Detaylı Bir Değerlendirme

XİARA

Üye
Katılım
2 May 2022
Mesajlar
42
Puanları
18
Şuan çoğu insan bazı dertlerden müzdarip . Bir çoğuna hak vermekle beraber maalesef bu hale sizler getirdiniz. Ve sizlere ağzıyla kuş tutsa bu kafadaki oyuncu grubuna istenen verilemeyecek. Oyun çıkarken günlük gamepassler günlük görevler, haritada aktif valit geçirme.Oyunu oynadığını hissetme oynarken eğlenme. Gb satışının hiç olmaması ticaretin hiç bulaştırılmaması . Hiç bir insanın bu kaygılara düşmemesi ve yeni nesil Z kuşağına hitap eden bir oyun yapılması gerektiğini savundum. Fakat oyuna dolar bazında harcanan ve bu oyunun çıkması için maddi desteği veren kişilerin bu parayı geri kazanmak zorunda olması maddi bir kaygı oluşturdu , bu benim fikrim ve bunu her insan yapardı. Daha sonra bu maddi kaygıdan çıkan oyuna simsarlar ticariler doluştu. Daha sonra yeni bir oyun arayarak giren oyuncular; bu ne yaaa oturup saatlerce kuş kesiyoruz bu ne diyerek oyunu sildi.daha önceden farklı mmorpgler ve ko oynayan büyük bir kesim artık eski hevesinin kalmadığını. Bu tip ko tarzı bir oyuna eski vakti ve enerjisinin yetmeyeceğini düşünüp bıraktı. Sorun sadece expin zor olması değildi o sadece dile gelenlerdi, aslında herkes farketti enerjisinin yetmeyeceğini. Bir kesim, oyuna gelen değişikliklerin sürekli bir başka oyuncuyu zarara uğratması sebebiyle bıraktı.güncellemelerin amatörce yapıldığını düşündü, üstüne uzunca tartışılabilir kime göre neye göre diye. Exp kasamayanlar oto atağı duyunca geri geldi. Ticariler rowu farklı amaca yönelik nasıl kullanırımı direk değerlendirdi ve bu galiba göz ardı edildi. Bunu tahmin edemediklerini veya amatör olduklarını sanmıyorum tam tersi kitle kontrolden çıkıyor. Sevgili rise online yönetimi harcadığınız emek ve paralar geri yerine konacaktır. Belki uzun yıllar belli bir kitleye sahip bir oyun da olacaktır bu oyun. Maddi bir gekirinizin de mutlaka olacağını düşünüyorum.Fakat treni çoktan kaçırdınız. Çağı yakalamanız gerektiğini söyledik. 9 sene önce riot games adlı firma valveden yediği davalardan eleman maaşı ödemekte,sunucu bulmakta zorlanırken. Çağı yakaladığı için ucuz ve kalitesiz bir oyundan devasa bir oyun çıkardı ortaya . Beğenir veya beğenmezsiniz piyasaya hükmettiler. Sizi uyardık , bu ticari kafadaki kitleye hükmedemezsiniz diye defalarca iyiliğiniz için uyardık. Oyuna aylık premium ve gamepass getirip minimal düzeyde pay to win ekleseydiniz veya hiç eklemeseydiniz. Günlük eğlenip kaynaşabilecek , haritanızı gezip eğlenebilmeyi sağlayacak, oyunu oynarken oyunun içinde kaldığını hissettirecek bir oyun yapsaydınız. Bu 35 yaş üstü hayatı bitmiş , hiçbişeyi beğenmeyen kitleye yaranmak zorunda kalmaz.Ticariler üzerinden para kazanmaya çalışırken kendi oyununuzun sonunu getirmemek için diken üstünde sürekli bir açık varmı diye kontrol etmek zorunda kalmazdınız. Oyunda insanları eğlendirebilseydiniz. Lynxcerez wtcn kenolive gibi çağın yayıncıları 2 gün oyununuzu yayınlayıp bırakmaz. Veyahut o kitleden görüp gelen z kuşağı kitle de sizde kalmaya devam ederdi.kostümünüzü passinizi premiumunuzu alır, arkadaşlarına bu oyunu anlatır. Ve size en az bu kazandıgını parayı kazandırırdı.bir gün belki de hayal edemeyeceğiniz kadarını kazandırırdı.Maalesef bu ticari ruhu bitmiş işsiz kitleyi asla ağzınızla kuş tutsanız da memnun edemeyeceğinizi düşünüyorum. Sorunun kaynağı row değil arkadaşlar güncellemeler de değil . Sorunun temeline inmek gerekir. Oyunun yayınlandıgı ilk gün büyük bir sorun olduğunu asla farkedemediniz. Hayat sömüren o eski oyuna ne kadar da çok benzeyebileceğini. İlerleyen zamanda o hayat sömüren oyunun farklı bir evrimini yaşamaya başladığını hiç görüp de tepki veremediniz. Keşke her şey daha iyi olsaydı . Fakat forumlarda bazı şeyleri değiştirmek istiyorsunuz. Önerdiğiniz değişiklikleri dahi o mükemmel ticari zekaları , işsizlikleri ve kurnazlıklarıyla alt üst edebilecek bir kafa yapısı önünüzde duruyor. Söylediklerimi herkesin okumasını ve düşünmesini tavsiye ediyorum. Bunları oyun çıktığında yazanlara hakaretler ettiniz. Şuanda her şey gerçekleşti. Çaba göstermeniz nafile. Erken erişim bitişinde Burhan beyin verdiği sözler, anlattığı oyun çerçevisinde bir oyuna dönüş olmayacağına göre, bu döngü sürekli devam edecektir. Her gelen güncellemede bir açık peşine düşülecektir. Kimse de memnun olmayacaktır. Saygılar.
 

Blue

Üye
Katılım
13 Tem 2022
Mesajlar
163
Puanları
43
Bir tarafı mutlu etmek için yapılanlarla bir tarafı üzmek kısmına kesinlikle katılıyorum. Fikir alıp geliştirmek ayrı iştir ama mesela forumda okçu yavaşlatılsın diye 3-4 tane oyuncu söyledikten sonra okçuyu %25 yavaşlatmak tamamen amatörlüktür.
 

Jacques

Üye
Katılım
20 Nis 2022
Mesajlar
470
Puanları
63
Çok basit 3-5 hareketle oyun çağ atlayabilirdi ama yapılmak istenmiyor sanırım ticari kaygılardan ötürü 2022 senesinde elle ya da bot ile 1 milyon mob kestirmek istiyorsunuz bize bunun eğlenceli tarafı nerede? Moblarda exp kasma dönemi orta çağda falan kaldı. Günlük görevler ile exp kasılmalıydı bu oyuna hareket getirecekti şüphesiz hemde fırsat eşitliği sağlayacaktı 2 haftada 75 olan oyunculardansa bu aktivite 3 aya yayılabilirdi günlük kasabileceğin maximum exp miktarı görevlerle doğru orantılı olmalıydı günlük yapılabilecek görevlerle atıyorum her gün 40m 60m exp ile süre hem uzatılabilirdi hem 2 haftada 75 olup her şeyi bitirmezdik hem aktivite olurdu. Hırslı olmayan düz oyuncular şuan sadece dungeon girip çıkıyor halbu ki günlük exp görevleri olsaydı ortalık şenlenirdi eğlenceli olurdu. Row tamamen kalkmalı slotlar bu denli exp vermemeli günlük kasabileceğin exp sınırlandırılmalı 2 haftada 75 olunmamalı bu çeşitliliğide arttırıcaktır şüphesiz max lvl olmadan kimse pk ya çıkmıyor ama exp sadece görevlerle yapılabilse 61 adamda pk da olur 65 te 70 te.
 

TheZK

Üye
Katılım
19 Haz 2022
Mesajlar
42
Puanları
18
Yapımcılar aslında tüm oyuncuları değil de, genel olarak oyun dinamikleri üzerine olan, geliştirme ve sürdürülebilirlik üzerine olan yorumları dinlese daha iyi bir ROW karşımıza çıkacak. Bir karakter kendini kestiğinde o karaktere nerf istemek ve bu isteği gerçekleştirmek oldukça saçma bir durum. Charlara buff, nerf vermek yerine, oyun içi piyasayı ve dinamikleri aktif edecek fikirler ve güncellemeler daha iyi bir sonuç verecektir. Örneğin; respawn süresi, karakterler doğduğu anda damage yemek yerine 3 5 sn karakterlere damage yememe getirilebilir, örneğin pazar kurduktan sonra uyarı vermek yerine pazarı kurdurmayabilir, ya da oyun içindeki hitboxlar (mouse ile oynarken duvar, ağaçtan dolayı çarın sağa sola yalpalaması) düzeltilebilir. ROWA güzel bir sistem kim ne derse desin. Kimse saatlerce aynı mobu kesmek istemez. Ancak herkes biliyor ki oyun içi piyasa durgun ve canlanması gerekiyor. AFK farm aktif olduğu sürece oyun içine 23m dediğiniz hatred'lar 5m'lere kadar düşecek. ROWA farmının kapatılması gerekiyor. Çok zor değil. PT'de ROWA açık olan birisi varsa pt drop ve coin oranı %80 düşecek bu kadar basit. Bu bile oyunu bir miktar canlandırmaya yeter.

Bir de yönetimin şöyle bir huyu var, çok erken, ince düşünülmemiş gelişi güzel şekilde müjdeli haber veriyor. Ama bu haberler zamanı geldiğinde ya asılsız çıkıyor ya da bize söylenenden farklı bir şekilde yayınlanıyor. Güncellemelerden bize bahsetmeyin, ne zaman geleceğini söylemeyin. İyice düşünün, test edin, yararını zararını tartın ona göre çıkartın. Lütfen.
 

Brahindul

Üye
Katılım
29 Tem 2022
Mesajlar
35
Puanları
18
Çok basit 3-5 hareketle oyun çağ atlayabilirdi ama yapılmak istenmiyor sanırım ticari kaygılardan ötürü 2022 senesinde elle ya da bot ile 1 milyon mob kestirmek istiyorsunuz bize bunun eğlenceli tarafı nerede? Moblarda exp kasma dönemi orta çağda falan kaldı. Günlük görevler ile exp kasılmalıydı bu oyuna hareket getirecekti şüphesiz hemde fırsat eşitliği sağlayacaktı 2 haftada 75 olan oyunculardansa bu aktivite 3 aya yayılabilirdi günlük kasabileceğin maximum exp miktarı görevlerle doğru orantılı olmalıydı günlük yapılabilecek görevlerle atıyorum her gün 40m 60m exp ile süre hem uzatılabilirdi hem 2 haftada 75 olup her şeyi bitirmezdik hem aktivite olurdu. Hırslı olmayan düz oyuncular şuan sadece dungeon girip çıkıyor halbu ki günlük exp görevleri olsaydı ortalık şenlenirdi eğlenceli olurdu. Row tamamen kalkmalı slotlar bu denli exp vermemeli günlük kasabileceğin exp sınırlandırılmalı 2 haftada 75 olunmamalı bu çeşitliliğide arttırıcaktır şüphesiz max lvl olmadan kimse pk ya çıkmıyor ama exp sadece görevlerle yapılabilse 61 adamda pk da olur 65 te 70 te.
kesinlikle günlük görevlerin halen gelmemiş olması saçmalık
 

Mello1993

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
194
Puanları
43
15 yılda 15 ten fazla mmorpg oynadım ve tüm bunların pozitif yönlerini biliyorum. oyuncuları nasıl oyunda tutacağını, oyuncuların marketi kullanması fakat diğer oyuncuların önüne geçememesi, oyuncuların eğlenmesi, itemlerin vasat olmaması vs.. her konuda çokca tartışılıp değerlendirelecek fikirler varken neden "o" oyuna benzettiniz ki itemleri de? ölünce exp (2 saat) kaybetmek kime faydalı mesela? yetenekler niye sadece normal hasarın katları % 200 % 300 % 350. daha komplike olabilirdi, pasif skill talent olabilirdi. item çeşitliliği var ama yok. rare itemlerin hepsi çöp, epiclerin ise bir kısmı, görsel olarak da cezbetmiyor. Geliştirici ekip arasında mmoprg oynamış, fantastik evren seven arkadaş yok muı hiç, binbir tane oyunda binbir tane item var şaşalı item var. bakıp tasarlayabilirlerdi. yemin ediyorum ko daki elixir staff gibi staf yok oyunda mageler kibrit tutuyor gibi. mesela basit, rare , epic tüm itemlerin setleri olsa ve her classmanda 3-4 farklı set olsa, bu setler skilleri etkilese ve setlere göre main skiller kullanılsa. yani geliştirebilecek o kadar çok şey var ki say say bitmez.
 

kimyasal

Üye
Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
157
Puanları
28
Oyun hızlı bir şekilde geliştiriliyor, hatalarını da düzeltecektir diye düşünüyorum. Tek mesele güzel duygular ve vizyonla başlayıp para kazanma hırsı bürünmüş bir şirket ve oyun konseptine dönmemeleri gerektiğidir.
 

XİARA

Üye
Katılım
2 May 2022
Mesajlar
42
Puanları
18
Oyun hızlı bir şekilde geliştiriliyor, hatalarını da düzeltecektir diye düşünüyorum. Tek mesele güzel duygular ve vizyonla başlayıp para kazanma hırsı bürünmüş bir şirket ve oyun konseptine dönmemeleri gerektiğidir.
Sebce dönmediler mi :)
 

kimyasal

Üye
Katılım
10 Eyl 2022
Mesajlar
157
Puanları
28
Ticari kaygıları ön planda görünüyor gibi ama bunu değiştirebilirler, umudum var acımasız bir pay to win olmayacaktır diye düşünüyorum.
 

MaRaKeSH

Üye
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
738
Puanları
63
Dostum bütün kurtların dökmüşşsün iyiki de dökmüşsün herşeyi bir forumda özetlemiş oldun. Ben başta olmak üzere bir çok insan ROW u destekledi, aynı oranda desteklemeyenlerde vardı. destekleyende desteklemeyende aslında aynı şeyi istedi başta. Sadece amaç lvl kasma olmalıydı ki bizim ikna olduğumuz nokta bu idi. Channellar açılacak orada row kullanılabilieceğiz ve kutu toplama çalışmıyacaktır. Hadi coini toplasın adam drop düşmemesi gerekiyordu ki hala bunun olması gerektiğini düşünüyorum. Zaten pazar bitmiş durumda item fazla herkes ucuzu kapatmanın peşinde haddinden fazla pahalıya satanda mevcut bu serverin sorunu item fazlalığı olması. Hrm kullanmadığımız onlarca item var hem kullanamadığımız bir çok item var. hala elit set bonusları yok neden, +7 item basma imkansıza yakın bir oranda, takılar pazarda tonla her moptan takı düüyor takı artılama yok. Evet oyun geliştiricileri çalışıyor ama oyun yönetimi oyuncuları mutlu edecek hamleleri yapmıyor ve yaptırtmıyor diye düşünüyorum. Herşey güzel olacak diyemiyorum artık ama bundan kötüsüde olacağını sanmıyorum sadece sabırla bekliyorum
 

Blue

Üye
Katılım
13 Tem 2022
Mesajlar
163
Puanları
43
15 yılda 15 ten fazla mmorpg oynadım ve tüm bunların pozitif yönlerini biliyorum. oyuncuları nasıl oyunda tutacağını, oyuncuların marketi kullanması fakat diğer oyuncuların önüne geçememesi, oyuncuların eğlenmesi, itemlerin vasat olmaması vs.. her konuda çokca tartışılıp değerlendirelecek fikirler varken neden "o" oyuna benzettiniz ki itemleri de? ölünce exp (2 saat) kaybetmek kime faydalı mesela? yetenekler niye sadece normal hasarın katları % 200 % 300 % 350. daha komplike olabilirdi, pasif skill talent olabilirdi. item çeşitliliği var ama yok. rare itemlerin hepsi çöp, epiclerin ise bir kısmı, görsel olarak da cezbetmiyor. Geliştirici ekip arasında mmoprg oynamış, fantastik evren seven arkadaş yok muı hiç, binbir tane oyunda binbir tane item var şaşalı item var. bakıp tasarlayabilirlerdi. yemin ediyorum ko daki elixir staff gibi staf yok oyunda mageler kibrit tutuyor gibi. mesela basit, rare , epic tüm itemlerin setleri olsa ve her classmanda 3-4 farklı set olsa, bu setler skilleri etkilese ve setlere göre main skiller kullanılsa. yani geliştirebilecek o kadar çok şey var ki say say bitmez.
Oyunun KO'nun üstüne çıkacağı yeni skillerle belli edildi hocam. Zamanla dediğin tarzda düzenlemeler de gelecektir eminim.
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,357
Puanları
113
Haklısınız..

Keşke bu konuların mantığının tam tersi konular açıp bakın 20 senelik oyunda olmayan özellikler yeni Türk oyununda var diyebilsek.

Bu noktadan sonra oyunun ileriye gideceğini düşünmüyorum. Şuanki güncellemeler sadece belli bir kesimin işine yarayan istekler gibi. Bu kitleyi elinde tutmak için aynı şekil devam edilir.
 

JohnPlane

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
837
Puanları
63
çok değerli bir yazı olduğuna eminim ama bu kadar uzun yazıyı tek parça yazdığından okumayacağım, paragraflara bölersen belki.
Okudum ve çok zorlandım içeriği güzel ama veda mektubu gibi :D

Bir tarafı mutlu etmek için yapılanlarla bir tarafı üzmek kısmına kesinlikle katılıyorum. Fikir alıp geliştirmek ayrı iştir ama mesela forumda okçu yavaşlatılsın diye 3-4 tane oyuncu söyledikten sonra okçuyu %25 yavaşlatmak tamamen amatörlüktür.
öyle olmadı herkes okçulardan zaten şikayetçiydi ama çözüm yavaşlatmakmıdır bilemiyorum asaslar zaten zayıf ve kırılgan birde yavaşladı hepten işlevsiz hale geldi okçu zayıflatılacak diye olan 3-5 asas oyuncusuna oldu şuan gram PK atmıyorum atamıyorumda zaten oyunu sadece Mage team ve BP ler oynuyordu şimdi bpler normalleşti bir mageler kaldı onlarada bıraktırırlar yakında yönetim tövbe etmiş oyuncu kalsın istemiyor oyunda :D

Okudum ve çok zorlandım içeriği güzel ama veda mektubu gibi :D


öyle olmadı herkes okçulardan zaten şikayetçiydi ama çözüm yavaşlatmakmıdır bilemiyorum asaslar zaten zayıf ve kırılgan birde yavaşladı hepten işlevsiz hale geldi okçu zayıflatılacak diye olan 3-5 asas oyuncusuna oldu şuan gram PK atmıyorum atamıyorumda zaten oyunu sadece Mage team ve BP ler oynuyordu şimdi bpler normalleşti bir mageler kaldı onlarada bıraktırırlar yakında yönetim tövbe etmiş oyuncu kalsın istemiyor oyunda :D
Asaslar yavaşlamadı ?

Okudum ve çok zorlandım içeriği güzel ama veda mektubu gibi :D


öyle olmadı herkes okçulardan zaten şikayetçiydi ama çözüm yavaşlatmakmıdır bilemiyorum asaslar zaten zayıf ve kırılgan birde yavaşladı hepten işlevsiz hale geldi okçu zayıflatılacak diye olan 3-5 asas oyuncusuna oldu şuan gram PK atmıyorum atamıyorumda zaten oyunu sadece Mage team ve BP ler oynuyordu şimdi bpler normalleşti bir mageler kaldı onlarada bıraktırırlar yakında yönetim tövbe etmiş oyuncu kalsın istemiyor oyunda :D
asaslar yavaşlamadı yalnızca okçular yavaşladı
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt