CoderWho
Üye
- Katılım
- 13 Kas 2020
- Mesajlar
- 39
- Puanları
- 8

Öncelikle belirteyim senelerdir MMO oynayan ( WoW'undan tut SRO, KO suna kadar ) birisi olarak kendi yorumlarımı yazıyorum. Ağlanacak arkadaşlar başka bir ağlama duvaı bulabilirler.
Ben bu oyunu kapalı betasından beri oynuyorum. Arkadaşlar bu magelere ne yaptığınızı anlayamıyorum. Mage dediğimizde aklımıza 2 ana tür mage gelir;
1. Paper Mage : Komple MP yüklenir ve devasa hasar çıkartır; ama yanına sokarsan düşmanı 1 2 yer oturursun aşağıya. Bu her zaman böyledir ki mantık olarak da doğru olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben o hasar için defansımdan feragat etmişim. Benzer işleri zamanında farklı oyunlarda okçu da da yapmıştım orda da okçu dmg çok diyip nerflemişlerdi. Neyse konumuz bu değil.
2. Int Mage : Bu arakdaşlar da daha fazla defans kazanmak için int'e yüklenir ve daha fazla defans kazanırlar. Bu arkadaşların avantajı ise ICE ve LR'de ortaya çıkar. Int büyü nufüsünu etkileyen bir stat olarak bilir. Bu sebeple paperlara nisbeten daha az hasar atar ama düşmanı kitleme ya da yavaşlatma etkileri vardır.
Bu sınıf için de bir diğer husus da şudur ki genel olarak daha hızlı lvl kasar ve daha çabuk karakterinize item dizer hızlı bir başlangıç yaparsınız.
Şimdi bu iki açıklamayı neden yazdığıma gelelim. Açıkcası Rise Online dünyasında mageleri oynanmaz kılmışlar ( tekrar ediyorum benim görüşüm ). Daha early game de "Obo bo mogolor hoyvon gobo voroyo" diye ağlayan arkadaşlardan nerf mi attılar ne oldu bilemedim. Ama şunu unutuyolar ki paper mageler itemden beslenmez bu yüzden early de en çok tercih edilen sınıflardandır. İlerleyen oyun sürecinde defanslarınızı resistlerinizi tamamladığınızda zaten magelere karşı savunmuş olacaksınız. Ama yoook "Mogolor cok voroyo konkooo".
Arkadaş bi warrior ( orta halli itemleri olsun ) arkada 2 pri ile 1 parti mageyi dümdüz edip çıkabiliyor. Yeterki arkasındaki priler iş bilsin. Mageler de discordda , teamspeak da aynı salisede nova düşemedik de ölmedi adam diye birbirine girsin
Tekleme skillere bakıyorum dmg atmıyor, staff vurim diyorum o da vurmuyor. Ben demiyorum ki 1 'e 1'de mage warioru tokatlasın geçsin.
Bir diğer göz önünde tutlması gerekende şudur ki ; atack sınıfı olan Rogue ve Wariorlar yalnızda 2 statla karakterlerini oluştururken , Mage'de Int , MP , HP şeklinde statlarınızı ayarlamanız gerekir. Bunu neden diyorum Rogue ve Warrior hem gözü kapalı stat verip bide üstüne her zaman üst seviye itemleri giyebilirken mage de full MP iseniz en düşük seviyedi itemleri takabilirsiniz. Bu da başından beri bahsettiğim defans/atack dengesine çıkıyor.
Diğer sınıfları göz önünde bulundurursak hem defans olarak hem de damage olarak çok çok fazla fark oluyor. Diğer tüm sınıflar defans , atack dengesi ile ağız tadıyla pk atarken mageler aynı sn de nova düşmemiz lazım, aynı anda 7 mage adama tekleme atmamız lazım diye tartışa dursun.
Sizleri bilmiyorum ancak mage sınıfının gerçekten ciddi bir iyileştirmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen defansından her şeyden feragat edip full MP basmış mageler vursun ya o kadarcık da olsun.
Ben bu oyunu kapalı betasından beri oynuyorum. Arkadaşlar bu magelere ne yaptığınızı anlayamıyorum. Mage dediğimizde aklımıza 2 ana tür mage gelir;
1. Paper Mage : Komple MP yüklenir ve devasa hasar çıkartır; ama yanına sokarsan düşmanı 1 2 yer oturursun aşağıya. Bu her zaman böyledir ki mantık olarak da doğru olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben o hasar için defansımdan feragat etmişim. Benzer işleri zamanında farklı oyunlarda okçu da da yapmıştım orda da okçu dmg çok diyip nerflemişlerdi. Neyse konumuz bu değil.
2. Int Mage : Bu arakdaşlar da daha fazla defans kazanmak için int'e yüklenir ve daha fazla defans kazanırlar. Bu arkadaşların avantajı ise ICE ve LR'de ortaya çıkar. Int büyü nufüsünu etkileyen bir stat olarak bilir. Bu sebeple paperlara nisbeten daha az hasar atar ama düşmanı kitleme ya da yavaşlatma etkileri vardır.
Bu sınıf için de bir diğer husus da şudur ki genel olarak daha hızlı lvl kasar ve daha çabuk karakterinize item dizer hızlı bir başlangıç yaparsınız.
Şimdi bu iki açıklamayı neden yazdığıma gelelim. Açıkcası Rise Online dünyasında mageleri oynanmaz kılmışlar ( tekrar ediyorum benim görüşüm ). Daha early game de "Obo bo mogolor hoyvon gobo voroyo" diye ağlayan arkadaşlardan nerf mi attılar ne oldu bilemedim. Ama şunu unutuyolar ki paper mageler itemden beslenmez bu yüzden early de en çok tercih edilen sınıflardandır. İlerleyen oyun sürecinde defanslarınızı resistlerinizi tamamladığınızda zaten magelere karşı savunmuş olacaksınız. Ama yoook "Mogolor cok voroyo konkooo".
Arkadaş bi warrior ( orta halli itemleri olsun ) arkada 2 pri ile 1 parti mageyi dümdüz edip çıkabiliyor. Yeterki arkasındaki priler iş bilsin. Mageler de discordda , teamspeak da aynı salisede nova düşemedik de ölmedi adam diye birbirine girsin
Bir diğer göz önünde tutlması gerekende şudur ki ; atack sınıfı olan Rogue ve Wariorlar yalnızda 2 statla karakterlerini oluştururken , Mage'de Int , MP , HP şeklinde statlarınızı ayarlamanız gerekir. Bunu neden diyorum Rogue ve Warrior hem gözü kapalı stat verip bide üstüne her zaman üst seviye itemleri giyebilirken mage de full MP iseniz en düşük seviyedi itemleri takabilirsiniz. Bu da başından beri bahsettiğim defans/atack dengesine çıkıyor.
Diğer sınıfları göz önünde bulundurursak hem defans olarak hem de damage olarak çok çok fazla fark oluyor. Diğer tüm sınıflar defans , atack dengesi ile ağız tadıyla pk atarken mageler aynı sn de nova düşmemiz lazım, aynı anda 7 mage adama tekleme atmamız lazım diye tartışa dursun.
Sizleri bilmiyorum ancak mage sınıfının gerçekten ciddi bir iyileştirmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen defansından her şeyden feragat edip full MP basmış mageler vursun ya o kadarcık da olsun.