İstek Staff'lar arasında fark olmaması.

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Arkadaşlar selamlar. Oyunun eksiklerinden biriyle daha karşınızdayım. Önceki konularımda mage itemlerimi sattığımı söylemiştim. Bugün ortalama itemli ve tamamen ekonomik mage arasında bir test yaptım ve bunları sizlerle paylaşmak istiyorum. (Tester ekip bile bu kadar test yapmıyordur, burada Rise yönetimine sesleniyorum beni tester yapın :D)

İki item buildindeki karakter de aynı karakterdir.

Önceki magemin itemleri: +8 MP Set +7 Spiked Cane Full Mystic Set = Ortalama 500-550M
Şuanki magemin itemleri: +7 MP Set +7 Necro Staff 8 MP Golden Takılar = Ortalama 15M

Şimdi çoğu oyuncumuz biliyor ki oyundaki stafflar arasında hiçbir fark yok. Önceki magemin itemleri ile Hagard Runic Golem slotunu 10 kez yaptığım ölçüm ile ortalama 1 Dakika 49 saniyede tamamlıyordum. Şimdi ise öylesine item koyduğum magem ile bu slotu tam 2 Dakikada tamamladım.

İki testte de 10 tur üzerinden ortalama süre baz alındı. Aradaki farkın sadece 10 saniyelik kısa bir süre olduğu bariz bir şekilde anlaşıldı. Şimdi sormak istiyorum, oyunun en iyi slotlarından birini sadece 10 saniye daha hızlı dönebilmek için 500M yani ortalama 2.300 TL fark ödemek ister misiniz? Sizce bu ne kadar mantıklıdır? Bu konuyla ilgili bir güncelleme olacak mı? Çünkü ben onca farm atıp, para kasıp bu Mystic takı setini +8 setimi ve +7 spiked cane iteminin hiçbir artısını göremedim. Bu durum bana ciddi bir hayal kırıklığı yarattı çünkü bu itemler için haftalarca uğraşıp hiçbir faydasını görememek üzücü.

Umarım bununla ilgili bir geliştirme yapılır. Foruma yine ara ara gözüme çarpanları yazmaya devam edeceğim. Fakat şuanda Rise Online'ı aktif olarak oynamayı düşünmüyorum. Pre zaten almayacağım. Bu durumlar düzelene kadar sadece dungeonlarımı yapıp çıkarım.

Diğer konularıma da göz atmak isterseniz;

Örnek Alınabilecek MMO'lar
Oyundaki Gereksiz İtemler
Magic DB'ler Çalışmıyor
Mage Ice Skillerinin Çalışmaması ve Tek Taraflı Lag Sorunu
Alternatif Auction House Tasarımı Tavsiyesi
AH'deki 50m Sınırının Elektrik Faturasına Etkisi

Sevgilerimle.
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
748
Puanları
93
Merhaba,

İki silahı karşılaştırmanızı sevindim. Ancak şöyle bir olay var. Onu da belirteyim. Piyasayı öncelikle oyuncular belirler. Bunda hem fikirsek eğer diğer yorumlamama geçiyorum.
Necro Staff bildiğim kadarıyla en iyi rare staff. +7'si 67 AP veriyor. Spiked Cane ise 66 AP veriyor +7'de. +8'de ise iki silahında AP oranı 76'da sabitleniyor.
Bildiğiniz üzere magician karakterler silah AP'si üzerinden beslenirler. Elemental bonusların etkisi silah atak gücüne kıyasen daha minimalist bir şekildedir. Sizin Spiked Cane ile daha hızlı dönmenizin sebebi ise magic gücüne 10 puanlık bir katkı sağlamasından dolayıdır. Bu oran olduğundan dolayı spiked cane ile daha hızlı yaratık kesebiliyorsunuz. Ayrıca spiked cane az da olsa resist puanı sağlar ve 10 INT puanı verir. Necro'da ise bu şekilde bonuslar yoktur. Ayrıca spiked cane'in elemental bonusu daha fazladır. Siz bir oyuncuya vurduğunuzda spiked cane'in vermiş olduğu elemental bonusu da kullanarak daha fazla hasar çıkarabilirsiniz. Elbette dediğim gibi aslolan AP olsa da elemental bonusta minimal bir bonus sağlıyor ve bu bonuslar basite alınabilecek bonus değildir hiç bir zaman. 2 her zaman 1'den büyüktür ve büyük olmaya devam edecektir.
Ayrıca Spiked Cane daha çok int isteyen bir silah olduğundan dolayı MP oranınız düşecektir. Diyeceksiniz ki evet ama ben bunu takılarla tamamlıyorum. Dediğiniz gibi takılarla tamamlıyorsunuz.

Takılara inceleyelim. Takılarda mythic set yaptığnız zaman ekstra kazanacağınız set bonusları vardır. Bunlar sınıf ve yaratıklara karşı %3 bonus ve hp bonus alacaksınız. Yani mythic setin size kazandırdığı, sınıflara ve yaratıklara daha fazla vurmanız. Golden set ve necro staff ile bu oranı hemen hemen yakaladığınız için pek farkı hissetmiyorsunuz. 10 saniyelik bir durumda buradan geliyor. Yani mythic setiniz necro ile olursa doğal olarak spiked cane'in önüne geçecektir. Ayrıca yukarıda bahsettiğiniz gold miktarını silaha ödemiyorsunuz. Takılara da ödüyorsunuz. Yani siz set bonusu almak içinde oyun goldu ödüyorsunuz ya da düşürüyorsunuz. Size verilen bonusların katkılarını da bakmanız gerekiyor. Olsun ama bu durumda kimse spiked cane almaz, bu şekilde yapmak daha mantıklı ve ucuz diyebilirsiniz. Hemen alttan devam ediyorum.

Peki nasıl olacak? Epic daha mı kötü? Hayır. Epic aslında daha iyi ve daha iyi olmaya devam edecek. Diyeceksiniz ki 10 saniye için nasıl epic daha iyi diyorsunuz. Atladığınız konu şu. Yakında oyuna eklenecek olan rüne sistemi. Rare bir staffa rare rüne basabilirken, epic olan bir staffa ise epic rüne basabileceksiniz. Buradan gelen doğru bir epic rüne bonusu, rare staff ile arada ki farkı açacaktır. Oyun geleceğe yönelik hareket eder. Yani bir çok şeyin zaten temeli hazır. Eğer şu an epic staff ı çok fazla bufflarsanız, bu sefer geri dönüşü olmayan bir yola girersiniz. Çünkü bir durumda silahı nerflemeye kalktığınız zaman emin olun şu an ki açılan konunun 10 katı kadar konu açılabilir. Bu da iyi bir senaryo olmaz.

Dediğim gibi piyasayı oyuncu belirler. Ancak spiked cane kötü bir silah değil.

İyi forumlar.
 
Son düzenleme:

Witch_King

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
335
Puanları
63
Konuyu açan arkadaş sonuna kadar haklı. Bu tarz denemeleri daha önce bizzat videolu şekilde anlatan arkadaşlar oldu.

Fakat burada Aziz'in verdiği cevapta doğru. Bir nevi o da hak veriyor bu duruma fakat diyor ki; oyun ileriye yönelik zamanlarda denge bulacaktır. Rune sistemi veya başka güncellemelerle.

Evet şuan maalesef 5 bin tl lik mage ile 100 tl lik mage arasındaki fark çok komik. Daha doğrusu TL bazında demeyelim de full unique item ile basit itemler takan mage arasındaki fark diyelim. Ve bizlerde haklı olarak şuanki bu duruma isyan ediyoruz.

Ben şuan para veriyorum. Zaman harcıyorum. Ben şuan ki hizmet ve dengeye bakarım. 3 sene sonrası beni ilgilendirmez. Belki o zaman olmayacağım bile burada. Aylardır bu dengesizlikten bahsediliyor fakat bir türlü magelere bir revize gelmiyor. Bize şuan ki mevcut asas ve priest oyuncuları yeter, mageler olmasa da olur gibi bir bakış açısı seziyorum.

Bu arada @Aziz açıklayıcı cevapların için teşekkürler. İnsanın karşısında sorunlara bu şekilde yaklaşıp kulak veren biri olduğunu bilmesi hoş bir durum. Fakat mage olarak bizler hakikatten çok elzem durumdayız. Oyundan zevk alan mage kalmadı diyebilirim. Bir müddet mage oynama şansın olursa (pk, ex partyleri veya zindanlar vb.) bizleri daha iyi anlayacağından şüphem yok. Bu arada bu saydıklarımı yapabilmen için party bulman gerek. Şuan mageleri kimse partye almak istemiyor. Neden istemiyor burada da her şeyin cevabı ortaya çıkıyor. En güçsüz ve vasıfsız sınıf haline getirdikleri için :)
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
748
Puanları
93
Konuyu açan arkadaş sonuna kadar haklı. Bu tarz denemeleri daha önce bizzat videolu şekilde anlatan arkadaşlar oldu.

Fakat burada Aziz'in verdiği cevapta doğru. Bir nevi o da hak veriyor bu duruma fakat diyor ki; oyun ileriye yönelik zamanlarda denge bulacaktır. Rune sistemi veya başka güncellemelerle.

Evet şuan maalesef 5 bin tl lik mage ile 100 tl lik mage arasındaki fark çok komik. Daha doğrusu TL bazında demeyelim de full unique item ile basit itemler takan mage arasındaki fark diyelim. Ve bizlerde haklı olarak şuanki bu duruma isyan ediyoruz.

Ben şuan para veriyorum. Zaman harcıyorum. Ben şuan ki hizmet ve dengeye bakarım. 3 sene sonrası beni ilgilendirmez. Belki o zaman olmayacağım bile burada. Aylardır bu dengesizlikten bahsediliyor fakat bir türlü magelere bir revize gelmiyor. Bize şuan ki mevcut asas ve priest oyuncuları yeter, mageler olmasa da olur gibi bir bakış açısı seziyorum.

Bu arada @Aziz açıklayıcı cevapların için teşekkürler. İnsanın karşısında sorunlara bu şekilde yaklaşıp kulak veren biri olduğunu bilmesi hoş bir durum. Fakat mage olarak bizler hakikatten çok elzem durumdayız. Oyundan zevk alan mage kalmadı diyebilirim. Bir müddet mage oynama şansın olursa (pk, ex partyleri veya zindanlar vb.) bizleri daha iyi anlayacağından şüphem yok. Bu arada bu saydıklarımı yapabilmen için party bulman gerek. Şuan mageleri kimse partye almak istemiyor. Neden istemiyor burada da her şeyin cevabı ortaya çıkıyor. En güçsüz ve vasıfsız sınıf haline getirdikleri için :)
Merhaba,

Haklı olduğunuz noktalar var. Elemental karakterler normalde PvE üzerine diğer sınıflara göre daha iyidir. Ancak oyunun Erken Erişim süreci devam etmekte. Bundan dolayı metalar hızlı değişebiliyor. Ancak geliştirici ekibinde asıl sonucu görmek istemesinden kaynaklanan bir çok unsur var. Rüne taşları, set bonusları gibi bir çok faktörün oyuna ve oynanışa ne kadar etki edeceği incelenmekte. Ufak bir hatanın oyuna ve oyunculara kötü etki etmesi istenilmez. Yakın bir gelecekte bir çok meta oturmuş olur. O zaman her sınıf hak ettiği yeri bulacaktır.

İyi forumlar.
 

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Sevgili modum @Aziz detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Fakat @Witch_King arkadaşımızın dediği gibi burada ne kadar süre duracağımız belli değil. Şuanda durmak istiyoruz ama durmamız için hiçbir geliştirme yapılmıyor. Ben gidişatından memnun olmadığım bir oyunda "ileride herşey daha güzel olacak" diye haftalarımı, aylarımı harcamak istemiyorum. Bu oyun potansiyeli olan bir oyun fakat gelecekteki gelişmeler geldiğinde herşey iyi olacak diye şuanki sorunları görmezden gelemeyiz. Bu yorumunuzu aynen şu duruma benzetiyorum;

"Gemimiz su alıyor, 10 dakikaya tamamen batacağız ama zaten karaya ulaşmamıza 5 dakika var" gibi bir duruma geliyor. Şuanda mage oyuncuları bu geminin en alt odalarında boğulmaya devam ediyor. İleride belki herşey iyi olur bilemem. Belki de tüm classlar muazzam bir dengeye oturur, bilemem. Tek bildiğim şey ne yapılacaksa en hızlı şekilde ve en efektif şekilde yapılmalı. Ben günlerdir foruma farklı farklı durumları görüp, en uygun dille konu açıp sizlere bildiriyorum. Testler yapıyorum ve deniyorum. Bazı arkadaşlar sağolsun "bu adamı tester veya mod yapın" bile demiş :D sağolsunlar.

Yani çok uzatmak da istemiyorum aslında ama söylemek istediğim de çok şey var. Sadece bunları görüp en hızlı şekilde aksiyon almanızı isterim.

Saygılar.
 

Mello1993

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
194
Puanları
43
Oyuna büyüsel saldırı ve büyüsel defans entegre edilmeli artık.diğer mmorpglerdeki gibi Mage oynamak istiyorum, oynayamıyorum. Çok az defans, çok az hp ve hatırı sayılmaz atağı var en elit stafı taksan fark yaratmıyor
 

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
Oyuna büyüsel saldırı ve büyüsel defans entegre edilmeli artık.diğer mmorpglerdeki gibi Mage oynamak istiyorum, oynayamıyorum. Çok az defans, çok az hp ve hatırı sayılmaz atağı var en elit stafı taksan fark yaratmıyor

Mageler için büyük bir revize getirmeleri gerekiyor. Hatta oynanışı bile değişmeli bence. Yine malum oyundakiyle aynı oynanışa sahip. Fire mage yeterince iyi olsa bile ice ve lr mageleri tercih etmek için hiçbir sebep yok. Ben ice mage oynamayı çok istiyorum ama bugün yaptığım +7 Windcaller ICE mage ve +7 Spiked Cane FR mage arasında Runic Golem slotunu dönme süresi arasında tam tamına 2 dakika oynuyor! FR dışındaki tüm mage buildleri şuanda inanılmaz gereksiz. Tek amacı sadece slotu slowlamak.

Halbuki yapılması gereken her elementin hasarını aynı tutup bu elementlerin skillerine debufflar koymaktı. Örneğin LR magenin skilleri oyuncu veya mob üzerinde elektrik akımı yaratıp oyuncu ve mobun kritik hasar yeme ihtimalini artırmalıydı. Veya ICE mage oyuncuyu veya mobu yavaşlattığı gibi aynı zamanda atak hızını da yavaşlatmalıydı. FR mage zaten yanma hasarı bıraktığı için ona ekstra bir güncelleme gerekmiyor.
 

Mello1993

Üye
Katılım
27 Nis 2021
Mesajlar
194
Puanları
43
Mageler için büyük bir revize getirmeleri gerekiyor. Hatta oynanışı bile değişmeli bence. Yine malum oyundakiyle aynı oynanışa sahip. Fire mage yeterince iyi olsa bile ice ve lr mageleri tercih etmek için hiçbir sebep yok. Ben ice mage oynamayı çok istiyorum ama bugün yaptığım +7 Windcaller ICE mage ve +7 Spiked Cane FR mage arasında Runic Golem slotunu dönme süresi arasında tam tamına 2 dakika oynuyor! FR dışındaki tüm mage buildleri şuanda inanılmaz gereksiz. Tek amacı sadece slotu slowlamak.

Halbuki yapılması gereken her elementin hasarını aynı tutup bu elementlerin skillerine debufflar koymaktı. Örneğin LR magenin skilleri oyuncu veya mob üzerinde elektrik akımı yaratıp oyuncu ve mobun kritik hasar yeme ihtimalini artırmalıydı. Veya ICE mage oyuncuyu veya mobu yavaşlattığı gibi aynı zamanda atak hızını da yavaşlatmalıydı. FR mage zaten yanma hasarı bıraktığı için ona ekstra bir güncelleme gerekmiyor.
Ko yapımcıları bi ara kingdom online adında bir oyun yapmıştı, mage skillerini kullanırken r kombo yapınca çift skill atabiliyordun en kötü bu tarz bir şey yapılabilir
 

Schurft

Üye
Katılım
19 May 2022
Mesajlar
26
Puanları
3
@hizeN Teşekkürler. @Aziz ' im arkadaşın incelemesi başarılı, senin yanıtın başarılı. Çok uzaklara bakmak, derinlere dalmak gereksiz. bu durum oyunun başından beri mevcut ve oyuncular muzdarip. İtemlerin hepsi aynı. en başta elde etmek için çabaladığın emeklerimize yazık ardından çıkaranların cebinden çıkan paralara yazık. War scythe al geç mottosuya devam ediyorum.
 

hizeN

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
61
Puanları
33
@hizeN Teşekkürler. @Aziz ' im arkadaşın incelemesi başarılı, senin yanıtın başarılı. Çok uzaklara bakmak, derinlere dalmak gereksiz. bu durum oyunun başından beri mevcut ve oyuncular muzdarip. İtemlerin hepsi aynı. en başta elde etmek için çabaladığın emeklerimize yazık ardından çıkaranların cebinden çıkan paralara yazık. War scythe al geç mottosuya devam ediyorum.

Umarız ki en kısa sürede bu durumlar düzelir fakat gün geçtikçe yönetim tarafından konuyla ilgili hiçbir yapıcı cevap da gelmiyor. Neyi bekliyorlar veya şuanda neyin üstünde çalışıyorlar bilmiyoruz. En azından bu konularda oyuncularına karşı şeffaf olsalar biz de ekibimizin neler yaptığını bilsek ona göre şikayetlerimizi ve önerilerimizi hazırlasak.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt