REHBER Rise Online World (Erken Erişim) - Craft Sistemi ve Meslekler

Anthelior

Üye
Katılım
1 Nis 2022
Mesajlar
348
Puanları
43
Leatherworking'de Tanned Leather (Tiger), Lv20'de üretiliyor. Ancak Lv16'da, Lv8'de, Lv2'de ve Lv1'de Mage ve Priest zırhları Tanned Leather (Tiger) istiyor. Gereken materyallerin, gerektiği itemlerden önce üretilebilmesi gerekmez mi? Bu durumda ister istemez pazardan satın alıma yönlendiriyor sistem.
 

Satresin

Üye
Katılım
12 May 2021
Mesajlar
8
Puanları
3
Leatherworking'de Tanned Leather (Tiger), Lv20'de üretiliyor. Ancak Lv16'da, Lv8'de, Lv2'de ve Lv1'de Mage ve Priest zırhları Tanned Leather (Tiger) istiyor. Gereken materyallerin, gerektiği itemlerden önce üretilebilmesi gerekmez mi? Bu durumda ister istemez pazardan satın alıma yönlendiriyor sistem.
Tanned Leather (Tiger) yanında Tanned Leather (Bear) istiyor üstat onu da lv30 da açabiliyorsun. Leatherworking 30 yapmadan mage ve priest eşyası üretemiyorsun ama rogue ve warrior sınıfının armorlarını üretebiliyorsun. Warrior ve rogue nin de armorlarını üretemeseydik yine anlarım ama 2 sınıfın eşyasını üretip işine daha çok yarayacak diğer 2 sınıfı kısıtlamak biraz yanlış olmuş görüşündeyim. @Justice

Ayrıca Armorsmithing mesleğinde Mage ve Priest armorlarının bonuslarına seçenek koyulması gerekmekte. Magic bonus ve Strength bonus yerine Health Bonus olması gerekmektedir.
 
Son düzenleme:

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
@Justice Merhaba Burhan Bey, Blacksmitingde 20 levele gelmiş bulunmaktayım fakat 20 den 30 a kasmak için 100.000 adet titanyum ore gerekiyor deniliyor. Şimdi ben bir titanyum mine dan 4 adet ore aldığıma göre 25.000 maden kesmem gerekiyor bu biraz absürt olmamış mı ?

Elde edilen orelerin sayısını arttırmayı düşünmüyor musunuz? (Bence 8 adet elde etmek insanları toplayıcılığa yönlendirebilir.)

Başka bir konu hagard da birch tree buluyorum içinden 6 adet materyal düşüyor bunların genellikle yarısı aarvad leaf oluyor bunların yan ürün olarak arada düşmesi gerekmiyor mu ? ( Yani 6 adet birch wood elde edilmeli yan ürün olarak da 3-4 adet aarvad leaf)

Son olarak da haritalarda materyaller mobların içinde çıkıyor ve toplamak için dakikalarca sinir krizine giriyoruz mob vurmasın diye dua ediyoruz. Buna bir düzenleme gelecek mi?

İlginiz için şimdiden teşekkürler iyi çalışmalar. @Justice

Merhaba,

Hesabı birlikte yapalım. Blacksmithing mesleğinde 20. seviye ile 30. seviye arasında yaklaşık 10m kadar tecrübe puanına ihtiyacınız var.
Bir günde 10000 ile 20000 adet arasında "Titanium Ore" sunucuya giriyor. İyi bir crafter bu materyallerin en az %10'unu toplar, bu da 1000-2000 arası materyal yapar.
Hiçbir Crafting Xp bonusunuz olmadığını düşünelim ki bu bonusları kolaylıkla premium, sınıflar, yemekler gibi şeylerden elde edebiliyorsunuz.
Günde 1500 materyal (titanium ore) topladığınızı düşünelim.
Titanium Plate ürettiğinizde 120 xp, Titanium Stick ürettiğinizde 240 xp elde ediyorsunuz. Yani her 9 Titanium ore ile (120x3)+240=600 xp elde ediyorsunuz.
10.000.000/600=16666 materyal (titanium stick) oluyor ki 30. seviye son seviyeye çok yakın bir seviye. Yani neredeyse yolun sonu. 16666x9=150000 adet titanium ore toplamanız gerekiyor (crafting xp bonussuz).
150.000/1500=100 gün eder.

Bu hesaba neler dahil değil?
  • Toplayabileceğiniz alt materyaller.
  • Crafting Xp bonusları.
  • Pazardan alabileceğiniz materyaller.
  • Toplama yapabileceğiniz ve fazla XP veren silver ve gold madenleri. (Silver üretimi 4800, gold üretimi 6000 xp veriyor)

Bunları da dahil edince ortalama bir crafter Blacksmithing'de en geç 1-2 ay içinde üst seviyelere ulaşıyor. Bunu daha kolay yapabilir miydik? Yapardık ama bu kez sizinle aynı oranda diğer toplayanlar da üst seviyelere ulaşmış olacaktı. Daha kötü yanı ise çok daha fazla kişi meslekle uğraşacağından mesleklerle uğraşmak daha az değerli olacaktı. Yani zorlaştırdıkça daha çok sabreden daha çok kazanıyor, çünkü o yarışta daha fazla oyuncu eleniyor.

Elde edilen materyaller, diğer tüm sayılar ve oranlar zamanla dengelenebilir. Önemli olan her mesleğin kendi içinde harcanan efora oranla ödül vermesi, yani birinin zorluğundan veya kolaylığından ziyade aralarındaki efor-ödül dengesi önemli.

Toplama objeleri haritanın her yerinde olduğu için slotların içinde bulunabiliyor maalesef. Öncekine göre daha iyi olduğunu düşünüyorum. Çok sorunlu veya hatalı olan bölgeleri bize raporlarsanız düzenlemeler yapılabilir.

1 Birch Tree'den ortalama 4 adet Birch Wood, 2 adet Aarvad Leaf elde edebiliyorsunuz. Son seviyeleri biraz daha zor yapmak adına kısıtladık.

Bildirimleriniz için teşekkür ederim.

Sevgiler

(Mesajı hızlıca yazdım, hatalar varsa görmezden gelin lütfen)
 

Prefosyenol

Üye
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
14
Puanları
3
Merhaba,

Hesabı birlikte yapalım. Blacksmithing mesleğinde 20. seviye ile 30. seviye arasında yaklaşık 10m kadar tecrübe puanına ihtiyacınız var.
Bir günde 10000 ile 20000 adet arasında "Titanium Ore" sunucuya giriyor. İyi bir crafter bu materyallerin en az %10'unu toplar, bu da 1000-2000 arası materyal yapar.
Hiçbir Crafting Xp bonusunuz olmadığını düşünelim ki bu bonusları kolaylıkla premium, sınıflar, yemekler gibi şeylerden elde edebiliyorsunuz.
Günde 1500 materyal (titanium ore) topladığınızı düşünelim.
Titanium Plate ürettiğinizde 120 xp, Titanium Stick ürettiğinizde 240 xp elde ediyorsunuz. Yani her 9 Titanium ore ile (120x3)+240=600 xp elde ediyorsunuz.
10.000.000/600=16666 materyal (titanium stick) oluyor ki 30. seviye son seviyeye çok yakın bir seviye. Yani neredeyse yolun sonu. 16666x9=150000 adet titanium ore toplamanız gerekiyor (crafting xp bonussuz).
150.000/1500=100 gün eder.

Bu hesaba neler dahil değil?
  • Toplayabileceğiniz alt materyaller.
  • Crafting Xp bonusları.
  • Pazardan alabileceğiniz materyaller.
  • Toplama yapabileceğiniz ve fazla XP veren silver ve gold madenleri. (Silver üretimi 4800, gold üretimi 6000 xp veriyor)

Bunları da dahil edince ortalama bir crafter Blacksmithing'de en geç 1-2 ay içinde üst seviyelere ulaşıyor. Bunu daha kolay yapabilir miydik? Yapardık ama bu kez sizinle aynı oranda diğer toplayanlar da üst seviyelere ulaşmış olacaktı. Daha kötü yanı ise çok daha fazla kişi meslekle uğraşacağından mesleklerle uğraşmak daha az değerli olacaktı. Yani zorlaştırdıkça daha çok sabreden daha çok kazanıyor, çünkü o yarışta daha fazla oyuncu eleniyor.

Elde edilen materyaller, diğer tüm sayılar ve oranlar zamanla dengelenebilir. Önemli olan her mesleğin kendi içinde harcanan efora oranla ödül vermesi, yani birinin zorluğundan veya kolaylığından ziyade aralarındaki efor-ödül dengesi önemli.

Toplama objeleri haritanın her yerinde olduğu için slotların içinde bulunabiliyor maalesef. Öncekine göre daha iyi olduğunu düşünüyorum. Çok sorunlu veya hatalı olan bölgeleri bize raporlarsanız düzenlemeler yapılabilir.

1 Birch Tree'den ortalama 4 adet Birch Wood, 2 adet Aarvad Leaf elde edebiliyorsunuz. Son seviyeleri biraz daha zor yapmak adına kısıtladık.

Bildirimleriniz için teşekkür ederim.

Sevgiler

(Mesajı hızlıca yazdım, hatalar varsa görmezden gelin lütfen)
@Justice Yalnız Burhan bey Sanırım Hiç denemediniz Yada denettirmediniz iyi bir crafter değil 2 tane iyi bir crafter yan yana koyun Günde 1000 -1500 adet titanium toplayamaz ben bizzat kendim Her yolu denedim hemde 2 kişi ile denedi bir çarı titaniumu keserken diğer mageyle haritada arayıp buldugum gibi tp ettim kestim yinede 1000 adetlere ulaşamayız isterseniz sizinle iddaya girip bunu birlikte canlı yayında deneyebiliriz ha tabi 20 saat falan ugrasmamak şartıyla :)
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
@Justice Yalnız Burhan bey Sanırım Hiç denemediniz Yada denettirmediniz iyi bir crafter değil 2 tane iyi bir crafter yan yana koyun Günde 1000 -1500 adet titanium toplayamaz ben bizzat kendim Her yolu denedim hemde 2 kişi ile denedi bir çarı titaniumu keserken diğer mageyle haritada arayıp buldugum gibi tp ettim kestim yinede 1000 adetlere ulaşamayız isterseniz sizinle iddaya girip bunu birlikte canlı yayında deneyebiliriz ha tabi 20 saat falan ugrasmamak şartıyla :)

Şu an toplama yapan oyuncu sayısının fazla olması nedeniyle bu sayılara ilk günlerde hemen ulaşamayabilirsiniz. Bu sayıları şu an arttırsak yarın bir gün tekrar düşürmemiz gerekecek. En iyisi bir süre izleyip duruma göre dengelemek.

Ya da şunu sorayım. Siz Blacksmithing'te 20. seviyeden 30. seviyeye kaç günde ulaşmayı arzu ederdiniz? Fikrinizi soruyorum sadece.
 

Prefosyenol

Üye
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
14
Puanları
3
Şu an toplama yapan oyuncu sayısının fazla olması nedeniyle bu sayılara ilk günlerde hemen ulaşamayabilirsiniz. Bu sayıları şu an arttırsak yarın bir gün tekrar düşürmemiz gerekecek. En iyisi bir süre izleyip duruma göre dengelemek.

Ya da şunu sorayım. Siz Blacksmithing'te 20. seviyeden 30. seviyeye kaç günde ulaşmayı arzu ederdiniz? Fikrinizi soruyorum sadece
Öncelikle Ortalama Olarak konuşuyorum Herkes Warrior ile Toplama Yapmadığını Varsayıyorum Bİr Priest Üzerinden Hesap yaptım
4 adet veren titanium madenini 30lv Toplayıcı + unique Kazma ile 82 Saniyede kestim Çok Kısa tutuyorum 2. Madeni arayıp bulma Süresi 2 dakika koydum üstüne

120sn + 82 sn = 202sn => 4 titanium

1000 adet titanium 250 Maden bulmak ve kesmek demektir Yani...

250x 202sn = 50.500 sn ( 841dk) 14 saat yapar.. Yani sizin bahsettiğiniz İyi bir crafterin günde 1000 ( 1500 unutalım) titaniumu aralıksız ve düşük sürelerle tuttum özellikle maden arama süresini 2dk koyarak çok düşük tuttum insaflı davrandım.

günde EN AZ 14 Saat aralıksız Toplamak 1000 titanium yapar En en en iyi ihtimaller ile Eğer bahsettiğiniz İyi bir crafter bu ise Bence bir daha düşünün Yaptığınız Hesabı :)

Sizin sorunuza Gelince 20 ile 30 arası olarak düşünmeyelim sıfırdan başlayıp en değerli silah üretimine ne kadar sürede gelmek istersiniz çok çok iyi bif crafter olarak diye sorarsanız 3 ay olmasını isterim
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Öncelikle Ortalama Olarak konuşuyorum Herkes Warrior ile Toplama Yapmadığını Varsayıyorum Bİr Priest Üzerinden Hesap yaptım
4 adet veren titanium madenini 30lv Toplayıcı + unique Kazma ile 82 Saniyede kestim Çok Kısa tutuyorum 2. Madeni arayıp bulma Süresi 2 dakika koydum üstüne

120sn + 82 sn = 202sn => 4 titanium

1000 adet titanium 250 Maden bulmak ve kesmek demektir Yani...

250x 202sn = 50.500 sn ( 841dk) 14 saat yapar.. Yani sizin bahsettiğiniz İyi bir crafterin günde 1000 ( 1500 unutalım) titaniumu aralıksız ve düşük sürelerle tuttum özellikle maden arama süresini 2dk koyarak çok düşük tuttum insaflı davrandım.

günde EN AZ 14 Saat aralıksız Toplamak 1000 titanium yapar En en en iyi ihtimaller ile Eğer bahsettiğiniz İyi bir crafter bu ise Bence bir daha düşünün Yaptığınız Hesabı :)

Sizin sorunuza Gelince 20 ile 30 arası olarak düşünmeyelim sıfırdan başlayıp en değerli silah üretimine ne kadar sürede gelmek istersiniz çok çok iyi bif crafter olarak diye sorarsanız 3 ay olmasını isterim

Tek maden üzerinden günlük saat hesabı yapmak sağlıklı değil. Yukarıda bahsettiğim göz ardı edilen maddeleri de değerlendirin lütfen. Ben size 1. seviyeden son seviyeye kadar bir hesap çıkarayım sonra.
 

Prefosyenol

Üye
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
14
Puanları
3
Tek maden üzerinden günlük saat hesabı yapmak sağlıklı değil. Yukarıda bahsettiğim göz ardı edilen maddeleri de değerlendirin lütfen. Ben size 1. seviyeden son seviyeye kadar bir hesap çıkarayım sonra.
Bakın ben size Örnek verdim Çıldırmış kafayı yemiş bir çocuk düşünün Baba ben sadece ve sadece serverin demircisi olcammmmm diyen sadece Blacksmithing uğraşanı Crafter düşünün 14 saatte 1000 titanium topluyor hiç durmadan başka hiç birşey toplamadan sadece titanium günde 14 saat bu adam 20 seviyeden 30 olmak için 150 gün boyunca günde 14 saat ugrasması lazım ( >>> 150.000 <<< adet Kömür ihtiyacını Eklersem Eyvah Eyvah derim Onu saymıyorum bile ) Normal mi sizce? bu Zorluk mu? Bu Bir yanlış Hesap mı? yoksa Bu İmkansızlık mı ? Fikrinizi merak ediyorum
 
Son düzenleme:

JaxSui

J
Bence normal. Sürekli devam eden sonu olmayan bir oyun için bence normal.
 

ankaralieren

Üye
Katılım
8 May 2022
Mesajlar
79
Puanları
18
Merhaba,

Hesabı birlikte yapalım. Blacksmithing mesleğinde 20. seviye ile 30. seviye arasında yaklaşık 10m kadar tecrübe puanına ihtiyacınız var.
Bir günde 10000 ile 20000 adet arasında "Titanium Ore" sunucuya giriyor. İyi bir crafter bu materyallerin en az %10'unu toplar, bu da 1000-2000 arası materyal yapar.
Hiçbir Crafting Xp bonusunuz olmadığını düşünelim ki bu bonusları kolaylıkla premium, sınıflar, yemekler gibi şeylerden elde edebiliyorsunuz.
Günde 1500 materyal (titanium ore) topladığınızı düşünelim.
Titanium Plate ürettiğinizde 120 xp, Titanium Stick ürettiğinizde 240 xp elde ediyorsunuz. Yani her 9 Titanium ore ile (120x3)+240=600 xp elde ediyorsunuz.
10.000.000/600=16666 materyal (titanium stick) oluyor ki 30. seviye son seviyeye çok yakın bir seviye. Yani neredeyse yolun sonu. 16666x9=150000 adet titanium ore toplamanız gerekiyor (crafting xp bonussuz).
150.000/1500=100 gün eder.

Bu hesaba neler dahil değil?
  • Toplayabileceğiniz alt materyaller.
  • Crafting Xp bonusları.
  • Pazardan alabileceğiniz materyaller.
  • Toplama yapabileceğiniz ve fazla XP veren silver ve gold madenleri. (Silver üretimi 4800, gold üretimi 6000 xp veriyor)

Bunları da dahil edince ortalama bir crafter Blacksmithing'de en geç 1-2 ay içinde üst seviyelere ulaşıyor. Bunu daha kolay yapabilir miydik? Yapardık ama bu kez sizinle aynı oranda diğer toplayanlar da üst seviyelere ulaşmış olacaktı. Daha kötü yanı ise çok daha fazla kişi meslekle uğraşacağından mesleklerle uğraşmak daha az değerli olacaktı. Yani zorlaştırdıkça daha çok sabreden daha çok kazanıyor, çünkü o yarışta daha fazla oyuncu eleniyor.

Elde edilen materyaller, diğer tüm sayılar ve oranlar zamanla dengelenebilir. Önemli olan her mesleğin kendi içinde harcanan efora oranla ödül vermesi, yani birinin zorluğundan veya kolaylığından ziyade aralarındaki efor-ödül dengesi önemli.

Toplama objeleri haritanın her yerinde olduğu için slotların içinde bulunabiliyor maalesef. Öncekine göre daha iyi olduğunu düşünüyorum. Çok sorunlu veya hatalı olan bölgeleri bize raporlarsanız düzenlemeler yapılabilir.

1 Birch Tree'den ortalama 4 adet Birch Wood, 2 adet Aarvad Leaf elde edebiliyorsunuz. Son seviyeleri biraz daha zor yapmak adına kısıtladık.

Bildirimleriniz için teşekkür ederim.

Sevgiler

(Mesajı hızlıca yazdım, hatalar varsa görmezden gelin lütfen)
@Justice Merhaba Burhan Bey, vaktiniz ayırıp görüşlerinizi sunduğunuz için çok teşekkür ederim. Fakat bazı katılmadığım noktalar var onları kanıtları ile paylaşmak istiyorum.

- İyi bir crafterın günde 1500 titanyum ore toplayabileceğinden bahsetmiştiniz 1 saatlik süre ile madenlerin bulunduğunu düşündüğüm buz(Frost Mountain) ve dread servantların bulunduğu (Forest) haritalarını dolaştım fakat 1 saatte 24 adet titanyum ore, 27 adet birch wood, 20 adet aspen wood toplayabildim. Bu 24 ün az olduğunu düşünebilirsiniz ben sadece tüm gerçekliği ile sunmak istedim hadi bunu 2 katı diyelim 50 adet 10 saatte 500 adet yapar. ( Res geldiği için 5 dakika fazla dolaştım ayrıca o yüzden özellikli materyalleri fazla toplayabildim.)

- Resimlerde görebileceksiniz Silver madeni harpylerin ortasında çıktı ve 5 dakika kadar uğraştım 1 adet toplayabildim. ( sinirlendim bıraktım gittim.)

- Çok sorunlu olan bölgeleri raporlamamızı istiyorsunuz. Haritalar çok büyük değil görevlendireceğiniz 1 kişi çok rahatlıkla 1 saatte hagardı dolaşabilir. Ben şahsen 50 tane hata rapor bildirimi atmışımdır fakat artık insan ister istemez kopuyor.

-Ayrıca söylediğiniz şekilde 150.000 titanyum için 150.000 de kömür lazım oda 75.000 aspen wood eder. Sizce bu kadar zor olmalı mı ?

"Dışarıda ailenizin olduğunuda unutmayın"

Lütfen ekte bulunan bütün resimlere bakınız.
 

Ekli dosyalar

  • 14.30.png
    14.30.png
    4.5 MB · Görüntüleme: 72
  • yer altı.png
    yer altı.png
    4.7 MB · Görüntüleme: 77
  • yattık.png
    yattık.png
    3.2 MB · Görüntüleme: 82
  • sonuç.png
    sonuç.png
    4.2 MB · Görüntüleme: 74

Prefosyenol

Üye
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
14
Puanları
3
1-Craft ilk açıldığında Yerin altında çıkan şeyler uzun süren Craft bakımından sonra nasıl halen devam ediyor anlamıyorum

2-Haritada görünmeyen ağaçlara çarpıyoruz o noktada durup F bastıgmızda ağaç kesiyormuş gibi balta sallıyor ve hiç birşey kesmiyoru bunu Craft kapanmadan öncede bildirmiştim halen devam ediyor neden düzeltilmedi anlamıyorum

3-Craft ilk açıldığında 1lv üretim silahının tam hatrlamıyorum ama 3600 dü sanırım xp vermesi bunu farkeden kişilerin tüm parasını bu işe yatırıp xp kasması sonrasında bu xp lerin silinmesi harcanan materyallerin havaya suya karışıp gitmesi neydi anlamıyorum

4- Ürettiğimiz Enchanced Toplama Eşyalarından sadece Baltanın Çalışması niye anlamıyorum

5- 34 levele kadar Weapon smithing te ürettiğimiz tüm silahların para etmemesi hep cepten Gitmesi niye anlamıyorum

6- Dericilik seviyesinin ve bıçağın hiç bir anlamı olmaması seviye kasmaya ihtiyaç duymadan herkesin tüm hayvanları kesebiliyor olması ve Deri şebekelerinin ortaya çıkması Ayı leopar zebra fil gibi derilerin karaborsaya girmesi belli kişilerin elinde kontrolünde olması neden anlamıyorum.

7- Keşke ama Keşke Gold ve Silver Madeni gibi Çok çok Nadir Bulduğumuz 8 ve 4 saatte bir respaw olan Jewel Crafting için Göz bebeği Konumundaki Silah üretmek isteyen Demircilerin İşleyip satarak en azından burdan para kazanalım diyebileceği Silver ve Gold madenini En azından Özen gösterilerek Sorunsuz Bir şekilde Haritaya Yerleştirseydiniz Şu anda Sayabildiğim Toplamda 18-20 adet arası Silver ve Gold Madeni Havuzun içinde Bize bakıyor Koordinatına kadar Yetkililere bildirdim :(

Benim Şahsi fikrim ve talebim 75 cap Geldiği gün Craftın tekrar kapatılması bakıma alınması ve biz bu süreçte xp kasarken Craftın Bakım sonrası daha sorunsuz olmasıdır.
Gercekten Crafta gönül vermiş şu anda aktif yapan Tüm herkes Bunu Kabul edecektir.
 
Son düzenleme:

Mitraileusse

Üye
Katılım
23 Haz 2022
Mesajlar
160
Puanları
28
Benim Şahsi fikrim ve talebim 75 cap Geldiği gün Craftın tekrar kapatılması bakıma alınması ve biz bu süreçte xp kasarken Craftın Bakım sonrası daha sorunsuz olmasıdır.
Gercekten Crafta gönül vermiş şu anda aktif yapan Tüm herkes Bunu Kabul edecektir.

Çok doğru bi yaklaşım gerçekten katılmamak elde değil tüm oyuncuların işine gelicek bir öneri net . umarım değer görür
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
1-Craft ilk açıldığında Yerin altında çıkan şeyler uzun süren Craft bakımından sonra nasıl halen devam ediyor anlamıyorum

2-Haritada görünmeyen ağaçlara çarpıyoruz o noktada durup F bastıgmızda ağaç kesiyormuş gibi balta sallıyor ve hiç birşey kesmiyoru bunu Craft kapanmadan öncede bildirmiştim halen devam ediyor neden düzeltilmedi anlamıyorum

3-Craft ilk açıldığında 1lv üretim silahının tam hatrlamıyorum ama 3600 dü sanırım xp vermesi bunu farkeden kişilerin tüm parasını bu işe yatırıp xp kasması sonrasında bu xp lerin silinmesi harcanan materyallerin havaya suya karışıp gitmesi neydi anlamıyorum

4- Ürettiğimiz Enchanced Toplama Eşyalarından sadece Baltanın Çalışması niye anlamıyorum

5- 34 levele kadar Weapon smithing te ürettiğimiz tüm silahların para etmemesi hep cepten Gitmesi niye anlamıyorum

6- Dericilik seviyesinin ve bıçağın hiç bir anlamı olmaması seviye kasmaya ihtiyaç duymadan herkesin tüm hayvanları kesebiliyor olması ve Deri şebekelerinin ortaya çıkması Ayı leopar zebra fil gibi derilerin karaborsaya girmesi belli kişilerin elinde kontrolünde olması neden anlamıyorum.

7- Keşke ama Keşke Gold ve Silver Madeni gibi Çok çok Nadir Bulduğumuz 8 ve 4 saatte bir respaw olan Jewel Crafting için Göz bebeği Konumundaki Silah üretmek isteyen Demircilerin İşleyip satarak en azından burdan para kazanalım diyebileceği Silver ve Gold madenini En azından Özen gösterilerek Sorunsuz Bir şekilde Haritaya Yerleştirseydiniz Şu anda Sayabildiğim Toplamda 18-20 adet arası Silver ve Gold Madeni Havuzun içinde Bize bakıyor Koordinatına kadar Yetkililere bildirdim :(

Benim Şahsi fikrim ve talebim 75 cap Geldiği gün Craftın tekrar kapatılması bakıma alınması ve biz bu süreçte xp kasarken Craftın Bakım sonrası daha sorunsuz olmasıdır.
Gercekten Crafta gönül vermiş şu anda aktif yapan Tüm herkes Bunu Kabul edecektir.

1-2-Bunun yazılımla çözülmesi gerekiyor. Ekip ilgilenecek.
3-Harcanan materyaller suya düşmedi, aldıkları ekstra tecrübe puanları silinmiş olmalı. Ayrıca kötüye kullanımdan (daha önce rehberde açıklanmasına rağmen) hiçbiri ceza almadı.
4-Tüm toplama aletlerinin çalışıyor olması gerekiyor, ben tekrar ilgili çalışma arkadaşlarıma raporladım.
5-Bu tarz bir oyunda maalesef yapılabilecek sistem bu. Önceki seviyelerde kullanımı olan eşya ürettiremiyoruz. Ürettirirsek zor yapmamız lazım, zor yaparsak seviye almanız zorlaşır.
6-Deri yüzme ile ilgili soru cevapta detaylı olarak bahsetmiştim. Deri yüzme animasyonu ve o konuda yapılacak yazılımsal çalışmalar yetişmedi. Sonra ne zaman gelir bilmiyorum. Geliştirici ekibin iş listesinde.
7-Binlerce toplama objesi kısa bir sürede ekibimizce haritalara yerleştirildi. Sizin bildirimlerinize göre de ekip iyileştirme yapacaktır. Değerli madenlerin bir kısmı zindan veya bazı etkinliklere de yerleştirilecek.

Mesleklerin bakıma alınacak bir durumu yok şu an. En başından acele edilmese daha fazla zamanda daha sağlam işçilik çıkarılırdı. 2 aylık çalışma ile bu çalışmayı kimse yapmazdı bence. Minimum 5 yılda geliştirilen MMORPG'lerde meslek sistemi oyunun %25-30'unu kapsar ve bu meslek sistemi için firmalar birkaç ay harcamaz. Büyük ekiplerce ve aylar süren çalışmalar yaparlar. Bizim oyuncuların biraz sabırsız oluşu ve sürekli baskı yapması ile yönetimin de bu baskılara sessiz kalmaması ile mesleklere şu an eksikleriyle de olsa kavuştunuz. Artık bundan sonra hataları kapatıla kapatıla iyileştirilecektir.

Bildirimleriniz için teşekkür ederim. Bana her zaman forum üzerinden özel mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.

Sevgiler
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
@Justice Merhaba Burhan Bey, vaktiniz ayırıp görüşlerinizi sunduğunuz için çok teşekkür ederim. Fakat bazı katılmadığım noktalar var onları kanıtları ile paylaşmak istiyorum.

- İyi bir crafterın günde 1500 titanyum ore toplayabileceğinden bahsetmiştiniz 1 saatlik süre ile madenlerin bulunduğunu düşündüğüm buz(Frost Mountain) ve dread servantların bulunduğu (Forest) haritalarını dolaştım fakat 1 saatte 24 adet titanyum ore, 27 adet birch wood, 20 adet aspen wood toplayabildim. Bu 24 ün az olduğunu düşünebilirsiniz ben sadece tüm gerçekliği ile sunmak istedim hadi bunu 2 katı diyelim 50 adet 10 saatte 500 adet yapar. ( Res geldiği için 5 dakika fazla dolaştım ayrıca o yüzden özellikli materyalleri fazla toplayabildim.)

- Resimlerde görebileceksiniz Silver madeni harpylerin ortasında çıktı ve 5 dakika kadar uğraştım 1 adet toplayabildim. ( sinirlendim bıraktım gittim.)

- Çok sorunlu olan bölgeleri raporlamamızı istiyorsunuz. Haritalar çok büyük değil görevlendireceğiniz 1 kişi çok rahatlıkla 1 saatte hagardı dolaşabilir. Ben şahsen 50 tane hata rapor bildirimi atmışımdır fakat artık insan ister istemez kopuyor.

-Ayrıca söylediğiniz şekilde 150.000 titanyum için 150.000 de kömür lazım oda 75.000 aspen wood eder. Sizce bu kadar zor olmalı mı ?

"Dışarıda ailenizin olduğunuda unutmayın"

Lütfen ekte bulunan bütün resimlere bakınız.

Merhaba,

Her meslekte ilk 100 oyuncu ve elde ettikleri materyalleri inceliyoruz. Bunun dışında her materyalin ve ürünün sunucudaki adetlerini inceliyoruz. Buna göre iyileştirmeler ve düzenlemeler gelecektir. Bu tür işler sabır isteyen zahmetli ve iyice hesaplanması gereken işler maalesef. Bazen bazı içerikleri çabuk tüketmek isteyebilirsiniz ama bunun faydalarını ve zararlarını iyice etüt etmek gerekir.
 

ankaralieren

Üye
Katılım
8 May 2022
Mesajlar
79
Puanları
18
Merhaba,

Her meslekte ilk 100 oyuncu ve elde ettikleri materyalleri inceliyoruz. Bunun dışında her materyalin ve ürünün sunucudaki adetlerini inceliyoruz. Buna göre iyileştirmeler ve düzenlemeler gelecektir. Bu tür işler sabır isteyen zahmetli ve iyice hesaplanması gereken işler maalesef. Bazen bazı içerikleri çabuk tüketmek isteyebilirsiniz ama bunun faydalarını ve zararlarını iyice etüt etmek gerekir.
Craft benim için fetret devrinde materyal bulamıyorum. Toplasam günde 300-400 adet odun veya maden toplayabiliyorum. Pazardan alayım desem 20k tanesi :) ne olacak bilemedim. Bari eritmede istenilen kömür sayısı azalsa da bir tarafa yoğunlaşabilsek.
 
Son düzenleme:

morganlefay

Üye
Katılım
22 Kas 2020
Mesajlar
272
Puanları
63
@Justice Burhan Bey selamlar,
Diğer mesleklerde durum nasıl bilmiyorum ama weapon smithing için konuşacak olursak sizin paylaştığınız infografik in dışına çıkılıp oyun içinde tamamen farklı respawn süreleri ve tamamen farklı exp miktarları verildiği için her şey tabiri caizse çorba olmuş durumda. Örnek ile açıklamak gerekirsek;

Aşağıda weapon crafting için bazı craftlarla ilgili bilgiler verdim. Bu tabloda yapılması en az maliyetli olan görev reflex box. Ayrıca 14 levelde yapıldığı için diğerlerine nazaran daha hızlı bir şekilde yapımına gidilebilecek bir craft. Diğer taraftan 30 levele geldiğimde üretebildiğim skullhorn u el alalım. Hem dakika başına alabildiğimiz exp, hem craftın basma maliyetlerini hesapladığımızda skullhornu yapmak hiçbir şekilde mantıklı değil.

Skullhorn hariç sizin ilk paylaştığınızdaki infografikte nispeten doğru orantıda artan bir exp miktarı var (dakika başına expi baz alırsak)
Ancak şuan oyun içinde aldığımız expler tamamen karman çorman olmuş durumda.
Bunun sebebini daha önce söylemiştiniz sanırım, saniye bazında respawn belirlenemediği için son dk revize edildi galiba bir çok silahın respawn ve verdiği expler.
Ancak bu haliyle de üst levellere gittikçe yapılan craftlar fiyat/performans açısından çok saçma bir hal almış durumda.
32 den sonra yapılacak epic silahlar ne kadar exp veriyor ve ne kadar bekleme süresi olacak bilmiyorum ama, 40 levele kadar sürekli düşük seviye silahları craftlayarak weapon smithingi kasmamız gerekiyor. Bu yapı böyle mi olması lazım, yoksa son dk değişikliklerinin sıkıntısını mı çekiyoruz bilmiyorum ama bir düzenleme şart gibi duruyor. Bu konuda sizin de yorumlarınızı almak isteriz :)

Not: explerin hepsi roast chickenın verdiği %5 bonus aktif olacak şekilde hesaplanmıştır.

CraftİsmiTotal Verdiği ExpCraftlama SüresiBekleme Süresi
Dakika Bazında kazandırdığı exp
Infografige göre olması gereken dakika başına exp
lvl14-Reflex Box
4158​
18sn
120sn
1807​
1643​
lvl18-Hardage
5544​
22sn
180sn
1646​
1758​
lvl24-WhirlingMace
9355​
32sn
240sn
2063​
1876​
lvl30-Skullhorn
14784​
60sn
600sn
1344​
1221​
 

birol2003

Üye
Katılım
9 May 2021
Mesajlar
749
Puanları
63
Çoğu meslek aynı şekilde, birbirine bağlamak başta mantıklı gibi görünse de ana mesleği yapmak için çok sayıda düşük seviye silah/giysi craftlanması hem zahmetli hem de ciddi zaman gerektiren bir durum, birbirine bağlamak yerine iç içe sokulmuş olsa idi alınan expler ona göre ayarlansaydı daha mantıklı olurdu, deri işlemekle, deri giysi yapmak aynı meslek içinde olmalı, aynı şekilde demir de, ha tahtayı kılıç yaparkende silahçı meslek içinde işlemeli, demiri de.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
@Justice Burhan Bey selamlar,
Diğer mesleklerde durum nasıl bilmiyorum ama weapon smithing için konuşacak olursak sizin paylaştığınız infografik in dışına çıkılıp oyun içinde tamamen farklı respawn süreleri ve tamamen farklı exp miktarları verildiği için her şey tabiri caizse çorba olmuş durumda. Örnek ile açıklamak gerekirsek;

Aşağıda weapon crafting için bazı craftlarla ilgili bilgiler verdim. Bu tabloda yapılması en az maliyetli olan görev reflex box. Ayrıca 14 levelde yapıldığı için diğerlerine nazaran daha hızlı bir şekilde yapımına gidilebilecek bir craft. Diğer taraftan 30 levele geldiğimde üretebildiğim skullhorn u el alalım. Hem dakika başına alabildiğimiz exp, hem craftın basma maliyetlerini hesapladığımızda skullhornu yapmak hiçbir şekilde mantıklı değil.

Skullhorn hariç sizin ilk paylaştığınızdaki infografikte nispeten doğru orantıda artan bir exp miktarı var (dakika başına expi baz alırsak)
Ancak şuan oyun içinde aldığımız expler tamamen karman çorman olmuş durumda.
Bunun sebebini daha önce söylemiştiniz sanırım, saniye bazında respawn belirlenemediği için son dk revize edildi galiba bir çok silahın respawn ve verdiği expler.
Ancak bu haliyle de üst levellere gittikçe yapılan craftlar fiyat/performans açısından çok saçma bir hal almış durumda.
32 den sonra yapılacak epic silahlar ne kadar exp veriyor ve ne kadar bekleme süresi olacak bilmiyorum ama, 40 levele kadar sürekli düşük seviye silahları craftlayarak weapon smithingi kasmamız gerekiyor. Bu yapı böyle mi olması lazım, yoksa son dk değişikliklerinin sıkıntısını mı çekiyoruz bilmiyorum ama bir düzenleme şart gibi duruyor. Bu konuda sizin de yorumlarınızı almak isteriz :)

Not: explerin hepsi roast chickenın verdiği %5 bonus aktif olacak şekilde hesaplanmıştır.

CraftİsmiTotal Verdiği ExpCraftlama SüresiBekleme Süresi
Dakika Bazında kazandırdığı exp
Infografige göre olması gereken dakika başına exp
lvl14-Reflex Box
4158​
18sn
120sn
1807​
1643​
lvl18-Hardage
5544​
22sn
180sn
1646​
1758​
lvl24-WhirlingMace
9355​
32sn
240sn
2063​
1876​
lvl30-Skullhorn
14784​
60sn
600sn
1344​
1221​

Merhaba,

Lv75 cap yamasıyla birlikte Cooking ve Fishing mesleklerindeki üretimlerde bazı değişiklikler olacak.
Lv75 cap çalışmaları bitsin, ilk işimiz mesleklere genel bir yama getirmek olacak.
 

Awareness

Üye
Katılım
20 Nis 2022
Mesajlar
103
Puanları
43
Merhaba,

Lv75 cap yamasıyla birlikte Cooking ve Fishing mesleklerindeki üretimlerde bazı değişiklikler olacak.
Lv75 cap çalışmaları bitsin, ilk işimiz mesleklere genel bir yama getirmek olacak.

Daha önce de size @SunRise belirtmiş olduğum Alchemy'nin level 32 deki HP recovery potunun, Catfish'e göre herşeyiyle geride kalması çok düşündürücü ve level 75 capinde anladıgım kadariyla Alchemy'e bir iyileştirme gelmiyor!

Catfish : Recovers 160 HP per 2 second over 10 seconds.
Great HP Recovery Potion : Recovers 800 HP over 20 seconds.

Toplamda 2 side 800 heallerken Catfish bunu 10 saniyede yapiyor, yani 20 saniyede(pota kıyasla) 1600 heallerken cooldownsuz bi sekilde üstüste basilabiliyor.
Üstelik Burhan Bey sizin de belirtmiş olduğunuz AFK kasılan mesleklere göre emek verilen Alchemyde böylesine kötü bir ürünler almamız (mana recovery de benzer) biraz sizin deyişinizle abesle iştikal etmekte. Emek verip afk kasılan üründen daha kötü verim aliyoruz.

Level 32 Alchemy'deki bi potun böylesine kötü olması gerçekten çok saçma hiç bir değeri yok hiç bir şekilde tercih edilmez ve bir albenisi olmayan durumda.
Sizden tekrar rica ediyorum ivedi şekilde gözden geçirilmesini ve level 75 patchine Alchemy iyileştirmesini bekliyoruz.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt