Öneri Yorum yok

May Payne

Üye
Katılım
25 Kas 2020
Mesajlar
200
Puanları
28
Öncelikle ellerine sağlık, uğraşmışsın. Oyuncular kendi kullanacakları efsunları kendileri belirlemeleri daha doğru olur diye düşünüyorum. MMORPG oyunlarında genelde en yüksek güce sahip itemler üretimler ile olur. World bosstan düşen itemler, üretimden sonra gelenler olmalıdır. Yoksa PvE boss kesmekten ibaret olur. Crafting/lifeskill sistemi de çöp olmuş olur. İtemlerin çeşitli rankları olur, doğru lakin hiç biri aynı statı vermez. Yani "yaygın" olan bir item ile "efsanevi" olan bir item aynı derecede olmaz. Dereceleri ise şöyle olabilir;

Yaygın : +3'e kadar yükseltilebilir. 1 efsun basılabilir.
Kullanışlı : +6'ya kadar yükseltilebilir. 2 efsun basılabilir.
Kaliteli : +9'a kadar yükseltilebilir. 3 efsun basılabilir.
Güçlü : +12'ye kadar yükseltilebilir. 4 efsun basılabilir.
Yegâne : +15'e kadar yükseltilebilir. 5 efsun basılabilir.
Mistik : +18'e kadar yükseltilebilir. 6 efsun basılabilir.
Efsanevi : +21'e kadar yükseltilebilir. 7 efsun basılabilir.

Statları da farklılık göstermelidir ki uğraş vermeye değsin. Yoksa çoğu kimse en iyi itemi üretip yükseltmeye uğraşmaz. Bunlar benim düşüncelerim. Herkes kendine göre fikirler verebilir.
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
297
Puanları
43
Emeğine sağlık projene katılıyorum ve artırıyorum. Ancak movement speed ve can çalma yalnızca moblara veya pve haritaları dışında aktif olmalı. Özellikle can çalma pk mantelitesini maalesef bozar.

Ayrıca aşagıda belirttiğim stat muhabbetini de mantıklı gelirse sana da projene eklersen sevinirim.

255 str geri kalan hp verme stat olayı yerine ; bu sistemi komple kapatarak stat pointleri itemlere ekleyebiliriz. Not: Malum oyundan nefret edip başka mmorpg oynayanlar bu sistem ile dalga geçmektedirler.

Örneğin item rünleri yüzde yüz random iki stat point(değeri 1-50 arası rastgele gibi: Str: 35 hp:13) verecek şekilde düzenlenirse ve drop oranları yüksek fakat istenilen stat pointlerinde item düşme ihtimali çok nadir olursa hem herkesin elinde silah ve item olur kimse itemsiz kalmaz hem de milyonlarca item çeşitliliği olacağı için hiç bir karakter hiç bir karaktere benzemez.

İtem cesitliligi ayni zamanda slot cesitliligi getirir ve belli basli slotlara yüklenilmez. Örneğin low reaper 30 level bir mobdan da düşecek fakat ap ve verdiği statlar çok düşük olacak. Bu sistem ile bir oyuncunun elindeki item 80 levele kadar 500 kez değişek bu olay playerı oyuna bağlar.

Malum oyunda en fazla 3 farkli silah ile 80e kasıyorsun çok saçma
 
Son düzenleme:

BARZOOO

Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
Güzel bir konu olmuş ayrıca yapılan yorumda da arkadaş güzel yanıt vermiş elinize emeğinize sağlık beyler
 

May Payne

Üye
Katılım
25 Kas 2020
Mesajlar
200
Puanları
28
Tabiki daha fazla sinif olmasini bende isterim , olayin random olusmasini istememin sebebi her itemin ise yarar olmasi yoksa dex str pahali iken int ucuz oluyor.Run oyuncu tarafindan basilir ise daima en iyi olan yapilacak , kimse hp reco kullanmayacak, ya da deneyimlemeden genel gecer dogrularini baz alacaklar.
Ben run sizteminin tamamen Drop ile belirlenmesi ve sonradan degistirilemez olmasi taraftariyim .
Pve konusunda haklisin solo meslek kasan birisi daha ust seviye item uretebilmeli.
Dandik run cikan esya parcalanarak craft materyaline cevrilebilir bu da item sismesini engeller.




Bunda haklisin aslinda stat denilen sey genelde itemdedir.Run sisteminin stat versiyonu Warrior Reaper dusurunce str hp onun icin en iyi kombinasyon ama int mp de dusebilir bunun suan icin yapilabilecegini dusunmuyorum ama dedigin sey cogu oyunda boyle.
Oyunlarda item satilmasini engelleyende aslinda bu herkes iteme sahip ama herkes en iyisine sahip degil, ne item satiliyor ne item alan ezik karakterleri yok ediyor.
Herkes bir dengede o farklar ve oyunculuk durumu degistiren en buyuk etken oluyor.

Can calma gibi konularda ise soyle dusun
Bir karakterin bi tarz ozellikleri toplasa maksimum alabilecegi oran zaten tasarim asamasinda belli olmali.
Asas Fiziksel hasar seti yapsa maksimum ne kadar artacagi belli olmali zaten.
Yuzde olarak %5 Ap olarak 100 gibi
Can calma da aynen boyle ben full can calma runu takinca vurdugum hasarin kacini calacagim belli olacak ,oyle %20 30 luk bir oran tabiki absurt.
Hp mp rec , Kacinma gibi mekanikler ile degisik oynanis tarzlari cikacak .Neden cikacak cunku en iyi run seti olmadam itemler kullanilmak zorunda olacak.Kafasindaki en iyi seti yapinca aslinda okadar iyi olmadigini kendi oynayis stiline en iyi olanin baska oldugunu anlayacak.
Suan gene runlere statlar eklenebilir ama maksimum 10 olur denge icin.

En iyi diye bir şey olmaz. Mesela 2 mageden biri itemine/itemlerine kudret rejenerasyonu basarken diğeri sağlık rejenerasyonu basacak. Yada farklı farklı bir sürü efsun kombinasyonları olacak.

  • Fiziksel saldırı hasarı,
  • Büyüsel saldırı hasarı,
  • Fiziksel kritik saldırı hasarı,
  • Büyüsel kritik saldırı hasarı,
  • Fiziksel saldırı hızı,
  • Büyüsel saldırı hızı,
  • Fiziksel savunma,
  • Büyüsel savunma,
  • Fiziksel kritik savunma,
  • Büyüsel kritik savunma,
  • Hareket hızı (karakterin)
  • Sağlık rejenerasyonu,
  • Kudret rejenerasyonu,
  • Fiziksel kaçınma,
  • Büyüsel kaçınma,
  • Şans (item loot vb.)
  • İtem eskime azalması (% yada puansal olarak)
  • Sersemletme,
  • Sersemlemeye karşı duyarlılık (% yada puansal olarak)
  • Yavaşlatma,
  • Yavaşlamaya karşı duyarlılık vb...

Aklıma gelenler bunlar. Daha böyle nice efsun kombinasyonları yapılabilir. Yani senin oynadığın mantık ile benim oynadığım mantık bir olmaz, olamaz. Senin rakibine yaklaşma stratejin farklı, benim stratejim ise çok daha farklıdır.
 

etolord

Üye
Katılım
15 Kas 2020
Mesajlar
70
Puanları
18
bence run sisteminde rondomization olmalı 2 veya 3 farlı rünü taktığımızda farklı bir bonus vermeli tek başlarına takıldığında yazan özellik vermeli diablo 2 rün sistemi gelmiş geçmiş en iyi rün sistemidir bunu başarablirlerse mükemmel olur 100 lerce farklı rün kombinasyonu ve en iyi kombinasyonun hangisin iyi olduğu anlamak uzun zaman alacaktır tek düzelikten uzaklaştıracaktır işe yaramayan bazı itemlarda rün sistemi ile kullanır hale geleblir bu konuda ciddi bir çalışma gerekir fikirler güzel ama entagrasyon en az 2 yıl alır zaten ilk yıl olamayacağını düşünüyorum
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
297
Puanları
43
En iyi diye bir şey olmaz. Mesela 2 mageden biri itemine/itemlerine kudret rejenerasyonu basarken diğeri sağlık rejenerasyonu basacak. Yada farklı farklı bir sürü efsun kombinasyonları olacak.

  • Fiziksel saldırı hasarı,
  • Büyüsel saldırı hasarı,
  • Fiziksel kritik saldırı hasarı,
  • Büyüsel kritik saldırı hasarı,
  • Fiziksel saldırı hızı,
  • Büyüsel saldırı hızı,
  • Fiziksel savunma,
  • Büyüsel savunma,
  • Fiziksel kritik savunma,
  • Büyüsel kritik savunma,
  • Hareket hızı (karakterin)
  • Sağlık rejenerasyonu,
  • Kudret rejenerasyonu,
  • Fiziksel kaçınma,
  • Büyüsel kaçınma,
  • Şans (item loot vb.)
  • İtem eskime azalması (% yada puansal olarak)
  • Sersemletme,
  • Sersemlemeye karşı duyarlılık (% yada puansal olarak)
  • Yavaşlatma,
  • Yavaşlamaya karşı duyarlılık vb...

Aklıma gelenler bunlar. Daha böyle nice efsun kombinasyonları yapılabilir. Yani senin oynadığın mantık ile benim oynadığım mantık bir olmaz, olamaz. Senin rakibine yaklaşma stratejin farklı, benim stratejim ise çok daha farklıdır.
Kardeşim eline sağlık.

Açıklama:
Player versus player (PvP): Bir online oyunda iki player'ın karşılıklı olarak kapışması anlamına gelmektedir.
Player vs Mob (PvM): Oyuncu ile oyundaki Mob'ların Mücadelesi

Biz eskiler maalesef direkt olarak oyunun PVP kısmına odaklanıyoruz. Çünkü PvP sistemi ile diğer tüm oyunların üzerine çıkabiliyor. Fakat Oyun PvE, PvM sınıfında diğer oyunlar ile Mukayese dahi edilemeyecek derecede vasat hatta berbat. O nedenle Developper ekibinin bu konuyu dikkate almasını istiyorum. Yoksa grafikleri geliştirilmiş bir pvp serverindan ne farkı var diyebilirim.

Öneri: Bu özellikleri oyuna entegre etmek daha doğrusu entegrasyonunu sağlamak evet oldukça zor hatta PvP kısmı için bana kalırsa imkansıza yakın. O nedenle Karakter info kısmında 2 bölme yapabilirsiniz. Combat - Normal gibi. Combat sekmesi hali hazırda olan indirgenmiş özelliklere sahip şekilde devam edebilir. Normal kısmında ise arkadaşların belirttiği özellikleri oyuna entegre edebilirsiniz. Bu sistem bildiğim bir kaç devasa MMorpg tarzı oyunlarda mevcut. Ki PvE ve PvM kısmında oyunun bu özelliklere ve iyileştirmelere kesinlikle ihtiyacı var. Aksi durumda bu oyun kitlesinin üzerine çıkamayacağınızı düşünüyorum.
 

Nazzy

Üye
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
377
Puanları
43
Daha önce öneride bulunduğum Rün ve Item sistemini herkesin görmesi için buraya koymak istedim .Bu sistem Reaper adlı itemin kendi içinde farklı seviyeler ve random rünler ile onlarca çeşidini oluşturarak oyuncuyu daima elindekinden daha iyisini bulmaya iter, farklı kombinasyonlar ile hibrit oynanışlar ortaya çıkartacak bir yapı.
Örnegin: Bir Asas vs de Recovery rünlü item giyebilir, digeri ise saf hasara dikkat eder ve parti içinde zayıf olanı en hızlı şekilde öldürmek için Atak rünü kullanır, oyuna daha cok emek veren bir başka asas ise her duruma göre bir set bile yapabilir.

Ekli dosyayı görüntüle 631Ekli dosyayı görüntüle 632
Ekli dosyayı görüntüle 633
Ekli dosyayı görüntüle 634
Yukarıdaki Low ve Unique arası Rün sistemiyle basitce bir Zindan tasarlayayım daha iyi anlasılır.
Gördügünüz gibi 0-1-2-3 adet rün sayısı itemin derecesine baglı.

Zindan : Kontun Malikanesi
Tür : Grup (Gerekli kişi sayısı 8)
Zorluk: Normal
Ödül:Şansa dayalı Low ve Unique eşyalar

Kontun Malikanesi adıda bir Zindan ve sonunda ise bir Boss yani Kont bulunuyor.
Bu zindanın en önemli özelligi Can çalma Rününe sahip silahlar böyle bir rün için tek adres burası

Bu zindan içinde boss ile kapısana kadar bir cok mob keseceğiz bu kestigimiz moblardan sadece low, middle ve high sınıfı bu Kont Silahı düşecek ama Can çalma yok başka rünler olabilecek.

Unique sınıfı kesinlikle Boss dan cıkacak aynı zamanda gene low middle ve high da atabilecek ve bunlarda can çalma olabilecek
Gördügünüz gibi Can çalma için bu zindan sürekli aktif olacak Zindana özel Rün itemi sadece boss dan cıkabilir olmalı.
Bu yol ile oyuna içerik hazırlamak cok zor olamayacak sezona özel zindanlar , iteme ve rüne özel zindanlar ile oyuncular surekli aktif tutulabilir.


Aklıma gelen basitce rün çeşitleri yazdım bunların ne oldugundan cok mantıga odaklanın. Bir itemin sadece suradaki rünler ile çeşitlendiğini düşününce ne kadar fazla oyun stili cıkacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 635


Ekli dosyayı görüntüle 636

Ekli dosyayı görüntüle 637



Ekli dosyayı görüntüle 638
emeğine sağlık güzel konu
 

Primusinterpares

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
48
Puanları
18
Eline sağlık, çok uğraş vermişsin. Eşya çeşitliliği yaratma fikrinde hem fikirim. Hatta öyle ki bi alt seviye eşyanın rün vb. eklentiler ile bir üst seviye eşyadan yeri geldiğinde daha faydalı bile olmalı. Böylece değersizleşmesi engellenmiş olunur.

Bu fikirdeki tek sıkıntı bana göre, önerdiğiniz sistem çok kompleks, çok fazla ince iş var. Benim aşina olduğum bir sistem; lakin yabancı birinin adapte olamayıp beyninin yanabileceği de bir sistem. Daha büyük kitlenin kolayca benimseyebilmesi için daha hafifletilmiş bir şekilde düzenleme yapılabilir.
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
297
Puanları
43
Eline sağlık, çok uğraş vermişsin. Eşya çeşitliliği yaratma fikrinde hem fikirim. Hatta öyle ki bi alt seviye eşyanın rün vb. eklentiler ile bir üst seviye eşyadan yeri geldiğinde daha faydalı bile olmalı. Böylece değersizleşmesi engellenmiş olunur.

Bu fikirdeki tek sıkıntı bana göre, önerdiğiniz sistem çok kompleks, çok fazla ince iş var. Benim aşina olduğum bir sistem; lakin yabancı birinin adapte olamayıp beyninin yanabileceği de bir sistem. Daha büyük kitlenin kolayca benimseyebilmesi için daha hafifletilmiş bir şekilde düzenleme yapılabilir.
Çok mu kompleks o zaman Path of Exile'den skill ağacı ve karakter info ekran görüntüsü paylaşayım.
images.jpeg
computationTab.png

IMG_20201206_013556.jpg
IMG_20201206_013407.jpg

images (1).jpeg

images (2).jpeg
 
Son düzenleme:

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt