İstek Unreal Engine hakkında bir sorum var

tarik1995

Üye
Katılım
18 Şub 2021
Mesajlar
5
Puanları
3
Merhaba internetteki araştırmalarıma göre Unreal Engine aynı haritada 100 kişiden fazla oyuncuyu kaldırmakda sıkıntılar yaratıyormuş epic games in tavsiyeside 100 kişiymiş bu konu hakkında bir çözüm sisteminiz varmı bunu merak ettim detaylı bir cevap beklemiyorum tabikide sadece yüzeysel olarak evet şöyle şöyle bir sistem düşündük gibi bir beklenti içerisindeyim.Oyunun grafikleri bence gayet makul ve eğlenceli beni tatmin ettiğini söylemeliyim.
 

Assassin

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
142
Puanları
28
Merhaba internetteki araştırmalarıma göre Unreal Engine aynı haritada 100 kişiden fazla oyuncuyu kaldırmakda sıkıntılar yaratıyormuş epic games in tavsiyeside 100 kişiymiş bu konu hakkında bir çözüm sisteminiz varmı bunu merak ettim detaylı bir cevap beklemiyorum tabikide sadece yüzeysel olarak evet şöyle şöyle bir sistem düşündük gibi bir beklenti içerisindeyim.Oyunun grafikleri bence gayet makul ve eğlenceli beni tatmin ettiğini söylemeliyim.
Oyun motorları eklentilerle çok farklı hale dönüştürülebiliyor. Rise online oyununu yapan kişilerin kullandığı u4 orjinalinden baya farklıdır yüksek ihtimal.
 

Bigjest

Moderator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
78
Puanları
18
Okuduğunuz bir çok makale ve bilgilendirme içeriği doğru fakat Unreal Engine geliştirilebilir ve 100'den fazla oyuncuya ev sahipliği yapabilecek bir oyun motoru. Alfa 1.0 testlerinde oyuna binlerce kişi erişim sağlayabildi. Alfa 1.0'ın temel amacı oyuncuları aşamalı şekilde sunucuya dahil etmek, kalabalık ortamlarda alınan reaksiyonlar ve stress testlerini gerçekleştirmekti. Bahsedildiği gibi 100 den fazla oyuncunun aynı noktada buluşması ile oluşan fps düşüşleri ve drop problemleri meydana geldi. Meydana gelen hataların, problemlerin, donmaların, takılmaların kaynakları kontrol edilmeye başlandı hatta Alfa 1.0 sürecinde ciddi iyileştirmeler yapılarak fps artışları da elde edildi.
Optimizasyon geniş bir konu ve oyunun her sürecinde hatta oyun açıldıktan sonra bile devam edecek bir konu. Alfa 2.0 süreci için fps konusunda ciddi iyileştirmeler yapıldı ve yapılmaya devam ediyor.

Son yapılan çalışmalara aşağıda bıraktığım linkten ulaşabilir ve inceleyebilirsiniz.

Alfa Öncesi Bilgilendirme

İyi forumlar.
 

tarik1995

Üye
Katılım
18 Şub 2021
Mesajlar
5
Puanları
3
Okuduğunuz bir çok makale ve bilgilendirme içeriği doğru fakat Unreal Engine geliştirilebilir ve 100'den fazla oyuncuya ev sahipliği yapabilecek bir oyun motoru. Alfa 1.0 testlerinde oyuna binlerce kişi erişim sağlayabildi. Alfa 1.0'ın temel amacı oyuncuları aşamalı şekilde sunucuya dahil etmek, kalabalık ortamlarda alınan reaksiyonlar ve stress testlerini gerçekleştirmekti. Bahsedildiği gibi 100 den fazla oyuncunun aynı noktada buluşması ile oluşan fps düşüşleri ve drop problemleri meydana geldi. Meydana gelen hataların, problemlerin, donmaların, takılmaların kaynakları kontrol edilmeye başlandı hatta Alfa 1.0 sürecinde ciddi iyileştirmeler yapılarak fps artışları da elde edildi.
Optimizasyon geniş bir konu ve oyunun her sürecinde hatta oyun açıldıktan sonra bile devam edecek bir konu. Alfa 2.0 süreci için fps konusunda ciddi iyileştirmeler yapıldı ve yapılmaya devam ediyor.

Son yapılan çalışmalara aşağıda bıraktığım linkten ulaşabilir ve inceleyebilirsiniz.

Alfa Öncesi Bilgilendirme

İyi forumlar.
Merhaba tekrardan bilgilendirici cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim öncelikle aklıma takılan bir diğer problemde bu konunun alt başlığı olarak oyunda başlangıçta ticaret sistemi olarak hem merkezi npc üzerinden oluşturulan ticaret listesi (adlandırışılını bilmiyorum) hemde playerların eski tarzda tezgah açacağı sistemi kullanıcağınızdan ve ileride bunlardan birini seçeceğinizden bahsettiniz.Burada ileride seçilecek olan o zaman npc üzerinden yapılan ticaret liste sistemi olucak gibi duruyo çünkü pazar alanında videolarda gördüğüm kadarıyla devasa bir alan oluşturmuşsunuz oradaki player sayısı fps in olumsuz yönde etkileyecektir yanlış bir şekilde anlamadıysam
 

Bigjest

Moderator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
78
Puanları
18
2 Çeşit pazar sistemi mevcut ve bunları birazcık detaylandırmak gerekirse ufak bir tekrar geçeyim;

Auction House (Müzayede sistemi)

Bir npc aracılığı ile belli bir komisyon karşılığında itemlarınızı bırakabileceğiniz, offline şekilde satış gerçekleştirebildiğiniz bir sistem.

Seyyar Pazar (Old School Merchant)

Olduğunuz bir bölgeye belli bir komisyon karşılığı gerekmeksizin seyyar bir tezgah kurarak online bir şekilde satış yapabileceğiniz bir ticaret sistemi.

2 Çeşit pazar sistemi kullanımı
İlerleyen süreçlerde bu ticaret sistemlerinden bir tanesine geçiş yapılabilir ya da 2 ticaret sistemi oyuna entegre bir şekilde devam edebilir. Oyuncuların görüşlerine ve geri bildirimlerine göre şekil alacak bir durum diyebiliriz.

Fps konusunda oluşabilecek sorunlar
Old school merchant ile oluşacak yoğunluk sebebiyle fps sorunları ortaya çıkabilir fakat bu tarz problemleri çözmek için belirli çözümler oluşturuluyor. Hepsinden önce test edilmesi, ne gibi problemlerin ortaya çıkacağını belirlemek, görmek gerekiyor. Belli bir bölgede bulunan her karakter, bu karakterlerin silah effectleri, ortamdaki fx ve objeler sunucu yükünü arttırıyor. Sunucu yükünü düşürmek için belirli yollar izleyen, kalabalık ortamlarda daha iyi bir oyun performansı için farklı yollara başvurulan bir çok örnek mevcut. Ticaret sistemi için çok erken bir aşama diyebilirim. Detaylarını hep beraber ilerleyen süreçte göreceğiz.

Sorularınızı bu konu başlığı altından, dilediğiniz her süreçte aktarabilirsiniz.

Rica ederim.
 

tarik1995

Üye
Katılım
18 Şub 2021
Mesajlar
5
Puanları
3
2 Çeşit pazar sistemi mevcut ve bunları birazcık detaylandırmak gerekirse ufak bir tekrar geçeyim;

Auction House (Müzayede sistemi)

Bir npc aracılığı ile belli bir komisyon karşılığında itemlarınızı bırakabileceğiniz, offline şekilde satış gerçekleştirebildiğiniz bir sistem.

Seyyar Pazar (Old School Merchant)

Olduğunuz bir bölgeye belli bir komisyon karşılığı gerekmeksizin seyyar bir tezgah kurarak online bir şekilde satış yapabileceğiniz bir ticaret sistemi.

2 Çeşit pazar sistemi kullanımı
İlerleyen süreçlerde bu ticaret sistemlerinden bir tanesine geçiş yapılabilir ya da 2 ticaret sistemi oyuna entegre bir şekilde devam edebilir. Oyuncuların görüşlerine ve geri bildirimlerine göre şekil alacak bir durum diyebiliriz.

Fps konusunda oluşabilecek sorunlar
Old school merchant ile oluşacak yoğunluk sebebiyle fps sorunları ortaya çıkabilir fakat bu tarz problemleri çözmek için belirli çözümler oluşturuluyor. Hepsinden önce test edilmesi, ne gibi problemlerin ortaya çıkacağını belirlemek, görmek gerekiyor. Belli bir bölgede bulunan her karakter, bu karakterlerin silah effectleri, ortamdaki fx ve objeler sunucu yükünü arttırıyor. Sunucu yükünü düşürmek için belirli yollar izleyen, kalabalık ortamlarda daha iyi bir oyun performansı için farklı yollara başvurulan bir çok örnek mevcut. Ticaret sistemi için çok erken bir aşama diyebilirim. Detaylarını hep beraber ilerleyen süreçte göreceğiz.

Sorularınızı bu konu başlığı altından, dilediğiniz her süreçte aktarabilirsiniz.

Rica ederim.
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim
 
Üst Alt