Porteur
Üye
- Katılım
- 27 Nis 2022
- Mesajlar
- 152
- Puanları
- 43

Oyundaki uzak saldıran sınıflar ciddi anlamda rahatsız.
Mevcut kullandığımız araç 2020 model olsada sınıfların mevcut kullandığı skiller halen 2000 modele göre dizayn edilmiş. Burda hasarı biraz kıstığınızda büyük bir sancıya sebep oluyor.
Bu durumu düzeltmek adına günü kurtarıcı ve köklü çözüm önerilerinde bulunacağım.
Bence uzak saldıran sınıfların hasarının kısılmasındaki en büyük sebep birleşip pvp alanlarını domine etmesidir. Gerek büyücü gerekse okçu ekipler birleştiklerinde gerçekten orantısız bir şekilde pvp alanlarını domine ediyorlar. Bunu engellemenin yolları mevcut. Mevcut yöntemlerden biri uygulandı ve pvp alanlarında bu sınıfları kaybettik. Death Valley'de uzak saldıran sınıf sayısı %85 oranında azaldı. Bu dozun yanlış verildiğini gösterir.
Burda farklı bir tedavi yöntemi öneriyorum.
Party Buff ve penaltı seçeneği..
Karma sınıfları içeren partilere; ekstra bufflar,sadece aynı sınıf olan partilere ise penaltı verebiliriz. Böylelikle oyuncuların karma parti kullanmasını teşvik edip herhangi bir sınıfın pvp alanını domine etmesinin önüne geçebiliriz.
Örneğin; ideal partiyi her sınıftan 2 kişi olmak üzere dizayn edelim.
2 Warrior %10 2 Rogue %5 2 Mage %10 2 Priest %5 Buff
4 Taneden fazla aynı sınıf karakter %20 penaltı.
6 taneden fazla aynı sınıf karakter %40 penaltı
Buff ve penaltılar silinemeyecek şekilde sadece DV haritasında çalışacak. Atak,defans ve Hp olarak uygulanacak.
Skill failed geri gelmeli yada warrior ve priestın atak skillerinin bekleme süresi 1 saniye olmalı.
Makro açan pvp oyunları normal bir insanın parmakla yapamayacağı şekilde mitralyöz gibi skill boşaltıyorlar.
Efekt kesmenin belli bir süresi olmalı..
Mage karakterine yakın ve uzak olmak üzere 2 adet teleport skilli koyulmalı.
Mage karakterine cast time'ı olmayan 3 adet skill koyulmalı. Mage kaçarkende hasar verebilmeli.
Okçu hakkında acil önlem paketi:
Gelelim Köklü değişikler kısmına;
Oyundaki mevcut skill sistemiyle müşteri pörftyönü geliştirmeye çok imkan vermiyorum. Bu sistemle anca benim yaşıtlarım oynar.(34)
Eski Dövüş sistemiyle yeni dövüş sistemini ayna anda yürütmek mümkün olmasada, eski dövüş mekaniğine yeni dövüş mekaniğindeki skilleri kullanabiliriz.
Yani demek istiyorum ki; Priest,mage ve okçu sınıfı her skill kullandığında elini kaldırmak zorunda değil. Bu mantığı acilen değiştirmeniz lazım.
Güçlü skillerde cast time yani el kaldırma olabilir fakat her skillede el kaldırma olmaz. El kaldırana kadar Assasin karakteri yanına ışınlanıp vurmaya başlıyor zaten.
Mage assasin'i görüp kaçmaya başladı diyelim, yine assasin daha hızlı ve ışınlanması var. Dolayısıyla çaresizce ölümü bekliyor. Böyle bir Mage sınıfı oynanışı yok arkadaşlar...
Bu Mage'yi, Wow oynayan,Guild Wars,BDO oynayan adamlara oynatamazsınız. Mage karakterinin her oyundaki kırılganlığını alıp, ice tutma oranını,light tutma oranını şansa bırakırsanız, kaçış skillerini almazsanız her başlıkta isyan çıkar ve oyundaki mageler oyunu bırakır. Mage'lerin kullabildiği tek alan skilleri kalmış durumda.
Kaç oyunda alan skilleri bu kadar güçlü olup tekli skiller bu kadar zayıf ?
Gelelim Okçuya..
Okçu Rogue'nin içinde barınamaz. Olmaz böyle birşey.. Ranger adında yeni bir sınıf oluşturulup Okçu bu sınıfın içinde olmalı. Anlık hasar, zehir, ve gizlilik şeklinde 3 skill ağacı olmalı.
Okçu hakkında yukardaki başlıkta çok şey yazdım, daha fazlasına burda yer vermeyeceğim.
Priest..
Hemen hemen her MMO'yu oynadım. Bu kadar sürekli heal verebilen bir karakter görmedim. 10K'sı 5K'sı, tekli 10ksı,5ksı bu ne abi?
Bitmiyor ya heal,sürekli bir healleme bir cureleme halinde bu karakter. Tek başına kalsa çaresiz bir zavallı gibi melül melül bakıyor.
Her skill'de bir el kaldırma, bir cast time, bir el kırıldı muhabbeti...
Priestın her skill'de el kaldırması durumunu acilen ortadan kaldırmalıyız. Belli skilleri el kaldırma istememeli. Priestın sürekli heal atmasınında bir sınırı olmalı.
Bunu ister priest üzerinden yapın. İstersenizde heal atıldıktan sonra gelen heali %50 penaltı şeklinde yapın, hesaplayarak tercih sizindir.
Warrior..
Çok fazla söylenecek bir durum yok. Bu sınıfın müşterisi pek yeniliğe açık değil. Ama charge tarzında ileri atılıp minik sersemletme vuran bir skill eklenmesi güzel olurdu.
Gelen tepkilere göre ise Charge'ın peşine bone crusher tarzında bir skill vurulduğunda daha fazla hasar çıkması gibi seçenekler denedip oyuncunun görüşleri alınabilir.
Tepkiler olumluysa bir skill combo set skill skalası warrio'lara güzel olurdu.
Combo sistemi..
Oyunda bir kombo sistemi yok.Sıralı skill komboları yok. Kombo denilen şey r+r efekt kesme kombosu. Bunu seven bir müşteri kitlesi var. Buna birşey demiyorum.
Fakat acilen sıralı skill kombo skilleride oyuna eklenmeli. Örneğin; Okçu poison arrow atıp rakibi 5sn zehirledi. Peşine frost arrow attığında %100 yavaşlatma ve +2sn zehir.Frost aktifken light arrow attığında %100 sersemletme ve diğer efekltere +1 sn gibi. Rakamları rasgele yazdım. Bunlar hesaplanılıp buna göre bir düzenlenme yapılmalı.Özellikle rogue ve mage sınıfında sıralı skill kombosu mantığına geçilmeli. Assas karakteri astronomik hasar atacaksa belli skilleri peşpeşe vurursa atabilmeli..
Okçu ve mage karakterli her zaman yeniliğe açık oyuncular tarafından seçilen sınıflardır. Bence 2000 model skillerden kurtulup,yeni skilleri güler yüzle karşılayacak ilk oyuncular bu sınıflar..
Mevcut kullandığımız araç 2020 model olsada sınıfların mevcut kullandığı skiller halen 2000 modele göre dizayn edilmiş. Burda hasarı biraz kıstığınızda büyük bir sancıya sebep oluyor.
Bu durumu düzeltmek adına günü kurtarıcı ve köklü çözüm önerilerinde bulunacağım.
Bence uzak saldıran sınıfların hasarının kısılmasındaki en büyük sebep birleşip pvp alanlarını domine etmesidir. Gerek büyücü gerekse okçu ekipler birleştiklerinde gerçekten orantısız bir şekilde pvp alanlarını domine ediyorlar. Bunu engellemenin yolları mevcut. Mevcut yöntemlerden biri uygulandı ve pvp alanlarında bu sınıfları kaybettik. Death Valley'de uzak saldıran sınıf sayısı %85 oranında azaldı. Bu dozun yanlış verildiğini gösterir.
Burda farklı bir tedavi yöntemi öneriyorum.
Party Buff ve penaltı seçeneği..
Karma sınıfları içeren partilere; ekstra bufflar,sadece aynı sınıf olan partilere ise penaltı verebiliriz. Böylelikle oyuncuların karma parti kullanmasını teşvik edip herhangi bir sınıfın pvp alanını domine etmesinin önüne geçebiliriz.
Örneğin; ideal partiyi her sınıftan 2 kişi olmak üzere dizayn edelim.
2 Warrior %10 2 Rogue %5 2 Mage %10 2 Priest %5 Buff
4 Taneden fazla aynı sınıf karakter %20 penaltı.
6 taneden fazla aynı sınıf karakter %40 penaltı
Buff ve penaltılar silinemeyecek şekilde sadece DV haritasında çalışacak. Atak,defans ve Hp olarak uygulanacak.
Skill failed geri gelmeli yada warrior ve priestın atak skillerinin bekleme süresi 1 saniye olmalı.
Makro açan pvp oyunları normal bir insanın parmakla yapamayacağı şekilde mitralyöz gibi skill boşaltıyorlar.
Efekt kesmenin belli bir süresi olmalı..
Mage karakterine yakın ve uzak olmak üzere 2 adet teleport skilli koyulmalı.
Mage karakterine cast time'ı olmayan 3 adet skill koyulmalı. Mage kaçarkende hasar verebilmeli.
Okçu hakkında acil önlem paketi:
Gelelim Köklü değişikler kısmına;
Oyundaki mevcut skill sistemiyle müşteri pörftyönü geliştirmeye çok imkan vermiyorum. Bu sistemle anca benim yaşıtlarım oynar.(34)
Eski Dövüş sistemiyle yeni dövüş sistemini ayna anda yürütmek mümkün olmasada, eski dövüş mekaniğine yeni dövüş mekaniğindeki skilleri kullanabiliriz.
Yani demek istiyorum ki; Priest,mage ve okçu sınıfı her skill kullandığında elini kaldırmak zorunda değil. Bu mantığı acilen değiştirmeniz lazım.
Güçlü skillerde cast time yani el kaldırma olabilir fakat her skillede el kaldırma olmaz. El kaldırana kadar Assasin karakteri yanına ışınlanıp vurmaya başlıyor zaten.
Mage assasin'i görüp kaçmaya başladı diyelim, yine assasin daha hızlı ve ışınlanması var. Dolayısıyla çaresizce ölümü bekliyor. Böyle bir Mage sınıfı oynanışı yok arkadaşlar...
Bu Mage'yi, Wow oynayan,Guild Wars,BDO oynayan adamlara oynatamazsınız. Mage karakterinin her oyundaki kırılganlığını alıp, ice tutma oranını,light tutma oranını şansa bırakırsanız, kaçış skillerini almazsanız her başlıkta isyan çıkar ve oyundaki mageler oyunu bırakır. Mage'lerin kullabildiği tek alan skilleri kalmış durumda.
Kaç oyunda alan skilleri bu kadar güçlü olup tekli skiller bu kadar zayıf ?
Gelelim Okçuya..
Okçu Rogue'nin içinde barınamaz. Olmaz böyle birşey.. Ranger adında yeni bir sınıf oluşturulup Okçu bu sınıfın içinde olmalı. Anlık hasar, zehir, ve gizlilik şeklinde 3 skill ağacı olmalı.
Okçu hakkında yukardaki başlıkta çok şey yazdım, daha fazlasına burda yer vermeyeceğim.
Priest..
Hemen hemen her MMO'yu oynadım. Bu kadar sürekli heal verebilen bir karakter görmedim. 10K'sı 5K'sı, tekli 10ksı,5ksı bu ne abi?
Bitmiyor ya heal,sürekli bir healleme bir cureleme halinde bu karakter. Tek başına kalsa çaresiz bir zavallı gibi melül melül bakıyor.
Her skill'de bir el kaldırma, bir cast time, bir el kırıldı muhabbeti...
Priestın her skill'de el kaldırması durumunu acilen ortadan kaldırmalıyız. Belli skilleri el kaldırma istememeli. Priestın sürekli heal atmasınında bir sınırı olmalı.
Bunu ister priest üzerinden yapın. İstersenizde heal atıldıktan sonra gelen heali %50 penaltı şeklinde yapın, hesaplayarak tercih sizindir.
Warrior..
Çok fazla söylenecek bir durum yok. Bu sınıfın müşterisi pek yeniliğe açık değil. Ama charge tarzında ileri atılıp minik sersemletme vuran bir skill eklenmesi güzel olurdu.
Gelen tepkilere göre ise Charge'ın peşine bone crusher tarzında bir skill vurulduğunda daha fazla hasar çıkması gibi seçenekler denedip oyuncunun görüşleri alınabilir.
Tepkiler olumluysa bir skill combo set skill skalası warrio'lara güzel olurdu.
Combo sistemi..
Oyunda bir kombo sistemi yok.Sıralı skill komboları yok. Kombo denilen şey r+r efekt kesme kombosu. Bunu seven bir müşteri kitlesi var. Buna birşey demiyorum.
Fakat acilen sıralı skill kombo skilleride oyuna eklenmeli. Örneğin; Okçu poison arrow atıp rakibi 5sn zehirledi. Peşine frost arrow attığında %100 yavaşlatma ve +2sn zehir.Frost aktifken light arrow attığında %100 sersemletme ve diğer efekltere +1 sn gibi. Rakamları rasgele yazdım. Bunlar hesaplanılıp buna göre bir düzenlenme yapılmalı.Özellikle rogue ve mage sınıfında sıralı skill kombosu mantığına geçilmeli. Assas karakteri astronomik hasar atacaksa belli skilleri peşpeşe vurursa atabilmeli..
Okçu ve mage karakterli her zaman yeniliğe açık oyuncular tarafından seçilen sınıflardır. Bence 2000 model skillerden kurtulup,yeni skilleri güler yüzle karşılayacak ilk oyuncular bu sınıflar..