Twiçdeki sayıların düşmesi

trgurjan35

Üye
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
Puanları
3
Rise In rakibi oyunlardan yaklasık 5 ve 10 katı arası izlenmesi düşerek, artık oyuna olan ilginin bittiğini düşünenler için tavsiyesi olan varmı,
 

BEARFACT

Yönetici
Game Master
Katılım
21 Eki 2020
Mesajlar
1,461
Puanları
112
Merhaba,

Twitch oyun takibi, oyuncu gözünden ilk izlenim ve bilgi almak için bence çok önemli. Bu konuda da olan yayıncılarla ve olanaklarla elimizden geleni yapmaktayız :)
Ancak Twitch ve benzeri platformlarda MMORPG oyunların kaderi.. Hype dönemlerinde sayılar çok artıyor, daha sonra düşüyor.
 

trgurjan35

Üye
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
Puanları
3
Merhaba,

Twitch oyun takibi, oyuncu gözünden ilk izlenim ve bilgi almak için bence çok önemli. Bu konuda da olan yayıncılarla ve olanaklarla elimizden geleni yapmaktayız :)
Ancak Twitch ve benzeri platformlarda MMORPG oyunların kaderi.. Hype dönemlerinde sayılar çok artıyor, daha sonra düşüyor.
Artması için nelerin yapılacağı belli sıra siz de
 

Hedvein

Üye
Katılım
1 Haz 2022
Mesajlar
447
Puanları
63
Merhaba,

Twitch oyun takibi, oyuncu gözünden ilk izlenim ve bilgi almak için bence çok önemli. Bu konuda da olan yayıncılarla ve olanaklarla elimizden geleni yapmaktayız :)
Ancak Twitch ve benzeri platformlarda MMORPG oyunların kaderi.. Hype dönemlerinde sayılar çok artıyor, daha sonra düşüyor.
Sayın Bearfact açmadın mı bi sıfırdan Atak Priest, beraber 70 Skilli vururuz Grim'e :p @BEARFACT
 

mystic007

Üye
Katılım
2 May 2021
Mesajlar
111
Puanları
28
İçerik üreticilerinin soğuk kaldığını düşünüyorum pek neşeli izlenebilir tip sayısı az malesef,kendimde dahil bende denedim yayıncılık yapmayı mizacım soğuk ondan yapamadım şahsi olarak düşüncem izlediklerimde öyleydi izlemeyi bıraktım zevk alamadım
 

Darktower

Üye
Katılım
2 Ocak 2021
Mesajlar
49
Puanları
18
Sadece içerik üreticisi değil. En pozitif adamı bile sürekli slot dönmek yoracaktır. Oyunda slot kesmenin ödülü ya da amacı, oynayanı mutlu edecek şekilde değil.

En çok oynadığım oyun olduğundan mı ya da PVP ve PVE sisteminin birbiri ile uyumlu olmasından mı bilmiyorum. Ama Shaiya PVP sistemi çok güzeldi. PVP sunak kesip, tanrıça puanını kasmaya çalışırlardı. PVP'ciler bu puanı artırıp, eğer tüm sunakları ele geçirirlerse, tanrıça puanı PVE oyuncusu, item basana şans gibi şeyler verirdi. Tabii PVP kısmının 1-15, 20-30, 1-60, 0-60 gibi haritaları vardı. Benim vaktim yok ama PVP yapacağım diyen 1-15 hesap kasıp, yan hesabı varsa ticaret ile o hesabı giydirip PVP atardı.

Bu oyunun PVP'sini de pay to win potlar bitirdi. Parayı basınca saldırı, kritik artıran iksirleri koydular. Bir hafta içinde PVP %80 kayıp yaşadı. Türkiye sunucusu ise zorlamalar ile 1 yıl falan devam ettirilip Polonya sunucusu ile birleşti.

Şu an oyunda PVP tarafı da vardır elbet ama odak tamamen item kasmaya yönelik, bunu keyifli sunan bir slot kesme sistemi yok. Zaten olmadığından büyük oranda solo oyuncular oyunda pek barınmıyor. Klanlarda ileride oyun çok iyi yere gelir. Kastığımız itemler ile köşeyi döneriz kafasındalar. Yayıncılar ise izlenme düştükçe mecburen bu oyuna uzun süre vakit ayırmayacaktır. Onlar da ekmeğinin peşindeler kısaca. Para ile desteklemek, az izlenen yayıncıyı ekibe mantıksız gelebilir ki gayet doğal.

Bence oyun kendini eğlenceli yapmadan, izleyene ve yayınını yapana da keyif vermeyecektir.

Twitch izlenme oranları yüksek olsada, oyuncu yükselecek diye bir olay yok. Twitch gibi yerlerde MMO'ya zaten pek arzu yok. Ayrıca bu kitle sizi WoW, FF14, ESO gibi kaliteli firmalar ile kıyaslayacak ya da ilgisi varsa bile böyle şeyler bekleyeceklerdi. KO benzeme ve içerik, görev, diğer sistemleri vb. halen bu saydığım üç oyun ya da Shaiya gibi eski oyunların, Chapter 1'inin %30'unu dahi karşılamayan bir oyun için zor.

Yani oynanış keyifli olmadıktan sonra reklam, Twitch, etkinlik hiçbir oyuncu çekmez. Etkinlikler eldeki oyuncuyu kaybetmemek için yapılır genellikle.

Twitch dropları ile oyun içi bir şeyler verilebilir belki. Ama bunu düzenli yaparsanız, Twitch yayıncılarında sohbete katılmasa bile izlenme sayısını artıracalardır. Burada içerik üretenler, yayında oyun hakkında tartışmak, geleceği ya da oyun özellikleri hakkında fikir alışverişi gibi sohbetler ile yayına rastgele gelen birini tutabilirler. Bu genelde MMO oyunlarda, oyuna yeni bakacak olanların ilgisini çekiyor. Ama bu etkinlikleri, slot kesme kabızlığını çözmeden yapmayın. Halen diyorum başlardayken, slot kesme sistemi daha basit ve çok slot kesme odaklı bir sisteme dönüştürün. 3D Diablo olun.
 
Son düzenleme:

RickSancheZz

Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
1,501
Puanları
113
twitch ne kadar gösterge olur bilemem, yayınlardan toplama yapanları izlemek çok sıkıcı geliyor, bide rowa açıp gidenler var onları hiç izlemiyorum, arada pk odaklı yayınları izliyorum
 

trgurjan35

Üye
Katılım
14 Ocak 2022
Mesajlar
26
Puanları
3
Sadece içerik üreticisi değil. En pozitif adamı bile sürekli slot dönmek yoracaktır. Oyunda slot kesmenin ödülü ya da amacı, oynayanı mutlu edecek şekilde değil.

En çok oynadığım oyun olduğundan mı ya da PVP ve PVE sisteminin birbiri ile uyumlu olmasından mı bilmiyorum. Ama Shaiya PVP sistemi çok güzeldi. PVP sunak kesip, tanrıça puanını kasmaya çalışırlardı. PVP'ciler bu puanı artırıp, eğer tüm sunakları ele geçirirlerse, tanrıça puanı PVE oyuncusu, item basana şans gibi şeyler verirdi. Tabii PVP kısmının 1-15, 20-30, 1-60, 0-60 gibi haritaları vardı. Benim vaktim yok ama PVP yapacağım diyen 1-15 hesap kasıp, yan hesabı varsa ticaret ile o hesabı giydirip PVP atardı.

Bu oyunun PVP'sini de pay to win potlar bitirdi. Parayı basınca saldırı, kritik artıran iksirleri koydular. Bir hafta içinde PVP %80 kayıp yaşadı. Türkiye sunucusu ise zorlamalar ile 1 yıl falan devam ettirilip Polonya sunucusu ile birleşti.

Şu an oyunda PVP tarafı da vardır elbet ama odak tamamen item kasmaya yönelik, bunu keyifli sunan bir slot kesme sistemi yok. Zaten olmadığından büyük oranda solo oyuncular oyunda pek barınmıyor. Klanlarda ileride oyun çok iyi yere gelir. Kastığımız itemler ile köşeyi döneriz kafasındalar. Yayıncılar ise izlenme düştükçe mecburen bu oyuna uzun süre vakit ayırmayacaktır. Onlar da ekmeğinin peşindeler kısaca. Para ile desteklemek, az izlenen yayıncıyı ekibe mantıksız gelebilir ki gayet doğal.

Bence oyun kendini eğlenceli yapmadan, izleyene ve yayınını yapana da keyif vermeyecektir.

Twitch izlenme oranları yüksek olsada, oyuncu yükselecek diye bir olay yok. Twitch gibi yerlerde MMO'ya zaten pek arzu yok. Ayrıca bu kitle sizi WoW, FF14, ESO gibi kaliteli firmalar ile kıyaslayacak ya da ilgisi varsa bile böyle şeyler bekleyeceklerdi. KO benzeme ve içerik, görev, diğer sistemleri vb. halen bu saydığım üç oyun ya da Shaiya gibi eski oyunların, Chapter 1'inin %30'unu dahi karşılamayan bir oyun için zor.

Yani oynanış keyifli olmadıktan sonra reklam, Twitch, etkinlik hiçbir oyuncu çekmez. Etkinlikler eldeki oyuncuyu kaybetmemek için yapılır genellikle.

Twitch dropları ile oyun içi bir şeyler verilebilir belki. Ama bunu düzenli yaparsanız, Twitch yayıncılarında sohbete katılmasa bile izlenme sayısını artıracalardır. Burada içerik üretenler, yayında oyun hakkında tartışmak, geleceği ya da oyun özellikleri hakkında fikir alışverişi gibi sohbetler ile yayına rastgele gelen birini tutabilirler. Bu genelde MMO oyunlarda, oyuna yeni bakacak olanların ilgisini çekiyor. Ama bu etkinlikleri, slot kesme kabızlığını çözmeden yapmayın. Halen diyorum başlardayken, slot kesme sistemi daha basit ve çok slot kesme odaklı bir sisteme dönüştürün. 3D Diablo olun.
Amazonunun oyunu var twiçte suan 25k izlenme gördüm, o oyunda mmorpg muş.. Hatta oda rise gibi yeniymiş
 

IBoRiS

Üye
Katılım
17 Ara 2020
Mesajlar
310
Puanları
43
Rise In rakibi oyunlardan yaklasık 5 ve 10 katı arası izlenmesi düşerek, artık oyuna olan ilginin bittiğini düşünenler için tavsiyesi olan varmı,
dediğin rakip olan oyun en kötü pc de bile pc yi yormadan oynandığı için arka planda 2 3 farklı taracıdan yayınlar açılıp sayısı yükseltiliyor fakat rise zaten pc yi yordugu için şahsen ben arka planda pek yayın filan açmıyorum benim gibilerinde fazla olduğunu düşünüyorum :)
 

BlackAlistar

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
51
Puanları
18
çok oyunculu oyunlar'da standart birşey bu çok fazla oyuncu oyuna başlar ve zamanla bir kısmı ayrılır kemik kitle denilen insanlar kalır sadece bu oyun için geçerli değil yani :) tüm oyunlarda aynı şey geçerli yani demek istediğim kullanıcı azalması oyunun yok olacağı anlamını taşımaz zaman zaman iniş çıkışlar olur.

Twitch için şunu söyleyebilirim orada şuan gözlemlediğim yayın yapan usturuplu düzgün bir yayıncı yok. Bu kısımda ciddi bir çalışma yapılması lazım oyun yönetimine oyuncu olarak tavsiyem düzgün iletişim kurabilen insanları finanse edin şaka eğlence argo tabiki de olur ama yerinde olması lazım. Yayıncı kısmı cidden felaket dolayısıyla izlenmemesi normal.
 
Son düzenleme:

Anthelior

Üye
Katılım
1 Nis 2022
Mesajlar
348
Puanları
43
Yani oynanış keyifli olmadıktan sonra reklam, Twitch, etkinlik hiçbir oyuncu çekmez. Etkinlikler eldeki oyuncuyu kaybetmemek için yapılır genellikle.
Nokta. Gerçek kitle organik olarak toplanırsa toplanır. Öyle reklamla, yok yayıncıya üç beş vereyimle olmaz.

Sen içeriğini geliştirdikten sonra oyuncu zaten gelir. He içeriği geliştirirsin oyunu zevk alınacak hale getirirsin, ondan sonra reklamını yine yap. Yap ki oyuncu zevk alacağı içeriğe gelsin ve kalsın.

Haftalardır EXP'teyim gıdım gıdım kasmaya çalışıyorum. O da ROW'la, premium olmayana hepten eziyet başka bir şey değil.

Ki benim şu yorumumdaki sitemim EXP kasmaya. Daha oyunun asıl içeriklerine doğru düzgün el atamadım bile.

Bilemiyorum Altan, bilemiyorum.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt