Öneri Geliştirici Ekibe Kritik Öneriler.

Rammstein

Üye
Katılım
21 Kas 2020
Mesajlar
75
Puanları
18
Giriş: Aşağıda bahsedeceğim konularda bazı isimler Rise Online oyun içeriklerinin daha ezberlenememesinden dolayı Knight Online veya başka oyunların içeriklerinin isimleriyle yazılmış ,yeterli bilgiye sahip olunmamasından geliştirici ekip tarafından yapılması mümkün olmayan konulara değinilmiş ve İngilizce-Türkçe yazım yanlışlarına sahip olabilir.

Genel olarak öznel(kendim) ve Mmorpg kültürüne hakim oyuncular tarafından istenilen konulardan bahsedilmiştir. Sürekli ''bence, benim fikrimce, genel olarak böyle isteniyor'' vb. söylemler tekrar edilmeyecektir.

Oyunun daha geliştirme aşamasında ve çok başında olduğu, değişeceği bilinmektedir. Aşağıdakiler bu gelişimler aşamasında fikir vermek için yazılmıştır.


Oyunun mantalitesinden beklenti: Topluluk yöneticisi, oyunu bekleyen oyuncu kitlesi için kafası karışık diye bahsetti. Geliştirici Ekipten beklentimiz beğenilen Knight Online savaş mekaniklerinin korunması üzerine günümüze uygun küçük dokunuşlar olacak şekilde hem dengeyi sağlayacak hem çağdaş birkaç savaş dinamiklerinin eklenmesi, oyunda class dengesinin kurulması.
Savaş mekaniklerinin dışında oyunun geri kalan kısmında, işleyişinde, ilerleyişinde hiçbir şekilde Knight Online'a benzememesi. Özgün, yenilikçi, çağdaş olunması.


Dungeon Sistemi: Başlangıçta olsa da 5-10 arası dungeon olmalı. Bu dungeonlar kesinlikle kat çıkma şeklinde olmamalı,harita şeklinde olmalı. Dungeona girmek için alt ve üst level sınırları olmalı, parti toplayabilmek için yardımcı Npc olmalı, Mobları keserek boss'a sonra ilerleyip oda veya mekanı değiştirip başka moblara ve boss'a finalde büyük boss'a ulaşılmalı. Bu bosslar dungeona girdiğimiz level seviyesine göre kutulardan düşük yüzdeliklerle değerli ve orta seviye itemler çıkmalı.Final Boss'u elinde Reaper tutuyorsa, kesilince kutusundan reaper çıkması gibi küçük güzel detaylar olabilir. Dungeonlar genel maplarin uçlarında giriş kapısı şeklinde bulunmalı.(örnek: Dorion'da zombilerin mekanının sonunda, Eslant'da golemlerin arkasında) Bu sistem çoğu modern Mmorpg'lerde kulanılan sistemdir.
Çevre Tasarımı olarak gayet güzel hazırlanmış delos haritasının sadece dungeona gitmek için yürüyüş yeri olması(yanlışım olabilir) mob olmaması,sadece bir dungeona sahip olması , o dungeonunda kat çıkma şeklinde olması oldukça garip.



Zar Sistemi: Hızlıca, örnek vererek ve basit bir şekilde anlatacağım; X dungeonunda Final bossunu kestik içinden üst seviye item çıktı. Varsayalım item Reaper olsun, yani Warrior itemi. 8 kişilik partide 2 tane Warrior var. Oyun sadece o iki warriora zar attırarak itemi versin .Böylece ruh bağı olan üst seviye itemler olması gereken karakterlerde olsun. Trade edilebilir Orta ve düşük seviye itemler için de class ayrımı yapmadan oyun isteğe bağlı şekilde tüm partiyi zar atmaya veya çekilip itemi almamaya fırsat versin.

İtemler: Oyunda orta seviye ruh bağı olmayan itemler ile üst seviye ruh bağlı itemler arasında az bir kalite(atak,defans vb.) farkı olsun. Bu hem oyunda dengeyi sağlayacak hem de özellikleri orta seviye itemlerden az yüksek olsa da zor elde edilen bu üst seviye itemlere ulaşmak oyuncular için zor bir hedef ve oyunda tutmaya yönelik bir motivasyon olacak.

Upgrade sistemi: Kabul görmesi düşük ihtimal ama bence ''+'' basma denilen sistem olmamalı. Eğer olacaksa ruh bağlı üst seviye itemlerde dahil tüm itemler başarısız upgrade sonucu ceza olarak yok olmak (yanmak) yerine +0'a geri dönmeli. + basma sistemi zor olmamalı. Son seviyeye (+8) upgrade oranı Knight Online'da +7 ye upgrade etme oranına yakın olmalı.

Görev ve Level : İster fazla ister az olsun , görevler kesinlikle ilk leveldan son levela kadar getirmeli. 2021 yılında slot dönerek level almak istemiyoruz. Oyunun içinde otomatik saldırı yapan eklentilere karşıyız.

Oyunun verdiği hissiyat: MMorpg'lerde yaygın olarak uzak doğu ve batı ekolleri var. Bu ekollerin kendilerine özgü tasarımları, içerikleri, tarzları var. Rise Online dünyaya açılırsa bir Türk Mmorpg ekolu yaratabilir. Benim şahsi düşüncem; Rise Online'nın ''o güzel çevre ve sanat tasarımının'' mistikliğini, büyüleyiciliğini, asilliğini ,sade ama etkileyici doğaüstücülüğünü ; itemlerden petlere, bineklerden hikayeye, moblardan skill efektlerine kadar tüm oyuna yansıtması ve MMorpg'de Türk ekolünü yaratması.

Petler: Sincap, tavşan , kurbağa yerine Rise Online ile özleşecek özgün yeni fikir üretilmeli. Mesela petler sadece; uçabilen , yarı soyut melek/şeytan/peri gibi Rise Online'nın o güzel çevre ve sanat tasarımıyla özdeşen, görsel dokusuna uygun kanatlı mistik,ruhani varlıklar olabilir. İsmi petler olmaz ruhlar vb. olur, özgün olur :)

Binekler: Binekleri tasarlayan ekibin çalışmalarına saygısızlık etmek istemem ama bir tasarım ancak bu kadar kötü olabilir, tamamen değiştirilmeli. Kendi fikrim olarak Rise Online'nın o güzel çevre ve sanat tasarımıyla özdeşen, görsel dokusuna uygun sadece At ve ata benzer modellemeler ile kalınmasını istiyorum, Örnek: Unicorn, Zırhlı at, Cehennem atı, Şovelye Atı, Elektrikli at, yarı soyut at, beyaz at siyah at gibi farklı tasarlanmış atlar.

Moblar: Bir berbat konu daha, Doriondaki moblar Knight'da var diye eklenmiş. Niye Worm? Sanatsal devasa yapıların ,heykellerin yanında niye solucan kesiyoruz? Dorion şehrinden etkilenerek dışarı çıkarak görev yapacak oyuncu gerçekten bandicoot mu kesecek? Kafası kesik heykeli (galiba Sezar) görüp keşfetmeden önce Bulcana benzer tasarlanmış çirkin mobu mu göreceğiz? Brutal Frog isimli mob bize deneyim kazandırdıktan sonra kafamızı çevirdiğimizde o mobun Arena manzarasıyla olan uyuşmazlığını mı göreceğiz? Yada o garip kafalı mantarların ve mantarların yaşadığı alanda ki yapıların-çevre tasarımının oyunun geri kalan tasarımıyla çelişkisini mi göreceğiz? Gariban geyiklerin ne günahı var :D
Dorion'daki moblar yine oyunun kendi sanatına saygılı şekilde elden geçirilmeli. Oyun içinde ki diğer güzel moblardan örnek vereceğim; ilk Lwl'dan son Lwl'a kadar tüm maplerde Necromancer, Undead King , Salyr , Prophet , Archdemon gibi detaylı , mobu öldürmeye çalışırken düşük seviye mob olsa dahi önemli bir şeyle savaşıyormuşsun gibi hissiyat uyandıran moblar tercih edilmeli. Doriondaki moblar boyut olarak küçük ama bu bahsettiğim özellikleri barındıran moblar olmalı. Örneğin suyun kenarında güzel ve detaylı tasarlanmış küçük boyutlarda deniz kızı olabilir. Worm yerine yine küçük boyularda lamia olabilir. Bulcan yerine yine Lich tarzı bir mob olabilir.Bandicoot yerine Knight'daki Dts petine benzer küçük dtsler olabilir (Örnekleri Bilindiği için Knight'dan seçtim) Elimizde Yunan-İskandinav- Ortadoğu- Türk mitine ait
bahsettiğim özellikleri taşıyacak binlerce varlık var.


Atmosfer: Yağmur, Kar, yıldırım istiyoruz : )) Mesela Eslant ın karlı yerine sürekli kar yağabilir. Yada yağmurlu bir zamanda Death Valley'de karşı ırkla savaşırken asas tam mageyi avlamak üzereyken magenin şansına tüm oyuncuları kör edip ekranı tamamen beyaz yapacak bir yıldırım : ))

Çevre Tasarımı: Öve öve bitiremedik ama az olsada eksiklerden bahsedelim : )) Dorion şehri bize korunuyormuş hissiyatı vermeli, etrafı surlarla çevrilmiş olmalı,şehir çıkışında, çıkış kapıları olmalı bu kapılarda fazla sayıda şehir guardianları olmalı, şehrin içinde devriyede olan guardianlar olmalı. Şehrin kapısından çıkarken artık korunmuyor olduğumuz moblara yaklaştığımız hissedilmeli. Bunlar tüm Şehirlerde ve köylerde hissedilmeli. Bir soru; Dorionun şehrinin içinde niye Wormler var? : )) Şehrin içine halk ilerde eklenecek diye söylendi, o halkın yaşadığı evler de şehrin içine eklenmeli ve ikna edici sayıda olmalı. (yine geri kalan mimariye uygun sanatsal bir şekilde) Dorion halkı diğer köy halklarına göre daha elit gözükmesi gibi ince detaylar da olabilir. Eslant'ın merkezi gibi yerlerin de Askeri Kamp olduğu hissedilmeli.

Karakter Tasarımı: Karakterler yaratılırken çok fazla detayın özelleştirilebilmesini istiyoruz (örnek:gw2) Boy ayarlamasının belli bir standartı olmalı, göze batacak şekilde çok uzun ve çok kısa karakterler yaratılamamalı. Sebebini anlayamadığım şekilde yönettiğimiz karakterler ortamda hiç belirgin değil, herkes kendi karakterinin görünmesini skinlerinin veya itemlerinin belli olmasını ister.

İtem Tasarımı: Oyunun başarılı yönlerine göre inanılmaz derecede alt seviyede kalmış. Bir kaç item dışında vasat bile değil.

Fiziksel Davranışlar::D İtem tasarımlarından tek kötü olan konu. Karakterlerin koşuşu yürüyüşü çok kötü. Mobların davranışları engelli gibi. Ekibin bu konu üzerinde daha sonra çalışacağını duymuştum.



Evet, böyle bir yazı oldu, Yazının içinde genellikle gw2-wow-aion-tera-bdo vb. gibi mmorpg oyunlarından öneriler vardır. Pandemi döneminde evde karantinada kaldığım dönemlerde not defterine kabaca yazıp daha sonra böyle derledim. Umarım geliştirici ekipte çalışan arkadaşların motivasyonunu kırıcı şeylere sebep vermemişimdir.
 
Son düzenleme:

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
223
Puanları
43
Faydalı tavsiyeler. Oyun olumlu yönde çok fazla değişir inş.
 

Szchull

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
139
Puanları
43
CTRL ile ekran yakınlaştı sanıp uzaklaştırıp okuyanlar Like :D

Upgrade sistemi dışında tüm söylediklerinin altına imzamı atarım. Upgrade sistemi bence üzerine kafa yorulup hiç bir oyundan alıntı olmadan özgün bir tarzda olmalı. Sonuçta oyunun bel kemiği olacak.
 
Son düzenleme:

bekirdemirr92

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
92
Puanları
18
Dungeonla ilgili olan kısmına katılıyorum kat çıkmalı dungeon mu olur ya ko'da da hiç sevmezdim delosu. Dungeon dediğin adam akıllı mapi olan bi yer olmalı. Belli bir başı sonu süresi seviyeleri ve bossları olmalı. İnşaallah dungeon delos gibi olmaz.
 

sherlockholmes

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
41
Puanları
8
Çok güzel fikir önerileri.
Yüzlerce kullanıcıdan çok güzel öneriler topladı Rise ekibi.
İstese böyle free İş Geliştirme ekibi kuramazdı.
Bundan sonrası tamamen Geliştiricilerin elinde.
 

Rammstein

Üye
Katılım
21 Kas 2020
Mesajlar
75
Puanları
18
Kar, çamur, yıldırım, yağmur, asit yağmuru, kül yağmuru, meteor, kasırga, plazma ışınları (saymakla bitmeyecek) vb. doğal fenomenler beni doğrudan oyuna çeker.
En azından savaş alanı, diğer event bölgeleri daha kasvetli ya da konuya uygun olabilir. MMORPG türünde atmosferin önemi büyüktür.

Sanat tasarımının başarısı ortada, gelişeceğini de biliyorum. Aynı şeyi OST - Map Theme için de söyleyebilirim, hiç fena değil; ama kısa süreli loop söz konusu, daha yoğun kreşendo ve çeşitli besteler duymak isterim, ayrıca atmosferik sesler oldukça zayıf.

Fizik, animasyon altı çizilmiş bir konudur, gelişecektir diye ''umuyorum.''

Solucanlara gelince, onlar birer sülük gibiler... Yerine ciddiyeti olan en azından bir akrep veya sıradan iskeletleri tercih edebilirler. Solucan görmek yerine PAC-MAN'i yeğlerim.

Mount & pet, kim neyi-nasıl tercih etmek istiyorsa öyle olmalı, yelpaze ne kadar geniş o denli sorunsuz topluluk ve oyun içi çeşitlilik. Bazıları ateş püskürten bir ejderhaya binmek yerine ''miyavlayan kedileri, uluyan kurtları'' tercih edebilir. Bu konuda çeşitliliği tercih ederim, ama dediğin gibi bir ''at'' bile tonla varyasyona sahip olabilir. Mistik, metafizik ögeler bu oyunda fazlasıyla kabul görecektir.

Dungeon: Oldschool RPG türünde sıralı basamak, kat çıkmak şeklinde yapılır; fakat alternatif olarak modern dungeon tipine de yer verilebilir. İkisi de bana uyar.

Item: Oyunun kilit noktası olduğu için upgrade sistemini minimize etmeleri emsalleri de beraberinde getirir. Güçlenmek ne kadar zor olursa, oyuncuyu o kadar içeride tutarsın. Kişi ya da kişiler, eşyaları kolaylıkla elde ettiği takdirde tek düze builda bağlı bir kısır döngü oluşacağından ve de herkes eşit PvP'de başarılı olamayacağından oyunu birçoğu daha başında bırakır. Örnek: Alphadan hemen sıkılıp gittiler. Bunun tek nedeni ''item'' değildi elbet, ama yegane unsuruydu.

TESO, GW, SWTOR, gibi oyunlarda ''oyuncu kalitesi'' önde tutulur; ancak bu tarz oyunların tamamının daha başında altyapı ona göre inşa edilmiştir. GW2'nin P2W'e dönüştüğünü söyleyenler de var. Ne yazık ki TESO'da bile bazı dungeonlara girebilmek için mikro ödemelere tabi tutuluyorsun. Herkes farkında, eşitlik ilkesi: oyunlarda son derece sıkıcıdır. Yapımcıların mottosu genellikle ''oyunumuzda herkes eşit olacak,'' sonra bir de bakmışsın her şey başa dönmüş ve parayı veren düdüğü çalmış. Dengede tutabilirler. İyi bir örnek olsun: Archeage ''labor'' sistemi yüzünden eleştirilmişti, sonra Archeage Unchained labor pot non p2w olduğunda, oyunu oynamadılar. Bu sistemi kullanmayı amaçlamış ve kısa sürede batmış veya iptal olmuş ciddi sayıda kaliteli proje sayabilirim.
Teknik olarak kimse eşitliği sevmez, eşitliği sevmek bile ''ben bunu istiyorum'' demektir.

Rise oyun yapısını (combat, movement, map, skill, build, item) ve end game content açısını bu şekilde kurmamış, bu sistem değişmez, zira komple projeyi iptal edip-başa çekmeleri icap eder. Oyunda ''imba'' mantığı var. Aynı şekilde, item yanmazsa pazarcılık zayıflar. Birçok MMORPG oyunda item yanması diye bir şey yoktur, silah ya değer kaybına uğrar ya da başa çeker; ama bahsi geçen oyunlarda ticaret anlayışı çok zayıf olup AA'a bağlıdır. Bu oyunda ticaretin altı çizildiği için UP kısmında bir şey değişeceğini sanmam. Bu tarz bir yapıda eşyaların yok olmasını doğru buluyorum, aksi takdirde pazarcılık ölür.

Karakter oluşturma ekranı çeşitli görünse de derin değil, evet en azından minimal farklara ulaşabilmeli.

Görev - grind: Olmazsa olmaz zaten. Sadece quest ile level kasma mantığı pek az oyunda vardır ve PvE'deki mobların önemini azaltır, tercih etmem, her ikisi de olmalı. Grind bu oyunun yapısına çok uygun, zira moblar grind-spot olarak tasarlanmış. Sistemi quest odaklı end game dönüştürmeleri için bütün mob ve map dizayn yapısı baştan aşağı değişmek zorunda kalır. +1 yıl daha beklersiniz.

Zar sistemi (item roll) bu oyunun yapısına oldukça ters, ayrıca modern RPGde ciddi bir sorundur. Nedeni çok uzun açıklama ister, ama alternatif bir örnek olsun: TESO'da bunun kolayı var ''dungeon itemlerı düştüğünde, dungeon party arasında isteğe bağlı trade yapılır, dungeondan çıktığında hala aynı party ile bir süre daha takasa izin verilir, sonra da otomatik soulbounda dönüşür. Bu hem güzel hem de kaba tabiriyle traş bir sistemdir, yine pazar sistemini zayıflatır. TESO'da kimse buff-pot- craft scroll dışında trade marketleri sallamaz. Gerek yok çünkü, item çok kolay farm oluyor. Hatta grind yok gibi bir şey, CP çok yüksek görünse de yöntemini bilen hızlıca end game ulaşır.

Rise'a item konusunda bir önerim var. Early - mid - late, mantığı ile yola çıkıp sistemi buna göre entegre edebilirsiniz, kaliteli ürün drop minimum tutulursa makro oyun yapısında P2W oranı düşer, işler ya şansa kalsın ya da şans faktörü ortadan kalksın.

Farklı fikirler olması güzeldir ve bazı konularda yollar kesişti. Bunun da ekip için zorluğu şu; Herkesi tek tek dinleyip, uygulamaya kalktığında çuvallarsın. Ana fikirden uzaklaşmadan önerileri dikkate alması bir tehlike yaratmaz; ama topluluk yüzünden New World, (Lineage Eternal, Wildstar, Chronicles of Elyria bu oyunlar iptal oldu) ne hale geldiğini gördük, ekip çok daha iyi bir oyun yapmıştı, topluluk ise ''yok, ben full loot PvP beceremiyorum'' dediği için, PvP sisteminde dramatik değişimler yapıldı ve benimle beraber birçok oyuncuyu daha başında kaybetti. Yaklaşık yarım milyon iade oldu. Ascent: Infinite Realm adını Elyon olarak değiştirip steampunk türünü Orta Çağ fantasye dönüştürdü. Corepunk'ın, Bless Unleashed'in, Ashes of Creation'un da batacağını biliyorum. Takibe alın bunları, işe topluluğu çok karıştırdıklarını göreceksiniz, her şeyin fazlası zarar.

İşin özeti: Rise ekibinin topluluğu dinlemesi ve ana fikirden uzaklaşmaması güzel.
Aksi takdirde ben buraya bir kusur ve eksik listesi çıkaracak olsaydım, oyunu baştan yapmak zorunda kalırlardı. Kişisel tercihleri bir kenara bırakıp, onlar ne yapıyor, bunu daha çok merak ediyor ve bol şans diliyorum.

Bu alternatif ve güzel önerileri için de Rammstein'ı tebrik ediyorum.
Eline sağlık.
 

Chang

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
13
Puanları
3
Eline sağlık üstat, beklentilerimiz bu yönde umarım ilgililerde ilgilenirler.
 

Tyrande

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Yazılanları okudum. Güzel fikirler var %100 eşitlik zaten MMORPG türünde dediğiniz gibi mantıklı bir sistem değil. İnsanlar bir karakter oluşturup kendine göre bir build yapıp emek harcayıp bir şeyler yapmayı sevdiği için bu türü oynuyorlar. MMORPG'nin en büyük özelliği karakter buildi. oyunda karakterlerin item çeşitliliğini ve stat puan çeşitliliğini ve skill ağacı çeşitliliğini had safhaya çıkartarak çok farklı buildler oluşturmaya izin verilmeli. Tek bir build meta olursa herkes fabrikadan çıkmış gibi aynı buildi yapar.

Ancak oyunda item kazanmak astronomik zorlukta olursa bir item gerçek parayla binlerce liraya tekabül edecektir kaçınılmaz olarak ve bu itemlar karakterde dramatik farklar oluşturursa oynanabilirlik ciddi anlamda azalacaktır. Çünkü bir noktadan sonra herkes oyunu çözer ve amatör ruh kalmaz.

Herkes malum oyunun ilk zamanlarını çok güzel hatırlar. Çünkü itemlar astronomik seviyelere çıkmamıştı çok az imba karakter vardı. Sağlam karakterler elbette vardı ama dişinize göre bir rakip illaki buluyordunuz. Zaten eğlenceli olanda buydu. Karşıdan sağlam olduğunu düşündüğünüz bir adam yaklaşınca kaçıyordunuz. Amatör ruhu vardı. Herkes az çok bir şeyler yapabiliyordu PvP anlamında. Sonralardan oyunun dengesi kaçınılmaz olarak bozuldu. Çünkü oyun baştan yanlış yapılmıştı. Tarihin tozlu sayfalarına karışması kaçınılmazdı. Öylede oldu.

MMORPG'lerde zevk alarak oynamak istiyorsanız oyunda bir amatör ruhunun olması gerekir. Oyunda yeterli bir popülasyonun olması gerekir. Herkes oyuna profesyonel olarak bakarsa "progress en kısa yoldan ve hatasız olmalı herkes ne yapacağını nasıl yapacağını çok iyi bilmeli" diyorsanız siz de zevk alamazsınız inanın bana.

Oyunda oyuncu çeşitliliği olmalı. Oyun tarzı çeşitliliği olmalı. Bunun için de ne gerekiyorsa o şekilde kodlanmalı. Meslek sistemleri, Ticaret sistemi bu tür için çok önemli.

Atıyorum bir oyuncu çeşitli madenleri toplayıp bunların ticaretini yaparak bir yerlere gelmeyi sever, diğer bir oyuncu zindanlara girip canavaları öldürüp çeşitli eşyalar elde ederek bunları satarak bir yerlere gelmeyi sever. Oyun çok yönlülüğü MUTLAKA barındırmalı. Tüm bunlar olursa oyun zaten uzun soluklu olur ve bizde severek oynarız.

Ancak item, seviye kazanma, build malum oyundaki gibi olursa ki malum oyunda item upgrade sistemi tam bir kumarhane mantığı güdüyor. Hiç cezbedici olacağını sanmıyorum. Ticaret sisteminin canlı olması itemların yok olmasına bağlı ise gerekirse oyunda itemlara bir kullanım ömrü konulur. Hem bu itemların da astronomik fiyatlara çıkmasını engeller. Upgrade sistemi kalksın demiyorum ama ya kazan ya kaybet mottosu bana cazip gelmiyor. Bu benim şahsi düşüncem. Herkesin fikri farklılık gösterebilir elbet.

Tabi biz burada fikirlerimizi söylüyoruz yapımcı firma ortaya nasıl bir ürün koyacak çıktığı zaman göreceğiz. Beğenirsek oynayacağız beğenmezsek farklı mecralara yöneleceğiz.

edit: MMORPG oyun türünün en büyük başarısı İnsan egosunu tatmin edebilmesidir. Bakın bu değişmez bir kural. Malum oyunun zamanında bu kadar efsane olmasının yegane sebebi de budur. Yoksa çok daha kaliteli oyunlar yok muydu? Vardı. Ama bu oyun insan egosunu çok tatlı bir şekilde okşuyordu.

Tabi benim oynadığım zamanlarda ben ortaokula giden sıradan bir çocuktum. Uzun bir süre oynadım. O zamanlar üşenmeyip max lv kasmıştım. Millet bana ilah gibi bakıyordu. Oyunda sağlam clanlardan birine bile girmiştim sonradan. Hiç tanımadığım insanlar hatta belki benden yaşça büyükler oyunda abi/abla diye lafa giriyordu. Buda zehir gibi bir şey heleki o yaş gurubu için. Hoş götürdükleri getirdiklerinden fazladır tabi bu konumuz dışı.

Yani tatmin duygusu çok önemli. :) Düşünün bir oyunda bir karakterin (mage) bir skilli (nova) statü simgesi haline gelmişti. Novasını açmış bir mage saygıyla karşılanıyordu.
Ama bu tür şeylerin olması için Oyunda amatör ruhu bir şekilde korumanız lazım dediğim gibi. Yoksa herkes prof oyuncu olduktan sonra bilmiyorum.

Günümüz şartlarında bunu sağlamak ne kadar mümkün siz düşünün.


İyi forumlar :)
 
Son düzenleme:

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
296
Puanları
43
Böyle bir oyuncu kitlesi de bulamaz başka bir geliştirici ekibi. Umarım okuyup değerlendirirler. Fakat bu geliştirme 40 kişilik ekip ile olmaz. Bu ekip en az 300 kişi olmalı. Bunun içinde önce para kazanıyor olmalılar. O nedenle oyun ilk zamanları çok farklı şeyler görmeyeceğimize inanıyorum.

O yüzden diyorlar ki oyun açıldıktan 1 sene sonra tanıyamayacaksınız oyunu :)
 

Nart

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
374
Puanları
63
Burhan bey aslında cevap verdi ilk maddelere. Onlar bir sürü yenilik getirebileceklerinin farkındalar ve bunu da istiyorlar ancak oyunun kitlesinin çoğu malum oyundan başka oyun oynamamış insanlar olduğu için bu yeni skiller vb oyuna direk eklenirse bu kitle de kaybedilebilir. O yüzden oyun sade başlayıp zamanla ekleyecekler çoğu şeyi.

Bu düşünce bence de mantıklı bir düşünce. Zamanla bir çok yenilik göreceğinize emin olabilirsiniz.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Pet binek ve halk kısmı çok hoşuma gitti. Şehrin içinde üst mertebe. Dışında fakir halk. Fakir halk yardım ve tecrübe için zengin halk ise para ve tecrübe görevleri.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Merhaba,

Durgun geçen ilk yılı saymazsak oyunumuzu 3 yıldır geliştiriyoruz. Önceki yıllarda Freelancer -kısa dönem- çalışıp eşya ve diğer görselleri modelleyenler oldu. Onların kalitesi şu anki işçiliğe göre daha düşük kalıyor olabilir. Yine mevcut kemik ekip de zamanla kendisine çok şey kattı. Bu yüzden şu anki potansiyel ile 2-3 yıl önceki potansiyelimiz arasındaki farkı
Discord sunucumuzda bulunan "in game content" alanında paylaştığımız içeriklerden anlayabilirsiniz. Yine Jr Developer'lar da sürekli kendilerini geliştiriyorlar. Aynı doğrultuda bundan 2 yıl, 5 yıl sonrasını da düşünebilirsiniz. Yani yapılanlardan çok yapabileceklerimize güvenebilirsiniz. Tabii Türkiye şartlarında küresel dünya ile yarışmanın çok zor olduğunu da lütfen unutmayınız ama zamanla bu yarışmaya girecek yeteneğe ve güce de muktediriz. Değerlendirme ve fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.

Not: Bazı konulara yazdığım cevaplar benzeri birçok konuya ve potansiyel sorulara cevap niteliğinde olduğundan vakit kaybetmemek adına her konuya ayrı ayrı cevap yazmıyorum, cevap yazdığım konuları da özel olarak seçmiyorum. Yaptığım küçük molalarda satır aralarında cevap ve bilgi vermiş oluyorum sadece.
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
296
Puanları
43
Ölüm efektleri için bir önerim var. Kanat saçmalığı sistemine ilk başta ve en fazla karşı çıkanlardan biri olarak söylüyorum ki ölüm anında karakter diz çöktüğü zaman sırtından kanatlar çıksın ve 2 tur ölüm çırpınışı ile tamamlasın. Lunaskar bembeyaz, protean ise simsiyah. Tabi bu kanat uskonun saçma kanatları gibi olmayacak melek kanadı gibi yani.

Bu muhabbet kalabalık ortamlarda karakterler ölürken hangi ırktan karakter öldüğünü net hissettirir efsane bir eklenti olur. Aion online'da vardı.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt