Öneri haritalarda craft malzeme miktarları

poxime

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
Oyunun belli bir gelişim hızı var ve malesef bu hız beklenenin altında ilerliyor. Bunun sebebi olarak maddi imkansızlıklar gösterilmekte ve bu duruma hak veriyorum. Oyunun bu yavaş gelişimi ve bazı hatalar öncelikli olarak farm konusunda bir tıkınmaya sebebiyet verdi. Farma alternatif olarak craft sistemi yapıldı. İlk baştan önyargılı olsam da bir kaç eksiklik dışında ve oyunun şuan bulunduğu aşamaya bakıldığında doyurucu bir sistem. Fakat farmda olduğu gibi craft sisteminde de son zamanlarda bir tıkanmaya gidiş mevcut. Sebebi craft levellerinin zor olması çok fazla materyal istemesi. Bu durum benim açımdan bir sakınca bulundurmuyor fakat yanında bazı sıkıntılar doğuruyor. Haritalarda bulunan craft malzemeleri oldukça yetersiz. İlk başta craft yapan insan sayısı az olduğu için haritalarda bulunan malzemeler arz talep konusunda dengeliydi. Fakat insanların craftı merak etmesi veya farm konusunda tatminin azalması nedeni ile insanlar crafta yönelmeye başladı. Bu durumda malzemelerin enflasyonu noktasında olumsuz bir yere gidiyor. Sadece toplayarak kendi craftını ilerletmek mümkün değil ve dış alım noktasında herkes buna muhtaç olduğundan piyasadaki malzemeye olan talep ve eldeki malzeme dengesi yavaştan kaymaya başladı. Bu durumda materyal fiyatlarını anlamsız noktalara çekmeye başladı. haritalarda materyal bulmak zorlaştı. Haritalardaki materyal miktarı craft yapan oyuncuların artması nedeniyle yetersiz olduğu kanaatindeyim. Bu duruma el atılmazsa farmda olduğu gibi craft noktasında da gereksiz bir enflasyon ve tıkanıklık olacak. Farmdan kaçan craft yapıyordu craftta bir seçenek olmaktan çıkarsa bu artan maliyetler sebebiyle oyun iyice durağan bir noktaya gelecek kanaatindeyim. Bu nedenle haritalardaki materyal sayılarını makul seviyelerde arttırılmasını öneriyorum.

Dip not: Ağlama sızlanma değildir. Crafttan çok toplayıcılık yapıyorum. Fiyatların artması bu gün işime gelse de yarın topladığımı satacak adam bulamayacağımı düşündüğüm için bu teklifi yapıyorum. Ekmeğime çomak sokulduğu için değil. Önyargılı davranacak arkadaşlara cevaben...
 

DevilRai

Üye
Katılım
17 Haz 2022
Mesajlar
55
Puanları
18
Bende aynı fikirdeyim ve açılan her konunun altına '' kostumlere toplayıcılık ve craft kasanlar için sc basılması '' fikrini söylemiştim.Yada party harvesting olabilir..Mağazaya konulacak '' Toplayıcılık Kostumleri '' olabilir..Arkeoloji için ayrı , Minig için ayrı..

Yani hem mağazadan alışveriş yaparak oyuna katkısı olsun oyuncuların hemde yukarda yazdığın tıkanma bir azalsın.Arkeoloji için yazdığını düşünüyorum bende kasıyorum ve cumartesi 17:00 - 04:00 , pazar 13:00 - 00:30 kadar kastım sadece 2 level zor aldım çünkü artık herkes arkeoloji kasıyor.Protean 1 - 5 dolaşıpta hiç kazı alanı bulamadığımda oldu.

İnşallah @Justice bey nicki gibi güzel bir yöntem geliştirir.

Saygılar
 

HapShu

Üye
Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
24
Puanları
3
Sorun bence şu an sadece jewel Crafting, Weapon Smithing Ve Cooking'te para olması. ve sadece bunlarla ilgili materyallerin çok talep görmesi. Kalan Stonemasonry, Tailoring, Leather Working, Alchemy ve hatta Armor Smithing mesleklerinin getirisi olmaması nedeniyle talep görmemesi.
 

poxime

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
Sorun bence şu an sadece jewel Crafting, Weapon Smithing Ve Cooking'te para olması. ve sadece bunlarla ilgili materyallerin çok talep görmesi. Kalan Stonemasonry, Tailoring, Leather Working, Alchemy ve hatta Armor Smithing mesleklerinin getirisi olmaması nedeniyle talep görmemesi.
malesef dediğiniz 3 crafta para pek yok. Craftın son aşamasına gelirseniz para var. Bu mesleklerin toplayıcılıklarında şuan para var. Ve o sona ulaşmak için harcanacak emek ve para ise çok çok fazla. Materyaller bu şekilde pahalanmaya devam ederse de şuan artan fiyatlar bi süre sonra kimse crafta bulaşmayacağı için çakılmaya başlayacak. 2 ay önce 10 kişi farm yapıyorsa 2 kişi yapıyor artık. şu anda 10 kişi craft yapıyorsa bu düzende 2 kişi yapacak hale gelecek. Bu gün yüksek meblağa çıkan materyaller yarın alıcısı kalmayacağı için çakılacak. 2 3 farmır 2 3 crafterın olduğu oyunun kendi içindeki oyun ekosistemini ayakta tutmasıda beklenmemesi gereken bir durum.
 

HapShu

Üye
Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
24
Puanları
3
Vallahi gece Twitch'te yayınları izle bence. Büyük Clanlar hala sağlam para kasıyor. Adamlar keyif için 15-20 gb yakıyor. Craft işi zaten Solo Player olayı değil. Solo yapilicaksada 6 ay - 12 ay arası ancak Max olur bence. Ben Toplayıcılık yapiorum sadece Craft kasmiyorum mesela günde 3-4 saat oynayabiliyorum en fazla. günlük ortalama 7m ile 10 m arasında farm yapiorum. Bana normalmiş gibi geliyor fiyatlar.
 

poxime

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
craftlar aslında solo oyuncu dostu sistemlerdir. Grup halinde craft yapmak demek herkes farklı bir işte ilerleme kaydeder. Birbirlerine item basar birden fazla iş kolundan malzeme istenmesi durumunda birbirine materyal tedarik eder. Farm konusunda bahsettiğim konu ise farazi orantısal rakamlardı. Belli bir seviyenin üstüne çıkmış bir kaç ittifak farm yapıyor. onlarda eski tatminde farmlar değil. craftta ise buglu zamandan kalma bolluk döneminde stoklanmış ürünler tükendi crafter sayısı arttı. orantısz bir dönemece ilerliyor. Basit bir örnekle blacksmitingte 30 seviye olmak için sadece mining kısmında 160k materyal istiyor. kömürü katmadım. weapon üretmek için wood da gerekli bakıldığında yaklaşık tahminen son seviyeler için 50 60gb para gerekiyordu belki daha fazla . fakat hammaddelerin fiyatı dışardan bir göz için ha 2k ha 4k diye düşünülsede masrafı 2 ye katladığını görmek gerek. Zaten oldukça zorlayıcı olan craft sistemi bu artışlar karşısında ezilir. İnsanlar Neyin tatmini için o kadar zaman emek para harcasın. Böyle oluncada insanlar craftta gelişme ihtiyacı hissetmez. Bu konuda rekabet giderek azalır. Herkes toplar o maddeyide kullanacak adam sayısı her gün azalırsa el ele başbaşa kalır herkes. bazı ürünler kara borsa olur bazısı çöp kadar değer etmez.
 

HapShu

Üye
Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
24
Puanları
3
Tailoring, Leather Working, Armor Smithing'teki itemler Droptan alınanlara göre daha az özellik veriyor. Aynısı Jewel Crafting ile Waepon Crafting'tede olmalı bence. Böylece materyal sayısı artırılsa da Crafting ile piyasaya giren itemler Sürekli boss kovalayarak yaratık keserek düşürenlere göre bir tık aşada olur. Böylece Uzun süre online olupta item yapanlarla uzun süre oynayamayıp crafting ile item yapanların arasında küçük ince bir çizgi olur. O çizgiyide oyunculuğuna güvenen kapar zaten.
 

poxime

Üye
Katılım
27 Nis 2022
Mesajlar
90
Puanları
18
o kısım craftingin baştan bütün detaylarının değişmesi demek haklı bir istek. Benim değinmek istediğim kısım crafting son şeklini alana kadar crafting kısmının ağır aksakta olsa ilerlemeye devam edebilmesi ölmemesi adına zaman kazandırıcı bir önlem. detaylı zorlu bir yazılım aşaması olduğu için bu kısım geliştirici sayısıda az direk yüksekten talep etmek yerine ara çözüm olarak talep ettim.
 

RickSancheZz

Üye
Katılım
14 Nis 2022
Mesajlar
1,503
Puanları
113
valla şu saatten sonra crafta sıfırdan başlayıpta kâr elde edileceğini düşünmüyorum, toplayıcılık yaparak gelir elde edilebilir ama ustalık kısmı ciddi sıkıntı ve sabredip yüksek seviyelere çıksan bile ürettiğin item çok değerli bile olsa maaliyetini kurtarmayacak duruma geliyor
 

Mitraileusse

Üye
Katılım
23 Haz 2022
Mesajlar
160
Puanları
28
Eylül güncellemesiylle crafta başlamış biriyim cookingle yatıp cookingle kalkıyorum ve anca toplamayı 30 yapabildim meslek ise 35 şuan fakat öylesine bi hucüm varki deli gibi ks atıyor yemek yapanlar biribine inanın geri alma vergisi geldiği için 100 ürün satıyor ona ks gelirse yemeği geri çekip tekrar daha uyguna sunuyor .
Kısacası çok bunaltıcı çok sinir bozan şeyler bunlar benim gözümde yemek yapma olayı bitmiştir tıkanmıştır bu sebeple sadece toplayıcılık yapıorum attığımz taş ürküttüğümüz kuşa değmedi CRAFT SAHİPSİZ KALDI ....
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt