Herkese merhaba , aklımdakileri paylaşmak istedim.
2021 yılındayız ve hiç bir mmorpg artık seviye atlamanın çok zor olduğu ve son seviyeye ulaşmanın ana amaç oldugu şekilde sunulmamaktadır. Umuyorum Rise Online'da bu şekilde kendini değiştirip geliştirecektir.
70 Seviye olmak sadece görevler ile mümkün olabilmeli , insanların seviye atlamak için saatlerce bir slotta vakit harcaması ve experience scrool gibi bufflar satın alıp kullanması beklenmemeli.
Aynı şekilde oyun sonu itemlere sahip olabilmek için tek yol saatlerce bir slotta vakit harcamak veya sadece boss peşinde koşmak olmamalı.
Tersine oyuncuların son seviyeye zorlanmadan akıcı bir şekilde ve keyifle ulaşması ; ve asıl Rise Online'ı oynamaya başlaması doğru olacaktır.
Asıl Rise Online derken şunu demek istedim ; Rise Online eğer oyuncuların level kasıp - dungeonlara girip - item toplayıp - pvp yapacakları bir sistem sunacaksa ve bundan öteye gidemeyecekse maalesef bir noktada yavan bir oyun deneyimine dönüşecektir.
Benim Rise Online'dan beklentilerim özetle şu şekilde ;
1. Oyun Sonu odakli oyun içeriği sunulması ve geliştirilmesi
-Çeşitli dungeonlar oyunculara sunulmalı ve katılımcılara ödül sistemi geliştirilmeli. Ve bu ödül herkes için erişilebilir olmalı.
Pvp puanı kazandığımız gibi buralarda pve puanı kazanılabilir ve bu puanlar ile dungeonlara özel itemlerin alımı gerçekleştirilebilir.
Veya dungeon sonu düşen item zar sistemiyle şanslı olan oyuncuya aktarılabilir.
-Belirli aralıklarla (3-6 ay / 1 yıl) oyuna yeni dungeonlar getirilebilir ve bu yeni dungeonlarla oyuna yeni itemler eknebilir. (Gerekli görüldüğünde bu dungeonlar expansion olarak satışa sunulabilir buda oyunun geliştirillmesi ve sürdürülmesi için gerekli maddi kazancı sağlayabilir)
-Başarım (Achievement) sistemi ile birlikte oyunculara fazladan bir amaç verilmeli. İçerik olarak bir çok oyundan değişik fikirler alınabilir.
Örneğin 20 adet +7 oyun sonu item basmayı deneyip yakan kişiye +7 random oyun sonu item veya +1 unique item hediye edilebilir.
20 kez bir dungeonu tamamlayan oyuncuya %100 ihtimalle oyun sonu item sahip olma şansı tanınabilir. ... gibi
-Dungeonlara kayıt sistemiyle girenlere extra ödül sistemi düşünülmeli , böylece sadece clanların değil casual oyuncularında oyuna adapte olması ve item sahibi olabilmesi desteklenmeli.
- Bu ve bunun gibi oyun sonu etkinlikleri üzerine kurulu bir oyun olmalı Rise Online , eskimiş level kasma - item kasma mantığının dışına çıkabilmeli.
2. PVP puanlarının kullanım alanı kesinlikle olmalı. Sadece karakter bilgilerinde rakam olmaktan çıkmalı. Bu puanlar golda dönüştürülebilir , kurulacak bir npcden item satın alınabilir yada ne derseniz , ancak kesinlikle bir kullanım alanı olmalı.
Şahsi fikir ve beklentilerimdir , umarım zaman ayırıp değerlendirenler çıkacaktır.
Herkese iyi forumlar.
2021 yılındayız ve hiç bir mmorpg artık seviye atlamanın çok zor olduğu ve son seviyeye ulaşmanın ana amaç oldugu şekilde sunulmamaktadır. Umuyorum Rise Online'da bu şekilde kendini değiştirip geliştirecektir.
70 Seviye olmak sadece görevler ile mümkün olabilmeli , insanların seviye atlamak için saatlerce bir slotta vakit harcaması ve experience scrool gibi bufflar satın alıp kullanması beklenmemeli.
Aynı şekilde oyun sonu itemlere sahip olabilmek için tek yol saatlerce bir slotta vakit harcamak veya sadece boss peşinde koşmak olmamalı.
Tersine oyuncuların son seviyeye zorlanmadan akıcı bir şekilde ve keyifle ulaşması ; ve asıl Rise Online'ı oynamaya başlaması doğru olacaktır.
Asıl Rise Online derken şunu demek istedim ; Rise Online eğer oyuncuların level kasıp - dungeonlara girip - item toplayıp - pvp yapacakları bir sistem sunacaksa ve bundan öteye gidemeyecekse maalesef bir noktada yavan bir oyun deneyimine dönüşecektir.
Benim Rise Online'dan beklentilerim özetle şu şekilde ;
1. Oyun Sonu odakli oyun içeriği sunulması ve geliştirilmesi
-Çeşitli dungeonlar oyunculara sunulmalı ve katılımcılara ödül sistemi geliştirilmeli. Ve bu ödül herkes için erişilebilir olmalı.
Pvp puanı kazandığımız gibi buralarda pve puanı kazanılabilir ve bu puanlar ile dungeonlara özel itemlerin alımı gerçekleştirilebilir.
Veya dungeon sonu düşen item zar sistemiyle şanslı olan oyuncuya aktarılabilir.
-Belirli aralıklarla (3-6 ay / 1 yıl) oyuna yeni dungeonlar getirilebilir ve bu yeni dungeonlarla oyuna yeni itemler eknebilir. (Gerekli görüldüğünde bu dungeonlar expansion olarak satışa sunulabilir buda oyunun geliştirillmesi ve sürdürülmesi için gerekli maddi kazancı sağlayabilir)
-Başarım (Achievement) sistemi ile birlikte oyunculara fazladan bir amaç verilmeli. İçerik olarak bir çok oyundan değişik fikirler alınabilir.
Örneğin 20 adet +7 oyun sonu item basmayı deneyip yakan kişiye +7 random oyun sonu item veya +1 unique item hediye edilebilir.
20 kez bir dungeonu tamamlayan oyuncuya %100 ihtimalle oyun sonu item sahip olma şansı tanınabilir. ... gibi
-Dungeonlara kayıt sistemiyle girenlere extra ödül sistemi düşünülmeli , böylece sadece clanların değil casual oyuncularında oyuna adapte olması ve item sahibi olabilmesi desteklenmeli.
- Bu ve bunun gibi oyun sonu etkinlikleri üzerine kurulu bir oyun olmalı Rise Online , eskimiş level kasma - item kasma mantığının dışına çıkabilmeli.
2. PVP puanlarının kullanım alanı kesinlikle olmalı. Sadece karakter bilgilerinde rakam olmaktan çıkmalı. Bu puanlar golda dönüştürülebilir , kurulacak bir npcden item satın alınabilir yada ne derseniz , ancak kesinlikle bir kullanım alanı olmalı.
Şahsi fikir ve beklentilerimdir , umarım zaman ayırıp değerlendirenler çıkacaktır.
Herkese iyi forumlar.