Ice Mage Oynanış Güncellemesi

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
67
Puanları
18
Herkes bilir ice mage'in seviye 54'teki defans veren yeteneğinin ne kadar gereksiz olduğunu. Klasik partilerde hep priest vardır. Bir ice mage zaten partisiz takılamadığı için de bu yetenek tamamen işlevsiz kalıyor.

Web sitenizde sınıflar bölümünde de belirttiğiniz gibi, lightning mage kontrol büyücüsüyken, ice mage defansif bir büyücü. Lightning mage tüm yeteneklerini bir şeye bağlı olmadan kullanabilirken, ice mage özellikle sınıfına özgü bu defans yeteneğini kullanamıyor partilerde. Bu yeteneğin yeniden tasarlanması gerekiyor. Mesela priest'in defans buff'ı üzerinizde olsa bile, ice mage defans veren bu yeteneği üzerinizde kullanabilsin. Tabi dengelemek gerekirse verdiği defans oranı düşürülür ya da sadece kendinde kullanabilir. Yani demek istediğim işe yarayan, dengelenmiş bir yetenek olmalı. Partinize ice mage aldığınızda defansif sınıfını yansıtan ve partisini "etkili" koruyabilen özelliklerin olması gerektiğini düşünüyorum. Ice mage kendi partisine defansif artılar sağlarken, lightning mage düşmanı kontrol ederek partisine yarar sağlıyor. Oyunun kombo sistemi nedeniyle rakip yavaşlasa bile yetenek atış hızlarında yavaşlama sağlanmasına izin vermiyor. (Normalde yavaşladığınızda vuruşunuz da yavaşlıyor. Ama kombo yaparak animasyon iptali olduğu için bu hiç etki etmiyor.) Bu konuda ice mage'in partisine sağladığı defansif özelliğini yansıtan köklü dengelemelere ihtiyacı var.

KNIGHT ONLINE ETKİSİNDEN KURTULMAMIZ GEREKİYOR! Nowa atmak yerine, daha önce de dediğim gibi kalkan görevi gören, önünde büyük bir buz blok da oluşturabilir... İlla Nowa olması gerekmiyor. Sonuçta hasar odaklı bir sınıf değil. Bu tarz "koruyucu" özelliklerin olması daha mantıklı olur. Kombo sistemi nedeniyle animasyon iptali olduğu için atak hızı düşürülemediğinden, parti üyelerini koruyan "etkili" yeni mekanikler getirilebilir. Böylece ice mage de partilerde priest kadar aranan "kullanışlı" bir sınıf olmuş olur.

aecd345d2cb322aae30e8025057ee3e7.jpg

5b2b71e3d50c9b7f560ea05203fb8c9b.jpg

b682910023d3169590235bf393064a49.jpg
 

guney

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
248
Puanları
43
Her jobun oyuncular tarafından esit bi sekilde tercih edilmesi icin joblar arasindaki denge onemli tabi
 

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
67
Puanları
18
Her jobun oyuncular tarafından esit bi sekilde tercih edilmesi icin joblar arasindaki denge onemli tabi
Her job'un aynı mekaniğe sahip olması da kötü. Sadece 80 ve etkileri farklı. LR ve FR için de farklı şeyler düşünülebilir. LR'ye kontrol büyücüsü olarak rakibi geri itme mekaniği eklenebilir mesela.. Ben sadece ice gözünden baktım ki şuanki durumu zaten kullanışsız. Zaten dengeleme gereken bir sınıf şuan. Ice'ın da PK'da tercih edilebileceği, gerekli, aranan bir sınıf durumuna gelmesini diliyorum.
 

guney

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
248
Puanları
43
Her job'un aynı mekaniğe sahip olması da kötü. Sadece 80 ve etkileri farklı. LR ve FR için de farklı şeyler düşünülebilir. LR'ye kontrol büyücüsü olarak rakibi geri itme mekaniği eklenebilir mesela.. Ben sadece ice gözünden baktım ki şuanki durumu zaten kullanışsız. Zaten dengeleme gereken bir sınıf şuan. Ice'ın da PK'da tercih edilebileceği, gerekli, aranan bir sınıf durumuna gelmesini diliyorum.
Skillerin tamamini gormedik, malum oyun uzerinden cikarim yapmak dogru olmaz heralde bekleyip gormek lazim. Oyunu biraz tecrube edip gordukten sonra eldeki verileri karsilastirip oyuncu deneyimleriyle ve geri donusleriyle birlikte bir sey yapilabilir yonetim tarafindan.
 

SilverHaze

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
12
Puanları
3
Umarım her sınıf dengeli olur lazım yoksa kimse gidip ice mage oynamaz çoğu kişi fr yada lr tercih edecektir.
benim tecrübe ettiğim bazı oyunlarda ice mage nin kendine özel cc slow ve tekli hedefe devamlı hasarı oluyordu.
aynı şey bu oyunda olursa mesela slow etkisi altına girmiş hedefe belli kombolarla burst hasar olabilir biraz mekanik
odaklı bir sınıf olsa bence oyuna renk katar yoksa nova falan ice mage nin ihtiyacı olan skill değil slow ve devam
hasarı odaklı olması lazım.
 

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
67
Puanları
18
Umarım her sınıf dengeli olur lazım yoksa kimse gidip ice mage oynamaz çoğu kişi fr yada lr tercih edecektir.
benim tecrübe ettiğim bazı oyunlarda ice mage nin kendine özel cc slow ve tekli hedefe devamlı hasarı oluyordu.
aynı şey bu oyunda olursa mesela slow etkisi altına girmiş hedefe belli kombolarla burst hasar olabilir biraz mekanik
odaklı bir sınıf olsa bence oyuna renk katar yoksa nova falan ice mage nin ihtiyacı olan skill değil slow ve devam
hasarı odaklı olması lazım.
Hasar odaklı düşündüğünde FR var zaten. Ice'ı bu durumda destek sınıfı olarak düşünürsek, daha çok koruma odaklı güncellemelerin yapılması daha mantıklı olacaktır. Ice olmanın sebebi zaten budur. Hasar ön planda değildir. Ama gel gör ki 80 yeteneği dışında hiçbir mekanik yok. Çeşitlilik ve yeni oynanış güncellemeleri kesinlikle gerekiyor.
 

Tekitekurin

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
640
Puanları
43
Hasar odaklı düşündüğünde FR var zaten. Ice'ı bu durumda destek sınıfı olarak düşünürsek, daha çok koruma odaklı güncellemelerin yapılması daha mantıklı olacaktır. Ice olmanın sebebi zaten budur. Hasar ön planda değildir. Ama gel gör ki 80 yeteneği dışında hiçbir mekanik yok. Çeşitlilik ve yeni oynanış güncellemeleri kesinlikle gerekiyor.
Aslında tabiki, karşı tarafa dezavantaj sağlayan skilleri olan bir karakterde çokta brust damage aramamak gerek. Ama bir skillede olacak iş değil.
 

Siyah34

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
567
Puanları
43
Skill shot mantığı ile olabilir kalkan yönüne doru açılması sonucunda ordan gelen skilleri engellemesi güzel olur.
 

X A

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
566
Puanları
63
Mantıklı. Mesela +100 defans verebilir partideki herkese. Torment ile silinip gideceği için dengeli bir skill olmuş olur. Sonuçta torment düşecek melee party kapışırken illaki ve o karmaşada tek tek 100 defans atamaz mage. Torment ile silinmez yada toplu defans atabilecek olursa bütün joblardan önde olacağından böyle bir uygulama yapılabilir.
 

BelaOkuyan

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
133
Puanları
28
kesinlikle katıldığım bir konu,
1.o defans skilli %50 oranında düşürülüp ekstra defans olarak kullanılabilir.
2.%10 %20 oranlarda yediği damage i defansından götüren kısa süreli bir skill
3. 1 deki seçenek olmasa bile pasif olarak en fazla 100 ekstra defans alabilir.
4.light mage e blink skill i daha erken verilmeli ama 30 lvlde 10m ise 70 de 15m
5.light mageye paylaşamayacağı koşma skilli verilmeli.
 

Frizy

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
30
Puanları
8
Hasar odaklı düşündüğünde FR var zaten. Ice'ı bu durumda destek sınıfı olarak düşünürsek, daha çok koruma odaklı güncellemelerin yapılması daha mantıklı olacaktır. Ice olmanın sebebi zaten budur. Hasar ön planda değildir. Ama gel gör ki 80 yeteneği dışında hiçbir mekanik yok. Çeşitlilik ve yeni oynanış güncellemeleri kesinlikle gerekiyor.
Tamamen katılıyorum. Benim mmorpglerde Buz büyücüsü denildiğinde aklıma daha defansif, defansa önem veren, kitle kontrolüne daha çok önem veren (ki galiba bu oyunda elektrik büyücüsü var kitle kontrolü için) ve hasarı diğer tür büyücülerden daha az bir büyücü aklıma geliyor. Umarım bu konuda çalışma vardır ve sadece renkleri ve bir kaç skili değiştirip, ateş buz elektrik büyücüsü diye sunmazlar bize.
 
Son düzenleme:

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
67
Puanları
18
Tamamen katılıyorum. Benim mmorpglerde Buz büyücüsü denildiğinde aklıma daha defansif, defansa önem veren, kitle kontrolüne daha çok önem veren (ki galiba bu oyunda elektrik büyücüsü var kitle kontrolü için) ve hasarı diğer tür büyücülerden daha az bir büyücü aklıma geliyor. Umarım bu konuda çalışma vardır ve sadece renkleri ve bir kaç skili değiştirip, ateş buz elektrik büyücüsü diye sunmazlar bize.
Benim de yakındığım nokta bu. Küp dışında farklı oynanışlar gerekiyor. Tüm alt sınıflar birbirinin aynısı resmen. Sadece farklı görünümde. Her sınıfın derin farklı oynanışları olmalı. Sınıfı belirleyen farklı yetenek setleri eklenmeli. FR, ICE, LR aynı gibi. Bana göre hepsi aynı geliyor. Dediğim gibi Ice alt sınıfına daha korumayı sağlayan yetenek setleri, LR alt sınıfına daha düşmanı kontrol edebilecek yetenek setleri gerekiyor. Bu konuda oynanış mekaniklerinin geliştirilmesi gerektiğini belirtiyorum sadece. Bir sürü farklı oynanış geliştirilebilir düşünüldüğünde. Tabi sonrasında test edilerek belirlenir. Bilemiyorum artık dikkate alırlar mı...
 

Lyrante

Üye
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
42
Puanları
8
Çok güzel bir yorumlama, özellikle ice mage konusunda her yazını takip ediyorum ^^
 

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
Katılıyorum, alt sınıf mantığı böyle olmalı ve çeşitlilik sunmalı. Ice mage bile hatta kendi içinde farklı buildler yapabilmeli. Birkaç farklı şekilde bu sınıfı oynayabilirsek, oyunda her sınıfın birbirinin karbon kopyası gibi skilleri, itemleri kullanmasının önüne geçilebilir. Çeşitlilik ve alternatif oynanış tarzları MMORPG'lere hep artı değer katar.
 

CraftWORLD

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
67
Puanları
18
Konu günceldir. Yetkililerin konuya bakış açısını merak ediyorum.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt