Öneri Leveling ( Seviye ) sistemi hakkında öneri

Szchull

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
139
Puanları
43
Merhabalar,

Uzun süredir oyun dışında topluluğu takip ediyor, fikirlerini dinliyorum. Herkes oyunu ko2 sanıyor veya içeriğinin aynı olacağını düşünüyor.

Günümüz oyuncu topluluğu genellikle çalışan, okuyan veya her 2 sini bir arada yapan bireyler den oluşuyor.
Bu kapsamda düşündüğümüzde insanların seviye kasmak için günlerce yaratık kesmesi tarihin tozlu sayfalarına karışmış durumda.

Tam da bu noktada biraz kafa yorduğum da Level/exp sisteminin sadece EĞİTİCİ ( TUTORİAL ) bir sistem olması gerektiğini düşünüyorum.

Nasıl mı.. En baştan anlatayım...

Karakterinizi oluşturdunuz ve start butonuna tıklayıp oyuna atladınız. Oyunun başlangıç noktası oyun için yazılan hikayenin başlangıç noktası olmalı. Oyun içi görevler ile hem hikaye anlatılıp,
hem de seçtiğiniz sınıfın yetenekleri, haritalar, yapabileceğiniz aktiviteler, meslekler, basitçe anlatılarak uzun bir ana görev serisiyle (48 saat kadar, bu oyunun içeriğine göre değişiklik gösterebilir.) sizi belirli bir seviye ( LEVEL ) getirile bilir.

Bu görevleri bitirdiğinizde belirli bir çıtaya çıkmış ve artık karakterinizi güçlendirme yöntemlerini öğrenmiş olmanız gerekir. Bu ana görev serisinin sizi, en yüksek seviyenin ( LEVEL) bir kaç tık altına kadar getirmiş olması kafi gelecektir. ( Örneğin; Max level 50. Bu görev serisi sizi 46 ya kadar getirecek. ) Bu seviye her türlü oyun içi aktiviteye yeterli gelmelidir. Son seviye nin farkı belirli zindan, yaratık ve pvp de mutlak olmalıdır.

*1. Seçenek
Buradan sonra yan görevler veya yaratık kesme olarak 2 ye ayrılarak geriye kalan 4 seviye (LEVEL) çok daha zor olacak. Sistem öyle ayarlanmalı ki, yan görev kısmından giden arkadaşlar 2 haftada bu 4 seviyeyi elde edebilirken, Yaratık kesenler ise 1 haftada elde edebilmeli.

*2. Seçenek
Günlük, haftalık, aylık, görevler ile herkesin eşit şekilde ilerleyebileceği. Geriden gelenin çat diye yetişemiyeceği bir sistem ile seviye sistemi tamamlana bilir.


Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler!
 

lMrYusuFl

Üye
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
6
Puanları
3
Kesinlikle level konusu önemli. Zaten insanların kısıtlı zamanları var onu da eğlenmek için oyuna ayıracaklarına uzun süreler boyunca level atlamak için ayırmamalılar.
 

Ouss

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
125
Puanları
43
Ben biraz daha zor olmalı diye düşünüyorum , sonuçta mmorpg , uzun vadede birşeyleri elde etmektir bana göre, yoksa bize sunulan içerikleri kısa sürede tüketirsek ne anlamı kaldı ki? hemen sıkılıcak aynı şeyleri yapıp. görev odaklı exp sistemi olmalı

günlük , haftalık , aylık görev sistemi
clan raid, party raid sistemi
clan dungeon,party dungeon,solo dungeon sistemi
kesinlikle olmalı ve exp & eşya grind'lamada etkili olmalıdırlar, bizi bir kaç çeşit mob'a köle gibi bağlamamalı bir oyun, farklı haritalar farklı görevlerle exp grind'ı yapmalıyız. Yoksa herkes en iyi exp veren mob'a stabil bir şekilde çöküp en hızlı şekilde exp kasmaya yönelicek ve oyunun bir çok kısmından marum kalıcak.

Oyundaki Item (eşya) grind (farm) 'lama bence zor olmalı ve exp oranıda zor olmalı kı, kısa sürede değil, ay'lar sonrası belki sene'ler sonrası End Game konumuna geçelim.
Ve mage'ler için int(kıyafet) sistemi yenilenmesi gerekiyor, hiç bir mage ekip ve mantık çerçevesi içindeki solo oyuncular gidip int kıyafetleri grind'lamaz çünki hiç bir mantığı yok. INT verip kaybedilen hasar ve hp oranı , int kıyafetlerin verdiği defans 10 üzerinden 1 bilene değil tatminkar değil. Mage'lerin PvE kısmının ömrünü başlamadan bitiricek bir durumda şuan, Mage oyuncusu olarak biz de melee ekip gibi eşyalarımızın bizi tatmin edicek düzeyde olup onları grind'lamak istiyoruz. Aksi taktir de kozmetik kıyafet alıp, npc den aldığımız paper kıyafetlerle bir kaç gün içinde end game konumuna geliyoruz malum oyundaki gibi.
 

Szchull

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
139
Puanları
43
Ben biraz daha zor olmalı diye düşünüyorum , sonuçta mmorpg , uzun vadede birşeyleri elde etmektir bana göre, yoksa bize sunulan içerikleri kısa sürede tüketirsek ne anlamı kaldı ki? hemen sıkılıcak aynı şeyleri yapıp. görev odaklı exp sistemi olmalı

günlük , haftalık , aylık görev sistemi
clan raid, party raid sistemi
clan dungeon,party dungeon,solo dungeon sistemi
kesinlikle olmalı ve exp & eşya grind'lamada etkili olmalıdırlar, bizi bir kaç çeşit mob'a köle gibi bağlamamalı bir oyun, farklı haritalar farklı görevlerle exp grind'ı yapmalıyız. Yoksa herkes en iyi exp veren mob'a stabil bir şekilde çöküp en hızlı şekilde exp kasmaya yönelicek ve oyunun bir çok kısmından marum kalıcak.

Oyundaki Item (eşya) grind (farm) 'lama bence zor olmalı ve exp oranıda zor olmalı kı, kısa sürede değil, ay'lar sonrası belki sene'ler sonrası End Game konumuna geçelim.
Ve mage'ler için int(kıyafet) sistemi yenilenmesi gerekiyor, hiç bir mage ekip ve mantık çerçevesi içindeki solo oyuncular gidip int kıyafetleri grind'lamaz çünki hiç bir mantığı yok. INT verip kaybedilen hasar ve hp oranı , int kıyafetlerin verdiği defans 10 üzerinden 1 bilene değil tatminkar değil. Mage'lerin PvE kısmının ömrünü başlamadan bitiricek bir durumda şuan, Mage oyuncusu olarak biz de melee ekip gibi eşyalarımızın bizi tatmin edicek düzeyde olup onları grind'lamak istiyoruz. Aksi taktir de kozmetik kıyafet alıp, npc den aldığımız paper kıyafetlerle bir kaç gün içinde end game konumuna geliyoruz malum oyundaki gibi.
Exp kısmının zor olması hariç dediğin her noktaya katılıyorum.. Çünkü oyundaki kıyafet ve silah setleri tamamen değişmeli. NPC den hiç bir upgrade edilebilir item alınmamalı. Bunlar apayrı kısımlar. Gerçekten kafa yorup üzerine çok düşünülmesi gereken noktalar. Şuan ki oyun pvp mekaniği tatlı ama benzerlikler çok kötü. Priest dahil tüm sınıfların yanlız başına oynayabileceği bir sistem çıkarılması gerekiyor ve zindan gibi yerlerde de partide tüm sınıflara ihtiyaç duyacağımız sistemler olmalı. Bu konu çok detaylı. Ben sadece Seviye ( Level ) kısmına deyindim.
 

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
Levelin bence de kolay olmalı, modern MMORPG'lerin tamamında bu artık öyle. Özellikle yeni nesil oyuncular eskisi gibi MMORPG'lere yönelmiyor, çabuk tüketilen oyunlara yöneliyor. Bunun yerine en iyi setleri tamamlamak zor yapılır.

Oyunda son seviyeye yakın bir noktaya görevlerle gelinebilmeli. Kalan exp de günlük zindanlarla, grinding ile vs. kasılırsa sorun kalmaz. 10-15 sene önce sorumluluklarımız daha azdı, saatlerce bir noktada durup mob kesebiliyorduk, vakit sorunu yoktu. Fakat artık MMORPG'lerin kemik yaş kitlesi 20+ en azından ve bu kişilerin ya okul, ya iş gibi taviz veremediği sorumluluklar var.
 

osmanyeginoglu

Üye
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
61
Puanları
18
birçoğumuz pvp olayını sevdiğimiz için bu oyunları oynarız ben pvp denilince knightdan başka bir oyundan tat alamamıştım taki lol oynayana kadar.bu iki oyunu karıştırıp önümüze sunmaları bence güzel olurdu.yani level olayı çok abartılmamalı 80 level felan dediğiniz gibi boş beleş zamanımız yok.skillerde çok sayıya gerek yok.
bazı oyuncular çok hızlı bazıları yaşı gereği yavaş ama stratejik artıları olan oyun oynuyor(ben mesela assas oynarken yapışkan tuşlar seçeneği açarım beceri yok :D)
zeka hız stratejik hamlelerle oynanabilecek çeşitli heroları olan hem pazar hem pvp iyi olurdu diye düşünüyorum.
şu an knighta çok yakın hatta restore edilmiş hali gibi duruyor. oyunu oynadım çok haz aldım fakat biraz değişiklik iyi olurdu ama neyse sonuna kadar arkasında duracağım heyecenla beklediğim bir oyun.Türk yapımı sonuçta.
 

Szchull

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
139
Puanları
43
Levelin bence de kolay olmalı, modern MMORPG'lerin tamamında bu artık öyle. Özellikle yeni nesil oyuncular eskisi gibi MMORPG'lere yönelmiyor, çabuk tüketilen oyunlara yöneliyor. Bunun yerine en iyi setleri tamamlamak zor yapılır.

Oyunda son seviyeye yakın bir noktaya görevlerle gelinebilmeli. Kalan exp de günlük zindanlarla, grinding ile vs. kasılırsa sorun kalmaz. 10-15 sene önce sorumluluklarımız daha azdı, saatlerce bir noktada durup mob kesebiliyorduk, vakit sorunu yoktu. Fakat artık MMORPG'lerin kemik yaş kitlesi 20+ en azından ve bu kişilerin ya okul, ya iş gibi taviz veremediği sorumluluklar var.
Gençlik hızlı artık. 15-20 yaş arası gençler pc başında aynı şeyi tekrar tekrar yapmaz. 4 Yaşında eline tablet, telefon alan bir nesil ile kendimizi kıyaslamıyalım elbette.. Bizim için ne kadar şaşırtıcı olan şey varsa onlar için gayet normal. Velhasılıkelam genç, yaşlı şuan tarih ötesi sistem ile bir mmorpg'de stat point gelsin diye level kasmakla uğraşmaz..
 

TheAMOS

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
8
Puanları
3
Hikaye kısmını görevlerle tamamen anlatmalı ve arkadaşlarında dediği gibi oyunun tüm haritasını gezdirmeli tüm mobları kestirmeli. Hikayeyi anlatırken sinematikler kullanılmalı, benzer oyunları oynamayanlar için de eğitici görevler olmalı. Bir oyuncuya oyunu başkaları öğretmemeli oyun kendi içinde oyuncuya oyunu öğretmeli
 

Szchull

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
139
Puanları
43
1 haftada, aksam eve gelip 2 3 saat vakit ayirarak , bu vakit gorev zindan vb oyun ici aktiviteler ile dolacak.
End game lvl iste bu kadar zaman alacak.
Offical acildi 60 lvl end game , 1 hafta
60 dan 70 e gene 1 hafta ayni sekilde devam edecek.

Oyunun pve icerigi level kasmada degil end game de olmali.
Zindan,Craft , Meslek ,Gunluk , haftalik Gorevler , ile olmali.
Yoksa pve den kastimiz mob farmi ise o is yas.Boyle bir oyunun bu zamanda oyuncu tutabilmesi imkansiz.
PvE dediğin yaratık öldürmek demek zaten. Bu bir bölgede belirli yaratığı da öldürmek olabilir. Bir zindanda solo veya parti şeklinde ilerlemeli, kademeli yaratık yok etme de olabilir.
Meslekler, Craft dediğin zaman, buda Life Skill diye geçer. Pvp, pve dışında kalan her türlü iş ve işlevi barındırır.

Bunlar farklı meseleler ve ayrı bir konunun içeriği. Burada Level sisteminin nasıl olması veya kullanılması gerektiği hakkındaki fikirlerimi yazdım ve sizlerden de bu konu hakkındaki yorum ve fikirlerinizi bekliyorum.
 

jrhawk41

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
18
Puanları
3
Bence de belirli bir seviyeye kadar Lv kasmanın kolay olması gerekiyor ama son 3 4 Lv in maksimum zorlukta olması gerekiyor. Atıyorum Son Lv 70 ise 70Lv karakteri nadir görmek tatmin edici oluyor. Herkes aynı item herkes aynı Lv sıkıcı olur diye tahmin ediyorum.
 

Darkgamer

Üye
Katılım
28 Ara 2020
Mesajlar
8
Puanları
3
Merhabalar,

Uzun süredir oyun dışında topluluğu takip ediyor, fikirlerini dinliyorum. Herkes oyunu ko2 sanıyor veya içeriğinin aynı olacağını düşünüyor.

Günümüz oyuncu topluluğu genellikle çalışan, okuyan veya her 2 sini bir arada yapan bireyler den oluşuyor.
Bu kapsamda düşündüğümüzde insanların seviye kasmak için günlerce yaratık kesmesi tarihin tozlu sayfalarına karışmış durumda.

Tam da bu noktada biraz kafa yorduğum da Level/exp sisteminin sadece EĞİTİCİ ( TUTORİAL ) bir sistem olması gerektiğini düşünüyorum.

Nasıl mı.. En baştan anlatayım...

Karakterinizi oluşturdunuz ve start butonuna tıklayıp oyuna atladınız. Oyunun başlangıç noktası oyun için yazılan hikayenin başlangıç noktası olmalı. Oyun içi görevler ile hem hikaye anlatılıp,
hem de seçtiğiniz sınıfın yetenekleri, haritalar, yapabileceğiniz aktiviteler, meslekler, basitçe anlatılarak uzun bir ana görev serisiyle (48 saat kadar, bu oyunun içeriğine göre değişiklik gösterebilir.) sizi belirli bir seviye ( LEVEL ) getirile bilir.

Bu görevleri bitirdiğinizde belirli bir çıtaya çıkmış ve artık karakterinizi güçlendirme yöntemlerini öğrenmiş olmanız gerekir. Bu ana görev serisinin sizi, en yüksek seviyenin ( LEVEL) bir kaç tık altına kadar getirmiş olması kafi gelecektir. ( Örneğin; Max level 50. Bu görev serisi sizi 46 ya kadar getirecek. ) Bu seviye her türlü oyun içi aktiviteye yeterli gelmelidir. Son seviye nin farkı belirli zindan, yaratık ve pvp de mutlak olmalıdır.

*1. Seçenek
Buradan sonra yan görevler veya yaratık kesme olarak 2 ye ayrılarak geriye kalan 4 seviye (LEVEL) çok daha zor olacak. Sistem öyle ayarlanmalı ki, yan görev kısmından giden arkadaşlar 2 haftada bu 4 seviyeyi elde edebilirken, Yaratık kesenler ise 1 haftada elde edebilmeli.

*2. Seçenek
Günlük, haftalık, aylık, görevler ile herkesin eşit şekilde ilerleyebileceği. Geriden gelenin çat diye yetişemiyeceği bir sistem ile seviye sistemi tamamlana bilir.


Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler!
Çok mantıklı. Şahsen ben oyuna günde 4 5 saatimi ayırabilirim. Bununda level kasmakla geçmesi sıkıcı olur.
 

Tyrande

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Çalışan kesim olarak oyuna 1-2 saatten fazla zaman ayıramıyoruz. Şuan pandemi dönemi olduğu için evlerdeyiz ancak gene de oyuna çok fazla vakit ayırmak olanaksız. Sağlık açısından da uygun değil. Bence de grind düşük tutulmalı. Güzel öneriler verilmiş zaten ekstra söylemek istediğim tek şey günde 10 saat oyun oynayan insanlarla günde 1-2 saat ancak zaman ayırabilecek bizler arasında uçurum olmamalı en azından PvP kısmı için önemli.

O yüzden oyunda item ve seviye kazanmak kolay olmalı. wow ayarında olması gayet uygun olur diye düşünüyorum.

Aksi halde bizim bu oyunu oynamamız mantıksız bir hale gelir.
 

ANGEL

Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
317
Puanları
43
+ katılıyorum
oyunda levellar kademeli olarak yükseltilmeli...
örnek:
ilk 3 ay 50 level olabilir
sonraki 3 ay 60 level açılır
sonraki 3 ay 70 gibi...
günlük exp sınırı olabilir veya lvl sınırı olabilir...
günlük 1 milyon exp veya 5 lvl gibi...

slotlar içinde bir önerim olacak: bir mobdan günde 50 adet gibi bir sınırlama getirilirse oyunda slot kavgası çıkmaz gibime geliyor,mesela bir mobdan 50 tane kestikten sonra moba atak yapamazsın gibi birşey olabilir...
 

Sukuna

Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
47
Puanları
18
Günümüz oyuncu topluluğu genellikle çalışan, okuyan veya her 2 sini bir arada yapan bireyler den oluşuyor.
Bu kapsamda düşündüğümüzde insanların seviye kasmak için günlerce yaratık kesmesi tarihin tozlu sayfalarına karışmış durumda.
Asla katılmıyorum bu söylediklerine. Öncelikle kişinin okuması veya çalışması kesinlikle diğer oyuncuların sorunu değildir. Level kasmak hiçte söylediğin gibi tarihin tozlu sayfalarına karışmış durumda değildir belki Knight Online'nın tozlu tarihine karışmıştır.

Oyuna ne kadar vakit ayrılırsa o kadar güçlü olmasını isteyenlerdenim. Günde 15 saat online olabilen biriyle, 5 saat olan kimse arasında pek ala fark olmasını istiyorum. Yakalama mekanizması o kadar kolay olmamalı. Savaş meydanında bulunmak için son seviyeye ulaşılmış olmasına gerek olmamalı, eğer exp kasmak zor olursa level farklılıkları çok tatlı görüntüler ortaya çıkaracaktır aynı malüm oyunun eski zamanlarındaki gibi.

Ben ROW'un tam anlamıyla, kelimenin tam anlamıyla bir emek oyunu olmasını isteyenlerdenim. Birşeyin emekle ortaya çıkmış olması için zahmet söz konusu olmalıdır. 2 gün veya 1 hafta bahsettiğimiz zahmet değil, eğer eski bir MMORPG oyuncusuysanız veya eski demek zorunda değiliz '
Gerçek' diyebiliriz, bir oyunun zor oluşu hiç bir şekilde o kişiye zahmetli gelmez eğer ki keyif alıyorsa.

Seviye işine gelirsekte eğer, son seviyeye ulaşmak gerçekten zor olursa eğer level sınırı sorun teşkil etmeyecektir fakat,
Expension tarzı level cap'in yükseltileceği grind'ın başka şekillerde ekstralar eklenerek yenilenmesi fikri daha kabul edilebilir olacaktır.
 
Son düzenleme:

hzljoepr

Üye
Katılım
13 Nis 2021
Mesajlar
262
Puanları
28
Sana bişe diyimmi Level zor olursa oyun rekabet görürmü sizce bu biraz düşündürücü olur yani demek istediğim çok zor da olmamalı herşey orta seviye olmalı. tabi bunu diyorum ama direkt 1 günde 70 level de olmıyacağız .
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt