KarinRiverside
Üye
- Katılım
- 19 Kas 2020
- Mesajlar
- 124
- Puanları
- 28

Merhaba Rise Online World oyuncuları! Bu konuyu açmamda ki niyetim hem şahsi fikrimi mantıklı bir perdeden size sunmak hem de bunu bir merkezde toplayarak sizlerin de yorumları ile birlikte gelişime açık ve yetkililer tarafından okunaklı olmasını istememdir.
Sözlerime Craft mekanizması ve diğer oyun platformlarında ki işleyişleriyle başlamak istiyorum. Günümüz MMORPG oyunlarından olan Elder Scrolls Online (ESO) da bulunan craft sisteminde üreteceğiniz ürünlerin çok farklı aşamaları vardır örneğin: Craft materyallerini hem bosslardan hem dungeon yaratıklarından hem haritada yaratıklarından hem haritada bulunan üretim malzemelerinden hem de etkinliklerden elde edebiliyorsunuz ve birkaç Class'a tanımlı bonusları var fakat bunun yanı sıra üretmek istediğiniz ürünün bir de araştırma süreci bulunuyor ve bu süreç ortalama 1 aya tekabül ediyor. Bunun örneklerini bir çok MMORPG oyunları ile çoğaltabilirim fakat bu olayı size anlatmamın nedeni Rise Online World de Craft'ın en basite indirgenerek size sunulması. Ayrıca şunları da belirtmek istiyorum hal durum böyle iken zamanımızdan da tasarruf etmiş oluyoruz çünkü açıklanan detaylarda materyalleri elde ederken kullandığımız eşyaların geliştirilip ve oyunda bulunan her Class'a verilen yüzdesel bazda ki toplama hızı bizim ekstradan zaman kazanmamızı sağlanıyor. Bu gerçekten bizlere sunulan büyük çalışmalardan biri, teşekkürlerimi sunuyorum.
İkinci bir konu ise Craft'ın farm üzerinde ki etkisi, farm bildiğiniz üzere RNG sistemi üzerine kurulu olduğu için alışılagelmiş düzenden farklı bir konumda. Bunun oyun üzerinde ki etkisi pozitif anlamda çok değerli olsa da oyuncu tarafından baktığımızda genel olarak negatif bir etki yaratıyor çünkü sadece eşya üzerine kurulu ve önce ki düzenden farklı bir düzeyde. Farm'ın içine artık craft materyalleri de girdiğine göre oyuncu tarafında sahip olunan negatif durum da ortadan kalkmış oluyor çünkü bu sistem tek yönden çıkıp çift yönlü bir hale bürünmüş oluyor.
Son olarak Craft'ın eşya fiyatlarına olan etkisinden bahsetmek istiyorum. Birçok kullanıcının açtığı veya yorum yaptığı konularda gördüğüm kadarıyla drop olarak alınan eşyanın üretilebilmesine rağmen ondan çok daha pahalı olacağı veya craft malzemesinin eşyadan daha pahalı olması yönünde. Arkadaşlar bu bir kere mantıken yanlış bir düşünce ve böyle bir şey söz konusu dahi olamaz, doğasına aykırı. Fakat yalnızca drop olarak var olan bir eşyanın üretilemediği durumlarda elbette onlara nazaran fiyatı daha yüksek olacaktır. Diğer bir yandan, craft da kullanılacak malzemelerde diğer eşyaların parçalanmış halinden elde edilen materyaller bulunduğu için herhangi bir eşyanın kullanılırlığı da pozitif yönde artmış oluyor bu değersiz bir eşya olsa bile her zaman piyasa da yer alacak. Ayrıca, bildiğiniz üzere craft materyallerinin bazıları kutulara eklendi bu da otomatik olarak kutu fiyatlarını arttıracağı bir pozisyona getiriyor doğal olarak drop olarak elde edemeyeceğimiz için onlara nazaran fiyatları yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Ek olarak üretim yaparken şansa bağlı "Enhanced" eşyalar elde etme olasılığımız bulunuyor bu da normalinden daha iyi bir durumda olduğu için değer olarak daha üste çıkıyor. Ekstra olarak, dungeonlar için de bazı düşünce ve fikir olarak yatan çalışmalardan da bahsedildi, anlaşılan günden güne craft da bizi bekleyen bir çok yenilik gelecek, sizler gibi bende dört gözle bekliyorum.
Sorularınızı ve yorumlarınızı bu konu başlığı altında toplarsak müteşekkir olurum,
Saygılarımla.
Sözlerime Craft mekanizması ve diğer oyun platformlarında ki işleyişleriyle başlamak istiyorum. Günümüz MMORPG oyunlarından olan Elder Scrolls Online (ESO) da bulunan craft sisteminde üreteceğiniz ürünlerin çok farklı aşamaları vardır örneğin: Craft materyallerini hem bosslardan hem dungeon yaratıklarından hem haritada yaratıklarından hem haritada bulunan üretim malzemelerinden hem de etkinliklerden elde edebiliyorsunuz ve birkaç Class'a tanımlı bonusları var fakat bunun yanı sıra üretmek istediğiniz ürünün bir de araştırma süreci bulunuyor ve bu süreç ortalama 1 aya tekabül ediyor. Bunun örneklerini bir çok MMORPG oyunları ile çoğaltabilirim fakat bu olayı size anlatmamın nedeni Rise Online World de Craft'ın en basite indirgenerek size sunulması. Ayrıca şunları da belirtmek istiyorum hal durum böyle iken zamanımızdan da tasarruf etmiş oluyoruz çünkü açıklanan detaylarda materyalleri elde ederken kullandığımız eşyaların geliştirilip ve oyunda bulunan her Class'a verilen yüzdesel bazda ki toplama hızı bizim ekstradan zaman kazanmamızı sağlanıyor. Bu gerçekten bizlere sunulan büyük çalışmalardan biri, teşekkürlerimi sunuyorum.
İkinci bir konu ise Craft'ın farm üzerinde ki etkisi, farm bildiğiniz üzere RNG sistemi üzerine kurulu olduğu için alışılagelmiş düzenden farklı bir konumda. Bunun oyun üzerinde ki etkisi pozitif anlamda çok değerli olsa da oyuncu tarafından baktığımızda genel olarak negatif bir etki yaratıyor çünkü sadece eşya üzerine kurulu ve önce ki düzenden farklı bir düzeyde. Farm'ın içine artık craft materyalleri de girdiğine göre oyuncu tarafında sahip olunan negatif durum da ortadan kalkmış oluyor çünkü bu sistem tek yönden çıkıp çift yönlü bir hale bürünmüş oluyor.
Son olarak Craft'ın eşya fiyatlarına olan etkisinden bahsetmek istiyorum. Birçok kullanıcının açtığı veya yorum yaptığı konularda gördüğüm kadarıyla drop olarak alınan eşyanın üretilebilmesine rağmen ondan çok daha pahalı olacağı veya craft malzemesinin eşyadan daha pahalı olması yönünde. Arkadaşlar bu bir kere mantıken yanlış bir düşünce ve böyle bir şey söz konusu dahi olamaz, doğasına aykırı. Fakat yalnızca drop olarak var olan bir eşyanın üretilemediği durumlarda elbette onlara nazaran fiyatı daha yüksek olacaktır. Diğer bir yandan, craft da kullanılacak malzemelerde diğer eşyaların parçalanmış halinden elde edilen materyaller bulunduğu için herhangi bir eşyanın kullanılırlığı da pozitif yönde artmış oluyor bu değersiz bir eşya olsa bile her zaman piyasa da yer alacak. Ayrıca, bildiğiniz üzere craft materyallerinin bazıları kutulara eklendi bu da otomatik olarak kutu fiyatlarını arttıracağı bir pozisyona getiriyor doğal olarak drop olarak elde edemeyeceğimiz için onlara nazaran fiyatları yüksek olacaktır diye düşünüyorum. Ek olarak üretim yaparken şansa bağlı "Enhanced" eşyalar elde etme olasılığımız bulunuyor bu da normalinden daha iyi bir durumda olduğu için değer olarak daha üste çıkıyor. Ekstra olarak, dungeonlar için de bazı düşünce ve fikir olarak yatan çalışmalardan da bahsedildi, anlaşılan günden güne craft da bizi bekleyen bir çok yenilik gelecek, sizler gibi bende dört gözle bekliyorum.
Sorularınızı ve yorumlarınızı bu konu başlığı altında toplarsak müteşekkir olurum,
Saygılarımla.