Öneri Bana Göre Oyunun Kaderini Değiştirebilecek Önerilerim

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
743
Puanları
93
Bu yazıyı niye yazmak istedim bilmiyorum. Hâli hazırda Rise Online'ı oynamıyorum. Ancak yakın ve sıkı takip ediyorum. Nisan 15'de oyuna girdim. Nisan 20 gibi sanırım oyundan çıktım ve daha sonra hiç girmedim. Ancak uzun yıllardan beri takip ettiğimden dolayı, belli alışkanlıklar insan üzerinden hemen gitmeyebiliyor. Bir çok aşamasında yer aldığımdan da olsa gerek, oyun sanırım üstüme sirayet etti. Elbette bir çok önerim, fikrim oyuna entegre edildi. Bir çok oyuncu fark etmesede, ben bunu fark ettiğimden dolayı ve oyuncuların bundan dolayı "pozitif" olarak etkilenmesinden kaynaklı olsa ki, bu beni biraz mutlu etti. Elbette hiç bir menfaat gözetmeksizin bunları yaptım. Devam eder miyim? Konuyu açtığımdan dolayı aslında kendimle yaptığım muhakemede bunu yaptığımı fark ediyorum. Neyse, konuyu çok uzatmak istemiyorum.

Bana göre, oyunun şu an ki oyunculara ve izlenimlerime göre "düşüşü" yavaşlatacak ve bunu tekrar zirveye taşıyabilecek önerilerim var. Beğenilir, beğenilmez. Yapılır, yapılmaz. Ancak bunlar "bana göre" kritik ve önemli bilgiler.

LEVELING

Leveling, bir MMO'nun bel kemiğidir. Oyuncu, oyuna devam edip etmeyeceği bu aşamada belli olur. Çünkü leveling, oyunun tanıtım aşamasıdır. Oyunun gidişatını burası belli eder. Keşfetmeniz gereken çok içeriğin olup olmadığı, sizi sürükleyip, sürüklemeyeceği hep bu aşamada gerçekleşir. Ancak buranın sade ve zor olması, oyuncuyu iter ve oyuna bir daha dönmemek üzere çıkmasını sağlar. Oyun ilk açıldığı zaman "frenleme" sistemi olarak 65 Cap başladı ve tecrübe puanı kasmak gerçekten zordu. Daha sonra experience etkinlikleri yapılarak bu aşama biraz kolaylaştırıldı. Verilen hediyelerle birlikte oyuncular bu aşamayı biraz hızlı atladı. Ancak gördüğüm kadarıyla hemen hemen her oyuncu - ki aslında oyuncu kitlesi böyle olmasını istedi- otomatik bot sistemini istedi. Otomatik bot sistemi, bir oyuna yapılacak en büyük kötülüktür. Çünkü ruhu öldürür. Oyun ile oyuncu arasında ki bağ kurulmaz bir noktaya girer. Silkroad'ı bırakma sebebim belki de buydu. Çünkü o ruh bağı bozulmuştu. Bundan dolayı otomatik bot sistemi kesinlikle olmaması gerekiyor. Daha önce eğer bir bot sistemi olacaksa diye bir konu açmıştım. Şu an o linki bulup buraya eklemedim. Ancak artık o düşüncemden bile vazgeçtim. Bunun yerine "bana göre basit" yazılımcıya göre zor veya kolay olabilecek içerikler eklenerek, ilk 35 levelin çok hızlı bir şekilde pas geçilmesi, 35-50 arasının normal seyirde, 50-60 arasının zor, 60-65 arasının ise oyunu keşfedebilecek şekilde yönlendirilmesi gerekiyor.

İlk 35 seviyede görev sayıları azaltıllıp, oyuncuya daily, world quest şeklinde elde kalan yaratıklar üzerinden iyileştirilme yapılabilir. Örnek vermek gerekirse, Troll görevinin kaldırılıp, bunun bir world quest şeklinde yapılarak 10 katı kadar tecrübe puanı verilerek, oyuncuyu bu aşamada daha hızlı tecrübe kastırılması, oyuncunun "bu oyunda wq, daily" var diyerek, modern bir MMO'nun kapılarından içeriye girdiği gösterilebilir.

Oyun yönetimi grind temelini çok istediğinin farkındayım. Ancak sonuç ortada. O eski özlemler, yapılanlar artık geçmişte kaldı. Çünkü fırından yeni ürünler, yeni tatlar çıktı. Siz artık o tatları ve ürünleri tattınız. Eskisi artık sizin için sadece eskidir, mazidir, güzeldir. Bugün beyblade ya da pokemonun yeni sezonları çıksa belki 1 sezonu hatim edersiniz. Ancak daha sonra sizin için o zevki yaşatmadığını anlarsınız. Çünkü seslendirmeler bile artık eskisi gibi değildir.

Bu aşamada, şu an ki elde olan dungeonlar oyunculara verilebilir. Belki içerisine o an ki levelinin ihtiyacı olan itemları ekleyebilir, oyuncunun "bu oyunda dungeon(zindan)" var diyerek, ileride karşılaşabileceği dungeonları merak etmesini sağlayabilirsiniz. Hatta bu görevler arasına, craftingi tanıtabilecek görevler bile eklenebilir. Odun kesme, taş toplama, mısır getirme, yemek yapma, balık tutma gibi craftingin yapılacağı, tanıtılacağı, öğretilebileceği görevler eklenerek, oyuncunun ana grind temelli, git "20 tane şunu kes hele yağız oğlan" mantığından çıkıp, daha aksiyonlu bir hâle bürünmesini sağlanabilir. Bu liste uzar gider. Ancak bana göre şu an için bunlar yapılsa yeterlidir.

DUNGEON

Oyunda şu an dungeon sıkıntısı var. Daha önce bu konu hakkında, forumda bulunmayacak yerlerde paylaşımlarım oldu. Tek odalı grup ve solo dungeonlar getirilerek, bir dungeonda 6 oda yerine, o odaların tek tek bölünüp, 6 farklı dungeon yapılması daha iyi olacaktır. Şu an ki "sıra bekliyoruz, giremiyoruz, yönetim istifa" şeklinde ki söylentilerin önünü geçersiniz. Ayrıca dungeonlarda ki bosslara "yapay zeka" içeren mekaniklerin eklenmesi önemli bir konu teşkil etmektedir. Bu önemli bir sorundur ve olması gerekmektedir. Oyunculara elbette belirli bir %'lik tamamlatmak gerekmektedir. Ancak bu %'yi oyuncu bırakın kendisi neyi kesip, neyi kesmesine karar vermesini, oyuncuya bırakın. Siz sadece 50 canavar varsa söylemeden, 25-30 tanesini kesmesini isteyin yeter. Oyuncu o 25-30 canavarı kendisi belirlesin. Neyi skipleyip, neyi skiplemeyeceğini oyuncu kendi karar vermelidir.

Oyuna yeni dungeonlar mutlaka eklenecektir. Ancak bir bakım sonrası oyuna dungeon ekledik, hadi hayırlı olsun mantığında değil. Bunları birer sezon sistemi, genişleme paketi adı altında yapmanız oyunu daha profesyonel bir yapıya büründürecektir. Şu an gelmesinde sıkıntı yok. Oyun daha "erken, çok erken erişim" aşamasında olduğundan dolayı eklenebilecek dungeonlar sorun teşkil etmez. Ancak ara vermiş, bir süre sonra başlayacak oyuncuları yeniden oyuna çekmek, yeni oyuncuları bu oyuna entegre etmek için sezon ve expansion mantığı bu oyunun temel ilkelerinden biri olmalıdır.

MESLEKLER

Meslekler güzel olacak. Eminim. Ancak lütfen şu meslekleri karakteri ruhsuz bir şekilde üstünde yaptırtmayın. Dağ, taş, şehir, köy, kasabada istediği yerde değil, ilgili mesleğin, ilgili alanında yaptırın. Belki bir NPC ile iletişim kurdurmak şu an zor olabilir. Ancak belirli zonelarda yaptırın. Oduncu, oduncunun olduğu bölgede, taşçı, taşçının olduğu bölgede yapabilsin. Oyuna ruh katılması açısından önemli bir faktördür.

OYUNCUNUN HER İSTEĞİ

Oyuncunun her isteği olmamalı. Buna ben ve benim konumda dahildir. Bir grup bunu istiyoruz dediğinde, getiri ve götürü hakkında ince elenip sık dokunmalıdır. Kimse üstüne alınmasın, ancak experience tüpü, experience paketleme gibi bir şey istenildi diye bunun oyuna entegre edilmesi oyunu uçuruma sürükler. Bu olmamalı.

ETKİNLİKLER

Elinizde bir çok kullanılmayan, kenara atıl vaziyette duran, ilk başta beğenilip, ancak vazgeçilen haritalar mutlaka vardır. Bu haritaları devreye sokup, en azından level designer tarafına çok iş düşürmeden kullanılıp bir çok etkinlik geliştirilebilir. PvE ve PvP kısmında bir çok etkinlik düzenlenip, oyuncunun oyuna daha fazla bağlı kalması sağlanabilir.

PARTY ARAMA & OYUNCU ARAMA

Partylerin oyuncu arama, bulma yöntemi hâlâ demode sistem. Kimse party arama bölümünü kullanmıyor. Çünkü kullanışsız ve işlevsiz. Buradaki pencere geliştirilip daha iyi bir hâle bürünebilir. Clan oyuncu arama penceresi yapılabilir. Mutlaka yapılacağının farkındayım. Ancak bunların biraz daha ön plana çekilip, oyuncuların party ve clan bulmasında ki zorluklar giderilmelidir. Bu pencerede, dungeon arama, dungeona oyuncu bulma gibi bir çok faktör eklenmelidir.

EĞER İMKAN VARSA

Eğer imkan varsa atılacak olan patchler ayrı bir client üzerine eklenip, ücretli olarak alınabilecek testerlar tarafından -ki bunlar uzman olmalı- öncelikle test edilmelidir. En azından eklenen yenilikler hızlı bir şekilde kontrol edilebileceği, ana mekaniklerin çalışıp çalışmamasında sorun olup olmadığı konusunda belki full time, belki part time şeklinde çalıştırılabilir. Bu şekilde, eklenen patchten sonra oluşabiliecek "ana mekaniklerdeki sorunlar" minimum düzeye indirilip, oyuncuların foruma 2500 tane konu açıp, etrafı galyana getirmesi engellenebilir.

Liste daha çok uzar gider. Eklenebilecek veya yapılabilecek şeylerin sonu ve sınırı yoktur. İnsan yeter ki vizyonu açık, etrafı geniş pencereden baksın. Bu yeterlidir. Ancak yukarıda belirttiklerim "şimdilik" bana göre bir çok şeyi değiştirebilecek etkendir.
 

harmony

Üye
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
62
Puanları
18
Bu yazıyı niye yazmak istedim bilmiyorum. Hâli hazırda Rise Online'ı oynamıyorum. Ancak yakın ve sıkı takip ediyorum. Nisan 15'de oyuna girdim. Nisan 20 gibi sanırım oyundan çıktım ve daha sonra hiç girmedim. Ancak uzun yıllardan beri takip ettiğimden dolayı, belli alışkanlıklar insan üzerinden hemen gitmeyebiliyor. Bir çok aşamasında yer aldığımdan da olsa gerek, oyun sanırım üstüme sirayet etti. Elbette bir çok önerim, fikrim oyuna entegre edildi. Bir çok oyuncu fark etmesede, ben bunu fark ettiğimden dolayı ve oyuncuların bundan dolayı "pozitif" olarak etkilenmesinden kaynaklı olsa ki, bu beni biraz mutlu etti. Elbette hiç bir menfaat gözetmeksizin bunları yaptım. Devam eder miyim? Konuyu açtığımdan dolayı aslında kendimle yaptığım muhakemede bunu yaptığımı fark ediyorum. Neyse, konuyu çok uzatmak istemiyorum.

Bana göre, oyunun şu an ki oyunculara ve izlenimlerime göre "düşüşü" yavaşlatacak ve bunu tekrar zirveye taşıyabilecek önerilerim var. Beğenilir, beğenilmez. Yapılır, yapılmaz. Ancak bunlar "bana göre" kritik ve önemli bilgiler.

LEVELING

Leveling, bir MMO'nun bel kemiğidir. Oyuncu, oyuna devam edip etmeyeceği bu aşamada belli olur. Çünkü leveling, oyunun tanıtım aşamasıdır. Oyunun gidişatını burası belli eder. Keşfetmeniz gereken çok içeriğin olup olmadığı, sizi sürükleyip, sürüklemeyeceği hep bu aşamada gerçekleşir. Ancak buranın sade ve zor olması, oyuncuyu iter ve oyuna bir daha dönmemek üzere çıkmasını sağlar. Oyun ilk açıldığı zaman "frenleme" sistemi olarak 65 Cap başladı ve tecrübe puanı kasmak gerçekten zordu. Daha sonra experience etkinlikleri yapılarak bu aşama biraz kolaylaştırıldı. Verilen hediyelerle birlikte oyuncular bu aşamayı biraz hızlı atladı. Ancak gördüğüm kadarıyla hemen hemen her oyuncu - ki aslında oyuncu kitlesi böyle olmasını istedi- otomatik bot sistemini istedi. Otomatik bot sistemi, bir oyuna yapılacak en büyük kötülüktür. Çünkü ruhu öldürür. Oyun ile oyuncu arasında ki bağ kurulmaz bir noktaya girer. Silkroad'ı bırakma sebebim belki de buydu. Çünkü o ruh bağı bozulmuştu. Bundan dolayı otomatik bot sistemi kesinlikle olmaması gerekiyor. Daha önce eğer bir bot sistemi olacaksa diye bir konu açmıştım. Şu an o linki bulup buraya eklemedim. Ancak artık o düşüncemden bile vazgeçtim. Bunun yerine "bana göre basit" yazılımcıya göre zor veya kolay olabilecek içerikler eklenerek, ilk 35 levelin çok hızlı bir şekilde pas geçilmesi, 35-50 arasının normal seyirde, 50-60 arasının zor, 60-65 arasının ise oyunu keşfedebilecek şekilde yönlendirilmesi gerekiyor.

İlk 35 seviyede görev sayıları azaltıllıp, oyuncuya daily, world quest şeklinde elde kalan yaratıklar üzerinden iyileştirilme yapılabilir. Örnek vermek gerekirse, Troll görevinin kaldırılıp, bunun bir world quest şeklinde yapılarak 10 katı kadar tecrübe puanı verilerek, oyuncuyu bu aşamada daha hızlı tecrübe kastırılması, oyuncunun "bu oyunda wq, daily" var diyerek, modern bir MMO'nun kapılarından içeriye girdiği gösterilebilir.

Oyun yönetimi grind temelini çok istediğinin farkındayım. Ancak sonuç ortada. O eski özlemler, yapılanlar artık geçmişte kaldı. Çünkü fırından yeni ürünler, yeni tatlar çıktı. Siz artık o tatları ve ürünleri tattınız. Eskisi artık sizin için sadece eskidir, mazidir, güzeldir. Bugün beyblade ya da pokemonun yeni sezonları çıksa belki 1 sezonu hatim edersiniz. Ancak daha sonra sizin için o zevki yaşatmadığını anlarsınız. Çünkü seslendirmeler bile artık eskisi gibi değildir.

Bu aşamada, şu an ki elde olan dungeonlar oyunculara verilebilir. Belki içerisine o an ki levelinin ihtiyacı olan itemları ekleyebilir, oyuncunun "bu oyunda dungeon(zindan)" var diyerek, ileride karşılaşabileceği dungeonları merak etmesini sağlayabilirsiniz. Hatta bu görevler arasına, craftingi tanıtabilecek görevler bile eklenebilir. Odun kesme, taş toplama, mısır getirme, yemek yapma, balık tutma gibi craftingin yapılacağı, tanıtılacağı, öğretilebileceği görevler eklenerek, oyuncunun ana grind temelli, git "20 tane şunu kes hele yağız oğlan" mantığından çıkıp, daha aksiyonlu bir hâle bürünmesini sağlanabilir. Bu liste uzar gider. Ancak bana göre şu an için bunlar yapılsa yeterlidir.

DUNGEON

Oyunda şu an dungeon sıkıntısı var. Daha önce bu konu hakkında, forumda bulunmayacak yerlerde paylaşımlarım oldu. Tek odalı grup ve solo dungeonlar getirilerek, bir dungeonda 6 oda yerine, o odaların tek tek bölünüp, 6 farklı dungeon yapılması daha iyi olacaktır. Şu an ki "sıra bekliyoruz, giremiyoruz, yönetim istifa" şeklinde ki söylentilerin önünü geçersiniz. Ayrıca dungeonlarda ki bosslara "yapay zeka" içeren mekaniklerin eklenmesi önemli bir konu teşkil etmektedir. Bu önemli bir sorundur ve olması gerekmektedir. Oyunculara elbette belirli bir %'lik tamamlatmak gerekmektedir. Ancak bu %'yi oyuncu bırakın kendisi neyi kesip, neyi kesmesine karar vermesini, oyuncuya bırakın. Siz sadece 50 canavar varsa söylemeden, 25-30 tanesini kesmesini isteyin yeter. Oyuncu o 25-30 canavarı kendisi belirlesin. Neyi skipleyip, neyi skiplemeyeceğini oyuncu kendi karar vermelidir.

Oyuna yeni dungeonlar mutlaka eklenecektir. Ancak bir bakım sonrası oyuna dungeon ekledik, hadi hayırlı olsun mantığında değil. Bunları birer sezon sistemi, genişleme paketi adı altında yapmanız oyunu daha profesyonel bir yapıya büründürecektir. Şu an gelmesinde sıkıntı yok. Oyun daha "erken, çok erken erişim" aşamasında olduğundan dolayı eklenebilecek dungeonlar sorun teşkil etmez. Ancak ara vermiş, bir süre sonra başlayacak oyuncuları yeniden oyuna çekmek, yeni oyuncuları bu oyuna entegre etmek için sezon ve expansion mantığı bu oyunun temel ilkelerinden biri olmalıdır.

MESLEKLER

Meslekler güzel olacak. Eminim. Ancak lütfen şu meslekleri karakteri ruhsuz bir şekilde üstünde yaptırtmayın. Dağ, taş, şehir, köy, kasabada istediği yerde değil, ilgili mesleğin, ilgili alanında yaptırın. Belki bir NPC ile iletişim kurdurmak şu an zor olabilir. Ancak belirli zonelarda yaptırın. Oduncu, oduncunun olduğu bölgede, taşçı, taşçının olduğu bölgede yapabilsin. Oyuna ruh katılması açısından önemli bir faktördür.

OYUNCUNUN HER İSTEĞİ

Oyuncunun her isteği olmamalı. Buna ben ve benim konumda dahildir. Bir grup bunu istiyoruz dediğinde, getiri ve götürü hakkında ince elenip sık dokunmalıdır. Kimse üstüne alınmasın, ancak experience tüpü, experience paketleme gibi bir şey istenildi diye bunun oyuna entegre edilmesi oyunu uçuruma sürükler. Bu olmamalı.

ETKİNLİKLER

Elinizde bir çok kullanılmayan, kenara atıl vaziyette duran, ilk başta beğenilip, ancak vazgeçilen haritalar mutlaka vardır. Bu haritaları devreye sokup, en azından level designer tarafına çok iş düşürmeden kullanılıp bir çok etkinlik geliştirilebilir. PvE ve PvP kısmında bir çok etkinlik düzenlenip, oyuncunun oyuna daha fazla bağlı kalması sağlanabilir.

PARTY ARAMA & OYUNCU ARAMA

Partylerin oyuncu arama, bulma yöntemi hâlâ demode sistem. Kimse party arama bölümünü kullanmıyor. Çünkü kullanışsız ve işlevsiz. Buradaki pencere geliştirilip daha iyi bir hâle bürünebilir. Clan oyuncu arama penceresi yapılabilir. Mutlaka yapılacağının farkındayım. Ancak bunların biraz daha ön plana çekilip, oyuncuların party ve clan bulmasında ki zorluklar giderilmelidir. Bu pencerede, dungeon arama, dungeona oyuncu bulma gibi bir çok faktör eklenmelidir.

EĞER İMKAN VARSA

Eğer imkan varsa atılacak olan patchler ayrı bir client üzerine eklenip, ücretli olarak alınabilecek testerlar tarafından -ki bunlar uzman olmalı- öncelikle test edilmelidir. En azından eklenen yenilikler hızlı bir şekilde kontrol edilebileceği, ana mekaniklerin çalışıp çalışmamasında sorun olup olmadığı konusunda belki full time, belki part time şeklinde çalıştırılabilir. Bu şekilde, eklenen patchten sonra oluşabiliecek "ana mekaniklerdeki sorunlar" minimum düzeye indirilip, oyuncuların foruma 2500 tane konu açıp, etrafı galyana getirmesi engellenebilir.

Liste daha çok uzar gider. Eklenebilecek veya yapılabilecek şeylerin sonu ve sınırı yoktur. İnsan yeter ki vizyonu açık, etrafı geniş pencereden baksın. Bu yeterlidir. Ancak yukarıda belirttiklerim "şimdilik" bana göre bir çok şeyi değiştirebilecek etkendir.
Yazının tamamını keyif alarak okudum, içimden geçenleri yazıya dökmüşsünüz. Elinize sağlık.

Tahminimce farklı oyunlar deneyimleyerek beğendiğiniz yönleri anlatmak istemişsiniz, bende bu oyunun gelişmesini ve klasik olarak adlandırılan eski sistemden çıkmasını istiyorum lakin ticari bir ürün olarak değerlendirdiğimizde klon(mevcut hali) oyun olarak amacını gerçekleştiriyor. Düşük bütçeler ve küçük bir ekiple geniş içerikler üretmeden hazırda bulunan mevcut bir kitle üzerinden güzel gelir elde ediyor. Önerilerinizin oyuna getirileceğini umut ediyorum fakat gerçekleştirileceğine inanasım gelmiyor. Bu konuda umarım yanılırım ve farklı deneyim ve lezzetler ile buluşuruz.
 

WaveSs

Üye
Katılım
19 May 2022
Mesajlar
2
Puanları
3
3 hafta oynadıgım Rise Online a bende veda ettim açık konusmak gerekirse bu oyun aylak adam işi. işten gelir 2-3 saat oynarım dıye başladım ama 3 haftada anca 60 olabildim ve bıraktım. Genie olayına karsıyım farmcılar slotları işgal eder oyun farmer servera donerdı ancak expin bu kadar zor olmasının amacı nedır anlamadım gitti açık konusmak gerekirse ileri seviyelerde alttan oyuncu gelmez buraya olan kendı oynamaya devam eder
 

Nodar

Üye
Katılım
10 Nis 2022
Mesajlar
162
Puanları
43
xd.jpg
 

IFIRTINAI

Üye
Katılım
20 May 2022
Mesajlar
70
Puanları
18
Selamlar,

Yenisini bu oyundan istemek yerine istekleriniz karşılayan oyun bulmanız daha faydanıza olacaktır zira arkadaşların da dediği gibi bu oyun klon bir oyun.

Bahsettiğiniz tüm özellikleri barındıran oyunlar da var benim bildiğim pve odaklı Neverwinter , pvp odaklı albion online

Ancak saydığınız her şeyi veya birçoğunu barındıran oyunların tek dezavantajı pvp/pve odaklı değil pve odaklı olması. Bu sebeple knight online, rise online gibi oyunlar kemik oyuncu kitlesini hiç eklenti gelmese, olduğu haliyle kalsa bile memnun ediyor. Albion pve ve pvp dengesini çok güzel kurmuş gibi görünüyor ancak orda da grafikler çok kötü :(

Öneriler sunmak , oyunun gelişmesini istemek tabi ki herkesin hakkı, keşke herkes böyle fikirler sunsa belki bu oyunda olmaz ama yeni bir mmo rpg de görebiliriz bu fikirleri. Ama bu oyuna maalesef hiçbirimizin isteği eklenmeyecek. Çünkü muhattabımız ve ellerinden gelen ortada.
 

CasuaLHunteR

Üye
Katılım
28 May 2022
Mesajlar
157
Puanları
28
Bu yazıyı niye yazmak istedim bilmiyorum. Hâli hazırda Rise Online'ı oynamıyorum. Ancak yakın ve sıkı takip ediyorum. Nisan 15'de oyuna girdim. Nisan 20 gibi sanırım oyundan çıktım ve daha sonra hiç girmedim. Ancak uzun yıllardan beri takip ettiğimden dolayı, belli alışkanlıklar insan üzerinden hemen gitmeyebiliyor. Bir çok aşamasında yer aldığımdan da olsa gerek, oyun sanırım üstüme sirayet etti. Elbette bir çok önerim, fikrim oyuna entegre edildi. Bir çok oyuncu fark etmesede, ben bunu fark ettiğimden dolayı ve oyuncuların bundan dolayı "pozitif" olarak etkilenmesinden kaynaklı olsa ki, bu beni biraz mutlu etti. Elbette hiç bir menfaat gözetmeksizin bunları yaptım. Devam eder miyim? Konuyu açtığımdan dolayı aslında kendimle yaptığım muhakemede bunu yaptığımı fark ediyorum. Neyse, konuyu çok uzatmak istemiyorum.

Bana göre, oyunun şu an ki oyunculara ve izlenimlerime göre "düşüşü" yavaşlatacak ve bunu tekrar zirveye taşıyabilecek önerilerim var. Beğenilir, beğenilmez. Yapılır, yapılmaz. Ancak bunlar "bana göre" kritik ve önemli bilgiler.

LEVELING

Leveling, bir MMO'nun bel kemiğidir. Oyuncu, oyuna devam edip etmeyeceği bu aşamada belli olur. Çünkü leveling, oyunun tanıtım aşamasıdır. Oyunun gidişatını burası belli eder. Keşfetmeniz gereken çok içeriğin olup olmadığı, sizi sürükleyip, sürüklemeyeceği hep bu aşamada gerçekleşir. Ancak buranın sade ve zor olması, oyuncuyu iter ve oyuna bir daha dönmemek üzere çıkmasını sağlar. Oyun ilk açıldığı zaman "frenleme" sistemi olarak 65 Cap başladı ve tecrübe puanı kasmak gerçekten zordu. Daha sonra experience etkinlikleri yapılarak bu aşama biraz kolaylaştırıldı. Verilen hediyelerle birlikte oyuncular bu aşamayı biraz hızlı atladı. Ancak gördüğüm kadarıyla hemen hemen her oyuncu - ki aslında oyuncu kitlesi böyle olmasını istedi- otomatik bot sistemini istedi. Otomatik bot sistemi, bir oyuna yapılacak en büyük kötülüktür. Çünkü ruhu öldürür. Oyun ile oyuncu arasında ki bağ kurulmaz bir noktaya girer. Silkroad'ı bırakma sebebim belki de buydu. Çünkü o ruh bağı bozulmuştu. Bundan dolayı otomatik bot sistemi kesinlikle olmaması gerekiyor. Daha önce eğer bir bot sistemi olacaksa diye bir konu açmıştım. Şu an o linki bulup buraya eklemedim. Ancak artık o düşüncemden bile vazgeçtim. Bunun yerine "bana göre basit" yazılımcıya göre zor veya kolay olabilecek içerikler eklenerek, ilk 35 levelin çok hızlı bir şekilde pas geçilmesi, 35-50 arasının normal seyirde, 50-60 arasının zor, 60-65 arasının ise oyunu keşfedebilecek şekilde yönlendirilmesi gerekiyor.

İlk 35 seviyede görev sayıları azaltıllıp, oyuncuya daily, world quest şeklinde elde kalan yaratıklar üzerinden iyileştirilme yapılabilir. Örnek vermek gerekirse, Troll görevinin kaldırılıp, bunun bir world quest şeklinde yapılarak 10 katı kadar tecrübe puanı verilerek, oyuncuyu bu aşamada daha hızlı tecrübe kastırılması, oyuncunun "bu oyunda wq, daily" var diyerek, modern bir MMO'nun kapılarından içeriye girdiği gösterilebilir.

Oyun yönetimi grind temelini çok istediğinin farkındayım. Ancak sonuç ortada. O eski özlemler, yapılanlar artık geçmişte kaldı. Çünkü fırından yeni ürünler, yeni tatlar çıktı. Siz artık o tatları ve ürünleri tattınız. Eskisi artık sizin için sadece eskidir, mazidir, güzeldir. Bugün beyblade ya da pokemonun yeni sezonları çıksa belki 1 sezonu hatim edersiniz. Ancak daha sonra sizin için o zevki yaşatmadığını anlarsınız. Çünkü seslendirmeler bile artık eskisi gibi değildir.

Bu aşamada, şu an ki elde olan dungeonlar oyunculara verilebilir. Belki içerisine o an ki levelinin ihtiyacı olan itemları ekleyebilir, oyuncunun "bu oyunda dungeon(zindan)" var diyerek, ileride karşılaşabileceği dungeonları merak etmesini sağlayabilirsiniz. Hatta bu görevler arasına, craftingi tanıtabilecek görevler bile eklenebilir. Odun kesme, taş toplama, mısır getirme, yemek yapma, balık tutma gibi craftingin yapılacağı, tanıtılacağı, öğretilebileceği görevler eklenerek, oyuncunun ana grind temelli, git "20 tane şunu kes hele yağız oğlan" mantığından çıkıp, daha aksiyonlu bir hâle bürünmesini sağlanabilir. Bu liste uzar gider. Ancak bana göre şu an için bunlar yapılsa yeterlidir.

DUNGEON

Oyunda şu an dungeon sıkıntısı var. Daha önce bu konu hakkında, forumda bulunmayacak yerlerde paylaşımlarım oldu. Tek odalı grup ve solo dungeonlar getirilerek, bir dungeonda 6 oda yerine, o odaların tek tek bölünüp, 6 farklı dungeon yapılması daha iyi olacaktır. Şu an ki "sıra bekliyoruz, giremiyoruz, yönetim istifa" şeklinde ki söylentilerin önünü geçersiniz. Ayrıca dungeonlarda ki bosslara "yapay zeka" içeren mekaniklerin eklenmesi önemli bir konu teşkil etmektedir. Bu önemli bir sorundur ve olması gerekmektedir. Oyunculara elbette belirli bir %'lik tamamlatmak gerekmektedir. Ancak bu %'yi oyuncu bırakın kendisi neyi kesip, neyi kesmesine karar vermesini, oyuncuya bırakın. Siz sadece 50 canavar varsa söylemeden, 25-30 tanesini kesmesini isteyin yeter. Oyuncu o 25-30 canavarı kendisi belirlesin. Neyi skipleyip, neyi skiplemeyeceğini oyuncu kendi karar vermelidir.

Oyuna yeni dungeonlar mutlaka eklenecektir. Ancak bir bakım sonrası oyuna dungeon ekledik, hadi hayırlı olsun mantığında değil. Bunları birer sezon sistemi, genişleme paketi adı altında yapmanız oyunu daha profesyonel bir yapıya büründürecektir. Şu an gelmesinde sıkıntı yok. Oyun daha "erken, çok erken erişim" aşamasında olduğundan dolayı eklenebilecek dungeonlar sorun teşkil etmez. Ancak ara vermiş, bir süre sonra başlayacak oyuncuları yeniden oyuna çekmek, yeni oyuncuları bu oyuna entegre etmek için sezon ve expansion mantığı bu oyunun temel ilkelerinden biri olmalıdır.

MESLEKLER

Meslekler güzel olacak. Eminim. Ancak lütfen şu meslekleri karakteri ruhsuz bir şekilde üstünde yaptırtmayın. Dağ, taş, şehir, köy, kasabada istediği yerde değil, ilgili mesleğin, ilgili alanında yaptırın. Belki bir NPC ile iletişim kurdurmak şu an zor olabilir. Ancak belirli zonelarda yaptırın. Oduncu, oduncunun olduğu bölgede, taşçı, taşçının olduğu bölgede yapabilsin. Oyuna ruh katılması açısından önemli bir faktördür.

OYUNCUNUN HER İSTEĞİ

Oyuncunun her isteği olmamalı. Buna ben ve benim konumda dahildir. Bir grup bunu istiyoruz dediğinde, getiri ve götürü hakkında ince elenip sık dokunmalıdır. Kimse üstüne alınmasın, ancak experience tüpü, experience paketleme gibi bir şey istenildi diye bunun oyuna entegre edilmesi oyunu uçuruma sürükler. Bu olmamalı.

ETKİNLİKLER

Elinizde bir çok kullanılmayan, kenara atıl vaziyette duran, ilk başta beğenilip, ancak vazgeçilen haritalar mutlaka vardır. Bu haritaları devreye sokup, en azından level designer tarafına çok iş düşürmeden kullanılıp bir çok etkinlik geliştirilebilir. PvE ve PvP kısmında bir çok etkinlik düzenlenip, oyuncunun oyuna daha fazla bağlı kalması sağlanabilir.

PARTY ARAMA & OYUNCU ARAMA

Partylerin oyuncu arama, bulma yöntemi hâlâ demode sistem. Kimse party arama bölümünü kullanmıyor. Çünkü kullanışsız ve işlevsiz. Buradaki pencere geliştirilip daha iyi bir hâle bürünebilir. Clan oyuncu arama penceresi yapılabilir. Mutlaka yapılacağının farkındayım. Ancak bunların biraz daha ön plana çekilip, oyuncuların party ve clan bulmasında ki zorluklar giderilmelidir. Bu pencerede, dungeon arama, dungeona oyuncu bulma gibi bir çok faktör eklenmelidir.

EĞER İMKAN VARSA

Eğer imkan varsa atılacak olan patchler ayrı bir client üzerine eklenip, ücretli olarak alınabilecek testerlar tarafından -ki bunlar uzman olmalı- öncelikle test edilmelidir. En azından eklenen yenilikler hızlı bir şekilde kontrol edilebileceği, ana mekaniklerin çalışıp çalışmamasında sorun olup olmadığı konusunda belki full time, belki part time şeklinde çalıştırılabilir. Bu şekilde, eklenen patchten sonra oluşabiliecek "ana mekaniklerdeki sorunlar" minimum düzeye indirilip, oyuncuların foruma 2500 tane konu açıp, etrafı galyana getirmesi engellenebilir.

Liste daha çok uzar gider. Eklenebilecek veya yapılabilecek şeylerin sonu ve sınırı yoktur. İnsan yeter ki vizyonu açık, etrafı geniş pencereden baksın. Bu yeterlidir. Ancak yukarıda belirttiklerim "şimdilik" bana göre bir çok şeyi değiştirebilecek etkendir.
Mageler biz çok fazla speed sc basıyoruz çok pahalı dendi düşürüldü vs gibi mageler neye ağlasa çoğu yapıldı bence bu saatten sonr da yapılmalı
 

mygokcek

Üye
Katılım
19 May 2022
Mesajlar
19
Puanları
3
Oyuna girdim birde ne goreyim!!! Dorion 1 , 2 , 3 markette adam yok, lunas gittim butun slotlar bombos, noluyor acaba toplu bir ban mi soz konusu yoksa millet sozunu tutup oyunu mu birakti?
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
743
Puanları
93

Buna çok güldüm. Fikrine emeğine sağlık.


Yazının tamamını keyif alarak okudum, içimden geçenleri yazıya dökmüşsünüz. Elinize sağlık.

Tahminimce farklı oyunlar deneyimleyerek beğendiğiniz yönleri anlatmak istemişsiniz, bende bu oyunun gelişmesini ve klasik olarak adlandırılan eski sistemden çıkmasını istiyorum lakin ticari bir ürün olarak değerlendirdiğimizde klon(mevcut hali) oyun olarak amacını gerçekleştiriyor. Düşük bütçeler ve küçük bir ekiple geniş içerikler üretmeden hazırda bulunan mevcut bir kitle üzerinden güzel gelir elde ediyor. Önerilerinizin oyuna getirileceğini umut ediyorum fakat gerçekleştirileceğine inanasım gelmiyor. Bu konuda umarım yanılırım ve farklı deneyim ve lezzetler ile buluşuruz.
Güzel yorumun için teşekkür ediyorum.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt