Alfa 2 - Kapanış ve Değerlendirme

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
468
Puanları
93
Merhabalar,


Alfa 2'de -test aşamasına dair- beklentilerinizi karşılayan, umut vaat eden bir oyunla karşınıza çıktığımıza inanıyorum. Ancak test edilmesi, iyileştirilmesi, düzenlenmesi, eklenmesi ve geliştirilmesi gereken çok konu var. Test aşamalarına katılan ve oyunumuzu geliştirmek için bize katkıda bulunan herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.

* Alfa 2'de önceliğimiz oyunculara bağlantı kesintisi olmadan bir oyun deneyimi sunmaktı, bu yüzden ağırlıklı olarak sunucu stabilizasyonu için çalışmalar yapıldı. Sunucu çökmelerinde (server crash) eşya kayıpları, oyunun geri sarması gibi durumlar tespit edilerek düzeltildi. 200 adet civarında sunucu çökme problemi tespit edilmiş ve çözülmüştür.

* Oyuncularımızdan hem oyun içi hem oyun dışında 10.000 civarında (mükerrer olanlar dahil) rapor ve bildirim alındı. Tüm bildirimler ekibe, akabinde ilgili birimlere iletildi. Bazılarının düzeltilmesi sağlandı, bazıları üzerinde çalışılmak üzere notlar alındı.

* Alfa 2'de önceliğimiz sunucu ve oyundaki ana sorunları tespit etmek ve gidermekti. Ancak bunun yanı sıra bildirilen bazı şikayetler üzerine de düzenlemeler ve iyileştirmeler sağlandı.

* Sunucu ve oyunun ana yapısı dışında görev yapısı, yaratıklar, rün sistemi, eşya geliştirme sistemi, etkinlik sistemi, EAC (easy anti cheat), parti yapısı gibi birçok uygulama temel düzeyde test edildi.

* Test aşamalarına katılan her oyuncumuza resmi sürümde test oyuncularına özel ve diğer oyuncuların temin edemeyeceği bir ödül verilecektir. Ödül içeriği açık betada açıklanacaktır.

* Alfa 2 testlerinin sona ermesiyle birlikte oluşturulan tüm karakterler silinecektir ancak hesaplarınız sonraki aşamalarda kullanılabilir halde kalacaktır.

* Bir sonraki aşamanın tarihi henüz belirli değildir ancak ilerleyen aşamalarda gelişme kaydedildiğinde paylaşılacaktır.

* Alfa 2'ye dair bazı istatistikler: 72 bin civarı teste katılan kullanıcı, sunucu çökmesine yönelik 200 adet düzenleme, 250 adet civarında duyurusu yapılan yama, 300 adetten fazla duyurusu yapılmayan yama, engellenen (ban) 40 oyuncu, susturma (mute) alan 150 oyuncu, atak engeli (attack ban) alan 20 kullanıcı.

Bir sonraki aşamanın adının ne olduğu önemli değil. Geliştirilmesi yapılacak çalışmaların en kısa sürede oyun içerisine eklenmesi, eksikliklerin giderilmesi, önemli hataların düzeltilmesi gerekiyor. Bir sonraki aşamayı size sunduğumuzda adına beta desek de bir MMORPG'de olması gereken temel şeyler olmadığı sürece sadece adı beta olur, sunulan yapı fiziksel olarak beta olmaz. Yapılması gereken çok şey var. Bu geliştirmelerin birçoğu beklenmeden açılırsa ve süreç içinde geliştirilmeye devam ederse adı ne olursa olsun bulunan aşama fiziksel olarak alfa olacaktır. Süreç uzar da tüm eksikliklerin tamamlanması beklenirse beta olarak sunulur. "Beklenilen süre -> elde edilen" e göre beklentide bulunabilirsiniz.

Oyun deneyiminizi daha iyi hale getirmek için elimizden geleni yapacağız.

Bir sonraki aşamada görüşmek üzere.


Rise Online World ekibi adına
Justice
 

JusTTory

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
290
Puanları
63
sorunların hataların çözüm durumu yeterli düzeyde değil çözüm sorunu tespit etmek değil tespit edilen sorunun üstüne gitmekte gerçekçi olmak gerekirse alfa-3 testi şart betaya geçmek yerine
 
Son düzenleme:

Nart

Rise Online World Content Creator
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
369
Puanları
63
Başta Ruh bağı sistemi (P2W yaklaşımı) ve diğer geliştirmeleri Beta'da görmek için sabırsızlanıyoruz. İyi çalışmalar dileriz.
 

underestimated

Üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
208
Puanları
43
Alpha süreci gayet başarılı geçti diye düşünüyorum, arayı çok soğutmayın lütfen :) Merakla betada gelecek yenilikleri bekliyoruz :)
 

Denek

Üye
Katılım
29 Nis 2021
Mesajlar
13
Puanları
3
Alfa-2 Surecinde cok eglendim; ramazan sebebiyle cok bos zamanim vardi ve oyunu uzun saatler oynayip 4 sinifida test ederek bol bol ticket atma sansim oldu.

Oyun ici gerek yoneticiler gerekse oyuncularla iletisim cok keyifliydi ve seviyeliydi. Yonetimin hizli cevap vermesi, diger oyuncularin hep yardim sever ve anlayisli olmasi benim gibi tek basina oynayan biri icin eglenceliydi.

Bir soraki asama ne olursa artik "Test-Beta3-Alfa ya da Official" fark etmez yeniden gorusmek uzere, sabirsizlikla bekliyorum.
 

agestry

Üye
Katılım
30 May 2021
Mesajlar
4
Puanları
1
betanın bir an önce başlaması dileğiyle, başarılar diliyorum
 

Yolcu

Üye
Katılım
24 Nis 2021
Mesajlar
163
Puanları
28
Herşeye rağmen çok başarılı bir süreç olduğunu düşünüyorum. Sadece örneğin dorion vs kalabalık bölgeye ışınlandığında herşeyin taksit taksit gelmesi büyük bir optimizasyon eksiği. Ve kalabalık savaş alanlarını da görmek isterdim. Başarılarınızın devamını dilerim.

Birde betaya katılacak testerlar nasıl alınacak bellimi?
 

Louiss

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
46
Puanları
18
Oyunda TEMEL değişiklikler yapmanız şart. Gerekirse süreç uzasın. Alpha-3 olarak denensin. Betaya daha çok olduğunu düşünüyorum. Başarılar. Bol yenilikli bir süreç geçirmemiz dileğiyle. .
 

hzrckmk

Üye
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
111
Puanları
28
Bi an önce açık betaya geçin oyun süper oynayalım optimizasyonu yapın ani fps düşüşleri olmasın akıcı bir oyun oynayalım
RX 580 4B 16 GB RAMLE oyun takılıyodu yani bir an önce açın yeter oyun süper
 

baammbaamm

Üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
52
Puanları
18
Çok güzel zaman geçirdik sayenizde.Ramazana denk gelmesi ile malum covid 19 önlemleri sebebiyle evde napacağız sorusunu sorma gereği duymadık.Ben çok eğlendim.Pk attık, pve yaptık item kastık markette itemleri kaybettik :)En sonda tüm itemleri +8 e sallayıp görevimizi tamamladık :)
Beta sürecini 4 gözle bekliyoruz.Aceleye getirip sizi telaşlandırmak istemesekte bir an önce betanın gelmesini bekliyoruz.

Kolay gelsin.
 

M E T E

Üye
Katılım
7 Mar 2021
Mesajlar
15
Puanları
3
Lütfen ama lütfen; Inventory ve Karakter özellikleri ekranını daha düzgün yapın. Eşyaları, simgeleri ve açıklamalarını daha göze hoş görünür şekilde düzenleyin.
Oyun yeni, grafikler iyi, harita bol, gayet iyi ama yukarıda yazdığım şeyler 2000 öncesi tarzında çook çoook basit duruyor.
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
458
Puanları
63
Lütfen ama lütfen; Inventory ve Karakter özellikleri ekranını daha düzgün yapın. Eşyaları, simgeleri ve açıklamalarını daha göze hoş görünür şekilde düzenleyin.
Oyun yeni, grafikler iyi, harita bol, gayet iyi ama yukarıda yazdığım şeyler 2000 öncesi tarzında çook çoook basit duruyor.
UI UX calışması başlandı denildi bakalım
 

necmitaban

Üye
Katılım
7 Haz 2021
Mesajlar
7
Puanları
3
Süresini benim bile hatırlayamadığım kadar uzun bir zamandır oyun oynamakdayım MMOPRG serüvenimize her ne kadar sonu hüsran ile bitsede NİGHT ONLİNE ile başladık geçen RİSE ONLİNE için bir yayıncı arkadaşımızın videosunu izlerken ki kendiside zamanında bu serüvende yol almış eminimki bir çok NİGHT oyunucusu eski veya yeni bu oyuna neden yeni bişeyler insan eklemez diye soruyordur demişti evet arkadaşım emin ol soruyordur sordukda ama yapımcıların yıllar öncede olduğu gibi şu andada tek amacı ticari beklenti olduğu ama ticari bekletniyi sadece keselerini doldurmak için kullandıklarından nasıl olsa bu kitleyi atsakda kovsakda gitmez garantisini aldıkları için bu ne yazıkki hiç bir zaman mümkün olmayacak bunu belirtmemdeki amaç umarım RİSE ONLİNE yapımcı arkadaşların bu hataya düşmemeleri olur bu benim ve benim gibi yıllardır gerçek anlamda oyunu hakkıyla oynamaya çalışan bir çok insanın isteğidir bence RİSE ONLİNE beni gerçek anlamda gençlik dönemlerime götürdü şu an yaşım 40 bundan seneler önce cafe partileri v.s :) ama gerçekden beni heyecanlandırdı sonuçta alt yapısı belli olmasına rağmen o kadar güzel şeyler eklenmişki ve ekleneceğinede eminimki gerçekden sabırsızlık içerisinde açılacağı günü iple çekiyorum herkese iyi forumlar
 

efeklc

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
29
Puanları
18
Lütfen acele etmeyin. Performans optimizasyonu yapın, fps yükselsin. Death Valley, Lunaskar ve Protean haritalarını güncelleyin. Özgün ve teması olan haritalar olsun. BDO, Justice Online gibi oyunlara göz atın. Venedik mimarisi temalı, asya temalı bölgeler olabilir. Haritalar lütfen değiştirilsin ve özgün olsun. Başka bir oyunun DLC paketi gelmiş versiyonundan daha fazlasını yapabilirsiniz bence.

Skillerin en azından yarısı özgün olsun. Her Job'un cüce ve elf gibi çeşitli görünüş modeli olsun.

Ruh bağı sistemi ve TL ile ticarete açıklık getirilsin. Ruh bağını açan item trade yapılabilecek mi mesela? TL ile ticaretin önlenmesi için bu itemin trade kapalı olması lazım.

Etkinliklerin sayısı artmalı ve etkinlikler en azından bir miktar özgün olmalı.

Oyuna yeni mekanikler eklensin. Talih, şans faktörünün önemi biraz daha artsın. En azından TL harcamadan herkes bir yere kadar zevk alabilmeli oyundan ve bunun da en kolay yolu şans faktörünü arttırmak. Mesela; Tüm maplerde random çıkan bosslar olsun mutlaka. Eski zamanlarda mezarlıkta, Haunga da Atilla kovalayanlar ne demek istediğimi anlar. Tüm maplerde Boss kovalamanın verdiği zevki çok az şey verir. Bunlardan ultra item çıkmasına gerek yok, orta seviye item çıkması yeterli. Shard, Raptor, dv veya uniqe takı gibi.. Eskiden PP ve WP çıkıyordu sanırım atilladan, böyle Boss kovalayarak karakter dizilebiliyordu.

Death Valleydeki Base Bosslarına zaten sağlam ekipler ambargo koyacaktır. Burada bireysel oynayanların hiç şansı yok. Onun için pvp haritalarında da random bazı yerlerde bossların çıkması çok keyifli olur. Tabii aşırı güçlü bossları kast etmiyorum. Tek kişinin veya 2 kişinin kesebileceği bosslar da çıkmalı.

Belki Lvl sınırını 100 hatta 120 yaparsınız, Silkroad'da lvl sınırı 120ydi sanırım ve harita aşırı büyüktü. Oradaki gibi mobların Champion, Giant gibi versiyonları çıksa çok güzel olur. Mesela normalde 10k exp 5k para veren yaratığın championu 100k exp ve 50k para verecek ve 10 dakikada 1 doğacak kesilmediği sürece yenisi doğmayacak, Giant versiyonu 2 saatte 1 doğacak ve 1m exp 500k para verecek içerisinden de high class item çıkma ihtimali olacak.
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
458
Puanları
63
Lütfen acele etmeyin. Performans optimizasyonu yapın, fps yükselsin. Death Valley, Lunaskar ve Protean haritalarını güncelleyin. Özgün ve teması olan haritalar olsun. BDO, Justice Online gibi oyunlara göz atın. Venedik mimarisi temalı, asya temalı bölgeler olabilir. Haritalar lütfen değiştirilsin ve özgün olsun. Başka bir oyunun DLC paketi gelmiş versiyonundan daha fazlasını yapabilirsiniz bence.









Death Valleydeki Base Bosslarına zaten sağlam ekipler ambargo koyacaktır. Burada bireysel oynayanların hiç şansı yok. Onun için pvp haritalarında da random bazı yerlerde bossların çıkması çok keyifli olur. Tabii aşırı güçlü bossları kast etmiyorum. Tek kişinin veya 2 kişinin kesebileceği bosslar da çıkmalı.

Belki Lvl sınırını 100 hatta 120 yaparsınız, Silkroad'da lvl sınırı 120ydi sanırım ve harita aşırı büyüktü. Oradaki gibi mobların Champion, Giant gibi versiyonları çıksa çok güzel olur. Mesela normalde 10k exp 5k para veren yaratığın championu 100k exp ve 50k para verecek ve 10 dakikada 1 doğacak kesilmediği sürece yenisi doğmayacak, Giant versiyonu 2 saatte 1 doğacak ve 1m exp 500k para verecek içerisinden de high class item çıkma ihtimali olacak.
farkı lı bir şey arasaydık zaten piyasada bir sürü mmo var onları oynardık bu oyun Ko'ya Benzediyi için bu kadar bekliyeni var sen özgün bir şeyler arıyorsan bdo yada albion online oynayabilirsin onlar knight hiç benzemiyor
 

Pitou

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
852
Puanları
93
farkı lı bir şey arasaydık zaten piyasada bir sürü mmo var onları oynardık bu oyun Ko'ya Benzediyi için bu kadar bekliyeni var sen özgün bir şeyler arıyorsan bdo yada albion online oynayabilirsin onlar knight hiç benzemiyor
o arkadaş Haritalardan şikayetci olmuş . Bence yanlış anlamışsın.
Bende haritaların Rise onlineye özgü olması taraftarıyım Ko ile bire bir aynı olmuş hoş değil.
 

necmitaban

Üye
Katılım
7 Haz 2021
Mesajlar
7
Puanları
3
farkı lı bir şey arasaydık zaten piyasada bir sürü mmo var onları oynardık bu oyun Ko'ya Benzediyi için bu kadar bekliyeni var sen özgün bir şeyler arıyorsan bdo yada albion online oynayabilirsin onlar knight hiç benzemiyor
İşte bende tam olarak bunu söylemek istiyorum benden çok yaşayacağın kesin arkadaşım o kadar çok istek varki ama zaten piyasada bu istekleri karşılayacak bir dünya oyun var zaten bu oyunun beni çeken tarafı benim dönemimin en popüler oyunu olan NİGHT ONLİNE benzemesi oldu birebir aynısı demiyorum ki umarımda olmaz ismi lazğım dil yapımcı firmanın yaptığı biraz belkide kaba bir tabir olacak ama üç kağıtçılıklar vurdum duymazlıklar yüzünden biz akıllı oyuncuları elinden kaçırdı verdiğimiz paranın hiç bir zaman karşılığını alamadık tekrar belirtmek istiyorum ben bu oyuna güveniyorum umarım bizi yanıltmıcak ve umarım uzun yıllar beraber güzel vakitler geçiricez
 

efeklc

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
29
Puanları
18
farkı lı bir şey arasaydık zaten piyasada bir sürü mmo var onları oynardık bu oyun Ko'ya Benzediyi için bu kadar bekliyeni var sen özgün bir şeyler arıyorsan bdo yada albion online oynayabilirsin onlar knight hiç benzemiyor
Farklı bir şey arasaydık derken rise online oynayacak herkes adına nasıl konuşabiliyorsunuz? Herkesin ko kopyası istediğini nereden biliyorsunuz?

KO gerçekten herkesin bayıldığı, muhteşem bir oyun olsaydı şu an toksik türk kitlesi haricinde tüm dünyadan oyuncuları da olurdu. KO sanki çok başarılı bir oyunmuş gibi ona benzemeyi iyi bir şey olarak düşünmek sizin sorununuz. Herkes böyle bir şey düşünmüyor.

Ülkemizde şu an dahi KO'dan daha fazla BDO ve WOW oyuncusu var. RİSE yönetiminin hedef kitlesinin sadece hali hazırda KO oynayan toksik kitle olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsaydı Ruh Bağı ve Sezon Sistemi gibi özellikler getirmezlerdi. Bu özellikler gerçek para üzerinden egemenlik kurmaktan ve oyun üzerinden para kazanmaktan hoşlanan KO kitlesinin hoşuna gitmeyecek şeyler.

Bu oyun sadece KO kitlesi için yapılıyor düşüncesi bence son derece yanlış. Oyun KO'yu temel alarak geliştirildiği bir gerçek ama oyunu geliştiren kişilerin açıklamalarına bakarak rahatlıkla söyleyebilirim ki yapmak istedikleri oyun KO'dan daha fazla BDO, Justice Online, Blade & Soul gibi modern mekaniklerin ve tasarımların içerdiği bir oyun. Temel mekanik geliştirmeleri tamamladıktan sonra tasarımı da değiştireceklerini düşünüyorum şahsen.

Bu arada BDO ve diğer oyunları oynamadığımı nereden biliyorsunuz? BDO, Blade and Soul ve diğer modern MMO oyunlarını oynuyorum. Kendinizi oyunun sahibi ve hükümranı gibi görüp "Oyun KO gibi olacak, biz bunu istiyoruz. Beğenmeyen BDO oynasın" demeniz KO kitlesinin ne kadar toksik olduğunun güzel bir örneği.

BDO veya Blade & Soul seviyorum diye RİSE oynamaya hakkım olmadığını oyunun sadece KO kitlesine ait düşünmeniz ve oyunun modern unsurlar taşıyıp tüm dünyada başarı kazanmasını istememe karşı olmanız RİSE'ı geliştirenlerin vizyonunu yansıtmıyor bence, tam tersi BDO oynayan kişilere de hitap edecek bir oyun yapmaya çalışıyorlar.

KO'nun DLC gelmiş ve güncellenmiş versiyonu yaparak sadece KO oyuncusuna hitap etmeye çalıştıklarını düşünmüyorum. Oyun offical olarak açıldıktan 1-2 yıl sonra KO'dan daha fazla güncel modern MMO oyunlarına benzeyecektir.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt