Unreal Engine maximum 100 oyuncu sorunu..

kodalingo

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
merak ettiğim bir konu var bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.

unreal engine moturunu kullanan diğer oyunlar genelde aynı haritada 100 oyuncudan fazla oyuncu bulundurmuyor. sebebi serverlerde FPS düşüşü, drop sorunlar ve çeşitli server problemleri ortaya çıkıyor. Buna örnek olarak battle royal oyunları örnek verilebilir (fortnite).. Rise Online ekibinin bu konuda bir çalışması ve denemesi var mı ? özellikle pk sırasında 100'lerce oyuncu aynı anda skillerini kullanacaklar bu bir takım sorunlara yol açacak mı ? buna benzer bir tanıtım videosu görmedim acaba bunun denemesi yapıldı mı ? dünyada örneğini görmediğimiz bir durum bu. evet bir çok mmrpg'de yüzlerce oyununcunun karşılaştığını aynı haritada olduğunu gördük ama hiç biri unreal engine kullanmıyor. küçük bir ekip olan rise online'nın bu konuda bir çalışması var mı ? bilgisi olan paylaşırsa sevinirim..
 

Sis

Üye
Katılım
17 Kas 2020
Mesajlar
116
Puanları
28
Unreal Engine motoru genelde zaten MMORPG için kullanılmıyor, fakat iyi bir analiz yapmışsın. Yeri geldiğinde binlerce oyuncunun skill kullandığı bir alanda FPS drop, en iyi bilgisayarda bile olacaktır diye düşünüyorum. LAKIN ; World of Warcraft gibi oyunlarda bunun örnekleri yaşanıyor ve bir problem çıkmıyor. Bunu profesyonel bir şekilde açıklayamam ama illaki bir çözümünü bulmuşlardır diye düşünüyorum.
 

shady19071907

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
350
Puanları
63
Bu konu hakkında Burhan bey'in açıklaması oldu ve şöyle demişti; " Bizler bir haritada 10K oyuncudan bahsetmedik, bir sunucuda 10k oyuncudan bahsettik. Bir sunucu düşünün içerisinde çeşitli haritalar var ve böylelikle istenen oyuncu sayısına ulaşabiliyor".
Ayrıca bir sunucu içerisinde çeşitli haritalar olacağı içinde Unreal Engine çok fazla oyuncuyu kaldırır. Unreal Engine motoruna sahip oyunlarda çıkan genel sorun şu optimizasyon sıkıntısıdır. Rise online ekibi 2- 3 yıl daha optimizasyona öncelik vereceğiz demişti. Oyundaki optimizasyonu hallederlerse çok rahat 10k oyuncuyu kaldırır sunucu.
 

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
Aslında bu motorla yapılmış MMORPG'ler var. Ayrıca RISE (Kore yapımı, aynı isimli başka bir MMORPG var), Project Eve, Project TL, Bless ve Ashes of Creation gibi pek çok MMORPG projesi de var.

Dolayısıyla bu bir şehir efsanesi, mit. UE3'e göre UE4 epey geliştirildi ve MMORPG'ler için daha uygun hale getirildi. Rise Online'da durum ne, optimizasyon ne kadar yapıldı bilmiyoruz. Hiç görmediğimiz bir oyun üzerinden varsayımlarda bulunuyoruz sadece.
 

kodalingo

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
Bu konu hakkında Burhan bey'in açıklaması oldu ve şöyle demişti; " Bizler bir haritada 10K oyuncudan bahsetmedik, bir sunucuda 10k oyuncudan bahsettik. Bir sunucu düşünün içerisinde çeşitli haritalar var ve böylelikle istenen oyuncu sayısına ulaşabiliyor".
Ayrıca bir sunucu içerisinde çeşitli haritalar olacağı için Unreal Engine çok fazla oyuncuyu kaldırır. Unreal Engine motoruna sahip oyunlarda çıkan genel sorun şu optimizasyon sıkıntısıdır. Rise online ekibi 2- 3 yıl daha optimizasyona öncelik vereceğiz demişti. Oyundaki optimizasyonu hallederlerse çok rahat 10k oyuncuyu kaldırır sunucu.
umarım bir sorun yaşanmaz sanırım yaşamadan göremeyeceğiz. fakat bu durum çok kafa karıştırıcı. sunucudaki herkes aynı yere gitmek isteyebilir ki bu benzeri olan KO'da çok yaşanır. akşam saatlerinde cz'de bowlda yüzlerce oyuncu olacaktır. yada büyük bossları keserken yüzlerce oyuncu aynı yere toplanacaktır. ırkların arasındaki savaşlar zaten kalabalık olacaktır. yani özetle oyuncuların nerede ne zaman olacakları konusunda kısıtlama olmaması gerekiyor bence. konusmak için erken ben sadece bir gelişme video açıklama var mı diye merak etmiştim. teşekkür ederim paylaştığın için. sanırım alpha testinde bunun sınırlarını zorlayacaklar. yakın zamanda sonucu göreceğiz.
 

kodalingo

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
Aslında bu motorla yapılmış MMORPG'ler var. Ayrıca RISE (Kore yapımı, aynı isimli başka bir MMORPG var), Project Eve, Project TL, Bless ve Ashes of Creation gibi pek çok MMORPG projesi de var.

Dolayısıyla bu bir şehir efsanesi, mit. UE3'e göre UE4 epey geliştirildi ve MMORPG'ler için daha uygun hale getirildi. Rise Online'da durum ne, optimizasyon ne kadar yapıldı bilmiyoruz. Hiç görmediğimiz bir oyun üzerinden varsayımlarda bulunuyoruz sadece.
bu yoruma çok katıldığımı söylemem. epik game unreal motorunun sahibi ve olanaklarını soylemem gerek yok. fortnite defalarca bunun açıklamasını yaptı 400-500 kişilik oyunların henüz mümkün olmadığını açıkladı. bahsettiğin oyunlarında pvp sırasında bir çok oyuncunun aynı yerde toplanmasını gerektirecek bir durum olmayabilir ve rise online'dan daha fazla imkana sahip oldukları kesin. rise online sadece 20 kişilik bir ekip. bu durumu cözmek uzun zaman alabilir. belkide bunu çoktan çözmüş olabilirler. bencede yakın zamanda göreceğiz. bu konuda bir problem olmazsa diğer her sorunu göz ardı edip oyuna başlamayı düşünüyorum.
 

JohnPlane

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
837
Puanları
63
Arkadaşlar bu oyunu yapan insanlar bu oyunda toplu savaş olacağını düşünmüşlerdir fakat deneme imkanları olmadı buda zaten alpha ve beta testlerinde denenicek oluşacak sorunlara göre önlemler almaya çalışıcaklar. Birçok insan Fornite vb. örnek veriyor, sizce bu oyunun Fortnite ile herhangi bir benzer bir yanı var mı ? ayrıca Daha önce bir örneği olmaması yapılamayacağı anlamına da gelmiyor ve belki bu adamlar bunu başarıp zirveye oynayacaklar. Umarız o günleride görürüz.
 

shady19071907

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
350
Puanları
63
umarım bir sorun yaşanmaz sanırım yaşamadan göremeyeceğiz. fakat bu durum çok kafa karıştırıcı. sunucudaki herkes aynı yere gitmek isteyebilir ki bu benzeri olan KO'da çok yaşanır. akşam saatlerinde cz'de bowlda yüzlerce oyuncu olacaktır. yada büyük bossları keserken yüzlerce oyuncu aynı yere toplanacaktır. ırkların arasındaki savaşlar zaten kalabalık olacaktır. yani özetle oyuncuların nerede ne zaman olacakları konusunda kısıtlama olmaması gerekiyor bence. konusmak için erken ben sadece bir gelişme video açıklama var mı diye merak etmiştim. teşekkür ederim paylaştığın için. sanırım alpha testinde bunun sınırlarını zorlayacaklar. yakın zamanda sonucu göreceğiz.
Endişeni anlayabiliyorum fakat buradaki en büyük nokta "Optimizasyon".. Fornite, PUBG ya da bu oyun motorunu kullanan yapımcıların ne yazık ki optimizasyon sıkıntısı var. UE3 ciddi anlamda küçük gruplar için ideal bir motor iken, UE4 bu sorunu aşıyor. Fakat optimizasyon sağlanamazsa ileri de bizlerde FPS düşüyor, kasıyor tarzı sıkıntıları dile getiririz. Oyunun yapımcıları da bunun farkındadır diye düşünüyorum hemde Burhan bey, Unreal konusunda başarılı olduğumuz için bu motoru seçtik demiştik. Umarım her şey güzelce olur
 

Vintair

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
65
Puanları
8
Geliştiricilerin ilk test ettikleri konu da bu.
Fark ettiysen 1. alfa da tek haritada 1500 (+1500 her gün ilave) kişi ile oyunun ve sunucuların performansları test edilecek.
Yapılan açıklamalardan en önemli amaçların şunlar olduğunu anladım :
1. Güvenli oyun (hata ve hilelerin giderilmesi)
2. Akıcı oyun (performans testlerinin ve optimizasyonun devamlı yapılması)
3. Sürdürebilir ve herkesin oynayabileceği oyun. (Marketten ürün al-sat ile oyunun padişahı olmayacağın bir oyun *Tl yi oyun parasına dönüştürme)
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
743
Puanları
93
Unreal Engine motoru genelde zaten MMORPG için kullanılmıyor, fakat iyi bir analiz yapmışsın. Yeri geldiğinde binlerce oyuncunun skill kullandığı bir alanda FPS drop, en iyi bilgisayarda bile olacaktır diye düşünüyorum. LAKIN ; World of Warcraft gibi oyunlarda bunun örnekleri yaşanıyor ve bir problem çıkmıyor. Bunu profesyonel bir şekilde açıklayamam ama illaki bir çözümünü bulmuşlardır diye düşünüyorum.
World Of Warcraftta aynı haritada arkadaşını bile göremeyebilirsin. Onlar çok iyi bir sistem kurmuşlar. Farklı serverlerde ki oyuncular bile aynı serverde buluşabiliyor. O konu baya farklı.
 

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
Alfa öngösterimi izlediysen orada oyun sadece 30 metrekarelik bir alanı render'lıyor, daha uzaktaki oyuncular vs görüntülenmiyor, bu daha az yük demek. Pubg gibi unreal engine kullanan oyunlarda 1500 metrekare gibi bir alanı render'larsınız, 1500 metredeki bir adamı, binaları, çevredeki objeleri render'larsınız. Unreal engine kullanan blade and soul'da da gördüğüm kadarıyla yine çok uzakları render'lıyor. Bu sebepten Rise Online'da sorun olacağını düşünmüyorum, dediğim gibi çok küçük bir alanı render'lıyor.
 

BOSUNASAYMA15HARF

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
50
Puanları
18
bu konu hakkında yorum yapmak gerçekten çok zor bana Alfa'nın Beta'nın vs olma sebeplerinden biride budur oyunu analiz etmek sorunları görmek yani siz eğer sabır ederseniz oyuna girip ağlamazsanız düzgünce feedback sağlarsanız sorunu bulup çözeceklerdir . Son olarak, ben şuna katılmıyor unreal engine 4 ile mmorpg yapılmaz mantığı biraz saçma ona bakarsanız unity ilede mmorpg yok gibi bişey varsada adını bile bilmiyoruz ama unity ue4den daha basit sorun motor değil ue4'ü iyi bilmek gördüğüm kadarıyla haritalar çok büyük yani Death Valley(sizin bildiğiniz gibi CZ) mapinde bile kolay kolay birbirinizi bulamıcaksınız ki daha exp kasan olucak dungeon yapan item kasan olucak vs oyüzden çok takmayın oyunu bekleyin girin oynayın
 

etolord

Üye
Katılım
15 Kas 2020
Mesajlar
70
Puanları
18
Kanal sistemi ile zaten bu sorun cozulur.
Ben tek bir sunucu olmasindan yanayim sebebi ise ileride yeni gelecek oyuncu yeni sunucu acilmasini beklememeli.
Yeni oyuncuya ozel bir sezon sunucusu acilmali bu oyuna kanal olarak eklenmeli ve bir sure sonra o oyuncuyu ana sunucuya yonlendirmek gerekiyor.

AH ile zaten eski stil pazarin olusturdugu gereksiz yogunluk olmayacagi icin buradaki oyuncular pve ve pvp alanlarina yonelecek ve diger kanalarda daha fazla aktif olarak haritayi dolduracaktir.

Onemli olan nokta pvp haritasinda ayni anda kac oyuncu sorunsuz oyun oynuyor bu rakam benim icin 200+ civari ise yeterlidir.
Bana gore fazla yogunlugu kaldirsa bile pvp deneyiminin baltalanmamasi icin en iyi sayiyi bulup sinirlandirma yapilmali.

Sagdan soldan magelerin alan attigi adam oldurmekten cok olmemek icin ugrasilan bir harita bana gore gereksiz kalabalik haritadir.
lig sistemi olacağı için her lig sıfırdan başlıyormuş gibi yeni şeyler olcak yeni server açmanın gereği kalmayacak
 

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
AgitoFreeman arkadaşın videosundan dolayı böyle bir kanı oluştu ama orda hesaba katılmayan render mesafesi etkeni var, vaktiyle eski teknolojiyle KO'da nasıl binlerce kişi birlikte oynadı, silkroad'da nasıl o kadar oyuncu birlikte oynadı? O güçsüz ve hantal işlemciler, kötü ağ nasıl kaldırdı bu binlerce kişinin yükü? Cevabı render mesafesi, silkroad'da da Ko'da da uzun mesafeleri render'lamaz, çoğunuz bunu fark etmiştir. Rise Online videolarına bakarsanız bu sistem Rise Online'da da uygulanıyor. Agito videoyu biraz aceleye getirmiş herhalde bunu atlamış, ya da alfa öngösterim öncesi olduğu için render mesafesi uygulanacağı aklına gelmemiş olabilir, biz alfa ön gösterimde canlı canlı bu sistemi gördük
 

kodalingo

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
Alfa öngösterimi izlediysen orada oyun sadece 30 metrekarelik bir alanı render'lıyor, daha uzaktaki oyuncular vs görüntülenmiyor, bu daha az yük demek. Pubg gibi unreal engine kullanan oyunlarda 1500 metrekare gibi bir alanı render'larsınız, 1500 metredeki bir adamı, binaları, çevredeki objeleri render'larsınız. Unreal engine kullanan blade and soul'da da gördüğüm kadarıyla yine çok uzakları render'lıyor. Bu sebepten Rise Online'da sorun olacağını düşünmüyorum, dediğim gibi çok küçük bir alanı render'lıyor.
evet bu çok mantıklı. alabildiğim tek mantıklı cevapta bu. teşekkür ederim aydınlattığın için. yukarıda unreal'la kaç tane oyun geliştirdiniz diye saçmalayan arkadaşlar var. bu çok bilindik bir sorun. bir çok oyun bu sıkıntıyı yaşıyor. (online olmayan oyunlar bile fazla yaratık ekleyemiyor oyunlara bu sebeple). videoları dikkatli izledim yorumundan sonra evet render mesafesi kısıtlı. bowl'ın yukarısından ortada boss kesen adamlar gözükmüyor çok yakınlaşması lazım görebilmek için. tekrar teşekkür ederim.
 

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
evet bu çok mantıklı. alabildiğim tek mantıklı cevapta bu. teşekkür ederim aydınlattığın için. yukarıda unreal'la kaç tane oyun geliştirdiniz diye saçmalayan arkadaşlar var. bu çok bilindik bir sorun. bir çok oyun bu sıkıntıyı yaşıyor. (online olmayan oyunlar bile fazla yaratık ekleyemiyor oyunlara bu sebeple). videoları dikkatli izledim yorumundan sonra evet render mesafesi kısıtlı. bowl'ın yukarısından ortada boss kesen adamlar gözükmüyor çok yakınlaşması lazım görebilmek için. tekrar teşekkür ederim.
Rica ederim, bu arada sen unreal engine'le kaç oyun geliştirdin?
 

kodalingo

Üye
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
Rica ederim, bu arada sen unreal engine'le kaç oyun geliştirdin?
hiç geliştirmedim hatta hiç oyun geliştirmedim. en ufak bir fikrim yok. sadece çok unreal oyunu oynadım. çok mmrpg oynadım. ve çok ama çok sorun yaşadım. bilgisarım orta seviye bir donanıma sahip. bu yüzden endişelerim vardı. kafamdaki soru işaretleri için bu konu başlığını oluşturdum.
 

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
hiç geliştirmedim hatta hiç oyun geliştirmedim. en ufak bir fikrim yok. sadece çok unreal oyunu oynadım. çok mmrpg oynadım. ve çok ama çok sorun yaşadım. bilgisarım orta seviye bir donanıma sahip. bu yüzden endişelerim vardı. kafamdaki soru işaretleri için bu konu başlığını oluşturdum.
biz burda yorum yapanlar kişi başı 50şer unreal oyunu geliştirdik....
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt