanları
43
Mağazadan satılan sc ve potlarin kalkması hiç Bi şirketin ekonomi politikasına uymaz çünkü adamlar nerden ekmek yiycek onuda dusunmelisin
Bunun için premiuma teşvik etmelisin kostümler , mattalar yeni çıkan NPC scrollar ile güçlendiriliyor bu sayede zaten bunları almak mecburiyetin. Bunun haricinde premium ile Action House'den vergi almazsın ne bileyim ekstra özellik eklersin ya da senin dediğin gibi iki yerde de fiyatları dengelersin. Çünkü oyun içi para ile oyunu döndüren insanlar da mevcut en basit şey ve çözülecek olan aslında dediğin
 

imquickkk

Üye
Katılım
26 Eyl 2022
Mesajlar
21
Puanları
3
Arada Bi yapılabilir ayda bir kaç gün npc ye scler filan konulabilir gold ile
 

JaxSui

J
Bir oyuncu olarak şahsi görüşüm,

1- Premium çeşitlenmelidir. Farm ve PK premium olarak... /// Premiumlar paket şeklinde olabilir.
**Farm premiumda mevcut premium özelliklerine ek olarak;
a) Drop rate artışı( yüzdesini yönetim belirler)
b) Pet
c) Mattalar
d) Pelerin

** PK premiumda mevcut premium özelliklerine ek olarak;
a) Kill başına ekstra BP gelebilir.
b) Kanat
c) Binek
d) Magical Looter
e) 12. Seçenek ücretsiz olabilir.

** MEGA PREMIUM**
a) Drop rate artışı ( Farm premiumun verdiğinden daha az )
b) Kill başına BP ( PK premiumun verdiğinden daha az )
c) Magical Looter
d) Mattalar
e) Pelerin
f) Kanat
g) Binek
h) 12. seçenek ücretsiz.

2- Ruh bağı hiç bir item materyal vs istemeden direkt olarak kalkmalıdır. /// Sirkülasyon ve upgrade -bununla beraber sunucudan item çıkışı- artar.

3- NPC'deki potların ağırlıkları 0,1-0,5' e kadar düşürülüp fiyatları bir birim daha aşağıya çekilmelidir. /// NPC'den pot almaya teşvik eder.

4- Görev itemleri özellikleri en azından nadir itemlerin özelliklerinden bir tık alta çekilmelidir. /// Nadir itemleri upgrade etmeyi teşvik eder.

5- Potlar hariç diğer sarf malzemelerin -upgrade scrols- dropları kapatılmalıdır. /// NPC'den alınacak SC'ler gold silmek için birebirdir.

6- Çöp diye tabir edilen itemlerin dropları artmalıdır. /// Drobu kaldırılan upgrade sclerin yerini alıp gold dengesini düzenler.

7- Upgrade yaparken her bir seviye için 'Shard item' istemelidir. /// Düşen çöp itemler daha fazla değerlenir.

8- Her hafta ya da 2 haftada bir mağazada satılan bazı ürünler bir NPC'ye yönetimin belirlediği bir gold karşılığı eklenmelidir. Bu itemler itemine göre non-trade ya da non-storable şekilde olabilir. /// Çok güzel gold silme yöntemi olabilir.

9- Kozmetik ürünlere -tüm parçalar için değil- drop rate arttıran SC basılabilmelidir. /// Çoğu kullanıcı 75 seviye olduktan sonra buna rağbet edecektir.

10- Kozmetik ürünlere craft speed, craft exp SC gibi scrolllar da eklenmelidir. /// Craft yapanlara da kolaylık olur.

11- Takı upgrade bir an evvel gelmeli ve her bir kademe upgrade için 500.000/ 1.000.000 gold istemelidir. /// Pahalı olsa da upgrade etmeye değer.

12- Etkinlik girişlerine 100.000 gold gibi sembolik bir ücret getirilmelidir. Ancak bu bir NPC'den alınan bir Scroll olmalıdır. /// Bu sayede göze batmasa da bir gold çıkışı olur.


Aklıma gelenler bunlar. Daha da seçenekler arttırılabilir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Mitraileusse

Üye
Katılım
23 Haz 2022
Mesajlar
160
Puanları
28
Haklı olduğun konular var fakat adamlar ışık hızında oyun düzenlemeye çalışıyor ve bu şirketin gerçek anlamda paraya ihtiyacı var inan bana ekonomi ile savaşmadıklarını bilsem bende çatara patara herşeye savaş açardım ki zaten hali hazırda son soru cevap etkinliğini dinlemiş olanlar bilecektir uzun vaadede gold eritme politikalarının olduğu söylendi ( mağazada satışı olan eşyaları npc ye eklemek gibi ) bunlar zamanla gerçekleşecek şeyler .

Bizim yapmamız gereken biraz sabır etmek fevri tepkiler vermemek oyunu sahiplenmek vs vs bug konusuna katılıyorum bugtan faydalananlar affedilmemeli oyunun eko sistemini bozanlar direk ban yetmez ip ban gerek ..
 

Mutchee

Üye
Katılım
26 Kas 2020
Mesajlar
61
Puanları
18
Dava açılamaz. Çünkü oyun açıkları ve bugların birinci sorumlusu oyun sahibidir. Aynı şey hileler için geçerli değildir. Hile paylaşımı yapmak suçtur. Örnek olarak kaçak yayın yapmak suçtur, kaçak yayın izlemek etik değildir.
 

Archantos

Üye
Katılım
2 Ağu 2022
Mesajlar
325
Puanları
43
Bir oyuncu olarak şahsi görüşüm,

1- Premium çeşitlenmelidir. Farm ve PK premium olarak... /// içerikleri ayrıyetten konuşulabilir.
2- Ruh bağı hiç bir item materyal vs istemeden direkt olarak kalkmalıdır. /// Sirkülasyon ve upgrade -bununla beraber sunucudan item çıkışı- artar.
3- NPC'deki potların ağırlıkları 0,1-0,5' e kadar düşürülüp fiyatları bir birim daha aşağıya çekilmelidir. /// NPC'den pot almaya teşvik eder.
4- Görev itemleri özellikleri en azından nadir itemlerin özelliklerinden bir tık alta çekilmelidir. /// Nadir itemleri upgrade etmeyi teşvik eder.
5- Potlar hariç diğer sarf malzemelerin -upgrade scrols- dropları kapatılmalıdır. /// NPC'den alınacak SC'ler gold silmek için birebirdir.
6- Çöp diye tabir edilen itemlerin dropları artmalıdır. /// Drobu kaldırılan upgrade sclerin yerini alıp gold dengesini düzenler.
7- Upgrade yaparken her bir seviye için 'Shard item' istemelidir. /// Düşen çöp itemler daha fazla değerlenir.
8- Her hafta ya da 2 haftada bir mağazada satılan bazı ürünler bir NPC'ye yönetimin belirlediği bir gold karşılığı eklenmelidir. Bu itemler itemine göre non-trade ya da non-storable şekilde olabilir. /// Çok güzel gold silme yöntemi olabilir.
9- Kozmetik ürünlere -tüm parçalar için değil- drop rate arttıran SC basılabilmelidir. /// Çoğu kullanıcı 75 seviye olduktan sonra buna rağbet edecektir.
10- Kozmetik ürünlere craft speed, craft exp SC gibi scrolllar da eklenmelidir. /// Craft yapanlara da kolaylık olur.
11- Takı upgrade bir an evvel gelmeli ve her bir kademe upgrade için 500.000/ 1.000.000 gold istemelidir. /// Pahalı olsa da upgrade etmeye değer.
12- Etkinlik girişlerine 100.000 gold gibi sembolik bir ücret getirilmelidir. Ancak bu bir NPC'den alınan bir Scroll olmalıdır. /// Bu sayede göze batmasa da bir gold çıkışı olur.


Aklıma gelenler bunlar. Daha da seçenekler arttırılabilir.
Premium çeşitlendirilmemesi daha tatlı olur diye hissediyorum.
5 ve 6 birbirini götürebilir mantıklı
8 non-trade olması halinde çok mantıklı
10 Craft yapanlara birebir yarayacaktır

Dava açılamaz. Çünkü oyun açıkları ve bugların birinci sorumlusu oyun sahibidir. Aynı şey hileler için geçerli değildir. Hile paylaşımı yapmak suçtur. Örnek olarak kaçak yayın yapmak suçtur, kaçak yayın izlemek etik değildir.
Aslında haklısınız bununla alakalı geniş bir çalışma yapılabilir belki ya da bulunan bug ve düpelerde oyuna geri bildirimde kişi ödüllendirelebilir

Haklı olduğun konular var fakat adamlar ışık hızında oyun düzenlemeye çalışıyor ve bu şirketin gerçek anlamda paraya ihtiyacı var inan bana ekonomi ile savaşmadıklarını bilsem bende çatara patara herşeye savaş açardım ki zaten hali hazırda son soru cevap etkinliğini dinlemiş olanlar bilecektir uzun vaadede gold eritme politikalarının olduğu söylendi ( mağazada satışı olan eşyaları npc ye eklemek gibi ) bunlar zamanla gerçekleşecek şeyler .

Bizim yapmamız gereken biraz sabır etmek fevri tepkiler vermemek oyunu sahiplenmek vs vs bug konusuna katılıyorum bugtan faydalananlar affedilmemeli oyunun eko sistemini bozanlar direk ban yetmez ip ban gerek ..
Evet bizde bu konuda destek olmaya çalışıyoruz. Örneğin Action Housede vergi olayı kalkması premiuma daha çok yönlendirir. En azından aylık premium alır insanlar.

Sabır ederken oyuna yardımcı olacak konular hakkında fikir beyan etmemiz oyun yönetimini daha hızlı aksiyon almaya teşvik edebilir. İP ban muhabbetıne kesinlikle katılıyorum anında hayata geçirilmeli
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
748
Puanları
93
Bir oyuncu olarak şahsi görüşüm,

1- Premium çeşitlenmelidir. Farm ve PK premium olarak... /// Premiumlar paket şeklinde olabilir.
**Farm premiumda mevcut premium özelliklerine ek olarak;
a) Drop rate artışı( yüzdesini yönetim belirler)
b) Pet
c) Mattalar
d) Pelerin

** PK premiumda mevcut premium özelliklerine ek olarak;
a) Kill başına ekstra BP gelebilir.
b) Kanat
c) Binek
d) Magical Looter
e) 12. Seçenek ücretsiz olabilir.

** MEGA PREMIUM**
a) Drop rate artışı ( Farm premiumun verdiğinden daha az )
b) Kill başına BP ( PK premiumun verdiğinden daha az )
c) Magical Looter
d) Mattalar
e) Pelerin
f) Kanat
g) Binek
h) 12. seçenek ücretsiz.

2- Ruh bağı hiç bir item materyal vs istemeden direkt olarak kalkmalıdır. /// Sirkülasyon ve upgrade -bununla beraber sunucudan item çıkışı- artar.

3- NPC'deki potların ağırlıkları 0,1-0,5' e kadar düşürülüp fiyatları bir birim daha aşağıya çekilmelidir. /// NPC'den pot almaya teşvik eder.

4- Görev itemleri özellikleri en azından nadir itemlerin özelliklerinden bir tık alta çekilmelidir. /// Nadir itemleri upgrade etmeyi teşvik eder.

5- Potlar hariç diğer sarf malzemelerin -upgrade scrols- dropları kapatılmalıdır. /// NPC'den alınacak SC'ler gold silmek için birebirdir.

6- Çöp diye tabir edilen itemlerin dropları artmalıdır. /// Drobu kaldırılan upgrade sclerin yerini alıp gold dengesini düzenler.

7- Upgrade yaparken her bir seviye için 'Shard item' istemelidir. /// Düşen çöp itemler daha fazla değerlenir.

8- Her hafta ya da 2 haftada bir mağazada satılan bazı ürünler bir NPC'ye yönetimin belirlediği bir gold karşılığı eklenmelidir. Bu itemler itemine göre non-trade ya da non-storable şekilde olabilir. /// Çok güzel gold silme yöntemi olabilir.

9- Kozmetik ürünlere -tüm parçalar için değil- drop rate arttıran SC basılabilmelidir. /// Çoğu kullanıcı 75 seviye olduktan sonra buna rağbet edecektir.

10- Kozmetik ürünlere craft speed, craft exp SC gibi scrolllar da eklenmelidir. /// Craft yapanlara da kolaylık olur.

11- Takı upgrade bir an evvel gelmeli ve her bir kademe upgrade için 500.000/ 1.000.000 gold istemelidir. /// Pahalı olsa da upgrade etmeye değer.

12- Etkinlik girişlerine 100.000 gold gibi sembolik bir ücret getirilmelidir. Ancak bu bir NPC'den alınan bir Scroll olmalıdır. /// Bu sayede göze batmasa da bir gold çıkışı olur.


Aklıma gelenler bunlar. Daha da seçenekler arttırılabilir.
Merhabalar,
Yukarıda bahsettiğiniz premium sistemi eğer bu oyuna gelirse ortalık karışır. Neden? Çünkü drop oranına birebir müdahale oyunu yok eder.
Bir oyuncu olarak şahsi görüşüm,

1- Premium çeşitlenmelidir. Farm ve PK premium olarak... /// Premiumlar paket şeklinde olabilir.
**Farm premiumda mevcut premium özelliklerine ek olarak;
a) Drop rate artışı( yüzdesini yönetim belirler)
b) Pet
c) Mattalar
d) Pelerin

** PK premiumda mevcut premium özelliklerine ek olarak;
a) Kill başına ekstra BP gelebilir.
b) Kanat
c) Binek
d) Magical Looter
e) 12. Seçenek ücretsiz olabilir.

** MEGA PREMIUM**
a) Drop rate artışı ( Farm premiumun verdiğinden daha az )
b) Kill başına BP ( PK premiumun verdiğinden daha az )
c) Magical Looter
d) Mattalar
e) Pelerin
f) Kanat
g) Binek
h) 12. seçenek ücretsiz.

2- Ruh bağı hiç bir item materyal vs istemeden direkt olarak kalkmalıdır. /// Sirkülasyon ve upgrade -bununla beraber sunucudan item çıkışı- artar.

3- NPC'deki potların ağırlıkları 0,1-0,5' e kadar düşürülüp fiyatları bir birim daha aşağıya çekilmelidir. /// NPC'den pot almaya teşvik eder.

4- Görev itemleri özellikleri en azından nadir itemlerin özelliklerinden bir tık alta çekilmelidir. /// Nadir itemleri upgrade etmeyi teşvik eder.

5- Potlar hariç diğer sarf malzemelerin -upgrade scrols- dropları kapatılmalıdır. /// NPC'den alınacak SC'ler gold silmek için birebirdir.

6- Çöp diye tabir edilen itemlerin dropları artmalıdır. /// Drobu kaldırılan upgrade sclerin yerini alıp gold dengesini düzenler.

7- Upgrade yaparken her bir seviye için 'Shard item' istemelidir. /// Düşen çöp itemler daha fazla değerlenir.

8- Her hafta ya da 2 haftada bir mağazada satılan bazı ürünler bir NPC'ye yönetimin belirlediği bir gold karşılığı eklenmelidir. Bu itemler itemine göre non-trade ya da non-storable şekilde olabilir. /// Çok güzel gold silme yöntemi olabilir.

9- Kozmetik ürünlere -tüm parçalar için değil- drop rate arttıran SC basılabilmelidir. /// Çoğu kullanıcı 75 seviye olduktan sonra buna rağbet edecektir.

10- Kozmetik ürünlere craft speed, craft exp SC gibi scrolllar da eklenmelidir. /// Craft yapanlara da kolaylık olur.

11- Takı upgrade bir an evvel gelmeli ve her bir kademe upgrade için 500.000/ 1.000.000 gold istemelidir. /// Pahalı olsa da upgrade etmeye değer.

12- Etkinlik girişlerine 100.000 gold gibi sembolik bir ücret getirilmelidir. Ancak bu bir NPC'den alınan bir Scroll olmalıdır. /// Bu sayede göze batmasa da bir gold çıkışı olur.


Aklıma gelenler bunlar. Daha da seçenekler arttırılabilir.

Merhaba,

Öncelikle herkesin fikri ve yorumu kendisini bağlar. Herkes bu oyun için bir şeyler yapmak ister. Ancak oyunun geleceğini hazırlamak, oyununu sonunu hazırlamaktan iyidir.
Bahsettiğiniz premium özellikleri oyunun sonunu hazırlar. Bugün hangi devasa oyunlarda drop rate artışı sağlayan premium benzeri özellik vardır? Hangileri ayakta kalmıştır? Hangileri sadece Türklerin oynadığı oyunun dışına çıkmıştır? Hangi oyunlar Türklerin sadece gelir kapısı olarak görmekten çok, oyun olarak oynadığı oyunlardır? Bahsettiğiniz her sistem o oyunlarda vardır.

Old school oyunlara bir bakınız. Benim için ayrı bir yeri olan Silkroad Online'da bile böyle bir özellik yoktur. P2w diye anılan ancak bana göre arcana scrollun premium özelliği olan Premium Plus eşyası bile sizin bahsettiğinizin yanında masum kalmaktadır. Drop rate demek, senin f2p oyuna olan sisteme aykırı demek. Bakınız şu an ki premium oyunda sadece p2s yaptıran sistemdir. Crafting xp bonus bile tartışılır. Ancak f2p oynayan bir insan bile crafting xp bonusu bile yakalayabilir. Çünkü çokta fazla bir bonus değildir. %100 değildir mesela. O yüzden masum kalmaktadır. Ancak drop rate demek bu farklı bir olaydır. Bp bonus artırmak bile baktığınız zaman p2w konusunun konuşulduğu bugünlerde bile -ki rise online- p2w konusunda çokta kötü bir oyun değildir. Hatta mağaza ürünleri olarak ben p2w görmüyorum. Kostüm konusunu tartışırız. Ancak 75 hplik bir bonus p2w yaptırmaz. Bunu unutmayalım. Eğer bu bonuslar 400-500'lere çıkmazsa.

Aynı zamanda siz diyorsunuz ki kostümlere de drop rate artırılırsın. Yani diyorsunuz ki paran yoksa eğer, öğrenciysen -ki oyun oynamak ne yazık ki ülkemizde lüks oldu- defol oynama. Sana bu oyunda kimse item düşürmene izin vermeyecek. Çünkü ben paramı basıyorum ve senin üstüne geçiyorum. Elbette para veren kişiler oyunda belirli yerleri hızlı geçebilir. Mesela xp scrollar masumdur. Bunlar p2s konusudur. Ancak oyun durmadan kendini güncelleyerek xp konusunda da oyuncuya yardımcı oluyor, gerekirse bedavaya premium ve xp scrolları dağıtabiliyor. Ancak sizin düşüncenizde, tamamen oyuncu oynamasın, oynarsa da zorla para versin.

Aynı zamanda ne yazık ki üzülerek gördüğüm ve her gün konuşmalarını duymaktan artık rahatsız olduğum konu ise "pazarcı" diye bir kavramın bu oyunda türemesi. Pazarcılık reel bir meslektir. Oyunlar ise oyuncuların yeridir. Vergi levhan nerede diye sorarlar insana. Ancak siz bu yazdıklarınızla bunların önünü iyice açmaya çalışıyorsunuz.

Elbette sizin düşünceleriniz kötü demiyorum. Çünkü düşünmek bir sanattır. Düşünen insanlar her zaman iyi yerlere gelmiştir. Lâkin gözüme takılan husus ise, bu oyuna gönül vermek isteyenlerin, bu oyuna olan inançlarını kırmak isteyen tarzda düşünceleriniz -belki de daha önce denenmiş ancak tepki almış- şeylerin burada olmasını istiyorsunuz.

Gold silmenizde ki mesele nedir onu anlayamıyorum. Tamam eşyalar ucuz olsun istiyorsunuz ancak o zaman yine döngü bozuluyor. Bugün bir oyuncu 100 milyon gold kasabiliyorsa alacağı eşya 200 milyonsa, goldları sildiğiniz zaman 10 milyon kasan bir oyuncunun alacağı eşya yine 20 milyon olacak. Bu durumda oyuncu eşyaya erişebilecek mi? Yine hayır.

Çelişkilerinizden birisi ise çöp diye tabir ettiğiniz -sanıyorum kullanılmayan, düşük seviyedeki eşyalar- bu eşyaların goldunun artırılıp, droplarının artırılmasını istiyorsunuz. O zaman bu durumda hem gold sokuyorsunuz, hem gold silmek istiyorsunuz. Bu durumda gold silmek istiyorsak, neden gold artırıcı öneride bulunuyorsunuz? O zaman bu öneriyi kaldırmalısınız ki oyuna gold girmesin. Siz bir yandan oyuna gold sokuyorsunuz, bir yandan silmek istiyorsunuz. Madem silmek istiyorsunuz neden gold sokuyorsunuz? Madem devletler para politikaları faizini artırıp piyasadan para çekmek istiyor da neden merkez bankaları para basıyor? Ya para basmayacaksınız ya da faiz artırmayacaksınız? İkisinden birini yapmamanız gerekiyor.

Ruh bağı ile upgrade'in ben çok bir bağını göremiyorum. Basmak isteyen zaten basabilir. Bu eşya kilitlendi diye kimse eşya basamıyor mu? Kilitli eşya oyunda basılmıyorsa o zaman kilitli eşyanın basılmasını açalım. Ancak ruh bağını kaldırdığınız zaman kim neden eşya basmasın? Zaten eşyayı takmadığınız sürece herhangi bir kilitte olmuyor. Eşyayı taktığınız an kilitleniyor. Yani basmak isteyen üzerindeki eşyayı da basabilir. Ancak siz BOE ve SB ikilemini isteseniz daha iyi olur. Çünkü bu durumda denge olur. Bu durumda şu an 50 milyar goldluk olan bir eşyayı siz 100 milyar golda alamazsınız. Çünkü neden mi? Bugün oyunun pazarında satılan eşyalar, kilitlenecek korkusundan dolayı ucuza satılabiliyor. Ancak bu sefer talep olacağından dolayı daha pahalıya satılacaktır. Siz sanıyor musunuz ki eşya fiyatları o zaman düşecek? Hayır. Emin olun düşmeyecek. Hatta fiyatlar iyice fahiş duruma düşecek. Eşyasını basmak isteyen yine basabilir. Upgrade yapmanın önünde ruh bağının herhangi bir etkisi yoktur. Yapmak isteyen yine yapar. Oyun içerisinde satmak isteyen bastıktan sonra yine satar.
 

JaxSui

J
Görüşleriniz için teşekkür ederim.
Ancak neden sadece 'drop rate' olayına bu kadar takıldığınızı anlamış değilim. Sırayla cevap vereyim.
A) Oyundaki RNG sisteminde değerli denilebilecek(örneğin epik) itemlerin oranı örnğin %2 ise biz buna %100 drop rate artışı eklesek bile bu oran %4 olacak. %2 ile %4 arasında 2x fark görünebilir ancak bu tüm havuza baktığımızda yine çok önemsenecek bir oran değil. Kaldı ki bu oranı %100 beklemiyorum. Premiumlarda paket şeklinde bir sürü özellik eklenebilir dedim ancak tek düşünceniz 'drop rate' üzerine oldu.... Yönetim bunu 'Increase drop rate %10' bile diyebilir oysa. Ben bir oran vermedim.

B)Oldschool ve modern bir oyun karışımı olan bu oyunda karakterler gelişmek için yüksek oranda farm yaparlar. Bu oyunda craft da var. Benim dediğim kostümlere( hepsine değil max 2) drop rate increase sc basmak da yine oyun içinde kullanılan gold ile yapılacağından p2w olacağını pek sanmıyorum.

C) Oyundan gold silme olayına gelecek olursak oyunda enflasyona neden olmayacağından dolayı silinmesi gerektiğini düşünmemdir. Bunu yaparken moblardan çıkan goldlar azaltılmayacak. Oyunun kendi içindeki NPC'ler yardımıyla bir gold çıkışı olacak. Bu da zaten hali hazırda sabit bir slottan gelen goldun karakterlerin temel ( Pot vs ) ihtiyaçlarına yettiğini düşündüğümdendir.

D) Çöp droplarının artması, oyuncuların drobu kaldırılan upgrade scleri alırken zorluk çekmeyip - nasıl upgrade yapalım gold kasamıyoruz ki- dememesi içindir. Hem bu sayede emeğiyle farm yapanlar kazanacak hem de NPC'den alınan itemler düşmeyip, gidip insanlar bunları NPC 'den alarak gold silecek.

E) Oyuna hali hazırda zaten droplardan düşen goldlarla bir meblağ giriyor. Benim NPC 'den alışveriş yapılmasına teşvikim bu farmda ve exp kasmada giren goldların silinmesi ki bunlar da karakterlerin temel ihtiyaçlarıyla olması ( pot upgrade sc vs ).

F) Ben aktif bir oyuncuyum ve kendimden örnek vereyim. Elimde 99 AP olan görev bowu var. Ve bu bow epik olan +6 heatseeker ile aynı ap de. Bırakın nadir itemleri bir epik item ve bu epik itemin +6 sına eş değer bir özellikte. Ben bir oyuncu olarak neden +6 heartseeker basayım ? Ya da bastım diyelim +6 oldu + 7 oldu aldım elime. Bu bağlandı bana güzel. Peki ben etkinliklere girerek farm yaparak bu elimdeki bowun üstüne çıkmak istiyorum. Gold kasıyorum. Ama biliyorum ki elimdekini satamayıp bir üstü olan +7 vixeni almak için sıfırdan gold kasıyormuş gibi davranacağım. Çünkü elimdekini belli bir meblağa satıp üzerine ekleyip vixen +7 alamıyorum. Ne gerek var diyorum bununla devam edeyim. Bunu bilen kişiler de şimbi bu adam heartseeker basacağız da bunu alan adama bu bağlanacak o yüzden almaz bunu +6 yapalım satılırsa satılır diyecek. Oyunun içinde olan birisi olarak ben bizzat böyle düşünüyorum ve böyle düşünen yüzlerce kişi var.
Piyasaya bakın +1 epik nadir bir sürü item dizili. Adam diyor ki '+7 yapsam ne olacak alacak adam üzerine bağlanacak diye almıyor. '

Ruh bağı kalktığı zaman insanlar elindeki kendine göre düşük +7 itemi satıp üzerine para koyup daha güçlüsünü alabilecek. İnsanlar ' nasıl olsa ruh bağı yok diye daha fazla itemi +7 ye hatta +8' e deneyecek. Çünkü bağ diye bir şey yok ve satılabiliyor... Ayrıca bunu yaparken bir çok itemi de upgrade yaparken yakacak ve bu item de sunucudan silinecek. Böylece +1 olarak yığılan itemler de azalacak. Son olarak arz talep dengesiyle belirli bir zaman sonra itemler belirli fiyatlarına oturacak.

Saygılar.
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
748
Puanları
93
Görüşleriniz için teşekkür ederim.
Ancak neden sadece 'drop rate' olayına bu kadar takıldığınızı anlamış değilim. Sırayla cevap vereyim.
A) Oyundaki RNG sisteminde değerli denilebilecek(örneğin epik) itemlerin oranı örnğin %2 ise biz buna %100 drop rate artışı eklesek bile bu oran %4 olacak. %2 ile %4 arasında 2x fark görünebilir ancak bu tüm havuza baktığımızda yine çok önemsenecek bir oran değil. Kaldı ki bu oranı %100 beklemiyorum. Premiumlarda paket şeklinde bir sürü özellik eklenebilir dedim ancak tek düşünceniz 'drop rate' üzerine oldu.... Yönetim bunu 'Increase drop rate %10' bile diyebilir oysa. Ben bir oran vermedim.

B)Oldschool ve modern bir oyun karışımı olan bu oyunda karakterler gelişmek için yüksek oranda farm yaparlar. Bu oyunda craft da var. Benim dediğim kostümlere( hepsine değil max 2) drop rate increase sc basmak da yine oyun içinde kullanılan gold ile yapılacağından p2w olacağını pek sanmıyorum.

C) Oyundan gold silme olayına gelecek olursak oyunda enflasyona neden olmayacağından dolayı silinmesi gerektiğini düşünmemdir. Bunu yaparken moblardan çıkan goldlar azaltılmayacak. Oyunun kendi içindeki NPC'ler yardımıyla bir gold çıkışı olacak. Bu da zaten hali hazırda sabit bir slottan gelen goldun karakterlerin temel ( Pot vs ) ihtiyaçlarına yettiğini düşündüğümdendir.

D) Çöp droplarının artması, oyuncuların drobu kaldırılan upgrade scleri alırken zorluk çekmeyip - nasıl upgrade yapalım gold kasamıyoruz ki- dememesi içindir. Hem bu sayede emeğiyle farm yapanlar kazanacak hem de NPC'den alınan itemler düşmeyip, gidip insanlar bunları NPC 'den alarak gold silecek.

E) Oyuna hali hazırda zaten droplardan düşen goldlarla bir meblağ giriyor. Benim NPC 'den alışveriş yapılmasına teşvikim bu farmda ve exp kasmada giren goldların silinmesi ki bunlar da karakterlerin temel ihtiyaçlarıyla olması ( pot upgrade sc vs ).

F) Ben aktif bir oyuncuyum ve kendimden örnek vereyim. Elimde 99 AP olan görev bowu var. Ve bu bow epik olan +6 heatseeker ile aynı ap de. Bırakın nadir itemleri bir epik item ve bu epik itemin +6 sına eş değer bir özellikte. Ben bir oyuncu olarak neden +6 heartseeker basayım ? Ya da bastım diyelim +6 oldu + 7 oldu aldım elime. Bu bağlandı bana güzel. Peki ben etkinliklere girerek farm yaparak bu elimdeki bowun üstüne çıkmak istiyorum. Gold kasıyorum. Ama biliyorum ki elimdekini satamayıp bir üstü olan +7 vixeni almak için sıfırdan gold kasıyormuş gibi davranacağım. Çünkü elimdekini belli bir meblağa satıp üzerine ekleyip vixen +7 alamıyorum. Ne gerek var diyorum bununla devam edeyim. Bunu bilen kişiler de şimbi bu adam heartseeker basacağız da bunu alan adama bu bağlanacak o yüzden almaz bunu +6 yapalım satılırsa satılır diyecek. Oyunun içinde olan birisi olarak ben bizzat böyle düşünüyorum ve böyle düşünen yüzlerce kişi var.
Piyasaya bakın +1 epik nadir bir sürü item dizili. Adam diyor ki '+7 yapsam ne olacak alacak adam üzerine bağlanacak diye almıyor. '

Ruh bağı kalktığı zaman insanlar elindeki kendine göre düşük +7 itemi satıp üzerine para koyup daha güçlüsünü alabilecek. İnsanlar ' nasıl olsa ruh bağı yok diye daha fazla itemi +7 ye hatta +8' e deneyecek. Çünkü bağ diye bir şey yok ve satılabiliyor... Ayrıca bunu yaparken bir çok itemi de upgrade yaparken yakacak ve bu item de sunucudan silinecek. Böylece +1 olarak yığılan itemler de azalacak. Son olarak arz talep dengesiyle belirli bir zaman sonra itemler belirli fiyatlarına oturacak.

Saygılar.

Mevzu sadece drop rate'in artırılma oranı değildir. Bunun varlığı bile bir çok oyuncuyu ürpertir. Benim anlatmak istediğim bu. Sizin drop rate %1 bile artırır demeniz bile, dışarıda %100 gibi etki yaratır. Çünkü bir kere kapı aralığını açmış bulunuyorsunuz. Kostümlere bonus eklendiği zaman ortalık yangın yerine dönmüştü. Dışarıdan bakıldığında bir çok oyuncu "bunlarda aynı oldu, parayı buldular hemen oyuncuyu sallamaya başladılar, yürüyün heykelin önüne" şeklinde tepkilere yol açtı. Ancak ortada öyle bir durum yoktu. Ben hiç bir zaman anlık düşünmem. Genel ve ileriye dönük bakarım. Kitlesel bakarım. Bu yüzden bir çok şeyi önerirken, kitlesel düşündüm.

Eşyaların basılmadığının sebebini aslında siz söylüyorsunuz. Yine ortada ruh bağı sorun değil. Ne gerek var diyorsa, oyuncu demek ki 7 ile 1'in arasında pek fark görmüyor. AP olarak zaten fark yoksa neden bassın? O zaman 8 le 6 arasında da fark olmayacak. Yani burada o zaman eşya sisteminde sorun var demektir. Bunun muhattabi ise malesef ben değil Burhan Bey'dir.

Ben zaten upgrade sistemini beğenmiyorum. Hatta hiç beğenmiyorum. Böyle bir upgrade sistemi çağ dışı, anlamsız ve gereksiz. Oyunda bir şey zor olur. Ancak Rise'da her şey zor olmaya çalışılmış durumda. Eşya basmak zor mu? O zaman eşya elde etmek kolay olmalı. Eşya elde etmek zor mu? O zaman eşya basmak kolay olmalı. Ancak burada her şey zor. Yani aslında eleştirmemiz gereken ruh bağı veya drop atma oranı değil. Perspektif baktığınızda bir şeylerin yanlış gittiğini görüyorsunuz. Eşya basmak zor olsun. Elbette bunu anlarım. Ancak o zaman bana eşya ver. Bana eşya ver lakin ben eşyayı basarken yanında istediği eşyaları zor toplayayım. O zaman ben giderim eşyamı bastığımda bileyim ki eşyalarımı topladım. Zaten bunu basabileceğim. Ancak burada her şey zor. Mesela 5'den 6'a, 6'dan 7'e geçerken bana öyle şartlar sun ki, ben bunları yaptığımda o eşyanın 7'e geçeceğine inanayım. Bana puan mı toplatıyorsun, shard mı toplatıyorsun o benim düşüncemde değil. (Onu da düşünürüm de neyse) Bana zorla zoru yaptırtma. Bana kolay ile zoru karşılattır.
 

Archantos

Üye
Katılım
2 Ağu 2022
Mesajlar
325
Puanları
43
Mevzu sadece drop rate'in artırılma oranı değildir. Bunun varlığı bile bir çok oyuncuyu ürpertir. Benim anlatmak istediğim bu. Sizin drop rate %1 bile artırır demeniz bile, dışarıda %100 gibi etki yaratır. Çünkü bir kere kapı aralığını açmış bulunuyorsunuz. Kostümlere bonus eklendiği zaman ortalık yangın yerine dönmüştü. Dışarıdan bakıldığında bir çok oyuncu "bunlarda aynı oldu, parayı buldular hemen oyuncuyu sallamaya başladılar, yürüyün heykelin önüne" şeklinde tepkilere yol açtı. Ancak ortada öyle bir durum yoktu. Ben hiç bir zaman anlık düşünmem. Genel ve ileriye dönük bakarım. Kitlesel bakarım. Bu yüzden bir çok şeyi önerirken, kitlesel düşündüm.

Eşyaların basılmadığının sebebini aslında siz söylüyorsunuz. Yine ortada ruh bağı sorun değil. Ne gerek var diyorsa, oyuncu demek ki 7 ile 1'in arasında pek fark görmüyor. AP olarak zaten fark yoksa neden bassın? O zaman 8 le 6 arasında da fark olmayacak. Yani burada o zaman eşya sisteminde sorun var demektir. Bunun muhattabi ise malesef ben değil Burhan Bey'dir.

Ben zaten upgrade sistemini beğenmiyorum. Hatta hiç beğenmiyorum. Böyle bir upgrade sistemi çağ dışı, anlamsız ve gereksiz. Oyunda bir şey zor olur. Ancak Rise'da her şey zor olmaya çalışılmış durumda. Eşya basmak zor mu? O zaman eşya elde etmek kolay olmalı. Eşya elde etmek zor mu? O zaman eşya basmak kolay olmalı. Ancak burada her şey zor. Yani aslında eleştirmemiz gereken ruh bağı veya drop atma oranı değil. Perspektif baktığınızda bir şeylerin yanlış gittiğini görüyorsunuz. Eşya basmak zor olsun. Elbette bunu anlarım. Ancak o zaman bana eşya ver. Bana eşya ver lakin ben eşyayı basarken yanında istediği eşyaları zor toplayayım. O zaman ben giderim eşyamı bastığımda bileyim ki eşyalarımı topladım. Zaten bunu basabileceğim. Ancak burada her şey zor. Mesela 5'den 6'a, 6'dan 7'e geçerken bana öyle şartlar sun ki, ben bunları yaptığımda o eşyanın 7'e geçeceğine inanayım. Bana puan mı toplatıyorsun, shard mı toplatıyorsun o benim düşüncemde değil. (Onu da düşünürüm de neyse) Bana zorla zoru yaptırtma. Bana kolay ile zoru karşılattır.
Benim şahsi fikrimde Premium tek tip olmalıdır. Geri kalan kısım zaten soygun gibi birşey olmakta.

Oyunun başlangıcında ruğ bağını sizin gibi destekliyordum yani adam takmasın , takacağı itemide ona göre seçsin. Fakat zaman ilerledikçe oyunun çabuk sömürülmesi kaynaklı olarak piyasanın durgunlaşması oyun içi kazanma hevesini kırmaktadır. İnsanlar bastığı itemi deneyememekte , yeni buildler oluşturamamakta , üstüne taktığı itemi satıp bir sonraki seviyeye geçmesine engel olmaktadır. Eğer ki NFT karakter ile satış gelmeseydi belki ruğ bağını destekliyor olabilirdim. Ama ruğ bağı itemleri NFT olarak satma imkanı oluştuğu için artık zarardan başka bir etkisi yoktur. Ruğ bağı olmasaydı item pahalı olurdu demişsiniz ama unuttuğunuz birşey var ki oyun içi çıkan itemlerinde değeri ona göre artacaktı dediğiniz gibi gene aslında emek olarak aynı şeyi konuşacaktık.

Çöp dropları konusunda aslında çoğu kişiyi mutlu eden şey o kutudan çıkacak şeyler oyunda tutan o belki upgrade scrolların atmayışı ile bu olay birbirini götürebilir tabi ki tam emin değilim bu konuda. Ama insan ne kadar fazla drop alırsa o kadar zevkle oynayabiliyor oyunu hepimiz bunun farkındayız.

Ve genel olarak ROW'un acilen kaldırılması , ROW yerine aynı ücret karşılığında aynı expi karşılayacak ve oyunda keyifli vakit geçirebilecekleri bir sistem yapmaları gerekiyor
 

Blue

Üye
Katılım
13 Tem 2022
Mesajlar
163
Puanları
43
Oyunda bir etkinlik var ve aylar oldu bu etkinlliğe giremeyenler var mesela ben gibi. Ne olursa olsun 2 etkinliğe de asla alınmıyorum oyun tarafından böyle büyük bir hata büyük bir haksızlık varken ruh bağını konuşmak saçma bence. Bir de benim tarafımdan bakın işten gelip bilgisayara geçiyorum etkinliği kaçırmamak için ama asla içeri almıyor etkinlik beni sonra gel de oyna.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt