Yeni Silah Ve Takı Set Bonuslarındaki Dengesizlikler;

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
988
Puanları
93
Yeni silah ve takı set bonuslarındaki dengesizlikler;

Red dragon claw (Assassin);
+7 si vuruş başına %1 ihtimalle tüm skilleri sıfırlamakta. Dual takınca %2 ihtimal olmakta.
Assasin her 0,6sn de 1 skill 1 R vurmakta. Sürekli vuruşlarda 100 vuruşa ortalama 30 sn de ulaşmakta. Yani rakibe vurdugun süre boyunca ortalama olarak her 30 saniyede 1 bu silah skili tetiklenecek. Dual taktıgımızda ise ihtimal arttıgı için 15 sn de bir skill tetiklenecek ve skiller sıfırlanacak.

Red dragon bonehook (Warrior);
+7 si vuruş başına %1 ihtimalle rakibin canının %10 kadarını ekstradan vurur. Warrior 0,8 sn arayla skill, 1.2-1.5 sn arayla da R vurmakta. 100 adet vuruşu 54 saniyede yapmaktadır. Yani rakibe vurdugun süre boyunca ortalama olarak her 54 saniyede 1 bu silah skili tetiklenecek. Dual takma şansımız yok.

Assasin sınıfının silah skili 15sn de bir tetiklenebiliyorken warrior sınıfında bu oran neden 54 saniye? Arada nerdeyse 4 katı fark var. Silahları +8 yapsak 7,5sn arayla assassın skilleri sıfırlanacak. 7/24 kritik, savage atan bir assas ortaya cıkacak… Daha ne verelim abimize? “Tek atma skili? Yokya çok abartı olur şimdi”

Red dragon pyrestorm (Mage);
Mage stafında ise alınan hasar sayısına göre staf skilleri %1 ihtimalle işlemekte. 100 adet damage yiyipte ayakta durabilen staflı mage var mı? Priest mi bu çar?



Supreme Takı set bonusları;
Blue dragon set;

5 sn boyunca 2x pot ve 2x minor basma özelliği var. Hesaplayalım hemen; 5snde 2 pot, 25 defa da minor basılır. 800+800 hp pottan (1000 hp pot üzerinden de hesaplanabilir) + 3000 can minorden geliyor. Totalde 4600 hp ekstradan kazanacak. İyi rakam... Umarım kritik aktif iken + 2x olmuyordur. Dengi olan warlord sete bakalım.

Warlord set;
Canın %10u heal olarak gelir. Warrior canları 9-14k arası değişmekte. Full itemli diyelim warriora full +5 olsun. Bu durumda 1400 can geliyor. İtemsiz ise 900 can gelir.

Suikastçi sınıf iteme bakmaksızın en az 4600 hp kazanıyorken warrior itemine göre 900-1400 arası hp kazanıyor. Kim tank burada? Yoksa yeni bir priest mi doğuyor? Assasinin silahı en az 15sn arayla tetiklenirken warriorunki 54sn arayla tetikleniyor. Üstüne de takı setlerinde warriordan daha fazla can yeniliyor (4 katı). Ki ztn normal takı kıyaslamalarında bile blue dragonun stat bonusları warlord setten cok daha iyi iken artık silah ve takı set bonuslarında da farkı açmış oldu.

Chaos set;
Stafta oldugu gibi chaos sette de hasar veren oyuncuya göre skiller işlemekte. Tank mageler için uygun fakat staf takan mageler cabuk yattıgı için kırk yılda bir işleyecek skiller dizayn edilmiş.


Bu yamayla birlikte oyunun en güçlü sınıfı daha da güçlenmiş, zayıf olan sınıflar daha da zayıflamıştır. Skillerin tutma ihtimallerini hesaplarken karakterlerin vuruş hızlarına göre oran verilmeli. Bir sınıfta 7sn arayla tutabiliyorken diğer sınıfta kırk yılda bir tutmamalı. Sınıfları dizayn ederkende hangi sınıfın tank, suikastçi olduguna bir karar verilmeli. Suikastçi sınıfı oyunun tank sınıfından daha tank olmamalı. Burst hasarı yüksek olur devamında az vurur ama burada hem daha tank hem burstu ve devamındaki hasarları yüksek, hem can yenileme oranı yüksek. ve son takılarla birlikte her daim kritik ve savage vurabilir hale geldi. Bu sınıf suikastçi sınıfı değil bambaska bir sınıf oldu. Böyle muazzam bir sınıf varken kim diğer karakterlerle oynasınki?

Mage sınıfı staf takarken tank olamaz ve staf takılı halde ne kadar cok tanklarsa skillerin o kadar çok aktiflenebilmesi durumu da assassin sınıfının arşa çıkarılması gibi başlı başına bir dizayn hatasıdır.
Saygılar.
 
Son düzenleme:

erconzi

Üye
Katılım
29 Mar 2021
Mesajlar
26
Puanları
3
Race
Protean
Job
Rogue(Archer)
Bu tür oyunlarda normal bir durum her güncellemede meta değişir her sınıf zaman zaman güç kazanır. Başka bir güncellemede tüm gücü elinden alınır. Artık bunlara alışmamız gerekiyor. Dengeyi bu şekilde korumaktan başka çareleri yok.
Yeni itemler geldiğinde güç dengesi bozulacak, yapımcılarda bunun üzerinde çalışıp bu dengeyi her güncellemede sınıflara dağıtacak.
 

AthenSlayeR

Üye
Katılım
18 Ara 2020
Mesajlar
157
Puanları
43
Rise Online yönetimi warrior klasının pt vs etkinlikleri dışında oyuna adım atmasını istemiyor sanırım.
 

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
988
Puanları
93
Bu tür oyunlarda normal bir durum her güncellemede meta değişir her sınıf zaman zaman güç kazanır. Başka bir güncellemede tüm gücü elinden alınır. Artık bunlara alışmamız gerekiyor. Dengeyi bu şekilde korumaktan başka çareleri yok.
Yeni itemler geldiğinde güç dengesi bozulacak, yapımcılarda bunun üzerinde çalışıp bu dengeyi her güncellemede sınıflara dağıtacak.
Oyundaki assass metasi hiç bir zaman değişmedi. Onun altındakilerde değişiklikler oldu. Assasin 1v1 de kesemeyecegi sınıf yok, aynı sekilde party vsde de. Mage Okçu warrior bunlar 2-3 ay arayla sayisiz nerf aldılar.

Üstte bahsi geçen durumlar içinde tank sınıftan daha fazla tank özelliği bulunan suikastçı sınıftan bahsettim. Atak kisminda da warrior ekstradan 1 adet 800-900 hasar vurana kadar assass sınıfı fazladan 4 adet savage vuracak. Ki +9,+10 item durumunda 2-3 sn arayla savage vurulabilir düzeye gelecek. Hatta Savage skili çok bile masum kalmakta. 70 true damage skilleri şuanda bile tanklara 4-5k vurabiliyor. Bu skili 2-3 sn arayla vurduğunu düşün; önünde kimse duramaz.

Bir sınıfa böyle güçlü özellikler verilmis ama diğer sınıflara işe kullanissiz, güçsüz, kırk yilda bir aktiflenen skiller verilmiş. Sınıf dengesizliği duzeltilsin diye beklerken bu şekilde farkın açılması can sıkıcı bir durum.
 
Son düzenleme:

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
988
Puanları
93
Takı set bonusunda bulunan "5 sn boyunca R hasarlardan korunma" özelliği divine sete ait sandım. Megersem rogueya aitmiş...
 

AthenSlayeR

Üye
Katılım
18 Ara 2020
Mesajlar
157
Puanları
43
Utanmasalar asasalara dv nin anahtarını bırakıp gidecekler. Sahi zaten öyle değil mi ?
 

Nyssav1

Üye
Katılım
23 Mar 2025
Mesajlar
59
Puanları
18
Bu dengesizlikler craft takılarda da var mesela Uniq craft takısı +2 ile epic +3 bir takı arasında 5-10 gs fark oynuyor.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt