İstek Okçu hakkında

Pitou

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
942
Puanları
93
Merhaba Direkt konuya girecem. Death valleyde okçuları yakalayamamak ve içeri adam sokamamak bir zulüm oldu artık. Okçuyla zaten 50 metreden güvenli bölgeden vuruyorsun okçu neden oyundaki en hızlı job ? Okçu neden bir Suikastci olan Asası görebiliyor ? Hadi bin bir türlü içeri girdin diyelim geriye blink atıp stepbackle kaçıyor ? 80 yaşındaki dedeyi koy oynar hiç bir playerlik yok karakterde uzaktan z 1 z1 z1 yapıyor sadece . Okçunun eksik bir yönü olmalıki diğer oyuncular onu counterleyebilsin ya Rushı elinden alacaksınız ya da Sharp eye yi başka türlü ulaşılması imkansız.
Okçu bu kadar ulaşılamaz olması pvp bölgelerinde diğer jobların oynanabilirliğini düşürür. Ben sürekli oynayan birisi olarak söylüyorum pvp hevesim kalmadı.
 

Jacques

Üye
Katılım
20 Nis 2022
Mesajlar
474
Puanları
63
Eksik yönü +7 vixenli 25 gb lik charımla 250 300 350 vurmam yetmez mi knk diceksin ki 2 3 party okçu dw yi esir alıyor 2 3 party mage veya warrior organize oynarsa dw+dorionu bile esir alır.
 

Pitou

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
942
Puanları
93
Eksik yönü +7 vixenli 25 gb lik charımla 250 300 350 vurmam yetmez mi knk diceksin ki 2 3 party okçu dw yi esir alıyor 2 3 party mage veya warrior organize oynarsa dw+dorionu bile esir alır.
Ben yazımda okçunun hasarından mı şikayet ettim ? HAYIR. 2 -3 pt gezip oyunu rehin almalarından mı şikayetci oldum ? HAYIR .
Ben karaktere ulaşamamaktan şikayetciyim. Hiç bir şekilde bir okçuya yaklaşamıyorum yaklaşırsam saniyesinde kaçıyor.
 

Jacques

Üye
Katılım
20 Nis 2022
Mesajlar
474
Puanları
63
Ben yazımda okçunun hasarından mı şikayet ettim ? HAYIR. 2 -3 pt gezip oyunu rehin almalarından mı şikayetci oldum ? HAYIR .
Ben karaktere ulaşamamaktan şikayetciyim. Hiç bir şekilde bir okçuya yaklaşamıyorum yaklaşırsam saniyesinde kaçıyor.
Tamam işte her avantajın bir dez avantajı olmak zorundadır okçuya erişmek zor doğru okçu uzakta avantajlı zaten o yüzden okçu erişeme diye jobun temel mantığı bu uzaktan vurması garanti mesafeden hasar çıkarması bu uzak avantajının karşılığında ise yakında çaresiz ve attığı damage düşük bilmem anlatabildim mi. İlk charım warirordu onlada yakaladığımı biçiyordum ama bu avantajının karşılığında hantal ve karşı joblara ulaşması çok zordu.
 

Pitou

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
942
Puanları
93
Tamam işte her avantajın bir dez avantajı olmak zorundadır okçuya erişmek zor doğru okçu uzakta avantajlı bu uzak avantajının karşılığında ise yakında çaresiz ve attığı damage düşük bilmem anlatabildim mi. İlk charım warirordu onlada yakaladığımı biçiyordum ama bu avantajının karşılığında hantal ve karşı joblara ulaşması çok zordu.
Sana katılmıyorum. Umarım bu konuyla alakalı bir güncelleme gelir. LoL oyununda bile bir adc nin içine suikastci girdiğinde işini anında bitiriyor. Mantık budur .Her karakterin bir counteri olmak zorunda ulaşılamamak diye bir şey yok.
 

Tolgun

Üye
Katılım
20 Haz 2022
Mesajlar
302
Puanları
43
Tamam işte her avantajın bir dez avantajı olmak zorundadır okçuya erişmek zor doğru okçu uzakta avantajlı zaten o yüzden okçu erişeme diye jobun temel mantığı bu uzaktan vurması garanti mesafeden hasar çıkarması bu uzak avantajının karşılığında ise yakında çaresiz ve attığı damage düşük bilmem anlatabildim mi. İlk charım warirordu onlada yakaladığımı biçiyordum ama bu avantajının karşılığında hantal ve karşı joblara ulaşması çok zordu.
Bende katilmiyorum okcu ya hic bi sekilde yaklasamiyorsun adamlar damage vururken kaciyo, diyelimlim assas da isterse kaca bilir ve yanina gelmez ama okcu damage vuriyo ve ginede yaklasamiyorsun buna karsi 0 Counter play var.
Bence okcu Rush skilli kulanmicak ve kafasini kulansin biraz nezaman durup vursun, ama bunun icin tabiki damage hasar yada yeni skil eklenmesi lazim.
Yane 10-20 saniye cooldown skill ola biliri orta boyu damage vuran diyelim ates ok atan skill olsun.
Hem poison zehir vuran skilli niye güzel amaci yok.
Ben bunu okculari ezmek icin demiyorum ama suan ki okcunun durumu cok sacma.
 

DiabIo

Üye
Katılım
2 Tem 2022
Mesajlar
119
Puanları
28
Kısmen haklı olduğunuzu düşündüğüm noktalar olsa da bu fikrinize katılmıyorum hocam. Neden derseniz; Her job un kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır. Şimdi siz diyorsunuz ki okçunun bir avantajı olmasın. Çıkıp aynı mantıkla biri de assaslar görünmez olamasın zaten tek atıyor diyebilir. Warriorlar hp yenilemesin ya da defansları bu kadar çok olmasın diyebilir. Bp ler hem heal hem de debuff aynı anda kullanamasın zaten cok vuruyor diyebilir. Bu mevzu böyle uzar gider. Oyunları da bir kenara bırakalım. Tarihe bakınca rahatlıkla görüyoruz ki okçular neredeyse tüm savaş stratejilerde mesafeyi koruması ve bu mesafeden aktif rol alabilmesi ile var oluyor. Oyuna dönecek olursak tek başına dolaşan bir okçu bu oyunda bırakın tehdit yaratmayı avlanılacak bir ördek gibi görülüyor. Aynı seviye ve aynı item seviyesindeki 1 party herhangi bir job 1 party okuçuya rahatlıkla üstünlük sağlayabilir. Okcu jobunun çok sayıda oynayanın olması ve catışmadaki bu sayıların karşılıklı dengesizliği sizde bu ilizyonu yaratıyor olabilir. Ama açık ve net söylüyorum ki 1 party assas 1 party okçuyu, rakiplerini aralarında paylaşıp kesemiyorsa burada bir organizasyon sorunu vardır. (Örnek vermek adına yazdım, assasların genelde solo ya da küçük ekiplerle pk yaptığını biliyorum, ama bu yapılamayacağı anlamına da gelmiyor.)
 

Tolgun

Üye
Katılım
20 Haz 2022
Mesajlar
302
Puanları
43
Kısmen haklı olduğunuzu düşündüğüm noktalar olsa da bu fikrinize katılmıyorum hocam. Neden derseniz; Her job un kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır. Şimdi siz diyorsunuz ki okçunun bir avantajı olmasın. Çıkıp aynı mantıkla biri de assaslar görünmez olamasın zaten tek atıyor diyebilir. Warriorlar hp yenilemesin ya da defansları bu kadar çok olmasın diyebilir. Bp ler hem heal hem de debuff aynı anda kullanamasın zaten cok vuruyor diyebilir. Bu mevzu böyle uzar gider. Oyunları da bir kenara bırakalım. Tarihe bakınca rahatlıkla görüyoruz ki okçular neredeyse tüm savaş stratejilerde mesafeyi koruması ve bu mesafeden aktif rol alabilmesi ile var oluyor. Oyuna dönecek olursak tek başına dolaşan bir okçu bu oyunda bırakın tehdit yaratmayı avlanılacak bir ördek gibi görülüyor. Aynı seviye ve aynı item seviyesindeki 1 party herhangi bir job 1 party okuçuya rahatlıkla üstünlük sağlayabilir. Okcu jobunun çok sayıda oynayanın olması ve catışmadaki bu sayıların karşılıklı dengesizliği sizde bu ilizyonu yaratıyor olabilir. Ama açık ve net söylüyorum ki 1 party assas 1 party okçuyu, rakiplerini aralarında paylaşıp kesemiyorsa burada bir organizasyon sorunu vardır. (Örnek vermek adına yazdım, assasların genelde solo ya da küçük ekiplerle pk yaptığını biliyorum, ama bu yapılamayacağı anlamına da gelmiyor.)
Kimse demiyorki okcu uzak dan vurmasin o öle de böle de bir avantaj ama ben warrior party olarak nasil okcunun yanina yaklascam merak ettim :D.
Hem dediyim gibi assas da isterse kaca bilir benden ama asil problem okcu kacarken damage atiyo benim de o damage vururken hic bir yapcak biseyim yok sansim yok ki okculara yaklasim, party ye assas alsam bile teklerler onu, yane ben simdi okcu görünce zahman kaybi diye hic ugrasmicam ve onlari pk da ignorlicem, yada onlar da oynamasin diye town atcam bu ne bicim mantik anlamadim.
 

DiabIo

Üye
Katılım
2 Tem 2022
Mesajlar
119
Puanları
28
Kimse demiyorki okcu uzak dan vurmasin o öle de böle de bir avantaj ama ben warrior party olarak nasil okcunun yanina yaklascam merak ettim :D.
Hem dediyim gibi assas da isterse kaca bilir benden ama asil problem okcu kacarken damage atiyo benim de o damage vururken hic bir yapcak biseyim yok sansim yok ki okculara yaklasim, party ye assas alsam bile teklerler onu, yane ben simdi okcu görünce zahman kaybi diye hic ugrasmicam ve onlari pk da ignorlicem, yada onlar da oynamasin diye town atcam bu ne bicim mantik anlamadim.
Dizili bir okçu görev setli warriora 300 vuruyor bilmem farkında mısınız? 4k can olacak 1 party okçu aynı anda saldırsa bile sadece bir healler ile ayakta kalacaksınız ama okçular yine de sürekli sizi kovalayacak boss gibi kesmek için öyle mi? Asıl bu ne biçim mantık ben de bunu anlamadım. Kusurabakmayın da dümdüz üzerine koşarsanız sokakta kediyi bile yakalayamazsınız. Artık o stratejiyi de siz beleyeceksiniz şartlara ve partye göre. Ya da mantıklı olan siz yakalayamadınız diye okçuların skilleri değişsin. Koşamasınlar, göremesinler, stepback atamasınlar, hatta bir yaydan 5 ok nasıl aynı anda çıkar, çok saçma, onu da yapamasınlar. Siz yakalayıp kesin diye sağda solda sizi beklesinler. Evet bu baya üst düzey bir mantık...
 

Tolgun

Üye
Katılım
20 Haz 2022
Mesajlar
302
Puanları
43
Dizili bir okçu görev setli warriora 300 vuruyor bilmem farkında mısınız? 4k can olacak 1 party okçu aynı anda saldırsa bile sadece bir healler ile ayakta kalacaksınız ama okçular yine de sürekli sizi kovalayacak boss gibi kesmek için öyle mi? Asıl bu ne biçim mantık ben de bunu anlamadım. Kusurabakmayın da dümdüz üzerine koşarsanız sokakta kediyi bile yakalayamazsınız. Artık o stratejiyi de siz beleyeceksiniz şartlara ve partye göre. Ya da mantıklı olan siz yakalayamadınız diye okçuların skilleri değişsin. Koşamasınlar, göremesinler, stepback atamasınlar, hatta bir yaydan 5 ok nasıl aynı anda çıkar, çok saçma, onu da yapamasınlar. Siz yakalayıp kesin diye sağda solda sizi beklesinler. Evet bu baya üst düzey bir mantık...
Sen hic okumamissin yazdimi öfkenin tutmis seni.
Adam 200% le kosiyorsa ben 100% le kosarsam ve her ok atisda cok kisa süre duriyosa dümdüz kosmanin alakasi yok yakalama sansim yok, sen diyorsun ki sokaktaki kediye bile yakalayamazsını. Tammda sokaktaki kedi kacarken vurmaz bana benim anlattim problem zaten o okcular vuriyo yakalamak sansin yok.
Illa 6 party alip kedi yi mi yakalicaz sag sol dan gelip :D.

Gine okumadiysan bidaha kisaca anlatim senin icin :D.
  • ben diyorum okcu kacarken vuriyo ve hic bisey yapamiyosun strateji diye bisey yok
  • ben demedim kosma skilli cikarsin lar okcu böle kalsin, ama kosma skilli cikarip skill eklerlerse z r z r robot gibi olmaz ve okcuya biraz strateji ekler nezaman kosar ve nezaman vurur ve öbür tarafta, vurunca daha fazla vurur
 

DiabIo

Üye
Katılım
2 Tem 2022
Mesajlar
119
Puanları
28
Sen hic okumamissin yazdimi öfkenin tutmis seni.
Adam 200% le kosiyorsa ben 100% le kosarsam ve her ok atisda cok kisa süre duriyosa dümdüz kosmanin alakasi yok yakalama sansim yok, sen diyorsun ki sokaktaki kediye bile yakalayamazsını. Tammda sokaktaki kedi kacarken vurmaz bana benim anlattim problem zaten o okcular vuriyo yakalamak sansin yok.
Illa 6 party alip kedi yi mi yakalicaz sag sol dan gelip :D.

Gine okumadiysan bidaha kisaca anlatim senin icin :D.
  • ben diyorum okcu kacarken vuriyo ve hic bisey yapamiyosun strateji diye bisey yok
  • ben demedim kosma skilli cikarsin lar okcu böle kalsin, ama kosma skilli cikarip skill eklerlerse z r z r robot gibi olmaz ve okcuya biraz strateji ekler nezaman kosar ve nezaman vurur ve öbür tarafta, vurunca daha fazla vurur
Kızdığım konu herşey kendi avantajınıza göre değişsin istemeniz. Aksine siz şartlara göre strateji değiştirmelisiniz. Okçunun kolay bir job olduğunu söyleyene de gülerim. Ya hiç okçu oynamamıştır ya da makro ile onamıştır benim gözümde bunu söyleyen. Okçular için kolay olan partyde olmasa dahi diğer okçularla organize oynayabilme yetenekleri. Bu da classın doğası gereği ortaya çıkan bir özellik. Dolaylısıyla birlikte oynamaya elverişli ekiplerin sayıca üstünlük sağlayınca sizi darlaması çok normal. Ben de diyorum ki sizi darlayan okçular kadar organize oynayabilen aynı sayıda assas- warrior ekibi rahatlıkla o okçuların içlerinden geçer. Yakalamanız için sizin de kafanızı kullanmanız gerek. Ayrıca kite tabiri nedir ona da bir bakmanızı öneririm. Kite atamayan okçuyu da 1 kişi oynamaz. Archer diye bir class olmasın direkt assas olsuna çıkıyor sizin isteğiniz kısacası.
 
Son düzenleme:

Tolgun

Üye
Katılım
20 Haz 2022
Mesajlar
302
Puanları
43
Kızdığım konu herşey kendi avantajınıza göre değişsin istemeniz. Aksine siz şartlara göre strateji değiştirmelisiniz. Okçunun kolay bir job olduğunu söyleyene de gülerim. Ya hiç okçu oynamamıştır ya da makro ile onamıştır benim gözümde bunu söyleyen. Okçular için kolay olan partyde olmasa dahi diğer okçularla organize oynayabilme yetenekleri. Bu da classın doğası gereği ortaya çıkan bir özellik. Dolaylısıyla birlikte oynamaya elverişli ekiplerin sayıca üstünlük sağlayınca sizi darlaması çok normal. Ben de diyorum ki sizi darlayan okçular kadar organize oynayabilen aynı sayıda assas- warrior ekibi rahatlıkla o okçuların içlerinden geçer. Yakalamanız için sizin de kafanızı kullanmanız gerek. Ayrıca kite tabiri nedir ona da bir bakmanızı öneririm. Kite atamayan okçuyu da 1 kişi oynamaz. Archer diye bir class olmasın direkt assas olsuna çıkıyor sizin isteğiniz kısacası.
Kanka sanki sen baska sinif oynamamissin burda ben warrior, assas ve okcu oyniyorum.
 

Stupendous

Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
99
Puanları
43
Merhaba Direkt konuya girecem. Death valleyde okçuları yakalayamamak ve içeri adam sokamamak bir zulüm oldu artık. Okçuyla zaten 50 metreden güvenli bölgeden vuruyorsun okçu neden oyundaki en hızlı job ?
Selam

Sevgili Pitou,

Oyunun esinlenildiği ve herkes tarafından Atası kabul edilen oyun olan Knight Online'da da durum benzerdi. Kaldı ki Archer diye belirttiğimiz seçenek, temelde "Rogue" diye sınıflandırdığımız jobun ayrışarak tercihe dayalı seçilmiş bir oynanış biçiminin adıdır. Yani Rogue sınıfındaki bir kişi dilerse "Assasin" olarak da yoluna devam edebilir. Bunu zaten bildiğinizi biliyoruım. Benim değinmeye çalıştığım nüans, merkezinde 2 farklı seçenek sunan bir mesleğin, bir diğer seçenğindeki "Basic Skill" ortak kullandıkları yeteneklerinden men edilmesi durumu.

-Birincisi bu mesleğin özüne olan müdaheledir ki sırf bu nedenle bu "Job"u seçen arkadaşların, bu kadar zamandan sonra tercihlerinden ötürü cezalandırılmaları mutabık bir davrnaış olmaz.

-İkincisi tarihçesinde de var olmayan bir durumu, sırf kişisel kaygılar ön planda tutularak, keyfiyetten memnuniyet temalı bir çalışma yapılması, yukarıda yazdığım kişileri memnun etmeyecektir. Bu çıkar çatışması da mevcut oyunun var olma sorunsalı yaşamasına neden olur. (Oyuncu kaybı)

Not: Maç başladıktan sonra kural değiştirilemez.
Okçu neden bir Suikastci olan Asası görebiliyor ? Hadi bin bir türlü içeri girdin diyelim geriye blink atıp stepbackle kaçıyor ? 80 yaşındaki dedeyi koy oynar hiç bir playerlik yok karakterde uzaktan z 1 z1 z1 yapıyor sadece . Okçunun eksik bir yönü olmalıki diğer oyuncular onu counterleyebilsin ya Rushı elinden alacaksınız ya da Sharp eye yi başka türlü ulaşılması imkansız.

Yukarıda belirttiğim üzere, merkezindeki temel yetenekleri ortak kullanımlarından ötürü "Asssasin"i görebilir. Görmelidir de. Bununla birlikte okçu saldırı yapabilmesi adına mutlak suretle durmalıdır. Dilerse bu tekli atış olsun dilerse 3'lü veya 5'li bu da diğer seçeneklerle arasındaki en temel farkı doğuruyor. Kısmen Mage'i de içerisine dahil edecektim yalnız, hareketli bir biçimde sopasını kullanabildiği için tercih sebebim olmadı.

Ve tarihte ok ve yayın kullanımından itibaren okçular daima, yakın mücadele edenlerle kıyasla her zaman daha güvenli pozisyonlarda kalıp, daha sıklıkla hayatta kalmışlardır.

"Stepback" seçeneğine gelirse, 2 dakikada bir kullanıldığı için aman aman bir avantaj sağladığını kabul edemeyeceğim. Kaldı ki warriorların da teleport olabilme yetenekleri var. Bir başkası da kalkıp, tam ölecekken teleport olması sebebiyle öldüremiyorum. Bu yeteneğin süresi arttırılsın ya da kaldırılsın diyebilir. Dediğim gibi tüm bu denklemdeki değişkenler bilindiği ve üzerinden haftalar ve aylar geçtikten sonra, yaşanılan kaygıların doğurduğu stresli bir hezeyanın bıraktığı cümleler ile bir sınıfın tercih edilen oynanış biçiminde yapılacak değişiklik, onu oynayanları mutsuz edecektir. Ve bu doğru bir hamle olamaz.

Eksik yönüne dair de şunu diyebilirim. İlla bir karakterde eksik yön olmalı diye ayrıma gidilmemeli. Eksik yönü olmaksızın da bir karakter inşa edilebilir. Sırf bu nedenle herkesin o karaktere eğilim göstereceği düşüncesi de yanlış. Kimisi daha güçlü ve daha zor ölmeyi tercih sebebi yapabilir. Kimisi daha yüksek attack yapabileyim, canım ve defansım az olsa da olur. Ben bir şekilde üstesinden gelirim diyebilir. Bir başkası da topluluk oyuncusuyum ben. Birlikten güç doğar, ekip ile oynayarak, toplu skillerimizle alan vurarak kazanmaya yönelebilir.

Tüm yazdıklarım ışığında size diyebileceğim, kendinizi o sınıfın seçeneği olan okçuyu yakalamaya şartlamayın. Onu Road Runner olarak nitelendirip, fırsat oluşturduğunuzda öldürebildiğiniz bir seçenek olarak addedin. Aksi olduğunda üzülen siz olacaksnız.

Bir arkadaş da değinmiş. Okçu bireysel olarak Death Valley'de hiç bir şey yapamaz. Anca topluluk içerisine girer, z'ye gelen ok atar, son vuruşçu olarak şansı yüksekse, öyle adam alır. Bir Priest'ı dilediği kadar ok atsın, kesemez. Çünkü Attack'ı düşük. Warrioru es kaza aynı şekilde. 1vs1'de "Assasin" yeteneksiz değilse, kesmesi muhtemel bile değil. Mage'e karşı bir şey yapabileceği kanısındayım. Mage'de zaten öleceğini anlayacağı zaman town atar. Tabi tüm bu alternatif evrendeki konuşmalarım 1vs1'leri kapsıyor. Zaten mageler tek dolaşmaz, Priestlar aynı şekilde. Bırakın okçular da bu nedenlerden ötürü tek dolaşmasın.

Bende katilmiyorum okcu ya hic bi sekilde yaklasamiyorsun adamlar damage vururken kaciyo, diyelimlim assas da isterse kaca bilir ve yanina gelmez ama okcu damage vuriyo ve ginede yaklasamiyorsun buna karsi 0 Counter play var.
Selam

Sevgili Tolgun,

Okçu ile Warrior karşılaştı diyelim. Haritanın boş, kimsenin müdahil olmadığı bir evreni canlandırın gözünüzde. Okçu uzaktan attack yapıyor, warrior kovalıyor. Okçu geri kaçıp vurmaya devam ediyor. Warrior da heal basıyor. İki tarafında inat ettiğini ve olayın 30 dakika hatta 1 saat boyunca süreceğini tasavvur edelim. Sizce bu savaşın kazananı kim olur ? Kimse. Okçu vurur 200 300 bandında, Warrior bu açığı kapatır. Hatta takar kalkanı nasıl olsa yetişemiyorum diyerek öyle bütün Death Valley haritasını dolanırlar. Peki bu senaryoyu gerçekleştirecek IQ ortalaması belli değerlerin üstünde kaç canlı türü var şu an serverda ? Sanmıyorum ki olsun. Keza bu örneği Priest için de yapabiliriz.

Assasin'e bu taktik işlemez. Çünkü her durduğunda atış yapacağı için geçireceği sürede, "Assasin" bir adım daha yaklaşır ve belli bir mesafeye eriştiğinde hareketli haldeyken damage çıkartmaya başlar. Yani eğer sizi bu durum rahatsız ediyorsa, koşusunu hatta aynı zamanda Sharp yeteneğini alsınlar. Sonra gelişmeleri hep birlikte izleyelim. Rise Online'ın geleceği nasıl bir şekil alıyor.

Bir an için bunun olduğunu düşündüğümde, kimsenin küsüp bırakmadığını da düşünerek mevcut bütün rogue sınıfına bağlı okçuların "Assas" olduğunu hayal ettim.

Gelecek bir sonraki başlık, "Bu Death Valley'deki Assaslardan bıktık. Adamlar zaten hem çok fazla vuruyor hem de 8 kişi parti olarak dolaşıyorlar. Bunlara artık bir çözüm bulun yetti artık.

Nasıl ama ? Güzel manşet.
Sen hic okumamissin yazdimi öfkenin tutmis seni.
Adam 200% le kosiyorsa ben 100% le kosarsam ve her ok atisda cok kisa süre duriyosa dümdüz kosmanin alakasi yok yakalama sansim yok, sen diyorsun ki sokaktaki kediye bile yakalayamazsını. Tammda sokaktaki kedi kacarken vurmaz bana benim anlattim problem zaten o okcular vuriyo yakalamak sansin yok.
Kusura bakmayın, gerçek hayattan alıntılayarak yaptığınız teşbihte hata var. Daha doğrusu hatadan çok, verilen örneği işlevsel anlamda yeterliliği yok. Kedi ne alaka, okçu ne alaka ?

Ve tekrar yazmam gerekirse, okçu ok atabildiği için ve Rogue Job'u içerisinden ayrışarak temelde kullandıkları ortak yeteneklerden ötürü hızlı koşabilir. Bu, bu oyunun Atası dediğimiz oyunda da böyleydi, bu oyunun gelişi itibariyle de bu şekilde lanse edildi.

Illa 6 party alip kedi yi mi yakalicaz sag sol dan gelip :D.
Tek bir okçuyu yakalamak isterseniz, 6 partiye gerek kalmaksızın yakalanabilir Hilal taktiği ile. Tabi arkasında gidebileceği bir yer kalmamışsa. Zaten böylesi bir durumda büyük olasılıkla town atar. Kaldı ki tek bir okçu bir partiye karşı hiç bir şey yapamaz. Endişenizin bu olmadığı düşüncesindeyim. Diğer varyasyonları da yukarılarda diğer arkadaşa anlatmıştım. Oraya da bakabilirsiniz.
Gine okumadiysan bidaha kisaca anlatim senin icin :D.
  • ben diyorum okcu kacarken vuriyo ve hic bisey yapamiyosun strateji diye bisey yok
Bu engellenebilecek bir şey değil. Hatta fantastik bir örnek vereyim. Bunu "Assasin" de yapabilir. Shuriken atar kaçar, dolum süresi kaç sn emin değilim ama yapmak isterse yapar. konumuz bunu yaparken sizi öldürebilme avantajına sahip midir değil midir ? Değilse zaten tartışmaya kapalıdır tüm bu yazışmalarda bahsi geçen mesleğin ayrışmış seçeneği olan okçuluk.
  • ben demedim kosma skilli cikarsin lar okcu böle kalsin, ama kosma skilli cikarip skill eklerlerse z r z r robot gibi olmaz ve okcuya biraz strateji ekler nezaman kosar ve nezaman vurur ve öbür tarafta, vurunca daha fazla vurur
Bu konuyla ilgili de, diğer arkadaşa durumu izah ettiğimi düşünüyorum. Aynı şeyleri tekrar ve tekrar sizin için de yazmayayım.

Saygılarımla,
 

Tolgun

Üye
Katılım
20 Haz 2022
Mesajlar
302
Puanları
43
Sevgili Tolgun,

Okçu ile Warrior karşılaştı diyelim. Haritanın boş, kimsenin müdahil olmadığı bir evreni canlandırın gözünüzde. Okçu uzaktan attack yapıyor, warrior kovalıyor. Okçu geri kaçıp vurmaya devam ediyor. Warrior da heal basıyor. İki tarafında inat ettiğini ve olayın 30 dakika hatta 1 saat boyunca süreceğini tasavvur edelim. Sizce bu savaşın kazananı kim olur ? Kimse. Okçu vurur 200 300 bandında, Warrior bu açığı kapatır. Hatta takar kalkanı nasıl olsa yetişemiyorum diyerek öyle bütün Death Valley haritasını dolanırlar. Peki bu senaryoyu gerçekleştirecek IQ ortalaması belli değerlerin üstünde kaç canlı türü var şu an serverda ? Sanmıyorum ki olsun. Keza bu örneği Priest için de yapabiliriz.
Ona zaten katiliyorum ama pk ya ciktiysan biliyorsun bu oyunda ki senariyo deyil,ama ginede anlatim^^
1 okcu ve 1 warrioru yi 8 Warrior ve 8 Okcu yaparsan -> Warriorlar yetise miyo ve okcular lar kacarken beraber vurarak kesiyo ve counter play yok, orda pot da kurtarmas. Bu scenario yi Warrior melee party ve okcu party getirirsen gine ayne problem cikiyo priestin heali de kurtarmaz.

Assasin'e bu taktik işlemez. Çünkü her durduğunda atış yapacağı için geçireceği sürede, "Assasin" bir adım daha yaklaşır ve belli bir mesafeye eriştiğinde hareketli haldeyken damage çıkartmaya başlar. Yani eğer sizi bu durum rahatsız ediyorsa, koşusunu hatta aynı zamanda Sharp yeteneğini alsınlar. Sonra gelişmeleri hep birlikte izleyelim. Rise Online'ın geleceği nasıl bir şekil alıyor.
Evet Rush gidince tabiki bisey lazim okcu ya onu da dedim, yakin melee stun yada baska bisey gele bilir ama bu benim isim degil^^.
Ve tekrar yazmam gerekirse, okçu ok atabildiği için ve Rogue Job'u içerisinden ayrışarak temelde kullandıkları ortak yeteneklerden ötürü hızlı koşabilir. Bu, bu oyunun Atası dediğimiz oyunda da böyleydi, bu oyunun gelişi itibariyle de bu şekilde lanse edildi.
Bu böleleydi diye bise yok, daha uygunsa istersen degistirsin.
Yok obur oyunda böleydi hersey öle olcaksa, ben yanlis oyunu oyuniyorum.
Tek bir okçuyu yakalamak isterseniz, 6 partiye gerek kalmaksızın yakalanabilir Hilal taktiği ile. Tabi arkasında gidebileceği bir yer kalmamışsa. Zaten böylesi bir durumda büyük olasılıkla town atar. Kaldı ki tek bir okçu bir partiye karşı hiç bir şey yapamaz. Endişenizin bu olmadığı düşüncesindeyim. Diğer varyasyonları da yukarılarda diğer arkadaşa anlatmıştım. Oraya da bakabilirsiniz.
Adam robot gibi duvara yüremiyosa tek partyle nasil yakalican göster bü büyük death valley de hangi duvara sikistiriyosun adamlar, merak ettim, sanki vs bölgede kapisiyolar gibi konusiyorsun :D.
Bu engellenebilecek bir şey değil. Hatta fantastik bir örnek vereyim. Bunu "Assasin" de yapabilir. Shuriken atar kaçar, dolum süresi kaç sn emin değilim ama yapmak isterse yapar. konumuz bunu yaparken sizi öldürebilme avantajına sahip midir değil midir ? Değilse zaten tartışmaya kapalıdır tüm bu yazışmalarda bahsi geçen mesleğin ayrışmış seçeneği olan okçuluk.
Kanka biraz fantasy yapdin assas party shurikinle baska party leri kescek^^ onlar arka arkaya serie serie o damage le atamaiyolar ki yapsinlar.
Simdi sen diycen assasda sundriesten tas alip tas serie serie ata bilir.
Biz ayne oyunu mi oyniyorsuz :D 7x300 = 2100 damage oliyo serie serie, yada 8x 300 -> 2400, hem 400 vuran okcu da var 400x8 =3200 damage her skill de az degil bide yakalama sansi yok.
 

Stupendous

Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
99
Puanları
43
Ona zaten katiliyorum ama pk ya ciktiysan biliyorsun bu oyunda ki senariyo deyil,ama ginede anlatim^^
1 okcu ve 1 warrioru yi 8 Warrior ve 8 Okcu yaparsan -> Warriorlar yetise miyo ve okcular lar kacarken beraber vurarak kesiyo ve counter play yok, orda pot da kurtarmas. Bu scenario yi Warrior melee party ve okcu party getirirsen gine ayne problem cikiyo priestin heali de kurtarmaz.
Selam

Sevgili Tolgun,

Kendi örneğinizden size, sizin gibi anlatacağım.
8vs8 Okçular ile Warriorları canlandırmışsınız. Tamam fevkalade güzel bir örnek. Bu örnekte warriorların yakalama şansı yok, hatta kesilme şansları var. Süper aksi hiç bir görüş belirtemem. Kesin kez katılıyorum.

Peki bu örneği alıp, 8vs8'i Assasin vs Mage yaparsak, ya da Priest vs Assasin yaparsak. Sharpları olmayan Priestlar ve Mageler, es kaza skill kaçıran veya bir anlık dalgınlığa uğrayan oyuncu olduğunu düşünürsek, bir veya 2 kayıp ile Assasinler Mageler tarumar eder.

Priestlara gelirsek, örnek "X" adlı kişiye vuruyoruz dediler discorddan assasin topluluğu. Sence o "X" adlı kişi hayatta kalabilir mi ? Kalamaz mı ? Ve unutma bu adamlar görünmez. Öldü bitti. Tekrar görünmezlik bastılar ve tekrar darlıyorlar. Bunu uzatabiliriz.

Bir örnek daha vereyim içimden geldi.
Warriorları gene aynı şekilde bu Assaslar kesemez mi ? Bence tekleyerek rahatça keserler. Yayıncıların yayınlarından bazı kesitleri görmüşlüğüm var. Ki görmemiş olsaydım bile Diez zamanlarında bir "Asas" olarak 411'i hatırlayanlar varsa, ki o ben değildim bu arada. Onunla bazı zamanlar duo takılıp, warrior olsun, priest olsun kesmişliğimiz var.

O zaman birisi de çıkıp, kardeşim bu "Assasinlerin" görünmezliği yüzünden, nereden geleceklerini bilemiyoruz. Her an tetikte dolaşmak da istemiyoruz. Lütfen bu yeteneklerini kısıtlayın ya da komple kaldırın. O zaman da bunu mu yapmalıyız. Ya da attacklarının çok yüksek olduğundan şikayetçiler. 2k lara varan damage atıyorlar. Bunu 600 yapsınlar ya da hadi 900 olsun ya o kadar düşürün istemiyoruz. Yani mütemadiyen oyunculardan gelen bu sitem barındıran ve şikayet ihtiva eden bütün olumsuz senaryolarda, anlık uygulamayla sınırlamalar getirilse, sence nasıl olur ? Ben oyunun oynanabileceği yönünde akış çizgisini kayedeceği inancındayım.

Hadi bir örnek daha vereyim, Priestlar vs Warriorlar olsun bu seferde. Warriorlar gene yenilecekler bu kavgada. Neden, parasite yiyecekler, defans kırıcı yiyecekler, Attack kırıcı yiyecekler. 8 tane Priestın attack yaptığını hayal edebiliyor musunuz ?

Şunu izah etmeye çalışıyorum bu kadar uzatarak, bu oyun takım oyunu. Tamam bireysel anlamda da oynayanlarımız, "Yalnız Kurt" şeklinde takılanlarımız var. Buna karşı değiliz zaten. Kişisel zevkler bizi ilgilendirmez. Yalnız böyle job vs job'ta Warrriorlar sanırım bir ihtimal magelere karşı bir şey yapabilirler gibi geliyor. Onda da bir senaryo yazarım, orada da bir sonuca varamayız. Özetlemek gerekirse, 8vs8 herkes aynı meslekten oyun diye bir mantalite gütmek, mevcut ahengin dışına çıkarak, tartışmayı kendi yörüngenizde sürdürme gayretinizden öteye gitmeyerek, kendinizi haklı çıkarmaya çalıştığınız nafile/beyhude bir uğraş olur.

Bu böleleydi diye bise yok, daha uygunsa istersen degistirsin.
Yok obur oyunda böleydi hersey öle olcaksa, ben yanlis oyunu oyuniyorum.
Bu görüşünüze istinaden de şöyle bir açıklamada bulunayım. Bu oyunun resmi çıkış tarihi "Google" arama motorundan aratılarak öğrenilebilir. Kabaca 4 ay gibi bir süre geçmiştir. Oyunun esinlenildiği yer de, en azından meslekler ve yetenekler bakımından, koordinatı bellidir. Herkes bu oyuna başlarken, neyi ne için yapacağını bilerek başlamıştır. Siz başlarken, ilerleyen zamanlarda, geri dönüşler itibariyle, mevcut mesleklerin yetenekleri, özellikleri hatta sınırlılıklarını, tartışmaya açarak değiştirebilme ümidiyle bu oyuna başladım. Bu oyun bana bunu vaad etti. Ben de bu vaad doğrultusunda bir algıyla burada bulunmayı seçtim diyorsanız, sanıyorum ayrıldığımız nokta burası.

Nasıl ki, Knight'a şu saatten sonra birisi çıkıp, ya kardeşim y mesleğinin falanca skilli beni gıcık ediyor, bunu değiştirmelisiniz, bu bizi darlıyor dediğinde komik gelecektir insanlara, kusura bakmayın burada da benzer durum söz konusudur. Çünkü seneler boyunca bazı kavramlarda olduğu gibi, bazı oyunların mekanikleri/dinamiklerinde de kanıksanmış etmenler mevcuttur. Dolayısıyla da kimse bu tarz bir arzu ile hüküm sürmek gayreti içerisinde hareket etmez.

Adam robot gibi duvara yüremiyosa tek partyle nasil yakalican göster bü büyük death valley de hangi duvara sikistiriyosun adamlar, merak ettim, sanki vs bölgede kapisiyolar gibi konusiyorsun :D.

Ben örneklerimi verirken, alternatif evren üzerinden, sizin varsayımlarınıza uyabilmesi adına, tekilleştirerek vermeye çalıştım. Nasıl ki oyunu tek bir okçu Death Valley'e çıkıp pk atma isteği ile oynamıyorsa, sizin anlatımınıza ek olarak, oyun sadece sizden de ibaret değil. Yani okçu size sıkarken, arkasını göremez. Ansızın mageler gelip nova atabilir, tekleyebilir. Asaslar gelip kesebilir, Priest torment atar keser bir şeyler olur. Kaotik bir ortamdan bahsediyoruz. Kaos teorimini duymuşsunuzdur. Uzun uzadıya burada değinmeyeceğim. Pk yaptığımız süre zarfında oyun dinamiklerinde her şey anlık gelişir ve sonuçlanır. Hiç bir senaryo önceden istenildiği gibi ya da tasarlanıldığı gibi düzgün işlemez/işleyemez. Çünkü değişkenler mevcuttur. Ve bu bağımsız değişkenler, bir başka olaya bağlı gözüküyor gibi olsalar da, kendi içlerinde onlarda bağımsızdır. Durumu toparlayacak olursak, ne siz koskoca Death Valley'de bir okçunun peşine bir parti takılırsınız, ne de o okçu, 8 kişilik bir partiye gidip ok atar. Keyfiyetten atarsa orasıda kişiyi bağlar.

Kanka biraz fantasy yapdin assas party shurikinle baska party leri kescek^^ onlar arka arkaya serie serie o damage le atamaiyolar ki yapsinlar.
Simdi sen diycen assasda sundriesten tas alip tas serie serie ata bilir.
Biz ayne oyunu mi oyniyorsuz :D 7x300 = 2100 damage oliyo serie serie, yada 8x 300 -> 2400, hem 400 vuran okcu da var 400x8 =3200 damage her skill de az degil bide yakalama sansi yok.
Ben fantazi yaparken, sizin verdiğiniz örneğin gülünç olduğuna istinaden alternatif bir senaryo ürettim. Yani yapmak isterseniz, onu da yapabilirsiniz, ulaşamazsınız demeye getirdim.

D.N= Benim için karakterlere gelecek Nerf +Buff zerre umurumda değildir. Sadece yıllardır kanıksanmış bir durumu, hadi ya yaparsak biz yaparız anlayışı ile yapmaya başlarsanız, çok ses çıkacağı ve bunun önünün alınmayacağı düşüncesindeyim. Bir şeylerin kabul görmesi toplum nezdinde, seneler alır. Bunu günler içerisinde yıkamazsınız. Tarihteki devrimlerden örnekleri açıp okuyabilirsiniz.

Saygılarımla
 

DiabIo

Üye
Katılım
2 Tem 2022
Mesajlar
119
Puanları
28
Kanka sanki sen baska sinif oynamamissin burda ben warrior, assas ve okcu oyniyorum.
Mage harici tüm sınıfları oynuyorum. Warrior hakkında zamanında bir sürü iyileştirme fikirleri de sundum. Ancak 70 lvl a göre dengelenmiş classlar ve yakında gelecek. Neyin ne olduğu o zaman daha net ortaya çıkacak.
 

kelesyus

Üye
Katılım
8 Ara 2020
Mesajlar
20
Puanları
13
Merhaba Direkt konuya girecem. Death valleyde okçuları yakalayamamak ve içeri adam sokamamak bir zulüm oldu artık. Okçuyla zaten 50 metreden güvenli bölgeden vuruyorsun okçu neden oyundaki en hızlı job ? Okçu neden bir Suikastci olan Asası görebiliyor ? Hadi bin bir türlü içeri girdin diyelim geriye blink atıp stepbackle kaçıyor ? 80 yaşındaki dedeyi koy oynar hiç bir playerlik yok karakterde uzaktan z 1 z1 z1 yapıyor sadece . Okçunun eksik bir yönü olmalıki diğer oyuncular onu counterleyebilsin ya Rushı elinden alacaksınız ya da Sharp eye yi başka türlü ulaşılması imkansız.
Okçu bu kadar ulaşılamaz olması pvp bölgelerinde diğer jobların oynanabilirliğini düşürür. Ben sürekli oynayan birisi olarak söylüyorum pvp hevesim kalmadı.
Ben bu konuyu 1 ay once actigimda forumda demediklerini birakmadilar , en son konu kitlendi ,sana ciktigin bu yolda basarilar dilerim.
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,364
Puanları
113
Adamlar int priesti kesemiyorlar diye ağladılar nerf geldi prieste. Şimdi dv ye crystal fortress e bakıyorum çoğunluk okçu. İstedikleri oldu
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt