Craft sisteminin pazar ve eşya fiyatlarına etkisi hakkında

KarinRiverside

Üye
Katılım
19 Kas 2020
Mesajlar
124
Puanları
28
Merhaba Rise Online World oyuncuları! Bu konuyu açmamda ki niyetim hem şahsi fikrimi mantıklı bir perdeden size sunmak hem de bunu bir merkezde toplayarak sizlerin de yorumları ile birlikte gelişime açık ve yetkililer tarafından okunaklı olmasını istememdir.

Sözlerime Craft mekanizması ve diğer oyun platformlarında ki işleyişleriyle başlamak istiyorum. Günümüz MMORPG oyunlarından olan Elder Scrolls Online (ESO) da bulunan craft sisteminde üreteceğiniz ürünlerin çok farklı aşamaları vardır örneğin: Craft materyallerini hem bosslardan hem dungeon yaratıklarından hem haritada yaratıklarından hem haritada bulunan üretim malzemelerinden hem de etkinliklerden elde edebiliyorsunuz ve birkaç Class'a tanımlı bonusları var fakat bunun yanı sıra üretmek istediğiniz ürünün bir de araştırma süreci bulunuyor ve bu süreç ortalama 1 aya tekabül ediyor. Bunun örneklerini bir çok MMORPG oyunları ile çoğaltabilirim fakat bu olayı size anlatmamın nedeni Rise Online World de Craft'ın en basite indirgenerek size sunulması. Ayrıca şunları da belirtmek istiyorum hal durum böyle iken zamanımızdan da tasarruf etmiş oluyoruz çünkü açıklanan detaylarda materyalleri elde ederken kullandığımız eşyaların geliştirilip ve oyunda bulunan her Class'a verilen yüzdesel bazda ki toplama hızı bizim ekstradan zaman kazanmamızı sağlanıyor. Bu gerçekten bizlere sunulan büyük çalışmalardan biri, teşekkürlerimi sunuyorum.

İkinci bir konu ise Craft'ın farm üzerinde ki etkisi, farm bildiğiniz üzere RNG sistemi üzerine kurulu olduğu için alışılagelmiş düzenden farklı bir konumda. Bunun oyun üzerinde ki etkisi pozitif anlamda çok değerli olsa da oyuncu tarafından baktığımızda genel olarak negatif bir etki yaratıyor çünkü sadece eşya üzerine kurulu ve önce ki düzenden farklı bir düzeyde. Farm'ın içine artık craft materyalleri de girdiğine göre oyuncu tarafında sahip olunan negatif durum da ortadan kalkmış oluyor çünkü bu sistem tek yönden çıkıp çift yönlü bir hale bürünmüş oluyor.

Son olarak Craft'ın eşya fiyatlarına olan etkisinden bahsetmek istiyorum. Birçok kullanıcının açtığı veya yorum yaptığı konularda gördüğüm kadarıyla drop olarak alınan eşyanın üretilebilmesine rağmen ondan çok daha pahalı olacağı veya craft malzemesinin eşyadan daha pahalı olması yönünde. Arkadaşlar bu bir kere mantıken yanlış bir düşünce ve böyle bir şey söz konusu dahi olamaz, doğasına aykırı. Fakat yalnızca drop olarak var olan bir eşyanın üretilemediği durumlarda elbette onlara nazaran fiyatı daha yüksek olacaktır. Diğer bir yandan, craft da kullanılacak malzemelerde diğer eşyaların parçalanmış halinden elde edilen materyaller bulunduğu için herhangi bir eşyanın kullanılırlığı da pozitif yönde artmış oluyor bu değersiz bir eşya olsa bile her zaman piyasa da yer alacak. Ayrıca, bildiğiniz üzere craft materyallerinin bazıları kutulara eklendi bu da otomatik olarak kutu fiyatlarını arttıracağı bir pozisyona getiriyor doğal olarak drop olarak elde edemeyeceğimiz için onlara nazaran fiyatları yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Ek olarak üretim yaparken şansa bağlı "Enhanced" eşyalar elde etme olasılığımız bulunuyor bu da normalinden daha iyi bir durumda olduğu için değer olarak daha üste çıkıyor. Ekstra olarak, dungeonlar için de bazı düşünce ve fikir olarak yatan çalışmalardan da bahsedildi, anlaşılan günden güne craft da bizi bekleyen bir çok yenilik gelecek, sizler gibi bende dört gözle bekliyorum.

Sorularınızı ve yorumlarınızı bu konu başlığı altında toplarsak müteşekkir olurum,

Saygılarımla.
 

sanne2

Üye
Katılım
21 Nis 2022
Mesajlar
165
Puanları
28
"Farm bildiğiniz üzere RNG sistemi üzerine kurulu olduğu için alışılagelmiş düzenden farklı bir konumda.", TRde oynanan ve popüler olan mmorpgların çoğunun drop sistemi RNG üzerine kurulu.

Arkadaşların craftı boşuna yapıcam eleştirisine katılmıyorum, asıl zararı görücek craft yerine farm yapacak insanlar olacak, Arch Sword, War Scythe ve Heartseeker her gün farmlanan, en popüler farm slotlarında olan itemler, craftı onlar için yapmayacaksın zatne onlardan para kazanmayacak o konuda haklı arkadaşlar, zaten asıl amaç en üst seviyedeki silahlara ulaşmak, craft başta çok zarar ettirebilir o arkadaşları ama sonundaki ödüllere değecek, çünkü silahlar baya OP.

Ama farm yapan insanların artık iyice hevesi kaçacağına eminim, çünkü craftla birlikte o itemlerin (HS, Arch, War) piyasası ya tamamen yok olcak, ya da moblardan bu itemleri atma şansı azalcak bu sefer de farm yapıp o itemleri kasmaya çalışanlar mağdur olcak, crafta özel olan itemler güzel düşünülmüş keşke hepsi öyle olsaydı, Heartseeker, Arch Sword ve War Scythe farmı yapıaln yaratıklar zaten zar zor verdiğin zamana değiyordu, craftla birlikte tamamen yok olucaklar, çünkü adam zaten en üst levellere ulaşmak için deli gibi GB çekip basıcak bu itemleri piyasaya pompalayacak, crafta özel itemler olmalıydı sadece.
 

Zbam

Üye
Katılım
15 Nis 2022
Mesajlar
609
Puanları
63
"Farm bildiğiniz üzere RNG sistemi üzerine kurulu olduğu için alışılagelmiş düzenden farklı bir konumda.", TRde oynanan ve popüler olan mmorpgların çoğunun drop sistemi RNG üzerine kurulu.

Arkadaşların craftı boşuna yapıcam eleştirisine katılmıyorum, asıl zararı görücek craft yerine farm yapacak insanlar olacak, Arch Sword, War Scythe ve Heartseeker her gün farmlanan, en popüler farm slotlarında olan itemler, craftı onlar için yapmayacaksın zatne onlardan para kazanmayacak o konuda haklı arkadaşlar, zaten asıl amaç en üst seviyedeki silahlara ulaşmak, craft başta çok zarar ettirebilir o arkadaşları ama sonundaki ödüllere değecek, çünkü silahlar baya OP.

Ama farm yapan insanların artık iyice hevesi kaçacağına eminim, çünkü craftla birlikte o itemlerin (HS, Arch, War) piyasası ya tamamen yok olcak, ya da moblardan bu itemleri atma şansı azalcak bu sefer de farm yapıp o itemleri kasmaya çalışanlar mağdur olcak, crafta özel olan itemler güzel düşünülmüş keşke hepsi öyle olsaydı, Heartseeker, Arch Sword ve War Scythe farmı yapıaln yaratıklar zaten zar zor verdiğin zamana değiyordu, craftla birlikte tamamen yok olucaklar, çünkü adam zaten en üst levellere ulaşmak için deli gibi GB çekip basıcak bu itemleri piyasaya pompalayacak, crafta özel itemler olmalıydı sadece.
Dediğin fiyat düşüşü kısa bir süre boyunca olacaktır kanımca uzun vadede kimse para kaybettiği işi yapmaz ayrıca bu war-heartseeker gibi itemlara taban fiyat getirecek craftın costu sebebiyle farm yapanlar işin sonunda pazardaki fiyat dengesizliği konusundaki sıkıntıdan kurtulmuş olacak ayrıca craft nadir taşlar istediği sürece süreç bence dediğiniz kadar hızlı ve yıkıcı olmaz belli başlı taşlar dışında piyasada ok adar fazla taş yok
 

UNDERT0KER

Üye
Katılım
2 May 2022
Mesajlar
242
Puanları
28
Bu Craft Materyalleri Sadece Belirli Yaratıklardan Mı Çıkacak Yoksa Random mu? Random Olması Daha İyi Örneğin Düşük Level Bir Yaratığı Kessen Dahi Bu Materyallerden Atmalı ki. Materyal İşi Tekel Olmasın Çünkü Herkes Buradan Şunu Atıyor En Değerli Taş Bu Diyerek Yine Herkes Slot Kavgasına Başlayacak Ve Güçlü Olan Diğer Oyunculara Bu Materyalleri Satacak Ama Random Olursa Her Slotta Farm Olur Kimin Şansına Düşerse Onun Olur Hem Solo Oyuncularda Bundan Faydanlanmış Olur Hemde Gereksiz Slotlara Yığılma Olmaz Hem de Oyuna Yeni Başlamış Biriside Bu Şekilde Drop Alarak Kendini Geliştirebilir.
 

UNDERT0KER

Üye
Katılım
2 May 2022
Mesajlar
242
Puanları
28
Bence Craft İşi Farm İşinden Daha İyi Olsa Kimse Farm Yapmaz Ve Oyundaki Yaratıklar Boş İş Olur. Millet Kazmasını Küreğini Alır Etrafta Dolaşır O Zaman Canavarları Kaldıralım Direk Herkes Materyal Toplasın. Bana Kalırsa En Mantıklısı Craft Seven Craft Yapsın Farm Seven Farm Yapsın. Şöyle Bir Şey Olursa İyi Olur Hem Farm Hem Craft Açısından. Kutulardaki Ve Grup Zindanda ki Epik İtemlerin Dropları Azaltılsın Uniq İtemlerin Drobu Artsın. Bu Sayede Farmlanan Ve Craftlanan İtemlerin Değeri Düşmez Hem de Kutulardan Uniq Atma Oranı Yüksek Olduğu İçin Kutuların Fiyatı da Artar Hem de Grup Zindanda Ayda Yılda Bir İtem Alıyoruz İtem Almışken 10-20m'lik İtem Değil 3-5 Gb'lik İtem Almış Oluruz. Bu Sayede 4'ü Dengelenmiş Olur. Mevcut Uniq İtemler Zaten Öyle Ahım Şahım İtemler Değil. Crafttaki Değerli Materyalleri de Hepsine Eşit Şekilde Ve Random Şekilde Dağıtırsanız Herkes Drop Düşürebilir Solo Oyuncular Yada Oyuna Yeni Başlayan Oyuncular İçinde Bu Daha İyi Olur Yoksa Tekele Döner Bir Grup Kazanıp Diğerleri Kazanamaz Oyunun Dengesi Bozulur. Random Olursa Hem Daha Heyecanlı Olur Hem İnsanlarda İstek Uyandırır. Malum Oyundaki Dark Knight Materyalleri Wormlerden Bile Çıkabiliyor Buda Öyle Olmalı Tamamen Şans.
 

MaRaKeSH

Üye
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
738
Puanları
63
Craft sisteminin çok fazla artısı olacağını ve farm olayına ayrı bir hava katacağına inananlardanım. ama bunun oyuna yayılması gerektiğini düşünenlerdenim. bir itemin çıktığı yada materyalin çıktığı yerin belirli olması bence oyuna en büyük zararı veriyor. onlarca mobun olduğu bir oyunda oyun 3-4 slotta sıkışıyor. İtemlerin levellenmesi ve leveline göre aynı lvl ve ya üst lvl moblardan random düşmesi gerektiğine inananlaardanım. böylelikle slotların tamamı iştah kabartır herkes oyun içeriside daha faydalı ve kendine özgüvenli devam eder düşünüyorum.
 

Blue

Üye
Katılım
13 Tem 2022
Mesajlar
163
Puanları
43
Hocam Rise'ı ESO ile karşılaştırmak için sizin bu hızda yaklaşık bi 15 sene falan geliştirme yapmanız gerekiyor. Daha karakterlerin yürüyüşlerinin bile düzeltilemediği bir oyun bu lütfen :)
 

HARE

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
46
Puanları
18
Crafta haftalarca vakit ayıran birinin hali hazırda farmdan drop alarak elde edilebilecek bir epic itemi üretebiliyor olması mantıklı değil bence. Silahlar özelinde konuşuyorum, hani diğerlerini anlarım da weapon smithing level 32+ ulaştırmış birisi için +1 heartseeker, arch sword vs. üretmek ne kadar tatmin eder onu bilemiyorum. Sadece yeni gelecek olan silahları ve piyasada bulunanların enhanced versiyonlarını üretmeliydiler. Headsplitter, pole axe falan filan bunları kim kullanıyor? Sisteme entegre edilip bunlarla uğraşılması bile zaman kaybı yani.
 

HARE

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
46
Puanları
18
Crafta haftalarca vakit ayıran birinin hali hazırda farmdan drop alarak elde edilebilecek bir epic itemi üretebiliyor olması mantıklı değil bence. Silahlar özelinde konuşuyorum, hani diğerlerini anlarım da weapon smithing level 32+ ulaştırmış birisi için +1 heartseeker, arch sword vs. üretmek ne kadar tatmin eder onu bilemiyorum. Sadece yeni gelecek olan silahları ve piyasada bulunanların enhanced versiyonlarını üretmeliydiler. Headsplitter, pole axe falan filan bunları kim kullanıyor? Sisteme entegre edilip bunlarla uğraşılması bile zaman kaybı yani.
Sistemi geneli itibariyle kötü bulmadım, ayrıca yapıcı eleştiriye inananlardanım. Craft yapmayan biri olarak yalnızca crafta bu denli emek verenlerin daha kıymetli şeyler elde edebildiğini görmek isteriz. Spesifik itemler ve piyasadakilerin sadece gelişmiş halleri yeterli olurmuş.
 

KarinRiverside

Üye
Katılım
19 Kas 2020
Mesajlar
124
Puanları
28
@sanne2 Gelen güncelleme ile birlikte kişisel görüşlerim haricinde belirttiğim soru ve görüşleriniz için sabitlendi. Yetkililer tarafından daha derli olup okunabilmesi için,

İyi forumlar.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt