Rammstein
Üye
- Katılım
- 21 Kas 2020
- Mesajlar
- 75
- Puanları
- 18

Giriş: Aşağıda bahsedeceğim konularda bazı isimler Rise Online oyun içeriklerinin daha ezberlenememesinden dolayı Knight Online veya başka oyunların içeriklerinin isimleriyle yazılmış ,yeterli bilgiye sahip olunmamasından geliştirici ekip tarafından yapılması mümkün olmayan konulara değinilmiş ve İngilizce-Türkçe yazım yanlışlarına sahip olabilir.
Genel olarak öznel(kendim) ve Mmorpg kültürüne hakim oyuncular tarafından istenilen konulardan bahsedilmiştir. Sürekli ''bence, benim fikrimce, genel olarak böyle isteniyor'' vb. söylemler tekrar edilmeyecektir.
Oyunun daha geliştirme aşamasında ve çok başında olduğu, değişeceği bilinmektedir. Aşağıdakiler bu gelişimler aşamasında fikir vermek için yazılmıştır.
Oyunun mantalitesinden beklenti: Topluluk yöneticisi, oyunu bekleyen oyuncu kitlesi için kafası karışık diye bahsetti. Geliştirici Ekipten beklentimiz beğenilen Knight Online savaş mekaniklerinin korunması üzerine günümüze uygun küçük dokunuşlar olacak şekilde hem dengeyi sağlayacak hem çağdaş birkaç savaş dinamiklerinin eklenmesi, oyunda class dengesinin kurulması.
Savaş mekaniklerinin dışında oyunun geri kalan kısmında, işleyişinde, ilerleyişinde hiçbir şekilde Knight Online'a benzememesi. Özgün, yenilikçi, çağdaş olunması.
Dungeon Sistemi: Başlangıçta olsa da 5-10 arası dungeon olmalı. Bu dungeonlar kesinlikle kat çıkma şeklinde olmamalı,harita şeklinde olmalı. Dungeona girmek için alt ve üst level sınırları olmalı, parti toplayabilmek için yardımcı Npc olmalı, Mobları keserek boss'a sonra ilerleyip oda veya mekanı değiştirip başka moblara ve boss'a finalde büyük boss'a ulaşılmalı. Bu bosslar dungeona girdiğimiz level seviyesine göre kutulardan düşük yüzdeliklerle değerli ve orta seviye itemler çıkmalı.Final Boss'u elinde Reaper tutuyorsa, kesilince kutusundan reaper çıkması gibi küçük güzel detaylar olabilir. Dungeonlar genel maplarin uçlarında giriş kapısı şeklinde bulunmalı.(örnek: Dorion'da zombilerin mekanının sonunda, Eslant'da golemlerin arkasında) Bu sistem çoğu modern Mmorpg'lerde kulanılan sistemdir.
Çevre Tasarımı olarak gayet güzel hazırlanmış delos haritasının sadece dungeona gitmek için yürüyüş yeri olması(yanlışım olabilir) mob olmaması,sadece bir dungeona sahip olması , o dungeonunda kat çıkma şeklinde olması oldukça garip.
Zar Sistemi: Hızlıca, örnek vererek ve basit bir şekilde anlatacağım; X dungeonunda Final bossunu kestik içinden üst seviye item çıktı. Varsayalım item Reaper olsun, yani Warrior itemi. 8 kişilik partide 2 tane Warrior var. Oyun sadece o iki warriora zar attırarak itemi versin .Böylece ruh bağı olan üst seviye itemler olması gereken karakterlerde olsun. Trade edilebilir Orta ve düşük seviye itemler için de class ayrımı yapmadan oyun isteğe bağlı şekilde tüm partiyi zar atmaya veya çekilip itemi almamaya fırsat versin.
İtemler: Oyunda orta seviye ruh bağı olmayan itemler ile üst seviye ruh bağlı itemler arasında az bir kalite(atak,defans vb.) farkı olsun. Bu hem oyunda dengeyi sağlayacak hem de özellikleri orta seviye itemlerden az yüksek olsa da zor elde edilen bu üst seviye itemlere ulaşmak oyuncular için zor bir hedef ve oyunda tutmaya yönelik bir motivasyon olacak.
Upgrade sistemi: Kabul görmesi düşük ihtimal ama bence ''+'' basma denilen sistem olmamalı. Eğer olacaksa ruh bağlı üst seviye itemlerde dahil tüm itemler başarısız upgrade sonucu ceza olarak yok olmak (yanmak) yerine +0'a geri dönmeli. + basma sistemi zor olmamalı. Son seviyeye (+8) upgrade oranı Knight Online'da +7 ye upgrade etme oranına yakın olmalı.
Görev ve Level : İster fazla ister az olsun , görevler kesinlikle ilk leveldan son levela kadar getirmeli. 2021 yılında slot dönerek level almak istemiyoruz. Oyunun içinde otomatik saldırı yapan eklentilere karşıyız.
Oyunun verdiği hissiyat: MMorpg'lerde yaygın olarak uzak doğu ve batı ekolleri var. Bu ekollerin kendilerine özgü tasarımları, içerikleri, tarzları var. Rise Online dünyaya açılırsa bir Türk Mmorpg ekolu yaratabilir. Benim şahsi düşüncem; Rise Online'nın ''o güzel çevre ve sanat tasarımının'' mistikliğini, büyüleyiciliğini, asilliğini ,sade ama etkileyici doğaüstücülüğünü ; itemlerden petlere, bineklerden hikayeye, moblardan skill efektlerine kadar tüm oyuna yansıtması ve MMorpg'de Türk ekolünü yaratması.
Petler: Sincap, tavşan , kurbağa yerine Rise Online ile özleşecek özgün yeni fikir üretilmeli. Mesela petler sadece; uçabilen , yarı soyut melek/şeytan/peri gibi Rise Online'nın o güzel çevre ve sanat tasarımıyla özdeşen, görsel dokusuna uygun kanatlı mistik,ruhani varlıklar olabilir. İsmi petler olmaz ruhlar vb. olur, özgün olur
Binekler: Binekleri tasarlayan ekibin çalışmalarına saygısızlık etmek istemem ama bir tasarım ancak bu kadar kötü olabilir, tamamen değiştirilmeli. Kendi fikrim olarak Rise Online'nın o güzel çevre ve sanat tasarımıyla özdeşen, görsel dokusuna uygun sadece At ve ata benzer modellemeler ile kalınmasını istiyorum, Örnek: Unicorn, Zırhlı at, Cehennem atı, Şovelye Atı, Elektrikli at, yarı soyut at, beyaz at siyah at gibi farklı tasarlanmış atlar.
Moblar: Bir berbat konu daha, Doriondaki moblar Knight'da var diye eklenmiş. Niye Worm? Sanatsal devasa yapıların ,heykellerin yanında niye solucan kesiyoruz? Dorion şehrinden etkilenerek dışarı çıkarak görev yapacak oyuncu gerçekten bandicoot mu kesecek? Kafası kesik heykeli (galiba Sezar) görüp keşfetmeden önce Bulcana benzer tasarlanmış çirkin mobu mu göreceğiz? Brutal Frog isimli mob bize deneyim kazandırdıktan sonra kafamızı çevirdiğimizde o mobun Arena manzarasıyla olan uyuşmazlığını mı göreceğiz? Yada o garip kafalı mantarların ve mantarların yaşadığı alanda ki yapıların-çevre tasarımının oyunun geri kalan tasarımıyla çelişkisini mi göreceğiz? Gariban geyiklerin ne günahı var
Dorion'daki moblar yine oyunun kendi sanatına saygılı şekilde elden geçirilmeli. Oyun içinde ki diğer güzel moblardan örnek vereceğim; ilk Lwl'dan son Lwl'a kadar tüm maplerde Necromancer, Undead King , Salyr , Prophet , Archdemon gibi detaylı , mobu öldürmeye çalışırken düşük seviye mob olsa dahi önemli bir şeyle savaşıyormuşsun gibi hissiyat uyandıran moblar tercih edilmeli. Doriondaki moblar boyut olarak küçük ama bu bahsettiğim özellikleri barındıran moblar olmalı. Örneğin suyun kenarında güzel ve detaylı tasarlanmış küçük boyutlarda deniz kızı olabilir. Worm yerine yine küçük boyularda lamia olabilir. Bulcan yerine yine Lich tarzı bir mob olabilir.Bandicoot yerine Knight'daki Dts petine benzer küçük dtsler olabilir (Örnekleri Bilindiği için Knight'dan seçtim) Elimizde Yunan-İskandinav- Ortadoğu- Türk mitine ait
bahsettiğim özellikleri taşıyacak binlerce varlık var.
Atmosfer: Yağmur, Kar, yıldırım istiyoruz : )) Mesela Eslant ın karlı yerine sürekli kar yağabilir. Yada yağmurlu bir zamanda Death Valley'de karşı ırkla savaşırken asas tam mageyi avlamak üzereyken magenin şansına tüm oyuncuları kör edip ekranı tamamen beyaz yapacak bir yıldırım : ))
Çevre Tasarımı: Öve öve bitiremedik ama az olsada eksiklerden bahsedelim : )) Dorion şehri bize korunuyormuş hissiyatı vermeli, etrafı surlarla çevrilmiş olmalı,şehir çıkışında, çıkış kapıları olmalı bu kapılarda fazla sayıda şehir guardianları olmalı, şehrin içinde devriyede olan guardianlar olmalı. Şehrin kapısından çıkarken artık korunmuyor olduğumuz moblara yaklaştığımız hissedilmeli. Bunlar tüm Şehirlerde ve köylerde hissedilmeli. Bir soru; Dorionun şehrinin içinde niye Wormler var? : )) Şehrin içine halk ilerde eklenecek diye söylendi, o halkın yaşadığı evler de şehrin içine eklenmeli ve ikna edici sayıda olmalı. (yine geri kalan mimariye uygun sanatsal bir şekilde) Dorion halkı diğer köy halklarına göre daha elit gözükmesi gibi ince detaylar da olabilir. Eslant'ın merkezi gibi yerlerin de Askeri Kamp olduğu hissedilmeli.
Karakter Tasarımı: Karakterler yaratılırken çok fazla detayın özelleştirilebilmesini istiyoruz (örnek:gw2) Boy ayarlamasının belli bir standartı olmalı, göze batacak şekilde çok uzun ve çok kısa karakterler yaratılamamalı. Sebebini anlayamadığım şekilde yönettiğimiz karakterler ortamda hiç belirgin değil, herkes kendi karakterinin görünmesini skinlerinin veya itemlerinin belli olmasını ister.
İtem Tasarımı: Oyunun başarılı yönlerine göre inanılmaz derecede alt seviyede kalmış. Bir kaç item dışında vasat bile değil.
Fiziksel Davranışlar:
İtem tasarımlarından tek kötü olan konu. Karakterlerin koşuşu yürüyüşü çok kötü. Mobların davranışları engelli gibi. Ekibin bu konu üzerinde daha sonra çalışacağını duymuştum.
Evet, böyle bir yazı oldu, Yazının içinde genellikle gw2-wow-aion-tera-bdo vb. gibi mmorpg oyunlarından öneriler vardır. Pandemi döneminde evde karantinada kaldığım dönemlerde not defterine kabaca yazıp daha sonra böyle derledim. Umarım geliştirici ekipte çalışan arkadaşların motivasyonunu kırıcı şeylere sebep vermemişimdir.
Genel olarak öznel(kendim) ve Mmorpg kültürüne hakim oyuncular tarafından istenilen konulardan bahsedilmiştir. Sürekli ''bence, benim fikrimce, genel olarak böyle isteniyor'' vb. söylemler tekrar edilmeyecektir.
Oyunun daha geliştirme aşamasında ve çok başında olduğu, değişeceği bilinmektedir. Aşağıdakiler bu gelişimler aşamasında fikir vermek için yazılmıştır.
Oyunun mantalitesinden beklenti: Topluluk yöneticisi, oyunu bekleyen oyuncu kitlesi için kafası karışık diye bahsetti. Geliştirici Ekipten beklentimiz beğenilen Knight Online savaş mekaniklerinin korunması üzerine günümüze uygun küçük dokunuşlar olacak şekilde hem dengeyi sağlayacak hem çağdaş birkaç savaş dinamiklerinin eklenmesi, oyunda class dengesinin kurulması.
Savaş mekaniklerinin dışında oyunun geri kalan kısmında, işleyişinde, ilerleyişinde hiçbir şekilde Knight Online'a benzememesi. Özgün, yenilikçi, çağdaş olunması.
Dungeon Sistemi: Başlangıçta olsa da 5-10 arası dungeon olmalı. Bu dungeonlar kesinlikle kat çıkma şeklinde olmamalı,harita şeklinde olmalı. Dungeona girmek için alt ve üst level sınırları olmalı, parti toplayabilmek için yardımcı Npc olmalı, Mobları keserek boss'a sonra ilerleyip oda veya mekanı değiştirip başka moblara ve boss'a finalde büyük boss'a ulaşılmalı. Bu bosslar dungeona girdiğimiz level seviyesine göre kutulardan düşük yüzdeliklerle değerli ve orta seviye itemler çıkmalı.Final Boss'u elinde Reaper tutuyorsa, kesilince kutusundan reaper çıkması gibi küçük güzel detaylar olabilir. Dungeonlar genel maplarin uçlarında giriş kapısı şeklinde bulunmalı.(örnek: Dorion'da zombilerin mekanının sonunda, Eslant'da golemlerin arkasında) Bu sistem çoğu modern Mmorpg'lerde kulanılan sistemdir.
Çevre Tasarımı olarak gayet güzel hazırlanmış delos haritasının sadece dungeona gitmek için yürüyüş yeri olması(yanlışım olabilir) mob olmaması,sadece bir dungeona sahip olması , o dungeonunda kat çıkma şeklinde olması oldukça garip.
Zar Sistemi: Hızlıca, örnek vererek ve basit bir şekilde anlatacağım; X dungeonunda Final bossunu kestik içinden üst seviye item çıktı. Varsayalım item Reaper olsun, yani Warrior itemi. 8 kişilik partide 2 tane Warrior var. Oyun sadece o iki warriora zar attırarak itemi versin .Böylece ruh bağı olan üst seviye itemler olması gereken karakterlerde olsun. Trade edilebilir Orta ve düşük seviye itemler için de class ayrımı yapmadan oyun isteğe bağlı şekilde tüm partiyi zar atmaya veya çekilip itemi almamaya fırsat versin.
İtemler: Oyunda orta seviye ruh bağı olmayan itemler ile üst seviye ruh bağlı itemler arasında az bir kalite(atak,defans vb.) farkı olsun. Bu hem oyunda dengeyi sağlayacak hem de özellikleri orta seviye itemlerden az yüksek olsa da zor elde edilen bu üst seviye itemlere ulaşmak oyuncular için zor bir hedef ve oyunda tutmaya yönelik bir motivasyon olacak.
Upgrade sistemi: Kabul görmesi düşük ihtimal ama bence ''+'' basma denilen sistem olmamalı. Eğer olacaksa ruh bağlı üst seviye itemlerde dahil tüm itemler başarısız upgrade sonucu ceza olarak yok olmak (yanmak) yerine +0'a geri dönmeli. + basma sistemi zor olmamalı. Son seviyeye (+8) upgrade oranı Knight Online'da +7 ye upgrade etme oranına yakın olmalı.
Görev ve Level : İster fazla ister az olsun , görevler kesinlikle ilk leveldan son levela kadar getirmeli. 2021 yılında slot dönerek level almak istemiyoruz. Oyunun içinde otomatik saldırı yapan eklentilere karşıyız.
Oyunun verdiği hissiyat: MMorpg'lerde yaygın olarak uzak doğu ve batı ekolleri var. Bu ekollerin kendilerine özgü tasarımları, içerikleri, tarzları var. Rise Online dünyaya açılırsa bir Türk Mmorpg ekolu yaratabilir. Benim şahsi düşüncem; Rise Online'nın ''o güzel çevre ve sanat tasarımının'' mistikliğini, büyüleyiciliğini, asilliğini ,sade ama etkileyici doğaüstücülüğünü ; itemlerden petlere, bineklerden hikayeye, moblardan skill efektlerine kadar tüm oyuna yansıtması ve MMorpg'de Türk ekolünü yaratması.
Petler: Sincap, tavşan , kurbağa yerine Rise Online ile özleşecek özgün yeni fikir üretilmeli. Mesela petler sadece; uçabilen , yarı soyut melek/şeytan/peri gibi Rise Online'nın o güzel çevre ve sanat tasarımıyla özdeşen, görsel dokusuna uygun kanatlı mistik,ruhani varlıklar olabilir. İsmi petler olmaz ruhlar vb. olur, özgün olur
Binekler: Binekleri tasarlayan ekibin çalışmalarına saygısızlık etmek istemem ama bir tasarım ancak bu kadar kötü olabilir, tamamen değiştirilmeli. Kendi fikrim olarak Rise Online'nın o güzel çevre ve sanat tasarımıyla özdeşen, görsel dokusuna uygun sadece At ve ata benzer modellemeler ile kalınmasını istiyorum, Örnek: Unicorn, Zırhlı at, Cehennem atı, Şovelye Atı, Elektrikli at, yarı soyut at, beyaz at siyah at gibi farklı tasarlanmış atlar.
Moblar: Bir berbat konu daha, Doriondaki moblar Knight'da var diye eklenmiş. Niye Worm? Sanatsal devasa yapıların ,heykellerin yanında niye solucan kesiyoruz? Dorion şehrinden etkilenerek dışarı çıkarak görev yapacak oyuncu gerçekten bandicoot mu kesecek? Kafası kesik heykeli (galiba Sezar) görüp keşfetmeden önce Bulcana benzer tasarlanmış çirkin mobu mu göreceğiz? Brutal Frog isimli mob bize deneyim kazandırdıktan sonra kafamızı çevirdiğimizde o mobun Arena manzarasıyla olan uyuşmazlığını mı göreceğiz? Yada o garip kafalı mantarların ve mantarların yaşadığı alanda ki yapıların-çevre tasarımının oyunun geri kalan tasarımıyla çelişkisini mi göreceğiz? Gariban geyiklerin ne günahı var
Dorion'daki moblar yine oyunun kendi sanatına saygılı şekilde elden geçirilmeli. Oyun içinde ki diğer güzel moblardan örnek vereceğim; ilk Lwl'dan son Lwl'a kadar tüm maplerde Necromancer, Undead King , Salyr , Prophet , Archdemon gibi detaylı , mobu öldürmeye çalışırken düşük seviye mob olsa dahi önemli bir şeyle savaşıyormuşsun gibi hissiyat uyandıran moblar tercih edilmeli. Doriondaki moblar boyut olarak küçük ama bu bahsettiğim özellikleri barındıran moblar olmalı. Örneğin suyun kenarında güzel ve detaylı tasarlanmış küçük boyutlarda deniz kızı olabilir. Worm yerine yine küçük boyularda lamia olabilir. Bulcan yerine yine Lich tarzı bir mob olabilir.Bandicoot yerine Knight'daki Dts petine benzer küçük dtsler olabilir (Örnekleri Bilindiği için Knight'dan seçtim) Elimizde Yunan-İskandinav- Ortadoğu- Türk mitine ait
bahsettiğim özellikleri taşıyacak binlerce varlık var.
Atmosfer: Yağmur, Kar, yıldırım istiyoruz : )) Mesela Eslant ın karlı yerine sürekli kar yağabilir. Yada yağmurlu bir zamanda Death Valley'de karşı ırkla savaşırken asas tam mageyi avlamak üzereyken magenin şansına tüm oyuncuları kör edip ekranı tamamen beyaz yapacak bir yıldırım : ))
Çevre Tasarımı: Öve öve bitiremedik ama az olsada eksiklerden bahsedelim : )) Dorion şehri bize korunuyormuş hissiyatı vermeli, etrafı surlarla çevrilmiş olmalı,şehir çıkışında, çıkış kapıları olmalı bu kapılarda fazla sayıda şehir guardianları olmalı, şehrin içinde devriyede olan guardianlar olmalı. Şehrin kapısından çıkarken artık korunmuyor olduğumuz moblara yaklaştığımız hissedilmeli. Bunlar tüm Şehirlerde ve köylerde hissedilmeli. Bir soru; Dorionun şehrinin içinde niye Wormler var? : )) Şehrin içine halk ilerde eklenecek diye söylendi, o halkın yaşadığı evler de şehrin içine eklenmeli ve ikna edici sayıda olmalı. (yine geri kalan mimariye uygun sanatsal bir şekilde) Dorion halkı diğer köy halklarına göre daha elit gözükmesi gibi ince detaylar da olabilir. Eslant'ın merkezi gibi yerlerin de Askeri Kamp olduğu hissedilmeli.
Karakter Tasarımı: Karakterler yaratılırken çok fazla detayın özelleştirilebilmesini istiyoruz (örnek:gw2) Boy ayarlamasının belli bir standartı olmalı, göze batacak şekilde çok uzun ve çok kısa karakterler yaratılamamalı. Sebebini anlayamadığım şekilde yönettiğimiz karakterler ortamda hiç belirgin değil, herkes kendi karakterinin görünmesini skinlerinin veya itemlerinin belli olmasını ister.
İtem Tasarımı: Oyunun başarılı yönlerine göre inanılmaz derecede alt seviyede kalmış. Bir kaç item dışında vasat bile değil.
Fiziksel Davranışlar:
Evet, böyle bir yazı oldu, Yazının içinde genellikle gw2-wow-aion-tera-bdo vb. gibi mmorpg oyunlarından öneriler vardır. Pandemi döneminde evde karantinada kaldığım dönemlerde not defterine kabaca yazıp daha sonra böyle derledim. Umarım geliştirici ekipte çalışan arkadaşların motivasyonunu kırıcı şeylere sebep vermemişimdir.
Son düzenleme: