K1R4Z
Üye
- Katılım
- 29 Kas 2022
- Mesajlar
- 7
- Puanları
- 3

Oyun Genel Değerlendirmesi
Merhabalar, ben K1R4Z. Rise Online dünyasını severek oynamakta ve yeniliklerini yakından takip etmekteyim. Benimle birlikte birçok oyuncunun mentalini bozduğu için bu listeyi düzenledim. Umarım siz de ilgi gösterirsiniz. En çok oynadığım Asas üzerinden örneklendirmeler yapacağım, fakat her jobta hemen hemen aynı sorunlar gözlemlenmekte. 65 capinden buyana aynı sorunları beyan ettik, fakat herhangi bir düzenlemeye gidilmedi. Itemlerin tamamı düzgün çalışmakta, fakat itemlere sürekli güncelleme getirilmesine rağmen bu sorunlar göz ardı edilmekte.
Sorunlar
Karakterler defansif veya atacker olarak oynamalı.
Assassin sınıfının kırmızı skilleri atacker ile defansif arasında neredeyse hiç fark göstermiyor. Hatta yüksek AP gerektiren skiller bile 2.12 AP'deki defansif Assassin'a göre daha düşük damage attığı gözlemlenmiştir.
AP farkını %10 yükselttiğinizde aynı özelliklerdeki karaktere damage olarak %4 ila %6,6 arasında damage farkı gözlemlendi.
AP'leri yükseltmenin karşı moblara veya karakterlere damage farkının daha açık bir şekilde gözlemlenebilmesi gerekmektedir.
NFT'lerin kendine ait dünyası ve çalışması olmasına rağmen, PvP'lere katkısı yok ve ulusal piyasalardan talep gözlenmemekte. Sadece dekoratif amaç ile kullanılması, talebi 0 düzeyine indirmekte.
Craft karakterlerinin önü tıkandı. Yeni getirilen her aktif item kutulara ve droplara eklendi, örneğin celestial bir nevi takı olmasına rağmen herkesin basabileceği şekilde düzenlendi.
PvP bölgelerindeki sunucu yoğunluğu sebebiyle saat 7 ile 12 arasında yüksek işlemciye sahip olmayan arkadaşların monument bölgelerine giremediğini görmekteyiz.
Pazar alanlarında yüksek AP'li itemlerin tercih edilmediği ve sirkülasyon olmadığı gözlemlenmektedir
Çözüm
Karakterler tercihlerine göre support oynayabilir, fakat bu durumda damage almadığı için dayanmalı, fakat damage atamamalı. Örneğin, INT priest ile BP WS atar ise, her iki taraf da birbirini kesemez. Aynı durum Warrior ve Asaslar'da da gözlemlenmeli. Atacker'ın ön plana çıkması gerekmelidir
Kırmızı skillerin AP'ye odaklı olarak daha fazla damage çıkarması gerekmekte. Örneğin, 2k AP'li Asas'a nazaran 3k AP'li bir Asas %50 daha fazla vurmalı. Bu skillerin özelliğinin anti-defans ve defanstan etkilenmemesi gerekmekte.
Normal skillerde belirlenen damage farkı karakterlerde 100-200 arası değişim gösteriyor. Yani, 9 Hatred (Dex 4) ile Golden 7 (rünsüz) arasındaki fark aşağıdaki gibidir:
Kuklalarda görünen sabit hasarların ortalaması:
Hatred +9: AP 2147, Savage 8100, Carnage 1844
Golden Snake +7: AP 1600, Savage 6500, Carnage 1375
Aynı özellikteki karakterlere ise sabit itemler ile herhangi bir ilave güçlendirme veya resist farkı yoktur:
Hatred +9: AP 2147, Savage 896, Carnage 867
Golden +7: AP 1600, Savage 700, Carnage 675
Dual 9 Hatred: AP 3200, Savage 1247, Carnage 1190
Hatred 9 Golden +7: AP 2915, Savage 1169, Carnage 1069
Dual Golden +7: AP 2410, Savage 955, Carnage 900
AP farkı çift elde Dual Hatred 9 (Dex 4) ile Hatred +9 (Dex 4) + Golden Snake +7 (rünsüz) arasında %9,7 iken hasar %6,6 artıyor.
Dual 9 Hatred ve Dual Golden +7 arasında AP farkı %33,3, hasar %30 oranında fark gösteriyor.
AP'nin yüzdesel oranda damage'ye dönüşümünden çıkılıp, AP ile skillin verdiği değerlere ek oranında hasar vurmasını sağlamak çoğu oyuncunun daha yüksek itemlere sahip olması için uğraşmasına sebebiyet verecektir. Ayrıca, itemler arası fark oluşup, aktif olarak insanların zarar etmesini de önler. %2 AP için major etkinliğine katılım oranının en fazla 20 kişi seviyelerinde olması bu durumu zaten gözler önüne sermekte. Karakterlerin AP değerini ortaya koymalı ve itemlerin damage'ye yansıması için skill damageleri AP'den daha fazla etkilenmeli.
Takip ettiğimiz çoğu NFT'nin neredeyse hiçbirinin kendine ait dünyası olmamasına rağmen, absürt rakamlara el değiştirdiğini biliyoruz. Fakat kendisine has dünyası olan ve ortalama sunucusunda 3000 kişinin aktif, 4500-5000 kişinin bulunduğu bir dünyada NFT'lerin takip edilmemesi ve talep bulunmaması gerçekten üzücü bir durum. En azından PvP oyuncularına göre düzenlenilse, istikrar ve talebin artacağına şüphemiz yok. NFT sistemi oyunu tüm dünyanın oynaması ve duyması için gereken gayet doğru bir tercih, fakat güncellenmelidir.
Verdiğim örnekte crafta talebin artması ve craftlara önem kazandırmak amacı ile, örneğin celestiali jewelcrafter'lar basabilmeli. Taşları kutudan çıkarıp jewelcrafter'a götürüp toplatmalıyız. Radianlar drop olarak değil, taş ve materyal olarak slotlardan düşürülmeli ve armorsmith'te birleştirilmeliler. Aksi halde, hem fiyatların düşmesi ve değersizleşmesi engellenemez, hem de crafter'ların önü kapalı kalır ve oyun sonu yapmaya başlamaları an meselesidir.
Saat 7 ile 12 arasında oyun sunucusu 4'e çıkarılmalı ve sunuculara kısıtlı erişim getirilmeli. Örneğin, Death Valley 1 haritasında 500, 2 haritasında 400, 3 haritasında 300 gibi veya eşit olarak 500-500 gibi. Bu durumda PvP bölgeleri eşit dağılımlara ve oyuncu rahatlığına kavuşacaktır. Ayrıca, 3. ve 4. sunucularda sadece PvP bölgeleri olmalı, drop kapatılmalı, farm atılmamalı, fakat exp kasılmalı. Haritanın büyütülmesi bu konuda çaresiz kalıp, gene bowl bölgesinde yoğun kalabalıktan ötürü oyun oynanmayacağı alenen ortada ve bellidir.
Oyuncuların itemlerin arasındaki AP'nin skiller üzerinde çok büyük etkisi olmadığı için, bir üst iteme geçme gereksinimleri bulunmamakta. 3. konumda itemler arası 2 skilin farkının 100-150 olduğunu gördünüz. Bu durum düzelmedikçe oyuncular arası ticaret etkileşimi olmayacaktır ve oyun bir süre içerisinde tıkanacaktır.
Not: Oyun içi sadece Deathwish 8 silahı dışında herhangi bir sorun ile karşılaşılmamıştır. DW +8 (phy 2) özelliği olan Dex 8 bonusundan sağ elde AP çekemeyip sağ elde Hatred +8 (Dex 4)'e oranla 60 AP daha düşük olduğu, sol elde ise Hatred 8'den 45 AP daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
İyi çalışmalar diler, başarılarınızın devamını bekleriz. Yaklaşık 2 senedir beklemede ve desteklemekteyiz.
Merhabalar, ben K1R4Z. Rise Online dünyasını severek oynamakta ve yeniliklerini yakından takip etmekteyim. Benimle birlikte birçok oyuncunun mentalini bozduğu için bu listeyi düzenledim. Umarım siz de ilgi gösterirsiniz. En çok oynadığım Asas üzerinden örneklendirmeler yapacağım, fakat her jobta hemen hemen aynı sorunlar gözlemlenmekte. 65 capinden buyana aynı sorunları beyan ettik, fakat herhangi bir düzenlemeye gidilmedi. Itemlerin tamamı düzgün çalışmakta, fakat itemlere sürekli güncelleme getirilmesine rağmen bu sorunlar göz ardı edilmekte.
Sorunlar
Karakterler defansif veya atacker olarak oynamalı.
Assassin sınıfının kırmızı skilleri atacker ile defansif arasında neredeyse hiç fark göstermiyor. Hatta yüksek AP gerektiren skiller bile 2.12 AP'deki defansif Assassin'a göre daha düşük damage attığı gözlemlenmiştir.
AP farkını %10 yükselttiğinizde aynı özelliklerdeki karaktere damage olarak %4 ila %6,6 arasında damage farkı gözlemlendi.
AP'leri yükseltmenin karşı moblara veya karakterlere damage farkının daha açık bir şekilde gözlemlenebilmesi gerekmektedir.
NFT'lerin kendine ait dünyası ve çalışması olmasına rağmen, PvP'lere katkısı yok ve ulusal piyasalardan talep gözlenmemekte. Sadece dekoratif amaç ile kullanılması, talebi 0 düzeyine indirmekte.
Craft karakterlerinin önü tıkandı. Yeni getirilen her aktif item kutulara ve droplara eklendi, örneğin celestial bir nevi takı olmasına rağmen herkesin basabileceği şekilde düzenlendi.
PvP bölgelerindeki sunucu yoğunluğu sebebiyle saat 7 ile 12 arasında yüksek işlemciye sahip olmayan arkadaşların monument bölgelerine giremediğini görmekteyiz.
Pazar alanlarında yüksek AP'li itemlerin tercih edilmediği ve sirkülasyon olmadığı gözlemlenmektedir
Çözüm
Karakterler tercihlerine göre support oynayabilir, fakat bu durumda damage almadığı için dayanmalı, fakat damage atamamalı. Örneğin, INT priest ile BP WS atar ise, her iki taraf da birbirini kesemez. Aynı durum Warrior ve Asaslar'da da gözlemlenmeli. Atacker'ın ön plana çıkması gerekmelidir
Kırmızı skillerin AP'ye odaklı olarak daha fazla damage çıkarması gerekmekte. Örneğin, 2k AP'li Asas'a nazaran 3k AP'li bir Asas %50 daha fazla vurmalı. Bu skillerin özelliğinin anti-defans ve defanstan etkilenmemesi gerekmekte.
Normal skillerde belirlenen damage farkı karakterlerde 100-200 arası değişim gösteriyor. Yani, 9 Hatred (Dex 4) ile Golden 7 (rünsüz) arasındaki fark aşağıdaki gibidir:
Kuklalarda görünen sabit hasarların ortalaması:
Hatred +9: AP 2147, Savage 8100, Carnage 1844
Golden Snake +7: AP 1600, Savage 6500, Carnage 1375
Aynı özellikteki karakterlere ise sabit itemler ile herhangi bir ilave güçlendirme veya resist farkı yoktur:
Hatred +9: AP 2147, Savage 896, Carnage 867
Golden +7: AP 1600, Savage 700, Carnage 675
Dual 9 Hatred: AP 3200, Savage 1247, Carnage 1190
Hatred 9 Golden +7: AP 2915, Savage 1169, Carnage 1069
Dual Golden +7: AP 2410, Savage 955, Carnage 900
AP farkı çift elde Dual Hatred 9 (Dex 4) ile Hatred +9 (Dex 4) + Golden Snake +7 (rünsüz) arasında %9,7 iken hasar %6,6 artıyor.
Dual 9 Hatred ve Dual Golden +7 arasında AP farkı %33,3, hasar %30 oranında fark gösteriyor.
AP'nin yüzdesel oranda damage'ye dönüşümünden çıkılıp, AP ile skillin verdiği değerlere ek oranında hasar vurmasını sağlamak çoğu oyuncunun daha yüksek itemlere sahip olması için uğraşmasına sebebiyet verecektir. Ayrıca, itemler arası fark oluşup, aktif olarak insanların zarar etmesini de önler. %2 AP için major etkinliğine katılım oranının en fazla 20 kişi seviyelerinde olması bu durumu zaten gözler önüne sermekte. Karakterlerin AP değerini ortaya koymalı ve itemlerin damage'ye yansıması için skill damageleri AP'den daha fazla etkilenmeli.
Takip ettiğimiz çoğu NFT'nin neredeyse hiçbirinin kendine ait dünyası olmamasına rağmen, absürt rakamlara el değiştirdiğini biliyoruz. Fakat kendisine has dünyası olan ve ortalama sunucusunda 3000 kişinin aktif, 4500-5000 kişinin bulunduğu bir dünyada NFT'lerin takip edilmemesi ve talep bulunmaması gerçekten üzücü bir durum. En azından PvP oyuncularına göre düzenlenilse, istikrar ve talebin artacağına şüphemiz yok. NFT sistemi oyunu tüm dünyanın oynaması ve duyması için gereken gayet doğru bir tercih, fakat güncellenmelidir.
Verdiğim örnekte crafta talebin artması ve craftlara önem kazandırmak amacı ile, örneğin celestiali jewelcrafter'lar basabilmeli. Taşları kutudan çıkarıp jewelcrafter'a götürüp toplatmalıyız. Radianlar drop olarak değil, taş ve materyal olarak slotlardan düşürülmeli ve armorsmith'te birleştirilmeliler. Aksi halde, hem fiyatların düşmesi ve değersizleşmesi engellenemez, hem de crafter'ların önü kapalı kalır ve oyun sonu yapmaya başlamaları an meselesidir.
Saat 7 ile 12 arasında oyun sunucusu 4'e çıkarılmalı ve sunuculara kısıtlı erişim getirilmeli. Örneğin, Death Valley 1 haritasında 500, 2 haritasında 400, 3 haritasında 300 gibi veya eşit olarak 500-500 gibi. Bu durumda PvP bölgeleri eşit dağılımlara ve oyuncu rahatlığına kavuşacaktır. Ayrıca, 3. ve 4. sunucularda sadece PvP bölgeleri olmalı, drop kapatılmalı, farm atılmamalı, fakat exp kasılmalı. Haritanın büyütülmesi bu konuda çaresiz kalıp, gene bowl bölgesinde yoğun kalabalıktan ötürü oyun oynanmayacağı alenen ortada ve bellidir.
Oyuncuların itemlerin arasındaki AP'nin skiller üzerinde çok büyük etkisi olmadığı için, bir üst iteme geçme gereksinimleri bulunmamakta. 3. konumda itemler arası 2 skilin farkının 100-150 olduğunu gördünüz. Bu durum düzelmedikçe oyuncular arası ticaret etkileşimi olmayacaktır ve oyun bir süre içerisinde tıkanacaktır.
Not: Oyun içi sadece Deathwish 8 silahı dışında herhangi bir sorun ile karşılaşılmamıştır. DW +8 (phy 2) özelliği olan Dex 8 bonusundan sağ elde AP çekemeyip sağ elde Hatred +8 (Dex 4)'e oranla 60 AP daha düşük olduğu, sol elde ise Hatred 8'den 45 AP daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
İyi çalışmalar diler, başarılarınızın devamını bekleriz. Yaklaşık 2 senedir beklemede ve desteklemekteyiz.
Son düzenleme: