[26 Mart 2020]
Klan Sistemi
Klanlara işlevsellik kazandırmaktan yanayım. Sosyalleşme ve yardımlaşma anlamında bu oyun içinde birlik olmayı yardımlaşmayı üst düzeyi çıkartır.
Aşama.1
Öncelikle klan kurumu içi bir rütbe sistemi organize ediyoruz;
Lider(Klan Sahibi), Lider Asistanı(Klan içi, kritik yetkilere sahip lider tarafından atanmış kişi), Elit Üye(Güvenirlik kazanmış üye, lider veya asistan tarafından atanır), Üye(Standart basit üye, işlevi bulunmaz)
Aşama.2
Klanlar arası rekabet kaçınılmazdır, bunu ateşli bir sistem ekleyelim. Klana "Savaşlar" butonu ve seçim arayüzü ekleyip, bu arayüz üzerinden aynı ırk, rakip ırk klanları düşman olarak atanmasını sağlayalım bunu yapabilecek yetkileri Lider ve L.Asistanı olan klan içi yetki sistemine bağlayalım.
Aşama.2.1
Klan savaşlarını bir katkı sistemine bağlayarak bunu kayıt altına alalım. Örnek senaryo;
Savaş ilan edilmiş klan üyeleri katledildiği zaman öldürülen üyelerin klan içi rütbesine göre, öldüren kullanıcıya puan ataması yapalım.
Rakip Lideri öldürmek = 100P, L.Asistanı = 75P, Elit Üye = 50P, Üye 10P.
Aşama.3
Klan sisteminin genel hatlarını oluşturduk, katkı sistemi ekledik. Şimdi bu katkı sistemlerini kullanacağımız fonksiyonlardan bir tane yaratalım;
Klan Kasa Sistemi:
Klanın ortak kullanımı amacıyla bir tablo yaratıp adına klan kasa sistemi diyelim. Klan kullanıcıları buraya kendi envanterinde bulunan ögeleri bu tablonun içine aktarabilsin. İşlevselliğini arttırmak amacıyla belirli yetkilere sahip kişiler buraya ögeleri yerleştirebilir, düzenli bir kasaya sahip olunur. Sonra diyelim ki kasaya ögeyi koyan lider kişiye, kullanıcıların bu öge için ne kadar katkı puanı ödemeli?, Lider ilgili rakamı girer.
Kasada bulunan ögeleri klan üyesi kullanıcı kendi envanterine aktarabilmesi için, seçtiği ögenin aktarma puanı ve kendi katkı puanın sonucu eşit olması gerekir ve ilgili öge kasadan kullanıcının envanterine aktarılır.