Öneri Oyun Tek Bir Kitleye Hitap Etmemeli!

shady19071907

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
350
Puanları
63
Oyunun ALFA 2 sürecinin gördükten sonra bu oyunun ne kadar potansiyelli olduğunu gördüm. ALFA sürecinde olmasından ötürü bazı önemli eksiklikler, hatalar göze çarpsa da beklediğimden bir tık daha iyi ALFA süreci olduğunu düşünüyorum. Oyunda hatalar olmasa, herkes iyi optimizasyon alsa zaten adına "ALFA 2" koymazlardı. O yüzden forumda yüzlerce aynı içerikteki konular yerine farklı şeyler söylemek istiyorum. Umarım yönetici ekibi en azından yazılanları okur.

Oyunda 4 - 5 yabancı kişi ile tanıştım görev yaparken, kimisi Pakistanlı, kimisi Amerikalı, kimisi İtalyan vs. Bu insanların hiçbiri malum oyunu oynamamış ve rastgele internet üzerinden görmüşler oyunu. Tabi ki görev yaparken bir yandan da konuşuyoruz, oyunun ALFA sürecinde olduğu için bazı şeylerin anlaşılır olduğunu söylediler. Fakat birisi şu lafı dedi ve bende sonuna kadar katılıyorum "Oyunun bu kadar potansiyeli var iken neden bir oyun kitlesine hitap ediyor". Bu yorumuna tereddütsüz katıldığımı söyledim. Bu insanlar rastgele buldukları bu oyunu çok sevdiler ve grafiklerine bayıldılar. Elimizde böyle bir potansiyel var sevgili yöneticiler.

Şimdi işin en acı tarafına gelelim; ALFA nedir bilmeyen, ne için yapıldığını bilmeyen bir kitle var, bu kitlenin çoğu kısmı "GB olacak mı, kosp olacak mı, makro var mı, genie var mı, kaç liraya char dizilir, gb satışı var mı" derdine şimdiden düşmüş durumda. 2021 yılında çıkacak bir oyunun neden çoğunlukla tek kitleyi hedeflediğini anlayamıyorum. Bu konuda daha radikal adımlar atılması lazım. Yani 2021 yılında çıkacak bir oyunun sadece o kitleyi tatmin edecek oyun özelliklerini koymaması lazım. Bu oyunun potansiyeli yurt dışıdır, global oyuncu kitlesidir. Aynı silah efektleri yerine çok daha özgün silah efektleri koyulabilir. İlla magenin 60 skilinde nova atamasına gerek yoktur daha değişik skiller olabillir.

Son olarak, Unreal Engine motorunun en büyük sıkıntısı optimizasyon sorunudur bunları en iyi bilen sizlersiniz. Fortnite inanılmaz eleştirildi fakat oyun yapımcıları optimizasyona çok önem vermedi. PUBG zaten başlı başına optimizasyon sorunluydu, çok sonraları LITE sürümüyle biraz olsun gönül aldılar. Bu oyunun önündeki en büyük engel optimizasyon sorunudur.

Bunun için bir adım atılır umarım. Yani bu oyunun en büyük sorunu "pot parası, ağaç dalı neden uzun, çim neden kısa vs" gibi sorunlar değildir. Bu oyunu takip eden ve hayatında hiç o malum oyunu oynamamış yabancıların, türklerin olduğunu unutmayın; bu kadar limitli ekiple büyük işler yapan siz Rise Online ailesine güveniyoruz, umarım oyun daha da güzel olur!
 
Son düzenleme:

nullock

Üye
Katılım
26 Nis 2021
Mesajlar
6
Puanları
1
Oyunun ALFA 2 sürecinin gördükten sonra bu oyunun ne kadar potansiyelli olduğunu gördüm. ALFA sürecinde olmasından ötürü bazı önemli eksiklikler, hatalar göze çarpsa da beklediğimden bir tık daha iyi ALFA süreci olduğunu düşünüyorum. Oyunda hatalar olmasa, herkes iyi optimizasyon alsa zaten adına "ALFA 2" koymazlardı. O yüzden forumda yüzlerce aynı içerikteki konular yerine farklı şeyler söylemek istiyorum. Umarım yönetici ekibi en azından yazılanları okur.

Oyunda 4 - 5 yabancı kişi ile tanıştım görev yaparken, kimisi Pakistanlı, kimisi Amerikalı, kimisi İtalyan vs. Bu insanların hiçbiri malum oyunu oynamamış ve rastgele internet üzerinden görmüşler oyunu. Tabi ki görev yaparken bir yandan da konuşuyoruz, oyunun ALFA sürecinde olduğu için bazı şeylerin anlaşılır olduğunu söylediler. Fakat birisi şu lafı dedi ve bende sonuna kadar katılıyorum "Oyunun bu kadar potansiyeli var iken neden bir oyun kitlesine hitap ediyor". Bu yorumuna tereddütsüz katıldığımı söyledim. Bu insanlar rastgele buldukları bu oyunu çok sevdiler ve grafiklerine bayıldılar. Elimizde böyle bir potansiyel var sevgili yöneticiler.

Şimdi işin en acı tarafına gelelim; ALFA nedir bilmeyen, ne için yapıldığını bilmeyen bir kitle var, bu kitlenin çoğu kısmı "GB olacak mı, kosp olacak mı, makro var mı, genie var mı, kaç liraya char dizilir, gb satışı var mı" derdine şimdiden düşmüş durumda. 2021 yılında çıkacak bir oyunun neden çoğunlukla tek kitleyi hedeflediğini anlayamıyorum. Bu konuda daha radikal adımlar atılması lazım. Yani 2021 yılında çıkacak bir oyunun sadece o kitleyi tatmin edecek oyun özelliklerini koymaması lazım. Bu oyunun potansiyeli yurt dışıdır, global oyuncu kitlesidir. Aynı silah efektleri yerine çok daha özgün silah efektleri koyulabilir. İlla magenin 60 skilinde nova atamasına gerek yoktur daha değişik skiller olabillir.

Son olarak, Unreal Engine motorunun en büyük sıkıntısı optimizasyon sorunudur bunları en iyi bilen sizlersiniz. Fortnite inanılmaz eleştirildi fakat oyun yapımcıları optimizasyona çok önem vermedi. PUBG zaten başlı başına optimizasyon sorunluydu, çok sonraları LITE sürümüyle biraz olsun gönül aldılar. Bu oyunun önündeki en büyük engel optimizasyon sorunudur.

Bunun için bir adım atılır umarım. Yani bu oyunun en büyük sorunu "pot parası, ağaç dalı neden uzun, çim neden kısa vs" gibi sorunlar değildir. Bu oyunu takip eden ve hayatında hiç o malum oyunu oynamamış yabancıların, türklerin olduğunu unutmayın; bu kadar limitli ekiple büyük işler yapan siz Rise Online ailesine güveniyoruz, umarım oyun daha da güzel olur!
aga magenin 60 skilinden ne istiyon magede 60 skilinden başka neyi var :D
 

Bekbya61

Üye
Katılım
13 Nis 2021
Mesajlar
30
Puanları
8
Şahsen mantıksız buluyorum oyun bazı oyunlardan esinlenmiş fakat alt yapı zaten tamamen bazı oyunlar. Şahsen ben de altyapısı mantık ve mekanikleri bazı oyunların yeni ve yerli olan modeli olduğu için çok seviyorum bu yüzden dediğiniz belki bazı oyuncular tarafından olumlu karşılanabilir ama asıl hitap edilen kitle de kaydedilebilir. Ayrıca bu oyun hayata geçtiğinde bazı oyunu oynamak yerine buraya gelenler bu oyunu da ayakta tutacak maddi anlamda demedi demeyin....
 

xRuLing

Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
101
Puanları
18
ben hiç malum oyunu oynamadım oyuna girdim oyun ingilizce zaten bilmiyorumda dili 2 dk gezdim çıktım geri türkçe dil gelmesini beklicem mecbur
 

Darktower

Üye
Katılım
2 Ocak 2021
Mesajlar
48
Puanları
18
Fark ettiysen % vurursan 1-5 arası bir yabancı kitlesi var. Onlar da KBT gibi şeyleri test etmeyi seven oyuncular. Oyuncu tabanında bu tarz oyunları test edip, yorum yapmayı ya da içerik çıkarmayı seven kitle var. Bu kitle gidince direkt olarka Türk KO kitlesi kalacak ve inanın o kitle bu oyunda sorun yaşamaya başlayınca daha hızlı bir şekilde bırakacaklar. Çünkü para harcadıkları ve uzun süredir hayatta olan bir alternatifleri var. Ben YouTube yorumlarında belirli oyunun yönetici, içerik üreticisi ya da oyuncusunun canı sıkılmaya başladı olayına inanmıyorum. Tam tersi yeni ve toy bir oyunun bu sorunları daha çok yaşayacağını düşünüyorum.

Umarım KBT sürecini uzun süre erteleyip, oyunu inanılmaz güzel PVE içerikleri ile başka yere çevirirler. Ben şahsen yabancı oyuncu çekebilecek bir oyun göremiyorum. Bu arada grafikler konusunda katılmıyorum. Heybetli binalar olayı hoş olsa da post efektler ve dünyanın canlı hissettirmesi olayında aşırı zayıf oyun. Artık oyunlar insanları yaşıyor hissi ya da sıcak bir ortam oluşturmak zorundalar. UE zaten soğuk ışıklandırması yüzünden 1-0 geride başladığınız bir motor. Sırf belirli kitle oynasın diye detaydan kısmak da optimizasyonu sağlayamamış. Belirttiğiniz sorunları ben de biliyorum. Epic Games çözmesi gereken bazı kritik sorunlar var. Bunları anlamadıkları için mobil sektörde %80(tahmini ama %60) Unity oyun motoru önde diyebilirim. Çünkü topluluğuk içeriği UE göre daha fazla ve bu belirtilen sorunları yaşamama ihtimalleri daha az.

Bir de bizim Türk oyuncu kitlesinde, özellikle bu tarz ücretsiz oyunlar dışında oyun oynamamış olanlarda reklam yaparsan her şey çözülür olayı var. O kadar uzaklar ki oyuncu tabanına, oyucunun ne istediğini bilmediği gibi kendileri gibi sorgusuz insanlar oyun oynayacak kafası var. Sabotaj adlı Türk oyunu sürekli reklam veriyor ama 1-2 gün 500-900 oyuncu görüp sonra 50-100 arası devam ediyor. Çünkü oyunun belirli sorunları var ve rakipleri istediğiniz kadar karşılaştırma yapmak istemeseniz de CS:GO, Valorant, R6 ya da CoD gibi oyunlar. Valorant CS:GO marka değerini bile yıkamayacağını fark etti. Bu yüzden daha az kitlesi olan Overwatch benzeri bir oyun yaptı. Çünkü orada bu tarzın sorunlarını çözüp kullanabilme potansiyeli var. Bu oyunlara ücretli olsa bile rahatça ulaşıyorsunuz ve insanlar eğlenceli, düzgün oynanışı ya da e-spor tarafında başarı ya da para kazanabileceği bu oyunları tercih ediyor.


----------------

En basit örnek W ile sadece yürünüyor. A ve D ile baktığı yön değişiyor. Güncel bir oyunun W, A, S, D ile rahatça hareket edecek bir yapısı olması lazım. Bunu KO sonraki nesli ele alan Metin2 bile sağlıyor. Mesela sadece yaşlı KO kitlesine hitap etmek yerine bu tarz yenilikleri bulamayınca durmayan oyuncuyu da hedeflemek gerekiyor.
 
Son düzenleme:

anil

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
308
Puanları
43
Kitle konusuna katılıyorum. Daha geniş düşünülmeli ve malum dandik oyundan ziyade, tutmuş büyük çaplı Mmorpg'ler örnek alınmalı.

Oyun bu haliyle hiç fena durmuyor fakat içine çekme anlamında hâlâ geliştirilmesi gerek.
 

khagan

Üye
Katılım
21 Nis 2021
Mesajlar
8
Puanları
3
Oyunun ALFA 2 sürecinin gördükten sonra bu oyunun ne kadar potansiyelli olduğunu gördüm. ALFA sürecinde olmasından ötürü bazı önemli eksiklikler, hatalar göze çarpsa da beklediğimden bir tık daha iyi ALFA süreci olduğunu düşünüyorum. Oyunda hatalar olmasa, herkes iyi optimizasyon alsa zaten adına "ALFA 2" koymazlardı. O yüzden forumda yüzlerce aynı içerikteki konular yerine farklı şeyler söylemek istiyorum. Umarım yönetici ekibi en azından yazılanları okur.

Oyunda 4 - 5 yabancı kişi ile tanıştım görev yaparken, kimisi Pakistanlı, kimisi Amerikalı, kimisi İtalyan vs. Bu insanların hiçbiri malum oyunu oynamamış ve rastgele internet üzerinden görmüşler oyunu. Tabi ki görev yaparken bir yandan da konuşuyoruz, oyunun ALFA sürecinde olduğu için bazı şeylerin anlaşılır olduğunu söylediler. Fakat birisi şu lafı dedi ve bende sonuna kadar katılıyorum "Oyunun bu kadar potansiyeli var iken neden bir oyun kitlesine hitap ediyor". Bu yorumuna tereddütsüz katıldığımı söyledim. Bu insanlar rastgele buldukları bu oyunu çok sevdiler ve grafiklerine bayıldılar. Elimizde böyle bir potansiyel var sevgili yöneticiler.

Şimdi işin en acı tarafına gelelim; ALFA nedir bilmeyen, ne için yapıldığını bilmeyen bir kitle var, bu kitlenin çoğu kısmı "GB olacak mı, kosp olacak mı, makro var mı, genie var mı, kaç liraya char dizilir, gb satışı var mı" derdine şimdiden düşmüş durumda. 2021 yılında çıkacak bir oyunun neden çoğunlukla tek kitleyi hedeflediğini anlayamıyorum. Bu konuda daha radikal adımlar atılması lazım. Yani 2021 yılında çıkacak bir oyunun sadece o kitleyi tatmin edecek oyun özelliklerini koymaması lazım. Bu oyunun potansiyeli yurt dışıdır, global oyuncu kitlesidir. Aynı silah efektleri yerine çok daha özgün silah efektleri koyulabilir. İlla magenin 60 skilinde nova atamasına gerek yoktur daha değişik skiller olabillir.

Son olarak, Unreal Engine motorunun en büyük sıkıntısı optimizasyon sorunudur bunları en iyi bilen sizlersiniz. Fortnite inanılmaz eleştirildi fakat oyun yapımcıları optimizasyona çok önem vermedi. PUBG zaten başlı başına optimizasyon sorunluydu, çok sonraları LITE sürümüyle biraz olsun gönül aldılar. Bu oyunun önündeki en büyük engel optimizasyon sorunudur.

Bunun için bir adım atılır umarım. Yani bu oyunun en büyük sorunu "pot parası, ağaç dalı neden uzun, çim neden kısa vs" gibi sorunlar değildir. Bu oyunu takip eden ve hayatında hiç o malum oyunu oynamamış yabancıların, türklerin olduğunu unutmayın; bu kadar limitli ekiple büyük işler yapan siz Rise Online ailesine güveniyoruz, umarım oyun daha da güzel olur!
Dostum sana teşekkür ediyorum. Kesinlikle düşündüğüm şeyleri dile getirmişsin. Birkaç ekleme yapmak istiyorum. Slotlar,Karakterler,Haritalar,Çevre düzenlemesi muhteşem olmuş. Ancak ne yazık ki mekanikler o kadar mevcut oyuna benziyor ki insan yazık demeden edemiyor. Şunu iddaa ediyorum. Mekaniklerde yapılacak radikal değişiklikler(Zamanla-çünkü bu önemli bir mesele) oyunu bambaşka bir atmosfere taşıyacaktır. Görsel anlamda tamamiyle özgün hale gelen oyun tamamiyle kendine has olacaktır.
 

shady19071907

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
350
Puanları
63
aga magenin 60 skilinden ne istiyon magede 60 skilinden başka neyi var :D
Kanka tüm yazılan yerde magenin 60 skiline mi takıldın :D Şöyle diyorum malum oyunun kitlesine hitap etmesine gerek yok haliyle daha farklı skiller daha iyi skil efektleri eklenebilir. Tabi senin görüşün bu yönde o yüzden saygı duyarım
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt