Yeni silah ve takı set bonuslarındaki dengesizlikler;
Red dragon claw (Assassin);
+7 si vuruş başına %1 ihtimalle tüm skilleri sıfırlamakta. Dual takınca %2 ihtimal olmakta.
Assasin her 0,6sn de 1 skill 1 R vurmakta. Sürekli vuruşlarda 100 vuruşa ortalama 30 sn de ulaşmakta. Yani rakibe vurdugun süre boyunca ortalama olarak her 30 saniyede 1 bu silah skili tetiklenecek. Dual taktıgımızda ise ihtimal arttıgı için 15 sn de bir skill tetiklenecek ve skiller sıfırlanacak.
Red dragon bonehook (Warrior);
+7 si vuruş başına %1 ihtimalle rakibin canının %10 kadarını ekstradan vurur. Warrior 0,8 sn arayla skill, 1.2-1.5 sn arayla da R vurmakta. 100 adet vuruşu 54 saniyede yapmaktadır. Yani rakibe vurdugun süre boyunca ortalama olarak her 54 saniyede 1 bu silah skili tetiklenecek. Dual takma şansımız yok.
Assasin sınıfının silah skili 15sn de bir tetiklenebiliyorken warrior sınıfında bu oran neden 54 saniye? Arada nerdeyse 4 katı fark var. Silahları +8 yapsak 7,5sn arayla assassın skilleri sıfırlanacak. 7/24 kritik, savage atan bir assas ortaya cıkacak… Daha ne verelim abimize? “Tek atma skili? Yokya çok abartı olur şimdi”
Red dragon pyrestorm (Mage);
Mage stafında ise alınan hasar sayısına göre staf skilleri %1 ihtimalle işlemekte. 100 adet damage yiyipte ayakta durabilen staflı mage var mı? Priest mi bu çar?
Supreme Takı set bonusları;
Blue dragon set;
5 sn boyunca 2x pot ve 2x minor basma özelliği var. Hesaplayalım hemen; 5snde 2 pot, 25 defa da minor basılır. 800+800 hp pottan (1000 hp pot üzerinden de hesaplanabilir) + 3000 can minorden geliyor. Totalde 4600 hp ekstradan kazanacak. İyi rakam... Umarım kritik aktif iken + 2x olmuyordur. Dengi olan warlord sete bakalım.
Warlord set;
Canın %10u heal olarak gelir. Warrior canları 9-14k arası değişmekte. Full itemli diyelim warriora full +5 olsun. Bu durumda 1400 can geliyor. İtemsiz ise 900 can gelir.
Suikastçi sınıf iteme bakmaksızın en az 4600 hp kazanıyorken warrior itemine göre 900-1400 arası hp kazanıyor. Kim tank burada? Yoksa yeni bir priest mi doğuyor? Assasinin silahı en az 15sn arayla tetiklenirken warriorunki 54sn arayla tetikleniyor. Üstüne de takı setlerinde warriordan daha fazla can yeniliyor (4 katı). Ki ztn normal takı kıyaslamalarında bile blue dragonun stat bonusları warlord setten cok daha iyi iken artık silah ve takı set bonuslarında da farkı açmış oldu.
Chaos set;
Stafta oldugu gibi chaos sette de hasar veren oyuncuya göre skiller işlemekte. Tank mageler için uygun fakat staf takan mageler cabuk yattıgı için kırk yılda bir işleyecek skiller dizayn edilmiş.
Bu yamayla birlikte oyunun en güçlü sınıfı daha da güçlenmiş, zayıf olan sınıflar daha da zayıflamıştır. Skillerin tutma ihtimallerini hesaplarken karakterlerin vuruş hızlarına göre oran verilmeli. Bir sınıfta 7sn arayla tutabiliyorken diğer sınıfta kırk yılda bir tutmamalı. Sınıfları dizayn ederkende hangi sınıfın tank, suikastçi olduguna bir karar verilmeli. Suikastçi sınıfı oyunun tank sınıfından daha tank olmamalı. Burst hasarı yüksek olur devamında az vurur ama burada hem daha tank hem burstu ve devamındaki hasarları yüksek, hem can yenileme oranı yüksek. ve son takılarla birlikte her daim kritik ve savage vurabilir hale geldi. Bu sınıf suikastçi sınıfı değil bambaska bir sınıf oldu. Böyle muazzam bir sınıf varken kim diğer karakterlerle oynasınki?
Mage sınıfı staf takarken tank olamaz ve staf takılı halde ne kadar cok tanklarsa skillerin o kadar çok aktiflenebilmesi durumu da assassin sınıfının arşa çıkarılması gibi başlı başına bir dizayn hatasıdır.
Saygılar.
Red dragon claw (Assassin);
+7 si vuruş başına %1 ihtimalle tüm skilleri sıfırlamakta. Dual takınca %2 ihtimal olmakta.
Assasin her 0,6sn de 1 skill 1 R vurmakta. Sürekli vuruşlarda 100 vuruşa ortalama 30 sn de ulaşmakta. Yani rakibe vurdugun süre boyunca ortalama olarak her 30 saniyede 1 bu silah skili tetiklenecek. Dual taktıgımızda ise ihtimal arttıgı için 15 sn de bir skill tetiklenecek ve skiller sıfırlanacak.
Red dragon bonehook (Warrior);
+7 si vuruş başına %1 ihtimalle rakibin canının %10 kadarını ekstradan vurur. Warrior 0,8 sn arayla skill, 1.2-1.5 sn arayla da R vurmakta. 100 adet vuruşu 54 saniyede yapmaktadır. Yani rakibe vurdugun süre boyunca ortalama olarak her 54 saniyede 1 bu silah skili tetiklenecek. Dual takma şansımız yok.
Assasin sınıfının silah skili 15sn de bir tetiklenebiliyorken warrior sınıfında bu oran neden 54 saniye? Arada nerdeyse 4 katı fark var. Silahları +8 yapsak 7,5sn arayla assassın skilleri sıfırlanacak. 7/24 kritik, savage atan bir assas ortaya cıkacak… Daha ne verelim abimize? “Tek atma skili? Yokya çok abartı olur şimdi”
Red dragon pyrestorm (Mage);
Mage stafında ise alınan hasar sayısına göre staf skilleri %1 ihtimalle işlemekte. 100 adet damage yiyipte ayakta durabilen staflı mage var mı? Priest mi bu çar?
Supreme Takı set bonusları;
Blue dragon set;
5 sn boyunca 2x pot ve 2x minor basma özelliği var. Hesaplayalım hemen; 5snde 2 pot, 25 defa da minor basılır. 800+800 hp pottan (1000 hp pot üzerinden de hesaplanabilir) + 3000 can minorden geliyor. Totalde 4600 hp ekstradan kazanacak. İyi rakam... Umarım kritik aktif iken + 2x olmuyordur. Dengi olan warlord sete bakalım.
Warlord set;
Canın %10u heal olarak gelir. Warrior canları 9-14k arası değişmekte. Full itemli diyelim warriora full +5 olsun. Bu durumda 1400 can geliyor. İtemsiz ise 900 can gelir.
Suikastçi sınıf iteme bakmaksızın en az 4600 hp kazanıyorken warrior itemine göre 900-1400 arası hp kazanıyor. Kim tank burada? Yoksa yeni bir priest mi doğuyor? Assasinin silahı en az 15sn arayla tetiklenirken warriorunki 54sn arayla tetikleniyor. Üstüne de takı setlerinde warriordan daha fazla can yeniliyor (4 katı). Ki ztn normal takı kıyaslamalarında bile blue dragonun stat bonusları warlord setten cok daha iyi iken artık silah ve takı set bonuslarında da farkı açmış oldu.
Chaos set;
Stafta oldugu gibi chaos sette de hasar veren oyuncuya göre skiller işlemekte. Tank mageler için uygun fakat staf takan mageler cabuk yattıgı için kırk yılda bir işleyecek skiller dizayn edilmiş.
Bu yamayla birlikte oyunun en güçlü sınıfı daha da güçlenmiş, zayıf olan sınıflar daha da zayıflamıştır. Skillerin tutma ihtimallerini hesaplarken karakterlerin vuruş hızlarına göre oran verilmeli. Bir sınıfta 7sn arayla tutabiliyorken diğer sınıfta kırk yılda bir tutmamalı. Sınıfları dizayn ederkende hangi sınıfın tank, suikastçi olduguna bir karar verilmeli. Suikastçi sınıfı oyunun tank sınıfından daha tank olmamalı. Burst hasarı yüksek olur devamında az vurur ama burada hem daha tank hem burstu ve devamındaki hasarları yüksek, hem can yenileme oranı yüksek. ve son takılarla birlikte her daim kritik ve savage vurabilir hale geldi. Bu sınıf suikastçi sınıfı değil bambaska bir sınıf oldu. Böyle muazzam bir sınıf varken kim diğer karakterlerle oynasınki?
Mage sınıfı staf takarken tank olamaz ve staf takılı halde ne kadar cok tanklarsa skillerin o kadar çok aktiflenebilmesi durumu da assassin sınıfının arşa çıkarılması gibi başlı başına bir dizayn hatasıdır.
Saygılar.
Son düzenleme: