HazyShade
Üye
- Katılım
- 13 Nis 2022
- Mesajlar
- 225
- Puanları
- 43

Merhabalar
Oyunun "Erken Erişim" aşamasında olduğunu artık öğrendik anladık...
Oyun geliştiricilerin bakış açılarının da; elimizde bu fırsat varken her şeyi deneme-yanılma yöntemiyle dengelemeye çalışalım, bu lüks bir daha elimize geçmez... olduğunu gördük.
Oyuncuların da her gelen yenilik ve değişikliklerde emeklerinin heba edildiği, güvenlerinin sarsıldığı, oyunun geleceğine dair umutlarının kırıldığını görüyoruz.
(Çünkü Oyun yönetiminin beklemediği şekilde MMORPG tecrübesi yüksek bir oyuncu kitlesi buraya geldi, tüm içeriği anında tüketti ve oyun sonunu oynamaya başladı. )
Bundan sonra şu "Telafi Ödülleri" kısmına biraz daha dikkat edilirse, en azından şu son günlerdeki oyunun yıkık havasından kurtuluruz diye düşünüyorum.
Telafi Ödülünden kastımız;
Oyuncu sizin yaptığınız dengeleme çalışmasını tartışsın ama telafi ödülü sayesinde şunu desin; "bu oyunun, bu döneminde herşey çok değişken ama adamlar emeklerimizi telafi ediyor, mağduriyetimizi gideriyor"
Ve en nihayetinde bilinsin ki, oyuna harcanan emek, para, zaman ziyan olmayacak.
Söylemesi çok kolay "Bir şekilde zarar görecek oyuncuları belirle, getirilecek yenilikle birlikte Telafi ödülünü ver"
Daha önce örneklerini yaptığınız için zor olmadığını ve bunun yapılabileceğini düşünüyorum.
Oyuncu psikolojisine örnek olsun diye bahsedeyim, X bir MMORPG oynuyordum, her hafta güncelleme gelirdi ve duyuru 2 saat şeklinde yapılırdı. Süre 2 saati geçince sevinirdik, çünkü her geçen gecikme saati için 1 adet oyun içinde kıymetli mağaza ürünü verilirdi. Sabah uyandığımda "hahah yine fail etmişler, dur bakim kaç sc göndermişler" diyip oyun içi postaya bakardım.
Bilin ki oyuncular sizin bedava testerlarınız değiller, bir olur iki olur, günlerce emek verilen şeyleri TELAFİSİZ çöp ederseniz, oyuncu küser..
*Job Change: Aynı ırk olmak kaydıyla, üzeri tamamen boş bir karakterin seviye puanları aynı hesap içerisinde bir başka job'da ( rogue, warrior, priest, mage gibi) olan karaktere aktarılması.
**Gathering/Crafting Level Migrate: Bir karakterde elde edilen toplama ve craft seviyelerinin aynı hesaptaki bir başka karaktere aktarımı.
Oyunun "Erken Erişim" aşamasında olduğunu artık öğrendik anladık...
Oyun geliştiricilerin bakış açılarının da; elimizde bu fırsat varken her şeyi deneme-yanılma yöntemiyle dengelemeye çalışalım, bu lüks bir daha elimize geçmez... olduğunu gördük.
Oyuncuların da her gelen yenilik ve değişikliklerde emeklerinin heba edildiği, güvenlerinin sarsıldığı, oyunun geleceğine dair umutlarının kırıldığını görüyoruz.
(Çünkü Oyun yönetiminin beklemediği şekilde MMORPG tecrübesi yüksek bir oyuncu kitlesi buraya geldi, tüm içeriği anında tüketti ve oyun sonunu oynamaya başladı. )
Bundan sonra şu "Telafi Ödülleri" kısmına biraz daha dikkat edilirse, en azından şu son günlerdeki oyunun yıkık havasından kurtuluruz diye düşünüyorum.
Telafi Ödülünden kastımız;
- Cooking üzerinde değişiklik mi yapacaksın, yap... Ama bundan önce X seviyeye gelmek için 30k malzeme harcayan adamın malzemesini istiyorsa geri ver.
- Önemli bir yemek Asparagus isterken onu domatese mi çevirmek istiyorsun, geçici bir npc koy, birebir takas yapılabilsin.
- NPC de 1k olan yumurtayı, spawn olan chicken'a mı kaydırmak istiyorsun, Koy bir geçici npc isteyen yumurtayı ordan alsın, 1-2 ay sonra NPC kaldırılsın. Yumurta ihtiyacı alan stoğunu yapsın
- Craft silahını mı nerfleyeceksin, nerfle, dengele .. istenilen değişiklik olsun.. Ama elinde o craftlı silah olan adama Mağaza ürünü ve Upgrade Sc ver .. bir şekilde telafisini hediye et.
- Bir job üzerinde köklü değişiklik mi yapmak istiyorsun, Önce dur job change* ve Account içi Meslek taşıma özelliği** getir, bu özellikleri getirmeden üzerinde oynama yapma. Deneme yanılma yapıyorsun en nihayetinde, belki o sınıfı çöp edeceksin... Örneğin okçu çok güçlü ya da güçsüz duruma gelecek bilemiyorsun... Neden 5 aydır charını kasmış toplama yapmış adamı oyundan soğutacaksın. Ver telafini ( job change sc, Gathering/Craft migrate sc) dilediğini yap. Zaten hatalı bir haraket yaptınsa göreceksin ki o job'u oynayan kalmamış, yeni dengeleme yaparsın. Bu sırada oyuncuyu küstürmezsin.
- Güncelleme uzun mu sürdü, 10 saate mi uzadı... Ver telafini geç
- ... maddeler çoğaltılabilir...
Oyuncu sizin yaptığınız dengeleme çalışmasını tartışsın ama telafi ödülü sayesinde şunu desin; "bu oyunun, bu döneminde herşey çok değişken ama adamlar emeklerimizi telafi ediyor, mağduriyetimizi gideriyor"
Ve en nihayetinde bilinsin ki, oyuna harcanan emek, para, zaman ziyan olmayacak.
Söylemesi çok kolay "Bir şekilde zarar görecek oyuncuları belirle, getirilecek yenilikle birlikte Telafi ödülünü ver"
Daha önce örneklerini yaptığınız için zor olmadığını ve bunun yapılabileceğini düşünüyorum.
- İlk haftalar günde 50 defa DC oluyorduk, telafi ödülü geldi (ekstra premium + exp sc), kimse üzerinde durmadı...
- Taş toplama ile ilgili köklü değişiklik yapıldı, telafi için NPC konuldu eşyalar değiştirildi. ( Cotton ve CottonFiber için de aynı şekilde)
- Hali hazırda Stat ve Skill puanları sıfırlama Premium için ücretsiz, ( yada 50rc gibi düşük bir fiyat) çok güzel düşünülmüş. Benzer durumu job change ve Craft migrate için de getir.
- (aklıma gelirse edit)
Oyuncu psikolojisine örnek olsun diye bahsedeyim, X bir MMORPG oynuyordum, her hafta güncelleme gelirdi ve duyuru 2 saat şeklinde yapılırdı. Süre 2 saati geçince sevinirdik, çünkü her geçen gecikme saati için 1 adet oyun içinde kıymetli mağaza ürünü verilirdi. Sabah uyandığımda "hahah yine fail etmişler, dur bakim kaç sc göndermişler" diyip oyun içi postaya bakardım.
Bilin ki oyuncular sizin bedava testerlarınız değiller, bir olur iki olur, günlerce emek verilen şeyleri TELAFİSİZ çöp ederseniz, oyuncu küser..
*Job Change: Aynı ırk olmak kaydıyla, üzeri tamamen boş bir karakterin seviye puanları aynı hesap içerisinde bir başka job'da ( rogue, warrior, priest, mage gibi) olan karaktere aktarılması.
**Gathering/Crafting Level Migrate: Bir karakterde elde edilen toplama ve craft seviyelerinin aynı hesaptaki bir başka karaktere aktarımı.
Son düzenleme: