Öneri Genel oyun mekaniği ve dövüş sistemi hakkında

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Oyundaki uzak saldıran sınıflar ciddi anlamda rahatsız.
Mevcut kullandığımız araç 2020 model olsada sınıfların mevcut kullandığı skiller halen 2000 modele göre dizayn edilmiş. Burda hasarı biraz kıstığınızda büyük bir sancıya sebep oluyor.
Bu durumu düzeltmek adına günü kurtarıcı ve köklü çözüm önerilerinde bulunacağım.

Bence uzak saldıran sınıfların hasarının kısılmasındaki en büyük sebep birleşip pvp alanlarını domine etmesidir. Gerek büyücü gerekse okçu ekipler birleştiklerinde gerçekten orantısız bir şekilde pvp alanlarını domine ediyorlar. Bunu engellemenin yolları mevcut. Mevcut yöntemlerden biri uygulandı ve pvp alanlarında bu sınıfları kaybettik. Death Valley'de uzak saldıran sınıf sayısı %85 oranında azaldı. Bu dozun yanlış verildiğini gösterir.

Burda farklı bir tedavi yöntemi öneriyorum.
Party Buff ve penaltı seçeneği..
Karma sınıfları içeren partilere; ekstra bufflar,sadece aynı sınıf olan partilere ise penaltı verebiliriz. Böylelikle oyuncuların karma parti kullanmasını teşvik edip herhangi bir sınıfın pvp alanını domine etmesinin önüne geçebiliriz.
Örneğin; ideal partiyi her sınıftan 2 kişi olmak üzere dizayn edelim.
2 Warrior %10 2 Rogue %5 2 Mage %10 2 Priest %5 Buff
4 Taneden fazla aynı sınıf karakter %20 penaltı.
6 taneden fazla aynı sınıf karakter %40 penaltı
Buff ve penaltılar silinemeyecek şekilde sadece DV haritasında çalışacak. Atak,defans ve Hp olarak uygulanacak.

Skill failed geri gelmeli yada warrior ve priestın atak skillerinin bekleme süresi 1 saniye olmalı.
Makro açan pvp oyunları normal bir insanın parmakla yapamayacağı şekilde mitralyöz gibi skill boşaltıyorlar.
Efekt kesmenin belli bir süresi olmalı..

Mage karakterine yakın ve uzak olmak üzere 2 adet teleport skilli koyulmalı.
Mage karakterine cast time'ı olmayan 3 adet skill koyulmalı. Mage kaçarkende hasar verebilmeli.
Okçu hakkında acil önlem paketi:


Gelelim Köklü değişikler kısmına;

Oyundaki mevcut skill sistemiyle müşteri pörftyönü geliştirmeye çok imkan vermiyorum. Bu sistemle anca benim yaşıtlarım oynar.(34)
Eski Dövüş sistemiyle yeni dövüş sistemini ayna anda yürütmek mümkün olmasada, eski dövüş mekaniğine yeni dövüş mekaniğindeki skilleri kullanabiliriz.
Yani demek istiyorum ki; Priest,mage ve okçu sınıfı her skill kullandığında elini kaldırmak zorunda değil. Bu mantığı acilen değiştirmeniz lazım.
Güçlü skillerde cast time yani el kaldırma olabilir fakat her skillede el kaldırma olmaz. El kaldırana kadar Assasin karakteri yanına ışınlanıp vurmaya başlıyor zaten.
Mage assasin'i görüp kaçmaya başladı diyelim, yine assasin daha hızlı ve ışınlanması var. Dolayısıyla çaresizce ölümü bekliyor. Böyle bir Mage sınıfı oynanışı yok arkadaşlar...

Bu Mage'yi, Wow oynayan,Guild Wars,BDO oynayan adamlara oynatamazsınız. Mage karakterinin her oyundaki kırılganlığını alıp, ice tutma oranını,light tutma oranını şansa bırakırsanız, kaçış skillerini almazsanız her başlıkta isyan çıkar ve oyundaki mageler oyunu bırakır. Mage'lerin kullabildiği tek alan skilleri kalmış durumda.
Kaç oyunda alan skilleri bu kadar güçlü olup tekli skiller bu kadar zayıf ?

Gelelim Okçuya..
Okçu Rogue'nin içinde barınamaz. Olmaz böyle birşey.. Ranger adında yeni bir sınıf oluşturulup Okçu bu sınıfın içinde olmalı. Anlık hasar, zehir, ve gizlilik şeklinde 3 skill ağacı olmalı.
Okçu hakkında yukardaki başlıkta çok şey yazdım, daha fazlasına burda yer vermeyeceğim.

Priest..
Hemen hemen her MMO'yu oynadım. Bu kadar sürekli heal verebilen bir karakter görmedim. 10K'sı 5K'sı, tekli 10ksı,5ksı bu ne abi?
Bitmiyor ya heal,sürekli bir healleme bir cureleme halinde bu karakter. Tek başına kalsa çaresiz bir zavallı gibi melül melül bakıyor.
Her skill'de bir el kaldırma, bir cast time, bir el kırıldı muhabbeti...
Priestın her skill'de el kaldırması durumunu acilen ortadan kaldırmalıyız. Belli skilleri el kaldırma istememeli. Priestın sürekli heal atmasınında bir sınırı olmalı.
Bunu ister priest üzerinden yapın. İstersenizde heal atıldıktan sonra gelen heali %50 penaltı şeklinde yapın, hesaplayarak tercih sizindir.

Warrior..
Çok fazla söylenecek bir durum yok. Bu sınıfın müşterisi pek yeniliğe açık değil. Ama charge tarzında ileri atılıp minik sersemletme vuran bir skill eklenmesi güzel olurdu.
Gelen tepkilere göre ise Charge'ın peşine bone crusher tarzında bir skill vurulduğunda daha fazla hasar çıkması gibi seçenekler denedip oyuncunun görüşleri alınabilir.
Tepkiler olumluysa bir skill combo set skill skalası warrio'lara güzel olurdu.

Combo sistemi..
Oyunda bir kombo sistemi yok.Sıralı skill komboları yok. Kombo denilen şey r+r efekt kesme kombosu. Bunu seven bir müşteri kitlesi var. Buna birşey demiyorum.
Fakat acilen sıralı skill kombo skilleride oyuna eklenmeli. Örneğin; Okçu poison arrow atıp rakibi 5sn zehirledi. Peşine frost arrow attığında %100 yavaşlatma ve +2sn zehir.Frost aktifken light arrow attığında %100 sersemletme ve diğer efekltere +1 sn gibi. Rakamları rasgele yazdım. Bunlar hesaplanılıp buna göre bir düzenlenme yapılmalı.Özellikle rogue ve mage sınıfında sıralı skill kombosu mantığına geçilmeli. Assas karakteri astronomik hasar atacaksa belli skilleri peşpeşe vurursa atabilmeli..

Okçu ve mage karakterli her zaman yeniliğe açık oyuncular tarafından seçilen sınıflardır. Bence 2000 model skillerden kurtulup,yeni skilleri güler yüzle karşılayacak ilk oyuncular bu sınıflar..
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
273
Puanları
43
Maalesef bu dediginiz de cozum olamaz. Menzilli siniflarin savas alanlarini domine etmesini engellemek icin tek cozum bu siniflarin yeteneklerine makul duzeyde bekleme suresi ve cast suresi eklemektir. Ayrica diger mmo oyunlarda mage sinifi ayni anda her iki elementin de buyusunu kullanamaz. Bir mage fire elementi kullanan bir staff kullaniyorsa sadece fire yeteneklerini kullanabilir. Rise onlinedeki gibi bir magenin lightning yaninda ice ya da fire yaninda ice veya lightning kullanabilmesi magenin kullanabilecegi alan etkili yeteneklerin sayisini da artiriyor ve bu diger siniflarin aleyhine oluyor. Bunun disinda diger her mmoda okcu sinifi hizli normal saldiri yapabilmesiyle one cikarken rise onlinede okcular normal atak yapmiyor. Cunku yeteneklerinde bekleme suresi ve cast suresi yok ya da yok denecek kadar az. Normal saldirilari hizli vursa ya da belli sureligine saldiri hizi veren bir yetenegi olsa ve yeteneklerinde cast suresi olsa okcu hic kimsenin gozune batmazdi.
 

Porteur

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
152
Puanları
43
Maalesef bu dediginiz de cozum olamaz. Menzilli siniflarin savas alanlarini domine etmesini engellemek icin tek cozum bu siniflarin yeteneklerine makul duzeyde bekleme suresi ve cast suresi eklemektir. Ayrica diger mmo oyunlarda mage sinifi ayni anda her iki elementin de buyusunu kullanamaz. Bir mage fire elementi kullanan bir staff kullaniyorsa sadece fire yeteneklerini kullanabilir. Rise onlinedeki gibi bir magenin lightning yaninda ice ya da fire yaninda ice veya lightning kullanabilmesi magenin kullanabilecegi alan etkili yeteneklerin sayisini da artiriyor ve bu diger siniflarin aleyhine oluyor. Bunun disinda diger her mmoda okcu sinifi hizli normal saldiri yapabilmesiyle one cikarken rise onlinede okcular normal atak yapmiyor. Cunku yeteneklerinde bekleme suresi ve cast suresi yok ya da yok denecek kadar az. Normal saldirilari hizli vursa ya da belli sureligine saldiri hizi veren bir yetenegi olsa ve yeteneklerinde cast suresi olsa okcu hic kimsenin gozune batmazdi.
Parti buff veya debuffı'nın çözüm olamayacağı bir range dominasyonu olamaz. %5-%10 atak artırmak için, mevcut karakterinin 3-4 katı yatırım yapan oyuncu asla %20 penaltı yemek istemez.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
273
Puanları
43
Parti buff veya debuffı'nın çözüm olamayacağı bir range dominasyonu olamaz. %5-%10 atak artırmak için, mevcut karakterinin 3-4 katı yatırım yapan oyuncu asla %20 penaltı yemek istemez.
Benim dedigim gibi bir skill sistemi getirseler mageler ve okcular oyle 3-5 partiyle gezmezdi.
 

DeadLegion

Üye
Katılım
17 Ağu 2022
Mesajlar
273
Puanları
43
Benim dedigim gibi bir skill sistemi getirseler mageler ve okcular oyle 3-5 partiyle gezmezdi.
Ayrica o yatirim yapilan karakterler oyunda cok guclu oldugu icin itemleri pahali. Siniflar arasinda denge olsaydi ve oyuncu sayisi yuzdelik olarak siniflar arasinda dengeli dagilsaydi okcular ve mageler yok pahasina itemlerini satmazdi.
 

banax

Üye
Katılım
20 Kas 2022
Mesajlar
6
Puanları
3
Hepsine katılıyorum , ve eklemek istiyorum. Lütfen KO kafasıyla hareket etmeyin , international Mmorpg'lerden alıntılar yaparak ve güzelleştirerek ekleyin. Geç olsun ama güzel olsun.

 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt