Öneri Mage Sınıfı hüsranı...

CoderWho

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
39
Puanları
8
Öncelikle belirteyim senelerdir MMO oynayan ( WoW'undan tut SRO, KO suna kadar ) birisi olarak kendi yorumlarımı yazıyorum. Ağlanacak arkadaşlar başka bir ağlama duvaı bulabilirler.

Ben bu oyunu kapalı betasından beri oynuyorum. Arkadaşlar bu magelere ne yaptığınızı anlayamıyorum. Mage dediğimizde aklımıza 2 ana tür mage gelir;

1. Paper Mage : Komple MP yüklenir ve devasa hasar çıkartır; ama yanına sokarsan düşmanı 1 2 yer oturursun aşağıya. Bu her zaman böyledir ki mantık olarak da doğru olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben o hasar için defansımdan feragat etmişim. Benzer işleri zamanında farklı oyunlarda okçu da da yapmıştım orda da okçu dmg çok diyip nerflemişlerdi. Neyse konumuz bu değil.

2. Int Mage : Bu arakdaşlar da daha fazla defans kazanmak için int'e yüklenir ve daha fazla defans kazanırlar. Bu arkadaşların avantajı ise ICE ve LR'de ortaya çıkar. Int büyü nufüsünu etkileyen bir stat olarak bilir. Bu sebeple paperlara nisbeten daha az hasar atar ama düşmanı kitleme ya da yavaşlatma etkileri vardır.

Bu sınıf için de bir diğer husus da şudur ki genel olarak daha hızlı lvl kasar ve daha çabuk karakterinize item dizer hızlı bir başlangıç yaparsınız.

Şimdi bu iki açıklamayı neden yazdığıma gelelim. Açıkcası Rise Online dünyasında mageleri oynanmaz kılmışlar ( tekrar ediyorum benim görüşüm ). Daha early game de "Obo bo mogolor hoyvon gobo voroyo" diye ağlayan arkadaşlardan nerf mi attılar ne oldu bilemedim. Ama şunu unutuyolar ki paper mageler itemden beslenmez bu yüzden early de en çok tercih edilen sınıflardandır. İlerleyen oyun sürecinde defanslarınızı resistlerinizi tamamladığınızda zaten magelere karşı savunmuş olacaksınız. Ama yoook "Mogolor cok voroyo konkooo".

Arkadaş bi warrior ( orta halli itemleri olsun ) arkada 2 pri ile 1 parti mageyi dümdüz edip çıkabiliyor. Yeterki arkasındaki priler iş bilsin. Mageler de discordda , teamspeak da aynı salisede nova düşemedik de ölmedi adam diye birbirine girsin :) Tekleme skillere bakıyorum dmg atmıyor, staff vurim diyorum o da vurmuyor. Ben demiyorum ki 1 'e 1'de mage warioru tokatlasın geçsin.

Bir diğer göz önünde tutlması gerekende şudur ki ; atack sınıfı olan Rogue ve Wariorlar yalnızda 2 statla karakterlerini oluştururken , Mage'de Int , MP , HP şeklinde statlarınızı ayarlamanız gerekir. Bunu neden diyorum Rogue ve Warrior hem gözü kapalı stat verip bide üstüne her zaman üst seviye itemleri giyebilirken mage de full MP iseniz en düşük seviyedi itemleri takabilirsiniz. Bu da başından beri bahsettiğim defans/atack dengesine çıkıyor.

Diğer sınıfları göz önünde bulundurursak hem defans olarak hem de damage olarak çok çok fazla fark oluyor. Diğer tüm sınıflar defans , atack dengesi ile ağız tadıyla pk atarken mageler aynı sn de nova düşmemiz lazım, aynı anda 7 mage adama tekleme atmamız lazım diye tartışa dursun.

Sizleri bilmiyorum ancak mage sınıfının gerçekten ciddi bir iyileştirmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen defansından her şeyden feragat edip full MP basmış mageler vursun ya o kadarcık da olsun.
 

presto_86

Üye
Katılım
10 Nis 2022
Mesajlar
164
Puanları
43
Bu oyunda asla denge olacağını düşünmüyorum ayarlamaninda imkansız olacağını düşünüyorum belki 70 alan kalkarsa tek alaninizin hasarı yüksek kalir başkada aklıma bir sey gelmiyor
 

CoderWho

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
39
Puanları
8
Bu oyunda asla denge olacağını düşünmüyorum ayarlamaninda imkansız olacağını düşünüyorum belki 70 alan kalkarsa tek alaninizin hasarı yüksek kalir başkada aklıma bir sey gelmiyor
İllaki dengesizlikler olacaktır bu tür dengelerin oturtulması kolay bir iş değil. Ama imkansınz da değil diye düşünüyorum.
 

JaxSui

J
Magenin taban can değerinin artması gereliyor İnt mageyim takılarım hp ve canım 900 bile değil.
 

Makarov

Üye
Katılım
19 Ocak 2022
Mesajlar
90
Puanları
33
Tek kelimeyle katılıyorum. Oyun bilgisi olmayan ve Player-Oyun arasındaki dengeyi düşünemeyen herkes durmadan mage mage diye ağlıyor. Artık dalga geçiyoruz bu durumla. Ekibin kimseyi dinlemeden oyun-oyuncu-item arasındaki dengeyi iyice gözlemleyip o şekilde bir denge kurması gerekiyor.
 

Aura

Üye
Katılım
18 Kas 2020
Mesajlar
98
Puanları
18
Magenin üzeirne bodazlama yürüyüp çok rahat bir şekilde novaları üstüne yiyen melee takımları çok gülünç oluyorlar. O novayı yemeyeceksin, bende olması gereken blink sende var azıcık oyun konuştur, feyk at novaları boşa düşür, yok direk dalıp kesmek istiyorsunuz mageleri. Keklik gibi geziniyorsunuz tekleniyorsunuz sonra mage güçlü oluyor.

Bu ve diğer oyunlarda pk atması en zor sınıf Magedir,aksi söylenemez. 8 tane adamın aynı anda oyun oynadığı yerde size +8 itemde verseler o şekilde mageleri kesemezsiniz.

Ayrıca mage boss kesemez 1 parti ile ama melee kesebiliyor vs vs.

İyi oyunlar.
 

STONKS

Üye
Katılım
19 Nis 2022
Mesajlar
93
Puanları
18
Warrior parti arkalarında sizin elinizi takip edip heali zamanında kaldıran 2 priest varken yanınıza gelebiliyor. Bu acaba absürd bir durum mu ?

Priestleri sizin elinizi takip edip zamanında heal kaldırıyor diye öldüremiyorsunuz wariorları. O priestlerin yaptığı iş te en az sizin 7 mage aynı anda nova atabilmeniz kadar zor bir iş.

Yani deseydiniz ki biz 7 mage aynı anda vuruyoruz ama 1 warioru öldürmeye gücümüz yetmiyor ozaman size hak verebilirdim ama priestler görevini yapıp size zorluk çıkarıyor diye sitem etmek abesle iştigaldir.

Zaten mp dizili magelere karşı dayanabilen tek sınıf warriorlar onlarda ancak düzgün heal alabilen priestleri varsa. Daha ne olsun istiyorsunuz ki gelene gidene tek yapıştıralım kimse bize dayanamasın mı ?
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,364
Puanları
113
Oyunun başında bu tip denge problemleri normaldir. Mage 99lv de olsa giyeceği itemi yaptı. Şuan dmg vurması normal.

Warrior ve asaslar şuan giydikleri itemleri 1 sene sonra direkt npc ye satar hale gelebilir çok daha iyi itemler var. Hatta o zaman mageler ağlayabilir dmg vuramıyoruz diye.
 

CoderWho

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
39
Puanları
8
Warrior parti arkalarında sizin elinizi takip edip heali zamanında kaldıran 2 priest varken yanınıza gelebiliyor. Bu acaba absürd bir durum mu ?

Priestleri sizin elinizi takip edip zamanında heal kaldırıyor diye öldüremiyorsunuz wariorları. O priestlerin yaptığı iş te en az sizin 7 mage aynı anda nova atabilmeniz kadar zor bir iş.

Yani deseydiniz ki biz 7 mage aynı anda vuruyoruz ama 1 warioru öldürmeye gücümüz yetmiyor ozaman size hak verebilirdim ama priestler görevini yapıp size zorluk çıkarıyor diye sitem etmek abesle iştigaldir.

Zaten mp dizili magelere karşı dayanabilen tek sınıf warriorlar onlarda ancak düzgün heal alabilen priestleri varsa. Daha ne olsun istiyorsunuz ki gelene gidene tek yapıştıralım kimse bize dayanamasın mı ?
Hayır arkadaşım yazımı biraz daha düzgün okumanı istiyorum. Priestlerin tutmasından yana derdim yok ama 1 melee de arkasına 2 pri alıp da 1 pt mageye kafa tutmasın bi zahmet. Bu nasıl bi denge? Daha önce başka oyunlarda ya da burada Mage oynadınız mı? Oyunu geçtim tüm mitlerde bile Wizard/Mage sınıfları güçleriyle bilinir. Ama burda şuanda çöp resmen. Farm atmak istese tek başına kesebileceği mob yok. Anca Dorion'daki moblara tek novada kesiyor. Bu komik değil mi? Olmuşun 65 lvl mage 40-45 lv mobları döndürecem diye uğraşıyon. Dibine girsen full paper olduğundan hayvansı dmg yiyon.

Sen konuyu okuyamaşsın bence rica edicem tekrar bi gözden geçir. Ben pk da daha fazla dmg çıksın diye yeri geliyo pri yi bile almadan full mage pt yapıyorum SC'lerle ( artık içimize gelen olursa yapcak bişi yok diye) ama melee arkasına bi tane pri bile alsa koca pt 'yi yerle bir edebiliyor. Komik bir yorum olmuş senin arkadaşım kusura bakma.
 

STONKS

Üye
Katılım
19 Nis 2022
Mesajlar
93
Puanları
18
Hayır arkadaşım yazımı biraz daha düzgün okumanı istiyorum. Priestlerin tutmasından yana derdim yok ama 1 melee de arkasına 2 pri alıp da 1 pt mageye kafa tutmasın bi zahmet. Bu nasıl bi denge? Daha önce başka oyunlarda ya da burada Mage oynadınız mı? Oyunu geçtim tüm mitlerde bile Wizard/Mage sınıfları güçleriyle bilinir. Ama burda şuanda çöp resmen. Farm atmak istese tek başına kesebileceği mob yok. Anca Dorion'daki moblara tek novada kesiyor. Bu komik değil mi? Olmuşun 65 lvl mage 40-45 lv mobları döndürecem diye uğraşıyon. Dibine girsen full paper olduğundan hayvansı dmg yiyon.

Sen konuyu okuyamaşsın bence rica edicem tekrar bi gözden geçir. Ben pk da daha fazla dmg çıksın diye yeri geliyo pri yi bile almadan full mage pt yapıyorum SC'lerle ( artık içimize gelen olursa yapcak bişi yok diye) ama melee arkasına bi tane pri bile alsa koca pt 'yi yerle bir edebiliyor. Komik bir yorum olmuş senin arkadaşım kusura bakma.
Şimdi şöyle düşün ozaman 6 warrior 2priest ile geliyor ve 2 priest 6 warrioru tutuyor böylelikle yanınıza geldikten 20 saniye sonra full mp olan mage partinin tamamını öldürmeyi başarıyolar. Sende diyorsunki hayır benim tam dolu partiye karşı ölmemde değil sorun , 1 warrior 2priest 3 kişilik bir parti gelip bizi kesebiliyor. Peki ne değişiyor 3 kişi geldiklerinde bir bakalım. 2 priest odaklanacakları 6 kişiden ziyade sadece tek 1 kişiye odaklanıp sürekli heal atıyorlar, warrior ölmeden yakınınıza kadar geliyor sizde bu sefer 20saniye yerine 1.5-2dk da bütün partiniz ölüyor. Üst baş itemden yoksun olduğu için öyle bir dmg yiyorsunuzki canı azalan takım arkadaşınızı tp edemeden ölüyor. Başka oyunlarda da mage oynadım / hala oynuyorum. Evet yüksek hasar vermesi ile bilinir mage karakteri ama ayrıca defansının ve canının azlığı ilede.
Madem tecrübeli mage oyuncususun sende biliyorsundur yüksek int isteyen stafflar , düşük int isteyen stafflara göre çok daha fazla dmg artışı verirler ama tabiki değerleride daha yüksektir. Full paper oynamak için kimse bizi zorlamıyor yani oyunda item çeşitliliği var. He yok ben 10m verip +7 paperimi +7ezik stafımı alır yoluma bakarım dersende melee sınıfından 2 yiyip ölürsün. Bu her yerde böyledir. Defansın ve canın daha fazla olursa en azından birbirinizi oynatarak ya hiç kayıp vermeden yada en az kayıpla içine sokulmak isteyen melee den uzaklaşabilirsin ve belki daha sonra onları gafil avlayıp priestleri heal alamadan hepsini öldürebilirsiniz. Yani bu yıllardır böyledir bilmiyorum siz nerede oynadınız daha önce mage sınıfını.
 

CoderWho

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
39
Puanları
8
Şimdi şöyle düşün ozaman 6 warrior 2priest ile geliyor ve 2 priest 6 warrioru tutuyor böylelikle yanınıza geldikten 20 saniye sonra full mp olan mage partinin tamamını öldürmeyi başarıyolar. Sende diyorsunki hayır benim tam dolu partiye karşı ölmemde değil sorun , 1 warrior 2priest 3 kişilik bir parti gelip bizi kesebiliyor. Peki ne değişiyor 3 kişi geldiklerinde bir bakalım. 2 priest odaklanacakları 6 kişiden ziyade sadece tek 1 kişiye odaklanıp sürekli heal atıyorlar, warrior ölmeden yakınınıza kadar geliyor sizde bu sefer 20saniye yerine 1.5-2dk da bütün partiniz ölüyor. Üst baş itemden yoksun olduğu için öyle bir dmg yiyorsunuzki canı azalan takım arkadaşınızı tp edemeden ölüyor. Başka oyunlarda da mage oynadım / hala oynuyorum. Evet yüksek hasar vermesi ile bilinir mage karakteri ama ayrıca defansının ve canının azlığı ilede.
Madem tecrübeli mage oyuncususun sende biliyorsundur yüksek int isteyen stafflar , düşük int isteyen stafflara göre çok daha fazla dmg artışı verirler ama tabiki değerleride daha yüksektir. Full paper oynamak için kimse bizi zorlamıyor yani oyunda item çeşitliliği var. He yok ben 10m verip +7 paperimi +7ezik stafımı alır yoluma bakarım dersende melee sınıfından 2 yiyip ölürsün. Bu her yerde böyledir. Defansın ve canın daha fazla olursa en azından birbirinizi oynatarak ya hiç kayıp vermeden yada en az kayıpla içine sokulmak isteyen melee den uzaklaşabilirsin ve belki daha sonra onları gafil avlayıp priestleri heal alamadan hepsini öldürebilirsiniz. Yani bu yıllardır böyledir bilmiyorum siz nerede oynadınız daha önce mage sınıfını.
Hala daha benim 1 2 yiyip ölmemden dert yandığımı sanıyorsun sanırım. Yazından tekrar tekrar okuyup bunu anlıyorum. Arkadaşım benim derdim 1 2 yiyip ölmem değil. Benim derdim magelerin dmg atamaması. Oturup bi tarafsızca düşün bence sen. Bi incele. Ayrıca int büyü nufuzunu arttırır damageni değil. Yani yanma donma ya da LR de kitlenme etkilerini etkiler. Damage arttırmak istiyorsan MP ye basarsın. Sanırım biz aynı mageleri oynamamışız seninle. :)
 

Pitou

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
942
Puanları
93
Öncelikle belirteyim senelerdir MMO oynayan ( WoW'undan tut SRO, KO suna kadar ) birisi olarak kendi yorumlarımı yazıyorum. Ağlanacak arkadaşlar başka bir ağlama duvaı bulabilirler.

Ben bu oyunu kapalı betasından beri oynuyorum. Arkadaşlar bu magelere ne yaptığınızı anlayamıyorum. Mage dediğimizde aklımıza 2 ana tür mage gelir;

1. Paper Mage : Komple MP yüklenir ve devasa hasar çıkartır; ama yanına sokarsan düşmanı 1 2 yer oturursun aşağıya. Bu her zaman böyledir ki mantık olarak da doğru olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben o hasar için defansımdan feragat etmişim. Benzer işleri zamanında farklı oyunlarda okçu da da yapmıştım orda da okçu dmg çok diyip nerflemişlerdi. Neyse konumuz bu değil.

2. Int Mage : Bu arakdaşlar da daha fazla defans kazanmak için int'e yüklenir ve daha fazla defans kazanırlar. Bu arkadaşların avantajı ise ICE ve LR'de ortaya çıkar. Int büyü nufüsünu etkileyen bir stat olarak bilir. Bu sebeple paperlara nisbeten daha az hasar atar ama düşmanı kitleme ya da yavaşlatma etkileri vardır.

Bu sınıf için de bir diğer husus da şudur ki genel olarak daha hızlı lvl kasar ve daha çabuk karakterinize item dizer hızlı bir başlangıç yaparsınız.

Şimdi bu iki açıklamayı neden yazdığıma gelelim. Açıkcası Rise Online dünyasında mageleri oynanmaz kılmışlar ( tekrar ediyorum benim görüşüm ). Daha early game de "Obo bo mogolor hoyvon gobo voroyo" diye ağlayan arkadaşlardan nerf mi attılar ne oldu bilemedim. Ama şunu unutuyolar ki paper mageler itemden beslenmez bu yüzden early de en çok tercih edilen sınıflardandır. İlerleyen oyun sürecinde defanslarınızı resistlerinizi tamamladığınızda zaten magelere karşı savunmuş olacaksınız. Ama yoook "Mogolor cok voroyo konkooo".

Arkadaş bi warrior ( orta halli itemleri olsun ) arkada 2 pri ile 1 parti mageyi dümdüz edip çıkabiliyor. Yeterki arkasındaki priler iş bilsin. Mageler de discordda , teamspeak da aynı salisede nova düşemedik de ölmedi adam diye birbirine girsin :) Tekleme skillere bakıyorum dmg atmıyor, staff vurim diyorum o da vurmuyor. Ben demiyorum ki 1 'e 1'de mage warioru tokatlasın geçsin.

Bir diğer göz önünde tutlması gerekende şudur ki ; atack sınıfı olan Rogue ve Wariorlar yalnızda 2 statla karakterlerini oluştururken , Mage'de Int , MP , HP şeklinde statlarınızı ayarlamanız gerekir. Bunu neden diyorum Rogue ve Warrior hem gözü kapalı stat verip bide üstüne her zaman üst seviye itemleri giyebilirken mage de full MP iseniz en düşük seviyedi itemleri takabilirsiniz. Bu da başından beri bahsettiğim defans/atack dengesine çıkıyor.

Diğer sınıfları göz önünde bulundurursak hem defans olarak hem de damage olarak çok çok fazla fark oluyor. Diğer tüm sınıflar defans , atack dengesi ile ağız tadıyla pk atarken mageler aynı sn de nova düşmemiz lazım, aynı anda 7 mage adama tekleme atmamız lazım diye tartışa dursun.

Sizleri bilmiyorum ancak mage sınıfının gerçekten ciddi bir iyileştirmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen defansından her şeyden feragat edip full MP basmış mageler vursun ya o kadarcık da olsun.
Dostum bence sen oynayamıyorsun iyi oynayan mage ekipler şuan dümdüz ediyor ve magelerde gayet iyi durumda sana katılmıyorum. Çok kolay ölen mage ekipler bazı taktikleri bilmiyor onlarıda açıklamak istemiyorum. Bazı şeyleri araştırırsanız ne kadar güçlü olduğunu göreceksin. Oyunda çok sağlam oynayan mage ekipler var bir bak onlar neyi doğru yapıyor.
 

STONKS

Üye
Katılım
19 Nis 2022
Mesajlar
93
Puanları
18
Hala daha benim 1 2 yiyip ölmemden dert yandığımı sanıyorsun sanırım. Yazından tekrar tekrar okuyup bunu anlıyorum. Arkadaşım benim derdim 1 2 yiyip ölmem değil. Benim derdim magelerin dmg atamaması. Oturup bi tarafsızca düşün bence sen. Bi incele. Ayrıca int büyü nufuzunu arttırır damageni değil. Yani yanma donma ya da LR de kitlenme etkilerini etkiler. Damage arttırmak istiyorsan MP ye basarsın. Sanırım biz aynı mageleri oynamamışız seninle. :)
Galiba tam okuyamadın yada kendini haklı çıkarmak için yazdıklarımı çarpıtmaya çalışıyorsun tam emin değilim.

Benim dediğim yüksek int isteyen staffların dmg sinin de daha yüksek olması. Magenin damagesi sadece verdiği mp statı ile mi ? Yada herhangi bir jobun sadece stat ile mi ?

112ap 70fire dmg si olan stafın 38ap 50fire dmg si olan stafa karşı üstünlüğü yok mu demeye çalışıyorsun ? Elit staff kullanarak mp den kısıp int e verdiğin stat bonusunu çok yüksek oranda telafi edersin. 900 vurmazsında 850 vurursun. Eğer 50dmg az attığın için rakibini öldüremiyorsan oda senin oyunculuğundandır.

Neyse daha fazla cevap atıp konuyu bir tartışma ortamına çevirmek istemiyorum ama sende hala mageler pk da iş yapamıyo görüşünde ısrarlıysan gir youtube e ye biraz rise online mage pk sı izle. Adamlar terör estiriyor..

Yani Allah tan kanıtıda var jobun iş yapabildiğinin yoksa yandık :D
 

Zayk0

Üye
Katılım
19 Nis 2022
Mesajlar
108
Puanları
28
Ağlanacak arkadaşlar başka bir ağlama duvaı bulabilirler.
Yazında bu şekilde başlayıp uzunca ağlamışın. Bırak warriorda kessin suanda 4 mage wari dışında olan jobları indirebiliyor 1k ya yakın vuruyor nova , nasıl bi buf istiyorsunuz mageye acaba
 

N3v3N

Üye
Katılım
11 May 2022
Mesajlar
949
Puanları
93
Çoğu mage party alan skillerini boşalttıktan sonra Town attıkları için ölümsüz olmuş oluyorlar
 

HeaveN

Üye
Katılım
28 Nis 2022
Mesajlar
1,125
Puanları
83
oyunda her job canı az şuan mageler oyun her çok hasarı veriyo bana göre büyü olarak sağlamlar canları az normal bence
 

Jacques

Üye
Katılım
20 Nis 2022
Mesajlar
474
Puanları
63
1 warrior 2 pri ile 1 party mageyi dümdüz edip çıkabiliyor ama magelerin kör olması şartıyla.
 

Witch_King

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
335
Puanları
63
Öncelikle belirteyim senelerdir MMO oynayan ( WoW'undan tut SRO, KO suna kadar ) birisi olarak kendi yorumlarımı yazıyorum. Ağlanacak arkadaşlar başka bir ağlama duvaı bulabilirler.

Ben bu oyunu kapalı betasından beri oynuyorum. Arkadaşlar bu magelere ne yaptığınızı anlayamıyorum. Mage dediğimizde aklımıza 2 ana tür mage gelir;

1. Paper Mage : Komple MP yüklenir ve devasa hasar çıkartır; ama yanına sokarsan düşmanı 1 2 yer oturursun aşağıya. Bu her zaman böyledir ki mantık olarak da doğru olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben o hasar için defansımdan feragat etmişim. Benzer işleri zamanında farklı oyunlarda okçu da da yapmıştım orda da okçu dmg çok diyip nerflemişlerdi. Neyse konumuz bu değil.

2. Int Mage : Bu arakdaşlar da daha fazla defans kazanmak için int'e yüklenir ve daha fazla defans kazanırlar. Bu arkadaşların avantajı ise ICE ve LR'de ortaya çıkar. Int büyü nufüsünu etkileyen bir stat olarak bilir. Bu sebeple paperlara nisbeten daha az hasar atar ama düşmanı kitleme ya da yavaşlatma etkileri vardır.

Bu sınıf için de bir diğer husus da şudur ki genel olarak daha hızlı lvl kasar ve daha çabuk karakterinize item dizer hızlı bir başlangıç yaparsınız.

Şimdi bu iki açıklamayı neden yazdığıma gelelim. Açıkcası Rise Online dünyasında mageleri oynanmaz kılmışlar ( tekrar ediyorum benim görüşüm ). Daha early game de "Obo bo mogolor hoyvon gobo voroyo" diye ağlayan arkadaşlardan nerf mi attılar ne oldu bilemedim. Ama şunu unutuyolar ki paper mageler itemden beslenmez bu yüzden early de en çok tercih edilen sınıflardandır. İlerleyen oyun sürecinde defanslarınızı resistlerinizi tamamladığınızda zaten magelere karşı savunmuş olacaksınız. Ama yoook "Mogolor cok voroyo konkooo".

Arkadaş bi warrior ( orta halli itemleri olsun ) arkada 2 pri ile 1 parti mageyi dümdüz edip çıkabiliyor. Yeterki arkasındaki priler iş bilsin. Mageler de discordda , teamspeak da aynı salisede nova düşemedik de ölmedi adam diye birbirine girsin :) Tekleme skillere bakıyorum dmg atmıyor, staff vurim diyorum o da vurmuyor. Ben demiyorum ki 1 'e 1'de mage warioru tokatlasın geçsin.

Bir diğer göz önünde tutlması gerekende şudur ki ; atack sınıfı olan Rogue ve Wariorlar yalnızda 2 statla karakterlerini oluştururken , Mage'de Int , MP , HP şeklinde statlarınızı ayarlamanız gerekir. Bunu neden diyorum Rogue ve Warrior hem gözü kapalı stat verip bide üstüne her zaman üst seviye itemleri giyebilirken mage de full MP iseniz en düşük seviyedi itemleri takabilirsiniz. Bu da başından beri bahsettiğim defans/atack dengesine çıkıyor.

Diğer sınıfları göz önünde bulundurursak hem defans olarak hem de damage olarak çok çok fazla fark oluyor. Diğer tüm sınıflar defans , atack dengesi ile ağız tadıyla pk atarken mageler aynı sn de nova düşmemiz lazım, aynı anda 7 mage adama tekleme atmamız lazım diye tartışa dursun.

Sizleri bilmiyorum ancak mage sınıfının gerçekten ciddi bir iyileştirmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Lütfen defansından her şeyden feragat edip full MP basmış mageler vursun ya o kadarcık da olsun.
15 yıllık bir mage oyuncusu olarak söylediklerine harfiyen katılıyorum. Özellikle stat konusundaki 3lü puanlama. Sadece bir noktayı düzeltmek isterim. Vsde warrioru tokatlamasın diyorsun ama unutma ki ko'nun en güzel zamanları bir magenin warrioru vsde alabildiği argümanlara sahip olduğu zamandı. Son zamanlarda vs videosu çekebilen kaç tane mage var mesela? Eskiden oynamayı bilen mage player her karaktere karşı vs atabilirdi. Ama keserdi ama kesilirdi yine de kafa tutabilirdi. Ama şuan ki dengelerde magelerin tek yapabildiği vur-kaç :) Elbet ki bu kadar parametrenin olduğu yerde harika bir denge kurmak mümkün değil. Ama bunu en iyiye çekmek oyunun geleceği için çok önemli. Mesela twitch yayınlarına bakıyoruz. 10 videodan 9 tanesi rogue yayını yapıyor. Zaten buradan anlaşılması gerek dengesizlik olduğu. Adamlar görünmezlik basıyor, heal atıyor, def basıyor, herkesten hızlı koşuyor, magelere tek atıyor, yetmiyor bir de kendine cure atıyor :) Ben asas açmak zorunda kalmamalıyım. Karakterler arasında uçurum olmamalı. Her job birbirine yakın olmalı, birbiriyle vs atabilmeli ve aynı kalibrede yaratık kesebilmeli. Bu şahsi fikrimdir. İnşallah ileride dengeler zamanla oturur.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt