bradypodidae
Üye
- Katılım
- 29 Nis 2022
- Mesajlar
- 121
- Puanları
- 28
Eminim herkes sıkılmıştır bu yazacağım konudan. Zira defalarca yazıldı, konuşuldu aynı konu...
Yine de mage sınıfı her güncellemede nerf almaya devam etti. Mage sınıfının bu oyun tarihinde (bu oyun tarihi derken eski türevini de kastediyorum) bir kere bile buff aldığı bir güncelleme şimdiye kadar görmedim.
ben oyunu 65 sınırındayken bırakmıştım. çünkü gerçekten mage oynamak zevk vermiyor artık bu oyunda. yeni serverde de hayatımda ilk defa mage türevi sınıfı hariç bir sınıf açacağım (belki başlamam bile, zira tek zevk aldığım sınıf mageydi) oynarsam da muhtemelen priest oynarım. zevk aldığım sınıfı oynamayacağım için de ne pre çekerim ne bişey. sırf para kasmak için oynayacam ki hayatımda ben para için oynamış insan değilim. genelde para yatıran biriyim oyuna.
bu arada oyunun başında yine bol bol mage göreceğiz. zira oyun başı millet itemsiz iken novalayıp sayfa attırmak keyifli. ama 2-3 ay sonra mageler dw de ki sacred chestler gibi sadece ödül gibi ortalıkta dolanacak. zaten çoğu da ya oyunu bırakacak ya da başka sınıflara geçiş yapacak. 65 de öyle oldu oradan biliyorum =)
zaten eski charıma girip aarvadı bi dolanayım dedim. oyunda neredeyse mage kalmamış. bp ve okçu dolmuş oyun . bana göre oyunda damage dengelerini , sınıf dengelerini bir türlü ayarlayamadı yönetim. bu ayarsızlıktan da en çok nasibini alan mage sınıfı oldu.
22-23 yıl öncesinden hatırladığım bazı nerfleri paylaşayım. (bazıları belki yerinde nerflerdi ama yine de her şekilde en çok nerf yiyen sınıf oldu)
Mesela yıllar önce mageler tek başına boss kesebilirdi, ice/fire skilleri ile yavaşlata yavaşlata, zehir hasarını biriktire biriktire... sonra millet isyan etti mage neden tek başına kesebiliyor diye (aslında kesmesi de öyle kolay değildi, 1 saat bossla boğuştuğumu bilirim) nerf yedi ve artık bosslar çok uzaktan vurmaya başladı. bu oyunda da aynı gelenek devam etti ve bossların hepsi uzaktan vuruyor. artık mageler parti halinde bile boss kesemiyor, neredeyse bossların tamamı uzaktan atak yapıyor ve zaten magenin hp si malum, ölmeden boss kesmesi çok zor partiyle bile.
Sonra millet novaların mesafesine sitem etti, novaların mesafesi düşürüldü. alanların genişliğine isyan etti alanlar küçültüldü. Tekli skillerin mesafesine isyan etti, onların da mesafesi düşürüldü. (tamam belki eskiden mesafe fazlaydı biraz ama bu seferde neredeyse melee karakter gibi olmuş. biraz daha kısaltsalar zaten staffla girmek daha mantıklı olacak moblara).
Forumda okuduğum kadarı ile harpy slotlarında gold drobu düşürülmüş (oyunda test etmedim forumda yazılanın yalancısıyım) . magelerin tek kasabildikleri slot mage slotu , o da nerf yemiş yani =)
65 level sınırı varken çoğu slotu alanla kesebiliyorken millet isyan etti diye yaratıkların hepsinin atak range arttırıldı ve alanla dönmek inanılmaz zorlaştı. es kaza birazcık lag girse bi fps düşmesi yaşasan veya bi taşa takılsan ölüyorsun.
oyunu 65 sınırında bıraktığım için o patch ile ilgili yazıyorum, staff skili hiç bir işe yaramıyordu. düşük levelli staff ile yüksek level staff neredeyse aynı vurduğu için herkes düşük leveli kullanıyordu mana az yesin bari diye. yani yüksek level staff skili de nerfli geldi direkt biliyorlar çünkü azıcık yüksek vursa bütün herkes "magolor çok voroyor omo" diyecek ...
nerfleri say say bitmez de bir de hani zaten hali hazırda olan sorunları var bir türlü düzeltilmeyen. mesela ota boka ellerinin düşüp skilin iptal olması...
sonra 85 skillerini inceledim de, sanırım en son magelerin skillerini düzenlemişler. bütün sınıfları düzenledikten sonra "abi mageler kaldı onlara ne skiller verelim" demişler. ama yorgun olduklarından sanırım "ya nasıl olsa hedef kuklası gibi ortalarda dolanıyorlar, salla bişiler geç" denilmiş ve öyle birşeyler karalamışlar skillere
hani ben diğer mage oyuncuları gibi çok kırılgan sınıf falan diye şikayetlenmiyorum. zaten olması gereken o. ama hani her sınıfın avantajı olması gerekir ya. magede o kalmadı bi allaha şükür alan vuruyorlar. zaten kitle biraz daha ağlarsa onu da küçülte küçülte wariorların yere vurması kadar alana küçültecekler.
yine forumda bir konu başlığında gördüm. magelerin gate atmasının bile kaldırılmasını isteyenler var istiyorlar ki hani magelerin arasına girdiklerinde son damlasına kadar süpürsünler, kimse kaçamasın.
kimse gelip bu konunun altında demagoji yapmasın; mageler de çok vuruyor ama ... alanla sayfa attırıyorsunuz ama vs diye.... herkes gerçeğin ne olduğunu biliyor da işte hoşlarına gidiyor dw de mage görünce girip aralarına çerez gibi kesmek. melee partide tp mage de oynadım. mage parti gördüğü anda komutçu "aha koş koş mage parti var ileride" diye üstlerine köpek balığı gibi koşuyor.
neyse ama farkettiyseniz gittikçe azalıyor mage sayısı. oyunun başında biraz fazla olur ama sonrasında 2 veya 3 mage parti kalır.
zaten türk oyuncu kitlesinin de sevdiği, istediği şey bu... oyunda çeşitlilik olmasın, kafa kafaya girip tokuşalım, sağdan soldan nova gelecek mi diye tetikte olmayalım.
oyunda çeşitlilik azaldıkça yapılan itemlerde de çeşitlilik azalır. zaten bu oyunda da bunun örneğini çok net görüyoruz. hiç bir oyuncunun rün olarak fire rezist bastığını gördünüz mü? veya fire rezist veren pot veya yemek kullandığını gördünüz mü? ya da partisinde ki tp magenin fr rezist dağıttığını? göremezsiniz çünkü magenin adı yok. tek amacı diğer oyuncalara bp kastırmak =)
hatta isterdim ki okçular piercing damage vursun. onun da ayrı rezisti olsun... veya bp nin holy damage daha etkili bir damage olsun onun ayrı rezisti olsun vs vs ...
oyun böyle oldukça belli itemler uçuk kaçık fiyatlara satılmaya devam eder. çünkü çeşitlilik yok , çünkü farklı bir kombinasyon yapma gereği yok.
zaten bu oyun bu yüzden de global bir oyun olarak adını duyuramıyor. çünkü oyuncuya yaratıcılık şansı tanımıyor. aynı itemler, aynı kombinler...
bizim türk oyuncu kitlesinin de en sevdiği şey bu. kafayı fazla yormasın. ne uğraşacam ne rezisti kullanayım hangi itemde neyi kısayım piercing taksam ne kadar daha azlatırım vs gibi şeylerle.. takayım aynı itemleri bam güm gireyim...
neyse biraz uzun oldu.. daha çok yazardım da ben de sıkıldım =) içimi döktüm ama az da olsa.
herkese yeni serverde başarılar ...
Yine de mage sınıfı her güncellemede nerf almaya devam etti. Mage sınıfının bu oyun tarihinde (bu oyun tarihi derken eski türevini de kastediyorum) bir kere bile buff aldığı bir güncelleme şimdiye kadar görmedim.
ben oyunu 65 sınırındayken bırakmıştım. çünkü gerçekten mage oynamak zevk vermiyor artık bu oyunda. yeni serverde de hayatımda ilk defa mage türevi sınıfı hariç bir sınıf açacağım (belki başlamam bile, zira tek zevk aldığım sınıf mageydi) oynarsam da muhtemelen priest oynarım. zevk aldığım sınıfı oynamayacağım için de ne pre çekerim ne bişey. sırf para kasmak için oynayacam ki hayatımda ben para için oynamış insan değilim. genelde para yatıran biriyim oyuna.
bu arada oyunun başında yine bol bol mage göreceğiz. zira oyun başı millet itemsiz iken novalayıp sayfa attırmak keyifli. ama 2-3 ay sonra mageler dw de ki sacred chestler gibi sadece ödül gibi ortalıkta dolanacak. zaten çoğu da ya oyunu bırakacak ya da başka sınıflara geçiş yapacak. 65 de öyle oldu oradan biliyorum =)
zaten eski charıma girip aarvadı bi dolanayım dedim. oyunda neredeyse mage kalmamış. bp ve okçu dolmuş oyun . bana göre oyunda damage dengelerini , sınıf dengelerini bir türlü ayarlayamadı yönetim. bu ayarsızlıktan da en çok nasibini alan mage sınıfı oldu.
22-23 yıl öncesinden hatırladığım bazı nerfleri paylaşayım. (bazıları belki yerinde nerflerdi ama yine de her şekilde en çok nerf yiyen sınıf oldu)
Mesela yıllar önce mageler tek başına boss kesebilirdi, ice/fire skilleri ile yavaşlata yavaşlata, zehir hasarını biriktire biriktire... sonra millet isyan etti mage neden tek başına kesebiliyor diye (aslında kesmesi de öyle kolay değildi, 1 saat bossla boğuştuğumu bilirim) nerf yedi ve artık bosslar çok uzaktan vurmaya başladı. bu oyunda da aynı gelenek devam etti ve bossların hepsi uzaktan vuruyor. artık mageler parti halinde bile boss kesemiyor, neredeyse bossların tamamı uzaktan atak yapıyor ve zaten magenin hp si malum, ölmeden boss kesmesi çok zor partiyle bile.
Sonra millet novaların mesafesine sitem etti, novaların mesafesi düşürüldü. alanların genişliğine isyan etti alanlar küçültüldü. Tekli skillerin mesafesine isyan etti, onların da mesafesi düşürüldü. (tamam belki eskiden mesafe fazlaydı biraz ama bu seferde neredeyse melee karakter gibi olmuş. biraz daha kısaltsalar zaten staffla girmek daha mantıklı olacak moblara).
Forumda okuduğum kadarı ile harpy slotlarında gold drobu düşürülmüş (oyunda test etmedim forumda yazılanın yalancısıyım) . magelerin tek kasabildikleri slot mage slotu , o da nerf yemiş yani =)
65 level sınırı varken çoğu slotu alanla kesebiliyorken millet isyan etti diye yaratıkların hepsinin atak range arttırıldı ve alanla dönmek inanılmaz zorlaştı. es kaza birazcık lag girse bi fps düşmesi yaşasan veya bi taşa takılsan ölüyorsun.
oyunu 65 sınırında bıraktığım için o patch ile ilgili yazıyorum, staff skili hiç bir işe yaramıyordu. düşük levelli staff ile yüksek level staff neredeyse aynı vurduğu için herkes düşük leveli kullanıyordu mana az yesin bari diye. yani yüksek level staff skili de nerfli geldi direkt biliyorlar çünkü azıcık yüksek vursa bütün herkes "magolor çok voroyor omo" diyecek ...
nerfleri say say bitmez de bir de hani zaten hali hazırda olan sorunları var bir türlü düzeltilmeyen. mesela ota boka ellerinin düşüp skilin iptal olması...
sonra 85 skillerini inceledim de, sanırım en son magelerin skillerini düzenlemişler. bütün sınıfları düzenledikten sonra "abi mageler kaldı onlara ne skiller verelim" demişler. ama yorgun olduklarından sanırım "ya nasıl olsa hedef kuklası gibi ortalarda dolanıyorlar, salla bişiler geç" denilmiş ve öyle birşeyler karalamışlar skillere
hani ben diğer mage oyuncuları gibi çok kırılgan sınıf falan diye şikayetlenmiyorum. zaten olması gereken o. ama hani her sınıfın avantajı olması gerekir ya. magede o kalmadı bi allaha şükür alan vuruyorlar. zaten kitle biraz daha ağlarsa onu da küçülte küçülte wariorların yere vurması kadar alana küçültecekler.
yine forumda bir konu başlığında gördüm. magelerin gate atmasının bile kaldırılmasını isteyenler var istiyorlar ki hani magelerin arasına girdiklerinde son damlasına kadar süpürsünler, kimse kaçamasın.
kimse gelip bu konunun altında demagoji yapmasın; mageler de çok vuruyor ama ... alanla sayfa attırıyorsunuz ama vs diye.... herkes gerçeğin ne olduğunu biliyor da işte hoşlarına gidiyor dw de mage görünce girip aralarına çerez gibi kesmek. melee partide tp mage de oynadım. mage parti gördüğü anda komutçu "aha koş koş mage parti var ileride" diye üstlerine köpek balığı gibi koşuyor.
neyse ama farkettiyseniz gittikçe azalıyor mage sayısı. oyunun başında biraz fazla olur ama sonrasında 2 veya 3 mage parti kalır.
zaten türk oyuncu kitlesinin de sevdiği, istediği şey bu... oyunda çeşitlilik olmasın, kafa kafaya girip tokuşalım, sağdan soldan nova gelecek mi diye tetikte olmayalım.
oyunda çeşitlilik azaldıkça yapılan itemlerde de çeşitlilik azalır. zaten bu oyunda da bunun örneğini çok net görüyoruz. hiç bir oyuncunun rün olarak fire rezist bastığını gördünüz mü? veya fire rezist veren pot veya yemek kullandığını gördünüz mü? ya da partisinde ki tp magenin fr rezist dağıttığını? göremezsiniz çünkü magenin adı yok. tek amacı diğer oyuncalara bp kastırmak =)
hatta isterdim ki okçular piercing damage vursun. onun da ayrı rezisti olsun... veya bp nin holy damage daha etkili bir damage olsun onun ayrı rezisti olsun vs vs ...
oyun böyle oldukça belli itemler uçuk kaçık fiyatlara satılmaya devam eder. çünkü çeşitlilik yok , çünkü farklı bir kombinasyon yapma gereği yok.
zaten bu oyun bu yüzden de global bir oyun olarak adını duyuramıyor. çünkü oyuncuya yaratıcılık şansı tanımıyor. aynı itemler, aynı kombinler...
bizim türk oyuncu kitlesinin de en sevdiği şey bu. kafayı fazla yormasın. ne uğraşacam ne rezisti kullanayım hangi itemde neyi kısayım piercing taksam ne kadar daha azlatırım vs gibi şeylerle.. takayım aynı itemleri bam güm gireyim...
neyse biraz uzun oldu.. daha çok yazardım da ben de sıkıldım =) içimi döktüm ama az da olsa.
herkese yeni serverde başarılar ...