Weiss
Yeni Üye
- Katılım
- 26 May 2024
- Mesajlar
- 9
- Puanları
- 3

Şu anki boss sisteminin özeti ekipleşip/mafyalaşıp taş üzerinde oturup boss beklemek.
Boss sisteminin oyuna katkısı her tür oyuncuya değerli eşyalar kazandırıp, karakterini geliştirmeye teşvik etmesidir; bazılarının gerçek para amacı gütmesi değil.
Uzatmadan nelerin yanlış olduğundan bahsedelim:
+Dorion'daki ve Protean Kingdom'daki bossların amaçsızlığı.
-Bu sistemin ne yeni başlayan oyuncuya faydası var ne de kendini geliştirmek için kovalayabilecek yeni oyunculara. Bunun en büyük nedeni oyun sonu drop'larının olması ve spawn olma sürelerinin belirli olması. En fazla mid-game diyebileceğimiz epic/rare takılar ve epic silahlar drop olsa ve belirsiz sürelerde spawn olsa bütün sorun ortadan kalkar.
Row'a bırakıyorlar , row'u engelleseniz bile yerlerini ezberleyip karakterlerini koymaya başlamışlar. Engellemenin en iyi yolu boss'ların rastgele yerlerde çıkmasını sağlamak; dağ, tepe, taş ve base'ler hariç her yerde çıkması lazım.
Ve boss süreleri... Periyot sürelerinin uzun ve belirsiz aralıklar olması gerekiyor ki rastgele karakterini kasan oyunculara denk gelsin.
+Yeni eklenen mini boss'ların oyun sonu drop'ları atması, max olması, yarım saatte bir çıkması.
-İlk eklendiği gün oyuna 6-7 tane unique takı drobu girdi epicleri siz düşünün. Kim neden kaleb zindanı yapsın veya clan kalesini geliştirsin. Zaten kaleb'de ve clan zindanında inanılmaz düşük oranlarla elde edebileceğiniz takıları bowl'da yarım saatte bir çıkan bir mob yüksek drop oranlarıyla atıyor.
Max olması sadece kafa ekiplerin drop'tan yararlanmasını sağlıyor. Kim o? Nerde o? Bana benim oyunum solo oyuncuyu ezmiyür diyen? Beğğn bosslarımı her zaman max atiyrüm babaağ.
Yarım saatte biraz uzun olmuş gibi geldi bana ama bilemedim. Yani drop falan atmasa neyse kısa olsun diyeceğim ama drop yağdırıyorken bu kadar uzun tutulması oyunculara ayıp(!).
Eğer bir sonraki güncellemede Legendary ve Mythic eşya türlerini getirecekseniz oyun sonu dropları atması doğru derim ama uzun süreçte gelmeyecekse piyasayı çok yoracak bir hamle oldu bu mini bosslar. Bu eşyaları yukarıda söylediğim nedenlerden dolayı sadece kafa ekipler elde ediyor ve gidip direkt satıyor. Ekiplerin sattığı item'ları satın alan oyuncular ise oyunda para kasarak değil gb satın alarak bu eşyalara sahip oluyor. Yani oyunun alt kesimi bu eşyalara sahip olmadığı gibi sahip olmak gibi bir hedefi de olmuyor. Sadece oyunun ekonomisi bozuluyor.
Saatleri de çok yanlış ; ne yani bowl'daki pk'yı canlandırmak için 12:00 - 19:00 saat aralığı belirlemeniz yüzünden öğlen işte olan oyuncular yararlanamayacak mı ?(Ayrıca pk'yı canlandırdığı yok yine sadece ekipler kovalıyor.)
+Bossların rastgele yerlere değil, belirlenmiş 5-10 bölgeye atması.
-Kafa sağlam ekipler dışında kimsenin kutu alamayacağı bir pozisyon. Böyle bir durumda solo veya duo oyuncular hangi motivasyonla farm yapıp karakterini geliştirebilir ki çünkü onlara başka bir opsiyon sunmamış oluyorsunuz. Kutuların max olması da cabası.
+Bowl pk'sı amaçlanıp bossların sadece bowl'da spawn olması ve bunun farmer kitlesini baltalaması.
-Bowl pk'sını canlandırmak oyunun pk'cı tayfası için önemli fakat bunu ne mini boss ile ne de skill book canavarıyla başarabilirsiniz. Bunları kovalayan belirli oyuncular/ekipler var onlar dışında bowlda sadece kill görevi yapan insanlar var.
Death valley haritasının bowl'u inanılmaz derecede boş. Hiçbir amacı olmayan monumentler ve 4 tane köşelere konmuş amaçsız spot yeri dışında bomboş bir harita. Bowl pk'sının da akşam kill görevi özeti 5 okçu party kurayım herkesi z'den keseyim anlayışı. Ne magelerin saklanıp novalayabileceği düzgün spot alanlar ne de özellikle melee yani warrior ekiplerin karşı ırkı sıkıştırabileceği dar mekanlar var. Bunu düzeltmenin yolu bol spot alanlı bol dar mekanlı daha BÜYÜK bir bowl tasarımına gidilmesi. Böyle büyük bir bowl tasarımında birilerinin taşın üzerine çıkıp boss beklemesinin de önüne rahatlıkla geçilebilir ; özellikle bosslar bu tasarımda rastgele, önceden çıktığı yerlerde çıkmazsa pk'ya da bir renk de katar.
Ayrıca; bowl dışında, farm slotlarının rastgele ,özellikle belirtiyorum, belirlenmemiş bölgelerinde; skill book canavarlarının veya Chupatpat, Naiad ve yeni gelen mini bossların belirsiz sürelerde spawn olması gerekiyor. Çünkü farm eşyalarının değerleri yerlerde, farm atmak için hiçbir motivasyon yok; en azından farm atmaya çalışan insanlara motivasyon olur ve karakterini geliştirmek isteyenlere destek olur.
Özetleyecek olursak :
Arabanın yakıtı mazotsa oyuncunun yakıtı motivasyondur. Motivasyonu olmayan farmer, ekip, pk'cı, crafting'ci, gathering'ci, pazarcı ve aklınıza gelebilecek her şekilde oyunu oynayan oyuncu illa bir gün oyunu bırakır. Bir ekip başka bir oyunu çöpe çevirip gelip bu oyunda da bowl'a mafya gibi çöküp bütün boss droplarını alıyorsa kimsenin ne farma ne pk'ya ne de başka bir şeye motivasyonu olur.
Boss sisteminin oyuna katkısı her tür oyuncuya değerli eşyalar kazandırıp, karakterini geliştirmeye teşvik etmesidir; bazılarının gerçek para amacı gütmesi değil.
Uzatmadan nelerin yanlış olduğundan bahsedelim:
+Dorion'daki ve Protean Kingdom'daki bossların amaçsızlığı.
-Bu sistemin ne yeni başlayan oyuncuya faydası var ne de kendini geliştirmek için kovalayabilecek yeni oyunculara. Bunun en büyük nedeni oyun sonu drop'larının olması ve spawn olma sürelerinin belirli olması. En fazla mid-game diyebileceğimiz epic/rare takılar ve epic silahlar drop olsa ve belirsiz sürelerde spawn olsa bütün sorun ortadan kalkar.
Row'a bırakıyorlar , row'u engelleseniz bile yerlerini ezberleyip karakterlerini koymaya başlamışlar. Engellemenin en iyi yolu boss'ların rastgele yerlerde çıkmasını sağlamak; dağ, tepe, taş ve base'ler hariç her yerde çıkması lazım.
Ve boss süreleri... Periyot sürelerinin uzun ve belirsiz aralıklar olması gerekiyor ki rastgele karakterini kasan oyunculara denk gelsin.

+Yeni eklenen mini boss'ların oyun sonu drop'ları atması, max olması, yarım saatte bir çıkması.
-İlk eklendiği gün oyuna 6-7 tane unique takı drobu girdi epicleri siz düşünün. Kim neden kaleb zindanı yapsın veya clan kalesini geliştirsin. Zaten kaleb'de ve clan zindanında inanılmaz düşük oranlarla elde edebileceğiniz takıları bowl'da yarım saatte bir çıkan bir mob yüksek drop oranlarıyla atıyor.
Max olması sadece kafa ekiplerin drop'tan yararlanmasını sağlıyor. Kim o? Nerde o? Bana benim oyunum solo oyuncuyu ezmiyür diyen? Beğğn bosslarımı her zaman max atiyrüm babaağ.
Yarım saatte biraz uzun olmuş gibi geldi bana ama bilemedim. Yani drop falan atmasa neyse kısa olsun diyeceğim ama drop yağdırıyorken bu kadar uzun tutulması oyunculara ayıp(!).
Eğer bir sonraki güncellemede Legendary ve Mythic eşya türlerini getirecekseniz oyun sonu dropları atması doğru derim ama uzun süreçte gelmeyecekse piyasayı çok yoracak bir hamle oldu bu mini bosslar. Bu eşyaları yukarıda söylediğim nedenlerden dolayı sadece kafa ekipler elde ediyor ve gidip direkt satıyor. Ekiplerin sattığı item'ları satın alan oyuncular ise oyunda para kasarak değil gb satın alarak bu eşyalara sahip oluyor. Yani oyunun alt kesimi bu eşyalara sahip olmadığı gibi sahip olmak gibi bir hedefi de olmuyor. Sadece oyunun ekonomisi bozuluyor.
Saatleri de çok yanlış ; ne yani bowl'daki pk'yı canlandırmak için 12:00 - 19:00 saat aralığı belirlemeniz yüzünden öğlen işte olan oyuncular yararlanamayacak mı ?(Ayrıca pk'yı canlandırdığı yok yine sadece ekipler kovalıyor.)
+Bossların rastgele yerlere değil, belirlenmiş 5-10 bölgeye atması.
-Kafa sağlam ekipler dışında kimsenin kutu alamayacağı bir pozisyon. Böyle bir durumda solo veya duo oyuncular hangi motivasyonla farm yapıp karakterini geliştirebilir ki çünkü onlara başka bir opsiyon sunmamış oluyorsunuz. Kutuların max olması da cabası.

+Bowl pk'sı amaçlanıp bossların sadece bowl'da spawn olması ve bunun farmer kitlesini baltalaması.
-Bowl pk'sını canlandırmak oyunun pk'cı tayfası için önemli fakat bunu ne mini boss ile ne de skill book canavarıyla başarabilirsiniz. Bunları kovalayan belirli oyuncular/ekipler var onlar dışında bowlda sadece kill görevi yapan insanlar var.
Death valley haritasının bowl'u inanılmaz derecede boş. Hiçbir amacı olmayan monumentler ve 4 tane köşelere konmuş amaçsız spot yeri dışında bomboş bir harita. Bowl pk'sının da akşam kill görevi özeti 5 okçu party kurayım herkesi z'den keseyim anlayışı. Ne magelerin saklanıp novalayabileceği düzgün spot alanlar ne de özellikle melee yani warrior ekiplerin karşı ırkı sıkıştırabileceği dar mekanlar var. Bunu düzeltmenin yolu bol spot alanlı bol dar mekanlı daha BÜYÜK bir bowl tasarımına gidilmesi. Böyle büyük bir bowl tasarımında birilerinin taşın üzerine çıkıp boss beklemesinin de önüne rahatlıkla geçilebilir ; özellikle bosslar bu tasarımda rastgele, önceden çıktığı yerlerde çıkmazsa pk'ya da bir renk de katar.
Ayrıca; bowl dışında, farm slotlarının rastgele ,özellikle belirtiyorum, belirlenmemiş bölgelerinde; skill book canavarlarının veya Chupatpat, Naiad ve yeni gelen mini bossların belirsiz sürelerde spawn olması gerekiyor. Çünkü farm eşyalarının değerleri yerlerde, farm atmak için hiçbir motivasyon yok; en azından farm atmaya çalışan insanlara motivasyon olur ve karakterini geliştirmek isteyenlere destek olur.
Özetleyecek olursak :
Arabanın yakıtı mazotsa oyuncunun yakıtı motivasyondur. Motivasyonu olmayan farmer, ekip, pk'cı, crafting'ci, gathering'ci, pazarcı ve aklınıza gelebilecek her şekilde oyunu oynayan oyuncu illa bir gün oyunu bırakır. Bir ekip başka bir oyunu çöpe çevirip gelip bu oyunda da bowl'a mafya gibi çöküp bütün boss droplarını alıyorsa kimsenin ne farma ne pk'ya ne de başka bir şeye motivasyonu olur.
Son düzenleme: