Mage. Evet, MAGE. Ama sor ki niye Mage? Nasıl Mage?

dudeweak5

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
8
Puanları
3
Herkese merhabalar.
Şu "Yav bu mage ne iştir?" temalı tartışmalara bir de benim katkım olsun istedim. Bu maksatla da bu konuya tekrar dikkat çekmek amacıyla olanaklarımın sınırlarını zorlayarak konu başlığında mümkün oldukça "Mage" kelimesini tekrarladım.

Arkadaşların Mage (Büyücü) sınıfı hakkında söyledikleri herşeyi üç temel maddede kısaca özetliyorum öncelikle;
1 - Mage az hasar vuruyor
2 - Mage yavaş hasar vuruyor
3 - Mage fazla hasar alıyor

Şimdi bunlar gayet makul eleştiriler fakat yapımcıların bunu tam olarak nasıl değişiklikler ile çözümleyebilecekleri hakkında bir öneri gördüğümü hatırlamıyorum.
Bu nedenle 1. maddede belirtilen düşük hasar "sorun"unu oyuna mümkün oldukça "mantıklı" ve "sade" değişiklikler ile gidermeye yönelik kendi önerimi öne sürmek istedim.
O da şu;

"Mage silahları (staff/asa) sahip oldukları "Attack Damage" değerleri yerine bu değerlerin 10 katı Magic Power stat puanı versinler ve Karakter panelindeki Attack değeri; Magic Power stat puanı, Elemental Hasar bonusları, karakter seviyesi, set bonusları gibi etkenlerin bir matematiksel işlemi olup, diğer fiziksel hasar sınıfları gibi takip edilebilir, kullanışlı bir metrik olsun."

Okuyan herkese ilgileri için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
306
Puanları
43
KO'daki sistem kesinlikle değiştirilmeli. Kötü olan ve herkesin şikayetçi olduğu bir sistemi getirmenin anlamı yok.

Bence de mage karakterinin atak puanı net bir şekilde gözükmeli, insanlar böylece teoriler üretmekten, şu mage'e hasar veriyor, şunun etkisi yok, bunun var gibi polemiklerden kurtulur.
 

SARS

Üye
Katılım
4 May 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
Mage sınıfı baştan aşağı olmamış :) bu archmage diye bir alt sınıfın getirilmesi ile alakalıda olabilir.. ancak int mage denilen shell setli defansı yüksek ataklı staffa sahip mage kavramının staff vuruşu oyunun son levelinde dahi dorion haritasındaki moblara 700 dmg çıkartabilmek ise mage sınıfını biz beceremedik sıfırdan yapıcaz demeleri gerekir.

Tüm mmorpglerin temel unsurlarını mage grupları oluşturur. Pkda tüm dinamikleri mageler değiştirir, herkesin düşüncesi aksine bosslarda mageler server başında özellikle sistemi belirler, droplar ve itemlerin paylaşımı mageler tarafından tayin edilir. Bir çok drop alınan mob toplu şekilde seri şekilde kesileceğinden mageler pazara ürün sunma konusundada server başlarında üstün rol oynar. magenin tüm mmorpg oyunlarında ve hatta benzetilmeye calısılan knight online isimli oyunda dahi bu sistem bu şekildedir.

Bu noktada en özen gösterilmesi beklenen karakter sınıfı magedir. Aksini iddaa edebilirsiniz bu sizlerin düşüncesidir.

Burada birkaç sorun var ki bence oyunun temelinde tüm karakterlerde etkisi olan bir sistemsel bozukluk bu.. "itemin ve stat pointlerin hasara etkisi" bir noktada hatalı olmuş. Bunu 40 level bir warriorun eline +7 holy maul alıp deneyimleyebilirsiniz. Yada mage sınıfı özelinden devam edersek oyunda starlight denilen şu an gördüğümüz en yüksek apye sahip staff ile full mp verilmiş wood staff takmış bir karakter arasındada gözlemleyebilirsiniz. Malesef stat pointler ve itemlerin skill hasarlarına etkisi sıkıntılı duruyor.

Örnek : (oyunda olmadığımdan tahmini konusacağım) +7 staff 55 fire damage veriyor +8 ise diyelim 65 veriyor. +7 silahınızın normal atağı fazla ve fire damage si düşük +8in ise normal atağı düşük ancak fire damagesi yüksek ... +7 ile 550 vuruyorsunuz +8i elinize aynı build ile taktığınızda hasarınız 500e düşüyor. Bu staff skilinde evet mantıklı ve olması gerekendir ancak bu tüm skillerde aynı oluyor. Skillere etki eden şeyin staff atağı değil staffın verdiği fire bonus olması gerektiğidir. Bu gibi bir çok sorun var ancak mod arkadaşlar malesef beta sürecinde halledeceğiz demek dışında birşey söylemedi.

Nitekim bu problemlerin basit olduğunu düşünmüyorum. Tam 12 saat kadar yanlış duymadınız 12 saat kadar mage ile tüm sınıfları yan yana koyup arenada test yapan birisi olarak konuşuyorum. Bu testi mod arkadaşlarında yapmasını öneririm. Karakterin dinamiklerinde sorunlar mevcut.
 

dudeweak5

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
8
Puanları
3
Mage sınıfı baştan aşağı olmamış :) bu archmage diye bir alt sınıfın getirilmesi ile alakalıda olabilir.. ancak int mage denilen shell setli defansı yüksek ataklı staffa sahip mage kavramının staff vuruşu oyunun son levelinde dahi dorion haritasındaki moblara 700 dmg çıkartabilmek ise mage sınıfını biz beceremedik sıfırdan yapıcaz demeleri gerekir.

Tüm mmorpglerin temel unsurlarını mage grupları oluşturur. Pkda tüm dinamikleri mageler değiştirir, herkesin düşüncesi aksine bosslarda mageler server başında özellikle sistemi belirler, droplar ve itemlerin paylaşımı mageler tarafından tayin edilir. Bir çok drop alınan mob toplu şekilde seri şekilde kesileceğinden mageler pazara ürün sunma konusundada server başlarında üstün rol oynar. magenin tüm mmorpg oyunlarında ve hatta benzetilmeye calısılan knight online isimli oyunda dahi bu sistem bu şekildedir.

Bu noktada en özen gösterilmesi beklenen karakter sınıfı magedir. Aksini iddaa edebilirsiniz bu sizlerin düşüncesidir.

Burada birkaç sorun var ki bence oyunun temelinde tüm karakterlerde etkisi olan bir sistemsel bozukluk bu.. "itemin ve stat pointlerin hasara etkisi" bir noktada hatalı olmuş. Bunu 40 level bir warriorun eline +7 holy maul alıp deneyimleyebilirsiniz. Yada mage sınıfı özelinden devam edersek oyunda starlight denilen şu an gördüğümüz en yüksek apye sahip staff ile full mp verilmiş wood staff takmış bir karakter arasındada gözlemleyebilirsiniz. Malesef stat pointler ve itemlerin skill hasarlarına etkisi sıkıntılı duruyor.

Örnek : (oyunda olmadığımdan tahmini konusacağım) +7 staff 55 fire damage veriyor +8 ise diyelim 65 veriyor. +7 silahınızın normal atağı fazla ve fire damage si düşük +8in ise normal atağı düşük ancak fire damagesi yüksek ... +7 ile 550 vuruyorsunuz +8i elinize aynı build ile taktığınızda hasarınız 500e düşüyor. Bu staff skilinde evet mantıklı ve olması gerekendir ancak bu tüm skillerde aynı oluyor. Skillere etki eden şeyin staff atağı değil staffın verdiği fire bonus olması gerektiğidir. Bu gibi bir çok sorun var ancak mod arkadaşlar malesef beta sürecinde halledeceğiz demek dışında birşey söylemedi.

Nitekim bu problemlerin basit olduğunu düşünmüyorum. Tam 12 saat kadar yanlış duymadınız 12 saat kadar mage ile tüm sınıfları yan yana koyup arenada test yapan birisi olarak konuşuyorum. Bu testi mod arkadaşlarında yapmasını öneririm. Karakterin dinamiklerinde sorunlar mevcut.
İlginiz ve Rise Online'ın derin mekaniklerini ortaya çıkarmak için sarf ettiğiniz tüm çabalar için teşekkür ederim.

Şahsen ben silah hasarı-stat puanı-element hasarı>yetenek hasarı ilişkisinin tutarsız olduğunu biliyordum ama bu kadarını görememiştim kendi Mage karakterimle oynarken.
Bununla birlikte, kullanıcı/oyuncuların aklını karıştıran böyle tutarsızlıkların yokluğunda oldukça fazla kişinin statların verilen ve alınan hasara olan etki miktarlarının belli bir gizeme sahip olmasına fazla tepki vermeyeceğini düşünüyorum.

Mesela ben derhal tüm statların herşeye nasıl ve ne kadar etki ettiklerini tam olarak bilmek isterim ama eğer benim içgüdülerime ihanet etmeyecek bir mantık ile oyun mekanikleri kendi içinde dengelebilmişse gayet katlanabilirim bu cehalete. Yeterki olumlu yönde değişiklikler olsun, otursun.
 

AygitKocaman

Üye
Katılım
11 May 2021
Mesajlar
4
Puanları
3
Mage sınıfı baştan aşağı olmamış :) bu archmage diye bir alt sınıfın getirilmesi ile alakalıda olabilir.. ancak int mage denilen shell setli defansı yüksek ataklı staffa sahip mage kavramının staff vuruşu oyunun son levelinde dahi dorion haritasındaki moblara 700 dmg çıkartabilmek ise mage sınıfını biz beceremedik sıfırdan yapıcaz demeleri gerekir.

Tüm mmorpglerin temel unsurlarını mage grupları oluşturur. Pkda tüm dinamikleri mageler değiştirir, herkesin düşüncesi aksine bosslarda mageler server başında özellikle sistemi belirler, droplar ve itemlerin paylaşımı mageler tarafından tayin edilir. Bir çok drop alınan mob toplu şekilde seri şekilde kesileceğinden mageler pazara ürün sunma konusundada server başlarında üstün rol oynar. magenin tüm mmorpg oyunlarında ve hatta benzetilmeye calısılan knight online isimli oyunda dahi bu sistem bu şekildedir.

Bu noktada en özen gösterilmesi beklenen karakter sınıfı magedir. Aksini iddaa edebilirsiniz bu sizlerin düşüncesidir.

Burada birkaç sorun var ki bence oyunun temelinde tüm karakterlerde etkisi olan bir sistemsel bozukluk bu.. "itemin ve stat pointlerin hasara etkisi" bir noktada hatalı olmuş. Bunu 40 level bir warriorun eline +7 holy maul alıp deneyimleyebilirsiniz. Yada mage sınıfı özelinden devam edersek oyunda starlight denilen şu an gördüğümüz en yüksek apye sahip staff ile full mp verilmiş wood staff takmış bir karakter arasındada gözlemleyebilirsiniz. Malesef stat pointler ve itemlerin skill hasarlarına etkisi sıkıntılı duruyor.

Örnek : (oyunda olmadığımdan tahmini konusacağım) +7 staff 55 fire damage veriyor +8 ise diyelim 65 veriyor. +7 silahınızın normal atağı fazla ve fire damage si düşük +8in ise normal atağı düşük ancak fire damagesi yüksek ... +7 ile 550 vuruyorsunuz +8i elinize aynı build ile taktığınızda hasarınız 500e düşüyor. Bu staff skilinde evet mantıklı ve olması gerekendir ancak bu tüm skillerde aynı oluyor. Skillere etki eden şeyin staff atağı değil staffın verdiği fire bonus olması gerektiğidir. Bu gibi bir çok sorun var ancak mod arkadaşlar malesef beta sürecinde halledeceğiz demek dışında birşey söylemedi.

Nitekim bu problemlerin basit olduğunu düşünmüyorum. Tam 12 saat kadar yanlış duymadınız 12 saat kadar mage ile tüm sınıfları yan yana koyup arenada test yapan birisi olarak konuşuyorum. Bu testi mod arkadaşlarında yapmasını öneririm. Karakterin dinamiklerinde sorunlar mevcut.
Tespitiniz çok doğru olmuş, ciddi anlamda stafflarda bir dengesizlik var. Eğer bir staffın attack power'ı sadace mage staff vuruşlarında etkili ise(ki benim gözlemlerim de öyle gibi) ama diğer mesafeli skillerde bir fark yaratmıyorsa bu int ve paper mage dengesini bozacaktır. Mesela shelli bir mage, ap'si yüksek bir staffla yakından staff vurabilir, zaten zırhı fazla ve elinde int'inin yettiği bir staff var. Ama paper ne yapacak zırh yok ap'si düşük staff var, staffdaki elemental damagenin de vuruşa bir etkisi yok. Özellikle defansından feragat eden mageler için daha yüksek ap sağlaycak bir sistem lazım. Aynı şekilde int mage içinde. Şahsi kanaatim+7si 100 elemental damage vurabilen paper staffları olmalı. Bir önerimde Master skillerinde tıpkı çiftleme skilli gibi range arttırma skillide olmalı.
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
744
Puanları
93
Class ve skill dengelerinin betaya bırakıldığı söylendi.
 

BelaOkuyan

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
133
Puanları
28
magelerin atak puanını görememeleride ayrı bir saçmalıktır. bu olay kodan gelmedir ve aynısını yapmak zorundada değiller. ben mp takı seti yapınca aynen asaslar ve warriorlar gibi magic atak sidik yarışına girmek isetiyorum.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt