Öneri Skill Geliştirme Sistemi

pinkishorange

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
33
Puanları
18
Merhaba değerli ROW ekibi ve takipçileri. Yetenek sistemiyle ilgili bir konu kafamı kurcalıyor. Bilindiği gibi her sınıfın bir sürü yeteneği var fakat son seviyelere gelindikçe bu kadar yetenek arasından sadece belli başlı olanlar kullanılacak büyük ihtimalle. Geriye kalan yetenekler ise belki yetenek barına bile konulmayacak. ROW ekibinin bunu öngördüğünü düşünürsek, neden böyle bir yetenek sistemini seçtiklerini merak ediyorum.

Benim Rise Online'da olmasını tavsiye ettiğim yetenek sistemini bir browser mmorpgsi olan "Hordes" adlı oyunda görüp çok beğenmiştim. Oyunda her sınıfın bazıları aktif bazıları pasif olmak üzere 9-10 tane yeteneği var. Bir npcden bu yeteneklerin 1. seviye kitabını alıp o kitabın istediği skill point kadarını harcayarak o yeteneği açıyorsunuz. Tabi her yeteneği istediğiniz an açamıyorsunuz. Her yeteneğin istediği bir karakter seviyesi var. O seviyeye gelmeden ve yeterli skill pointiniz olmadan kitabı alsanız bile kullanıp o yeteneği açamıyorsunuz. Level atladıkça skill point geliyor şu anda Rise Online'da kullanılan sistem gibi. Karakterinizi geliştirirken moblardan düşen çeşitli seviye yetenek kitaplarıyla da yeteneklerinizin seviyesini artırabiliyorsunuz ki zaten işin zevkli kısmı burada başlıyor. Kitapların seviyesi arttıkça moblardan düşme şansı git gide azalmalı ve hatta son seviye yetenek kitapları sadece bosslardan düşük bir şansla düşmeli ki bu kitaplar değerli olsun ve oyuncular yeteneklerini son seviyeye çıkarmak için mücadele etsinler. Özellikle son seviye kitapları atma şansı olan bosslar pk alanlarında olursa müthiş bir aksiyon olur bossun olduğu bölgede. Tabi bu yetenekleri geliştirirken elinize sizin yeteneklerinizden birinin son seviyesi olan kitap geçse bile daha önceki seviyeleri açmadan o yeteneğinizi geliştiremiyorsunuz ve kitapların seviyeleri arttıkça istedikleri level ve skill point miktarları da artıyor haliyle. Yani mobdan sizin 1. seviye olan yeteneğinizin 3. seviyesi düşerse hemen açamıyorsunuz. İlk önce 2. seviye yapmanız gerekiyor o yeteneği. Bu arada bahsettiğim oyunda son yetenek kitabı seviyesi 5.

Peki bu sistemin avantajı ne olacak?
Oyuncular büyük ihtimalle sevdikleri yetenekleri geliştirecekleri ve herkesin zevkleri farklı olduğu için hep aynı yeteneklerin kullanılmadığını göreceğiz. Oyuncuların geliştirdiği yetenek kombinasyonları farklı olacağından pvpde geliştirilecek stratejiler ezberlenmesi mümkün olmayan stratejiler olacaktır. Bu da devamlı bir yenilik anlamına gelir. Tabi bunun olması için örnek veriyorum, 1. seviyede açabildiğimiz yetenek ile 70. seviyede açabildiğimiz yeteneklerin özellikleri arasında fazla fark olmamalı. Yetenekleri geliştiren tek şeyin bahsettiğim kitaplar olması gerekiyor ki oyuncular sevmediği fakat sırf yüksek seviyede açıldığı için daha fazla hasar veren, daha fazla kalkan veren vs. gibi yetenekleri kullanmak zorunda kalmasınlar. Peki o zaman neden yüksek seviyede açılan yetenekleri açmak için uğraşayım ki, ben direkt ilk seviyelerdeki yetenekleri fullemeye çalışırım diyebilirsiniz. İşte burada da yüksek seviyede açılan yeteneklerin daha fazla hasar verip daha fazla kalkan verme vs. gibi avantajlardan ziyade daha kritik yetenekler olması devreye giriyor. Mesela stun atma, birden çok oyuncuya vurma, partidekilere buff verme gibi kritik yetenekler olursa yüksek seviyelerde açılan yetenekleri kullanmanın da bir anlamı olmuş olacak.

Bir diğer avantajı da çok fazla yetenek hazırlanılmasına ihtiyaç duyulmadığı için emekten tasarruf avantajı ama ROW ekibi zaten yetenekleri hazırladığı için bunun artık önemi yok maalesef. Peki madem bu kadar emek verildi bu kadar yetenek için, neden bu sistemi getirip de hem alışılagelmişin dışına çıkma hem de müthiş bir çeşitlilik oluşturma potansiyelini göz ardı edelim ki? Bence bir düşünün derim :)

Şu ana kadar vermiş olduğunuz emeklerinizi takdir ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum.
 

CAZBEM

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
116
Puanları
28
Merhaba değerli ROW ekibi ve takipçileri. Yetenek sistemiyle ilgili bir konu kafamı kurcalıyor. Bilindiği gibi her sınıfın bir sürü yeteneği var fakat son seviyelere gelindikçe bu kadar yetenek arasından sadece belli başlı olanlar kullanılacak büyük ihtimalle. Geriye kalan yetenekler ise belki yetenek barına bile konulmayacak. ROW ekibinin bunu öngördüğünü düşünürsek, neden böyle bir yetenek sistemini seçtiklerini merak ediyorum.

Benim Rise Online'da olmasını tavsiye ettiğim yetenek sistemini bir browser mmorpgsi olan "Hordes" adlı oyunda görüp çok beğenmiştim. Oyunda her sınıfın bazıları aktif bazıları pasif olmak üzere 9-10 tane yeteneği var. Bir npcden bu yeteneklerin 1. seviye kitabını alıp o kitabın istediği skill point kadarını harcayarak o yeteneği açıyorsunuz. Tabi her yeteneği istediğiniz an açamıyorsunuz. Her yeteneğin istediği bir karakter seviyesi var. O seviyeye gelmeden ve yeterli skill pointiniz olmadan kitabı alsanız bile kullanıp o yeteneği açamıyorsunuz. Level atladıkça skill point geliyor şu anda Rise Online'da kullanılan sistem gibi. Karakterinizi geliştirirken moblardan düşen çeşitli seviye yetenek kitaplarıyla da yeteneklerinizin seviyesini artırabiliyorsunuz ki zaten işin zevkli kısmı burada başlıyor. Kitapların seviyesi arttıkça moblardan düşme şansı git gide azalmalı ve hatta son seviye yetenek kitapları sadece bosslardan düşük bir şansla düşmeli ki bu kitaplar değerli olsun ve oyuncular yeteneklerini son seviyeye çıkarmak için mücadele etsinler. Özellikle son seviye kitapları atma şansı olan bosslar pk alanlarında olursa müthiş bir aksiyon olur bossun olduğu bölgede. Tabi bu yetenekleri geliştirirken elinize sizin yeteneklerinizden birinin son seviyesi olan kitap geçse bile daha önceki seviyeleri açmadan o yeteneğinizi geliştiremiyorsunuz ve kitapların seviyeleri arttıkça istedikleri level ve skill point miktarları da artıyor haliyle. Yani mobdan sizin 1. seviye olan yeteneğinizin 3. seviyesi düşerse hemen açamıyorsunuz. İlk önce 2. seviye yapmanız gerekiyor o yeteneği. Bu arada bahsettiğim oyunda son yetenek kitabı seviyesi 5.

Peki bu sistemin avantajı ne olacak?
Oyuncular büyük ihtimalle sevdikleri yetenekleri geliştirecekleri ve herkesin zevkleri farklı olduğu için hep aynı yeteneklerin kullanılmadığını göreceğiz. Oyuncuların geliştirdiği yetenek kombinasyonları farklı olacağından pvpde geliştirilecek stratejiler ezberlenmesi mümkün olmayan stratejiler olacaktır. Bu da devamlı bir yenilik anlamına gelir. Tabi bunun olması için örnek veriyorum, 1. seviyede açabildiğimiz yetenek ile 70. seviyede açabildiğimiz yeteneklerin özellikleri arasında fazla fark olmamalı. Yetenekleri geliştiren tek şeyin bahsettiğim kitaplar olması gerekiyor ki oyuncular sevmediği fakat sırf yüksek seviyede açıldığı için daha fazla hasar veren, daha fazla kalkan veren vs. gibi yetenekleri kullanmak zorunda kalmasınlar. Peki o zaman neden yüksek seviyede açılan yetenekleri açmak için uğraşayım ki, ben direkt ilk seviyelerdeki yetenekleri fullemeye çalışırım diyebilirsiniz. İşte burada da yüksek seviyede açılan yeteneklerin daha fazla hasar verip daha fazla kalkan verme vs. gibi avantajlardan ziyade daha kritik yetenekler olması devreye giriyor. Mesela stun atma, birden çok oyuncuya vurma, partidekilere buff verme gibi kritik yetenekler olursa yüksek seviyelerde açılan yetenekleri kullanmanın da bir anlamı olmuş olacak.

Bir diğer avantajı da çok fazla yetenek hazırlanılmasına ihtiyaç duyulmadığı için emekten tasarruf avantajı ama ROW ekibi zaten yetenekleri hazırladığı için bunun artık önemi yok maalesef. Peki madem bu kadar emek verildi bu kadar yetenek için, neden bu sistemi getirip de hem alışılagelmişin dışına çıkma hem de müthiş bir çeşitlilik oluşturma potansiyelini göz ardı edelim ki? Bence bir düşünün derim :)

Şu ana kadar vermiş olduğunuz emeklerinizi takdir ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum.
kardeş bu ko gibi olmuş :D eski sistem
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt